Gdy mówimy o Hondzie, zazwyczaj myślimy o niezawodnych, trwałych samochodach rodzinnych, prawda?
Jednak jeśli się nad tym zastanowimy, to także Accura i model Type R Accord zostały opracowane przez Hondę. Honda nie zawiodła, wypuszczając sportowe modele, a S2000 był jednym z nich.
Samochód koncepcyjny po raz pierwszy zaprezentowano publiczności w 1995 roku na Tokyo Motor Show. Cztery lata później powstał S2000, dwuosobowy roadster, stworzony z myślą o prawdziwej wydajności, wykorzystujący technologię wyścigową.
S2000 był wyposażony w 2.0-litrowy silnik rzędowy o mocy 240 koni mechanicznych, który kręcił się do 9000 obrotów na minute. Umieszczony za osią przednią, silnik zapewniał optymalne rozłożenie masy w proporcji 50:50, co sprawiało, że prowadzenie i zakręty były prawdziwą przyjemnością.
Silnik współpracował z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która została zaprojektowana specjalnie dla Hondy S2000, oferując płynne i szybkie zmiany.
S2000 był wyposażony w nową generację elektrycznego wspomagania kierownicy, które zapewniało doskonałe czucie drogi i minimalizowało straty energii.
Twarde zawieszenie S2000 z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu zapewniało doskonałą stabilność na drodze.
Nadwozie Hondy S2000 wykonano z sztywnej konstrukcji monokokowej X-one.