Panie Soichiro Honda obawiał się, że mini samochody produkowane w Japonii w tamtym czasie nie były odpowiednie na krajowe drogi, ponieważ brakowało im wystarczającej mocy, co było jedną z przyczyn wypadków.
Honda N360 została zaprojektowana w celu wcielenia w życie koncepcji „Samochodu dla Ludu”, oferując wystarczającą przestrzeń wewnętrzną i większą moc, wszystko to w konkurencyjnej cenie. Konkurowała w japońskiej klasie Kei i była małym samochodem dwumiejscowym produkowanym przez japońskiego producenta w latach 1967-1970.
Jako że Honda była spóźnionym graczem na rynku mini samochodów, musiała wprowadzić konkurencyjne technologie, aby się wyróżnić. Udało się to bez potrzeby inwestowania ogromnych sum, ponieważ Honda już posiadała odpowiednie technologie.
Mały Honda N360 został zaprojektowany z myślą o wnętrzu, co zapewniało przestronną kabinę dla pasażerów. Komora silnika była mała, a koła przesunięte jak najdalej ku narożnikom, dzięki czemu samochód używał systemu napędu na przednie koła, aby zaoszczędzić przestrzeń wewnętrzną.
Wyposażona w zaawansowane jak na tamte czasy specyfikacje, Honda N360 była napędzana powietrzem chłodzonym silnikiem 2-cylindrowym o pojemności 354 cm³, rozwijającym moc 31 KM. To było dość imponujące jak na te czasy, zarówno przednie, jak i tylne koła miały niezależne zawieszenie typu podwójne wahacze.