MDX, który został wyprodukowany przez Honda of Canada Manufacturing Ltd., sprzedawany był pod różnymi nazwami w zależności od rynku. Chociaż głównie był znany jako Acura MDX, w Japonii i Australii był reklamowany jako Honda MDX.
W zatłoczonym rynku luksusowych SUV-ów z napędem na cztery koła, takich jak Mercedes ML czy BMW X5, MDX wyróżniał się, oferując dobrą jakość w stosunku do ceny.
Honda MDX zdołała wyprzedzić wspomnianych już konkurentów w Stanach Zjednoczonych w momencie swojego debiutu w 2001 roku.
Standardowe wyposażenie Hondy MDX obejmowało niezależną kontrolę klimatu z przodu i z tyłu, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, tempomat, elektryczny dach panoramiczny, 17-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z pamięcią, podgrzewane przednie siedzenia, skórzaną tapicerkę oraz nie mniej niż 10 uchwytów na kubki.
Bezpieczeństwo było jednym z najsilniejszych atutów MDX, który wyposażony był w poduszki powietrzne w podwójnym układzie, kontrolę trakcji, ABS z EBD, napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu oraz pięć mocowań na foteliki dziecięce. MDX uzyskał 5-gwiazdkową ocenę w testach NCAP w Stanach Zjednoczonych.
Odświeżona wersja Hondy MDX została wyposażona w silnik VTEC o pojemności 3,5 litra, który generował 256 KM i 345 Nm momentu obrotowego.
Inne aktualizacje obejmowały przeprojektowane koła, podwójny wydech oraz zaktualizowane reflektory i tylne światła, aby uczynić go jeszcze bardziej atrakcyjnym.
Acura MDX (w Japonii i Australii znany jako Honda MDX) to średniej wielkości luksusowy crossover SUV produkowany przez japońskiego producenta Acura od roku modelowego 2001. Jest wytwarzany przez Honda of Canada Manufacturing Ltd. w Alliston, Ontario, Kanada. Został wprowadzony na rynek pod koniec 2000 roku jako model 2001, zastępując słabo sprzedający się model SLX, bazujący na Isuzu Trooper. W 2003 roku MDX trafił do sprzedaży w Japonii. Konkurował z takimi modelami jak Lexus RX, Infiniti FX35, BMW X3, Hummer H3 i Mercedes-Benz Klasa M. Wprowadzenie modelu Acura RDX w 2007 roku przemieściło MDX z kategorii SUV-ów podstawowych do najwyższej, zmieniając jego konkurentów na Lexus GX, BMW X5, Porsche Cayenne, Land Rover LR3 i Infiniti FX45.
Wywodzi się z globalnej platformy Honda przeznaczonej dla średniej wielkości samochodów, która stanowi bazę dla takich modeli jak Honda Accord, Acura TL, Acura TSX oraz Honda Odyssey. Napędzany jest silnikiem J35A3 3.5 L SOHC 24 zaworowym V6 z systemem VTEC. Ten silnik o pojemności 3471 cm³ (3.5 x 3.6 cali) generuje moc 265 hp (198 kW) oraz moment obrotowy 253 ft.lbf (343 Nm). Masa własna wynosi 4451 funtów (2019 kg), a rozstaw osi to 106.3 cala (2.7 m) przy prześwicie wynoszącym 8 cali (203 mm). Podłoga bagażnika może być podnoszona, aby zapewnić dwa dodatkowe miejsca siedzące. Pojazd został zaprojektowany z myślą o przewozie 7 pasażerów. Posiada automatyczny system napędu na cztery koła, który włącza się tylko w przypadku wykrycia poślizgu kół. W normalnych warunkach działa jako napęd na przednie koła.
W modelu z 2002 roku opcje systemu nawigacji i rozrywki DVD były wzajemnie wykluczające się. Od modelu z 2003 roku obie mogły być zamawiane jednocześnie. Opcja nawigacji zawierała tylną kamerę wideo od modelu 2003. Od 2005 roku system nawigacji oferował informacje z Zagat na temat restauracji i innych punktów zainteresowania. Model z 2003 roku został oceniony jako Pojazd o Niskiej Emisji Spalin. EPA szacuje, że osiąga 23 mpg (10.23 L/100km) na autostradzie oraz 17 mpg (13.84 L/100km) w mieście.