HONDA N600 1969-1972

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Był to pierwszy samochód marki Honda oficjalnie importowany do USA przez japońskiego producenta, który okazał się dość udany dzięki wysokiej efektywności paliwowej.

Soichiro Honda zbudował model N350 na rynek japoński, a w 1969 roku próbował sprzedać model N600, jednak nie odniósł sukcesu. Ponieważ silnik przekraczał kategorię Kei-car, klienci wybierali po prostu mniejszy silnik. W Wielkiej Brytanii N600 konkurował z Mini autorstwa Aleca Issigonisa. Mimo licznych zalet, N600 miał swoje wady, takie jak silnik chłodzony powietrzem typu motocyklowego, który osiągał zbyt wysokie obroty dla przeciętnego użytkownika.

Jego design różnił się niewiele od N350. Posiadał te same okrągłe reflektory, krótki przód i małe koła. Lekko nachylona szyba sprawiała, że samochód wydawał się jeszcze mniejszy niż był w rzeczywistości. Z tyłu producent zamontował zestaw świateł tuż nad chromowanym zderzakiem oraz dodatkowy zestaw na dole słupków C. Nie daj się zwieść, N600, podobnie jak N350, miał osobną pokrywę bagażnika, która nie otwierała się razem z tylną szybą.

W środku producent stwierdził, że jest miejsce dla czterech dorosłych, jednak projektanci dokonali obliczeń według japońskich standardów. Wyższy kierowca miał trudności z wpasowaniem się do pojazdu.

0.6

ParametrWartość
CylindryL2
Pojemność599 Cm3
Moc34 Kw @ 7000 Rpm
46 Hp @ 7000 Rpm
46 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy40 Lb-Ft @ 5000 Rpm
54 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna80 Mph (129 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówManualna
Długość122 In (3099 Mm)
Szerokość52 In (1321 Mm)
Wysokość52.2 In (1326 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)45.2/43.7 In (1
Rozstaw osi78.7 In (1999 Mm)
Masa własna1213 Lbs (550 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.