Trzecia generacja Hondy Odyssey zadebiutowała w 2004 roku jako model na rok 2005. To był udany minivan, który pomieścił do siedmiu pasażerów.
Koncepcja rodzinnego samochodu MPV klasy premium nie istniała, więc Honda musiała ją stworzyć, wprowadzając Odyssey w 1994 roku. To nie był pierwszy MPV wyprodukowany przez japońskiego producenta, ale był to pierwszy model, który oferował luksusowe udogodnienia jak na tamte czasy i z biegiem lat ciągle się rozwijał.
Model z 2005 roku nie zwolnił tempa w ulepszaniu samochodu, który już cieszył się dużym uznaniem na rynku. Jego nowy przód przypominał SUV-a Honda Pilot, ale reszta była zupełnie nowym pojazdem. Niższe zderzaki uczyniły auto bardziej kompatybilnym z najnowszymi wymaganiami dotyczącymi testów zderzeniowych i było jednym z najbezpieczniejszych samochodów na drodze. Z tyłu Odyssey miał standardowo dwa przesuwane drzwi.
W środku nowa wersja Touring dodała skórzane wykończenie do siedmioosobowego wnętrza. Nowe funkcje, w tym system nawigacji i dźwięk premium, przekształciły rodzinnego minivana w luksusowy pojazd dla siedmiu osób. Składana i demontowalna konfiguracja umożliwiała załadunek o pojemności odpowiadającej lekkim pojazdom użytkowym.
Odyssey był oferowany z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, połączonym standardowo z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. Nie była to najbardziej zaawansowana skrzynia na rynku, ale zdobywała dobre oceny pod względem niezawodności. W rzeczywistości Odyssey był jednym z pojazdów, które dobrze utrzymywały swoją wartość z upływem czasu. Jego wzmocnione podwozie sprawiało, że auto było sztywniejsze niż zwykła Honda Accord, co było nietypowe dla MPV. Trzecia generacja Odyssey przeszła lifting w 2010 roku.
Amerykański Honda ogłosił ceny nowego modelu 2005 Honda Odyssey, który debiutuje dzisiaj w salonach Hondy w całym kraju. Całkowicie przeprojektowana Odyssey 2005 ustanawia nowe standardy w segmencie minivanów, oferując najwyższy poziom standardowych funkcji oraz zaawansowanego wyposażenia bezpieczeństwa w tej klasie, a także nową jakość innowacji, wyrafinowania i osiągów, które odróżniają ją od konkurencji.
Ceny modelu Honda Odyssey 2005 – wyposażonego w mocniejszy i bardziej wydajny silnik V-6 o mocy 255 KM, innowacyjną strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering (ACE) oraz bogaty zestaw standardowych funkcji bezpieczeństwa – będą sięgać od 24,995 dolarów za dobrze wyposażoną wersję Odyssey LX do 34,495 dolarów za zupełnie nowy, ultra-premium model Touring.
Znaczące nowe standardowe funkcje we wszystkich modelach Odyssey 2005 obejmują:
Poduszki powietrzne boczne z czujnikiem przewrócenia;
Asystent stabilności pojazdu (VSA(TM)) z kontrolą trakcji;
Struktura nadwozia z zaawansowaną inżynierią kompatybilności (ACE(TM));
Nowe, bardziej przyjazne dla użytkownika siedzenie Magic Seat(R) 60/40 z jedną ruchomą operacją w trzecim rzędzie;
Silnik 3.5-litrowy VTEC V-6 o wiodącej w klasie mocy 255 KM;
Elektryczne szyby w drugim rzędzie, odtwarzacz CD w desce rozdzielczej oraz zdalny dostęp bezkluczykowy;
Bardziej komfortowe i przestronne wnętrze z pełnowymiarowymi fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie, schowkiem w podłodze oraz dodatkowymi 3 calami miejsca na nogi w trzecim rzędzie;
Całkowicie nowa struktura nadwozia i podwozia zapewniająca luksusową jazdę, prowadzenie i właściwości NVH.
Oprócz wymienionych nowych funkcji, model Odyssey LX jest wyposażony w długą listę standardowych elementów komfortu i wygody, w tym zdalny dostęp bezkluczykowy, elektryczne szyby z automatycznym opadaniem szyby kierowcy, podwójne lusterka elektryczne, tylne szkło przyciemniane, klimatyzację przód-tył, radio AM/FM/CD o mocy 120 watów z 4 głośnikami, tempomat oraz system zabezpieczeń przeciwkradzieżowych Immobilizer.
W pełni wyposażona Odyssey EX rozwija funkcje LX o dodatkowe siedzenie 2nd-Row PlusOne(TM) na 8 osób, schowek w podłodze typu Lazy Susan, automatyczną klimatyzację w tri-strefach (ręczna regulacja w tylnych częściach), 6-płytowy odtwarzacz CD w desce rozdzielczej, osłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie oraz lustro do rozmów, a jej cena wynosi 27,995 dolarów.
Model Odyssey EX z skórzaną tapicerką dodaje elektrycznie otwierany panoramiczny dach (nowość w modelu Odyssey), wnętrze wykończone skórą w trzech rzędach oraz technologię zarządzania cylindrami (VCM), która zwiększa efektywność paliwową, a jego cena wynosi 30,295 dolarów. Modele EX ze skórą mogą być wyposażone w nowy system rozrywki wideo Honda DVD z większym 9-calowym ekranem wideo, zintegrowanym pilotem i bezprzewodowymi słuchawkami z technologią Personal Surround Sound. Modele EX ze skórą mogą również być wyposażone w najnowszej generacji system nawigacji satelitarnej Honda z rozszerzonymi możliwościami rozpoznawania głosu i ekskluzywnymi funkcjami, takimi jak informacje z przewodnika restauracyjnego Zagat Survey(R). (System rozrywki DVD jest standardem w modelach EX ze skórą wyposażonych w dostępny system nawigacji Honda.)
Nowy model Odyssey Touring podnosi koncepcję premium minivana na wyższy poziom, oferując długą listę standardowych luksusowych funkcji, w tym elektryczną klapę bagażnika, regulowane pedały, premium system audio 7-głośnikowy o mocy 360 watów, koła i opony Michelin(R) PAX(R) System, bezprzewodowy system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), automatyczną klimatyzację w tri-strefach (z automatycznymi kontrolami z tyłu) oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Dodatkowe funkcje Touring obejmują wyświetlacz informacji wielofunkcyjnych, światła przeciwmgielne, demontowalną konsolę środkową w drugim rzędzie (w miejsce siedzenia 2nd-Row PlusOne), pamięć ustawień fotela kierowcy, automatyczne włączanie/wyłączanie świateł oraz gniazdo zasilania 115-woltowe. Ceny nowego ultra-premium modelu Touring zaczynają się od 34,495 dolarów. Modele Touring z dostępny systemem nawigacji satelitarnej z rozpoznawaniem głosu są również wyposażone w system rozrywki DVD.
Zwiększając standardy bezpieczeństwa, Odyssey jest pierwszym pojazdem Honda, który w pełni wdrożył inicjatywę Honda Safety for Everyone z następującymi standardowymi funkcjami: struktura nadwozia ACE zapewniająca lepszą ochronę przy zderzeniach, asystent stabilności pojazdu (VSA) z kontrolą trakcji, system ABS, poduszki powietrzne boczne, boczne poduszki powietrzne w trzech rzędach z czujnikiem przewrócenia oraz zabezpieczenia dla pieszych. Model Odyssey 2005 jest pierwszym minivanem, który wykorzystuje czujnik przewrócenia do aktywacji poduszek powietrznych w przypadku przewrócenia i jedynym minivanem, który wykorzystuje indywidualne czujniki uderzeń bocznych dla wszystkich trzech rzędów siedzeń.
Niezależne zawieszenie przednie i tylne Odyssey ma unoszące się podramy z przodu i z tyłu oraz niezwykle sztywną strukturę nadwozia, co pomaga zapewnić luksusowe właściwości prowadzenia i komfortu oraz minimalizować hałas w kabinie i wibracje drogi.
Nowa technologia napędu, która zadebiutowała w modelu Odyssey 2005, obejmuje silnik 3.5-litrowy SOHC i-VTEC z technologią VCM, która dezaktywuje trzy z sześciu cylindrów silnika, co poprawia szacunkową efektywność paliwową w mieście i na autostradzie wynoszącą 20/28 mpg (w porównaniu do 18/25 dla modelu 2004). Kontrola przepustnicy przez kabel jest standardem we wszystkich modelach, a 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów Odyssey ma teraz system bezpośredniej kontroli zmiany biegów, co zapewnia płynniejsze zmiany biegów. Silniki VTEC (LX i EX) oraz i-VTEC (EX ze skórą i Touring) produkują zarówno 255 KM, jak i 250 lb.-ft. momentu obrotowego.
Wnętrze modelu Odyssey 2005 podkreśla styl, funkcje i wyrafinowanie luksusowej limuzyny – szczególnie w nowym modelu Touring. Dodanie nowego, dzielonego na 60/40 siedziska Magic Seat w trzecim rzędzie z jedną operacją, obok pełnowymiarowych foteli kapitańskich w drugim rzędzie, które mogą przesuwać się o 10 cali do przodu i do tyłu, zwiększa elastyczność w przewożeniu ładunków i pasażerów, jednocześnie utrzymując wysoki poziom komfortu, jakiego oczekują klienci minivanów.
Światowej klasy dopasowanie i wykończenie, nowy, bardziej wyrafinowany design wnętrza oraz dynamiczna stylizacja zewnętrzna podkreślają luksusowy charakter nowego modelu Odyssey. Jak wszystkie produkty Hondy, nowa Odyssey charakteryzuje się ergonomiką na światowym poziomie z intuicyjnymi i łatwymi w obsłudze kontrolami. W nowym modelu zastosowano również materiały tłumiące hałas, aby uczynić go najcichszym modelem Odyssey w historii.