Honda/Acura NSX był pierwszym międzynarodowo uznawanym japońskim supersamochodem. Został zaprezentowany w 1990 roku i przeszedł dwie modernizacje.
O NSX można by wiele mówić – to supersamochód stworzony przez tę samą markę, która produkuje Civica czy Jazz/Fit. Jednak kilka faktów jest niezbędnych, aby zrozumieć, jak ważny był ten samochód. Był inspiracją dla Gordona Murraya, gdy projektował supersamochód McLaren F1, a także jedynym pojazdem, który skorzystał z doświadczenia jednego z najwybitniejszych kierowców wyścigowych na świecie, Ayrtona Senny. Honda wprowadziła go na rynek w 1990 roku z silnikiem V6 o pojemności 3.0 litra. Siedem lat później zwiększono pojemność do 3.2 litra. Ostatnia modernizacja miała miejsce w 2002 roku.
W latach 1990-2002 zmienił się trend w motoryzacji, a producenci samochodów zaczęli rezygnować z reflektorów chowanych. Honda poszła w tym kierunku, instalując nowy zestaw z lampami HID, które podwoiły moc świetlną. Przedni zderzak został wydłużony i obniżony, co zwiększyło docisk aerodynamiczny. Zastosowano nowy zestaw tylnych świateł oraz spojler na pokrywie bagażnika. Wszystkie te zmiany sprawiły, że samochód przyspieszył do 125 mph (201 km/h) o 0.2 sekundy, a jego maksymalna prędkość wzrosła z 168 mph (270 km/h) do 175 mph (285 km/h).
Wnętrze otrzymało kilka umiarkowanych ulepszeń w zakresie wykończenia i tapicerki. Jednak zachowało klasyczny układ deski rozdzielczej Honda, który można było zobaczyć w modelach Accord czy Civic.