HONDA S500 1963-1964

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek niewielkiego T360, Honda zaprezentowała swój pierwszy samochód: S500. To był roadster, który zyskał sławę.

Legenda głosi, że Soichiro Honda został ostrzeżony, by nie pokazywać swoich nowych produktów w kolorach białym i czerwonym, które są używane na narodowej fladze. Jednakże pan Honda się tym nie przejął i pokazał swój samochód w białym kolorze z czerwonym wnętrzem. Efekt był taki, że oglądany z góry wyglądał dokładnie jak japońska flaga. I zadziałało!

W małym roadsterze Hondy było coś magicznego. Podczas gdy większość japońskich producentów starała się budować samochody dla przeciętnych ludzi, Soichiro Honda konstruował pojazdy dla tych, którzy uważali, że życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi samochodami. Ten malutki roadster miał okrągłe reflektory, lekko zakrzywioną linię boczną oraz otwartą kabinę. Na tylnej błotniku, obok klapy bagażnika, znajdował się chromowany korek paliwa.

Soichiro zbudował wnętrze zgodnie z zasadą forma podąża za funkcją. Dwa duże wskaźniki przed kierowcą oraz kilka przełączników po lewej stronie kierowcy. Wyglądały bardzo prosto i surowo, ale Honda twierdził, że woli surowy wygląd, ale niezawodny, zamiast eleganckich, małych przełączników, które ciągle się psuły.

0.5

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność531 Cm3
Moc33 Kw @ 8000 Rpm
45 Hp @ 8000 Rpm
44 Bhp @ 8000 Rpm
Moment obrotowy33 Lb-Ft @ 4500 Rpm
45 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Długość129.9 In (3299 Mm)
Szerokość56.3 In (1430 Mm)
Wysokość47.2 In (1199 Mm)
Rozstaw osi78.7 In (1999 Mm)
Masa własna1598 Lbs (725 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.