Honda opracowała MPV na swój rodzimy rynek, które pomieściło aż siedem osób w niewielkim pojeździe segmentu małych samochodów.
Mobilio zastąpiło model Capa, który mógł pomieścić jedynie pięciu dorosłych pasażerów. Klienci zaczęli jednak domagać się większej przestrzeni, zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Wtedy Honda postanowiła stworzyć Mobilio z wydłużonym rozstawem osi w porównaniu do swojego poprzednika, co pozwoliło na zapewnienie miejsca dla siedmiu osób lub, po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń, przestrzeni ładunkowej przypominającej minivany.
Projektanci Hondy inspirowali się rozwiązaniami z segmentu kei-car, projektując Mobilio. Stworzyli samochód z płaskimi bokami oraz tyłem, a także z bardzo krótką maską. Stroma szyba przednia i wysoka linia dachu przyczyniły się do powstania pojazdu, który był wysoki, wąski i krótki. Samochód był dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych: Mobilio oraz Mobilio Spike, przy czym ta druga była uważana za bardziej luksusową. Płaska przednia część nadwozia z krótkim zwisem i prostokątnymi reflektorami przypominała te stosowane w kei-carach.
W środku, producent umieścił krótki i szeroki panel deski rozdzielczej, który opadał w dół, gdzie zainstalowano jednostkę multimedialną oraz przyciski do klimatyzacji. Prosty selektor biegów automatycznej skrzyni biegów znajdował się bardzo blisko kierownicy. Honda zrezygnowała z konsoli centralnej, co umożliwiało kierowcy lub pasażerowi obok łatwe przejście z jednej strony samochodu na drugą. Przesuwane drzwi oferowały bardzo szerokie otwarcie z tyłu, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Środkowy rząd siedzeń mógł się przesuwać do przodu i nachylać, co ułatwiało dostęp do tylnych miejsc.