Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek niewielkiego T360, Honda zaprezentowała swój pierwszy samochód: S500. To był roadster, który zyskał sławę.
Legenda głosi, że Soichiro Honda został ostrzeżony, by nie pokazywać swoich nowych produktów w kolorach białym i czerwonym, które są używane na narodowej fladze. Jednakże pan Honda się tym nie przejął i pokazał swój samochód w białym kolorze z czerwonym wnętrzem. Efekt był taki, że oglądany z góry wyglądał dokładnie jak japońska flaga. I zadziałało!
W małym roadsterze Hondy było coś magicznego. Podczas gdy większość japońskich producentów starała się budować samochody dla przeciętnych ludzi, Soichiro Honda konstruował pojazdy dla tych, którzy uważali, że życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi samochodami. Ten malutki roadster miał okrągłe reflektory, lekko zakrzywioną linię boczną oraz otwartą kabinę. Na tylnej błotniku, obok klapy bagażnika, znajdował się chromowany korek paliwa.
Soichiro zbudował wnętrze zgodnie z zasadą forma podąża za funkcją. Dwa duże wskaźniki przed kierowcą oraz kilka przełączników po lewej stronie kierowcy. Wyglądały bardzo prosto i surowo, ale Honda twierdził, że woli surowy wygląd, ale niezawodny, zamiast eleganckich, małych przełączników, które ciągle się psuły.