HONDA S660 2015-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA S660 2015-Present

Przejdź do galerii zdjęćHONDA S660 2015-Present

Pierwszym samochodem Honda był model S500 w 1963 roku, a japońska firma od tego czasu produkowała pojazdy z otwartym dachem. W 2015 roku wprowadziła model 660, samochód przeznaczony na rynek japoński.

Kultura kei-car w Japonii jest ogromna. Reprezentuje małe pojazdy z niewielkimi silnikami. Niektóre z nich są przeznaczone tylko do codziennych dojazdów, mając cztery drzwi i cztery miejsca. Inne, takie jak Honda 660, to małe, lekkie i zwinne samochody, które mogą być zarówno codziennym środkiem transportu z ekonomicznymi silnikami, jak i źródłem frajdy na krętych drogach. Dzięki niskiej wadze, ten samochód przyciągał uwagę i był zabawny w prowadzeniu.

Mały roadster był pojazdem z silnikiem umieszczonym w środku oraz napędem na tylne koła. Dzięki takiemu rozwiązaniu producent mógł przesunąć kokpit do przodu i zachować bardzo krótki zwis. Nie byłoby to możliwe w samochodzie z silnikiem z przodu. Z przodu pojazdu znajdował się nowy design firmy z obniżonym grillem na środku i reflektorami, które były przedłużeniem grilla. Z tyłu pojazdu zastosowano ten sam motyw projektowy.

Wnętrze było zaprojektowane dla dwóch osób. Kabina skupiała się na kierowcy, z wyraźnie oddzieloną przestrzenią dla pasażera. Zestaw wskaźników pochodził z hybrydy Honda CR-Z, z centralnym obrotomierzem i cyfrowym prędkościomierzem. Jednostka multimedialna umieszczona była wysoko, na szczycie deski rozdzielczej.

W komorze silnikowej Honda zainstalowała 3-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Standardowo był on połączony z 6-biegową skrzynią manualną. Jako opcja oferowano również automatyczną skrzynię CVT, do której były dołączone łopatki zmiany biegów za kierownicą z 7 predefiniowanymi przełożeniami.

Firma Honda Motor Co., Ltd. rozpocznie sprzedaż całkowicie nowego modelu Honda S660, 2-miejscowego sportowego samochodu typu cabrio, 2 kwietnia 2015 roku w salonach w całej Japonii. W tym samym dniu Honda wprowadzi na rynek w ograniczonej liczbie model S660 Concept Edition, specjalną wersję upamiętniającą wprowadzenie S660. W Japonii sprzedanych zostanie tylko 660 egzemplarzy tej edycji specjalnej.

Pod hasłem „Sport z sercem” zespół projektowy dążył do stworzenia pełnoprawnego samochodu sportowego, który zapewnia ekscytację i niezapomniane wrażenia związane z jazdą, a także do zrealizowania radości z prowadzenia, którą może oferować tylko Honda.

Model S660 przyjmuje układ silnika umieszczonego na środku i napędu na tylną oś (MR), co pozwala osiągnąć niskie położenie środka ciężkości oraz optymalny rozkład masy 45-55, aby osiągnąć doskonałe właściwości jezdne w zakrętach, na czym zespół projektowy szczególnie się skupił, aby maksymalnie zwiększyć radość z pokonywania zakrętów. Ponadto S660 cechuje się otwartym nadwoziem, które łączy wysoką sztywność z niską wagą. To nadwozie, opracowane wyłącznie dla modelu S660, tworzy otwartą przestrzeń kabinową, która pozwala pasażerom czuć wiatr, widzieć niebo i cieszyć się niezwykłymi wrażeniami, jednocześnie zapewniając komfortowe wnętrze, które otula pasażerów.

Dodatkowo, z pasją do stworzenia pojazdu, który zapewnia łatwy dostęp do radości jazdy dla każdego, zespół projektowy zastosował zaprojektowaną na wyłączność turbosprężarkę do silnika, co umożliwia dynamiczną jazdę i wysoką reakcję na gaz nawet w niskim zakresie obrotów silnika. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, S660 jest wyposażona w nowo opracowaną 6-biegową manualną skrzynię biegów, co czyni S660 pierwszym na świecie mini pojazdem z 6-biegową skrzynią manualną. Dodatkowo model S660 dostępny jest także z bezstopniową skrzynią biegów (CVT) z 7-biegowym dźwignią zmiany biegów, która oferuje tryb sportowy. S660 łączy w sobie zarówno unikalne właściwości jezdne samochodu, jak i łatwe prowadzenie w codziennym życiu.

Radość z pokonywania zakrętów

Dzięki zastosowaniu układu silnika umieszczonego na środku i napędu na tylną oś, osiągnięto optymalny rozkład masy 45-55, aby zminimalizować moment bezwładności i poprawić przyczepność.

Z uwagą na postawę pojazdu podczas jazdy, wysokość środka ciężkości i środka rolki została zoptymalizowana, aby zredukować przechyły podczas zakrętów i zapewnić stabilne prowadzenie.

Po raz pierwszy w mini pojeździe zastosowano system elektronicznej kontroli Agile Handling Assist w modelu S660. System ten wykorzystuje moment hamowania do sterowania w zgodzie z ruchami nadwozia, co ułatwia śledzenie linii celu podczas zakrętu i zapewnia płynne zachowanie pojazdu przy minimalnych operacjach kierowniczych.

Radość z jazdy

Na bazie silnika DOHC Turbo o pojemności 3 cylindrów w układzie rzędowym, którego dynamiczne osiągi zostały dobrze docenione w serii N, wdrożono nowo zaprojektowaną turbosprężarkę, aby uzyskać odpowiednią reakcję silnika dla mikrosportowego samochodu.

Wyłącznie dla tego modelu opracowano pierwszą 6-biegową skrzynię biegów dla mini pojazdów z szerokim zakresem przełożeń, co pozwala maksymalnie wykorzystać moc silnika. Ponadto S660 jest również dostępna z CVT z 7-biegowym dźwignią zmiany biegów, która może przełączyć pojazd w tryb sportowy, co pozwala kierowcy cieszyć się jazdą z bardziej bezpośrednią reakcją na operacje pedału gazu. Taki zestaw skrzyń biegów pozwoli szerszemu gronu klientów cieszyć się radością prowadzenia S660.

Potężny dźwięk silnika, charakterystyczny dla samochodów sportowych, został uzyskany dzięki zastosowaniu oryginalnych technik strojenia dźwięku Hondy dla dźwięków oddechu i wydobywających się spalin silnika, dźwięku turbosprężarki oraz zaworu upustowego, który uwalnia ciśnienie doładowania itp.

Zastosowano łatwy do obsługi, lekki i demontowalny dach typu „roll-top”, aby więcej klientów mogło cieszyć się radością jazdy, czując wiatr w swobodny sposób.

Radość z manewrowania

Optymalna pozycja siedząca kierowcy, punkt biodrowy oraz lokalizacja pedałów przyspieszenia i hamulca zostały dostosowane, aby zapewnić kierowcy uczucie prowadzenia gokarta. Dążono do pełnej jedności między kierowcą a pojazdem.

S660 wyposażona jest w kierownicę o średnicy 350 mm, co czyni ją najmniejszą średnicą wśród wszystkich modeli Hondy dostępnych na rynku, co pozwala kierowcy cieszyć się dynamiczną jazdą.

Aby zapewnić komfort jazdy we wszystkich warunkach, S660 ma w pełni automatyczną klimatyzację z „trybem środkowym”, w której dodano nowe wyloty powietrza, aby kierować powietrze w kierunku ud do wysokości pasa. Zainstalowane również tylne okno, które opuszcza się i podnosi, co zapewnia komfortową przestrzeń kabinową nawet przy otwartym dachu.

Design zewnętrzny i wewnętrzny

Pod koncepcją designu zewnętrznego „energetyczna kula”, nadwozie zostało zaprojektowane na niskim i szerokim poziomie, a opony mocno trzymają się ziemi w każdym z czterech rogów. Zespół projektowy dążył do stworzenia wyglądu zewnętrznego, który sugeruje wysoki poziom osiągów dynamicznych, jakie oferuje ten pojazd.

Jeśli chodzi o design wnętrza, zespół dążył do operacyjności, która umożliwia intuicyjne działania w przestrzeni zaprojektowanej specjalnie do jazdy. Co więcej, ogólna jakość wizualna i dotykowa wnętrza została podniesiona dzięki staraniom o wysoką jakość, odpowiednią dla sportowego modelu.

Bezpieczeństwo

Aby zapewnić wysoko sztywne, wytrzymałe i lekkie nadwozie typu cabrio, konstrukcja nadwozia składa się z prostych linii i gładkich krzywych, które zapewniają doskonałą wydajność w zakresie bezpieczeństwa przy zderzeniu. Ponadto, aby przeciwdziałać wypadkom związanym z przewróceniem się, Honda studiowała przepisy w Ameryce Północnej i ustaliła własne wewnętrzne standardy. Na podstawie tych standardów zastosowano wzmocnienia dla przednich i centralnych słupków, aby poprawić bezpieczeństwo pasażerów w przypadku wypadku przewrócenia.

Oprócz systemu poduszki powietrznej i-SRS dla kierowcy oraz poduszki powietrznej i-SRS dla pasażera, standardowym wyposażeniem S660 jest system poduszek bocznych i, który amortyzuje uderzenie w przypadku kolizji bocznej.

Zainstalowany w S660 system poduszek powietrznych i-SRS pasażera wprowadza na rynek pierwszą na świecie „poduszkę powietrzną z systemem wstrzymania ciśnienia wewnętrznego”, która może utrzymać ciśnienie wewnętrzne przez dłuższy czas w porównaniu do tradycyjnego systemu poduszek powietrznych, co poprawia wydajność ochrony pasażerów.

W obszarze aktywnego bezpieczeństwa – działań mających na celu zapobieganie wypadkom przed ich wystąpieniem – model S660 posiada standardowe wyposażenie w systemy Vehicle Stability Assist oraz Hill Start Assist, a także system sygnału awaryjnego, który ostrzega pojazdy znajdujące się za nim o nagłym zatrzymaniu, które jest standardem we wszystkich wersjach.

System City-Brake Active, który zapewnia automatyczną pomoc w hamowaniu przy prędkościach poniżej 30 km/h, aby zapobiec kolizji z pojazdem z przodu, jest dostępny jako opcja w niektórych wersjach.

S660 Concept Edition – edycja specjalna, która upamiętnia wprowadzenie modelu S660

W celu upamiętnienia wprowadzenia na rynek modelu S660, Honda sprzeda łącznie 660 egzemplarzy S660 Concept Edition. Ta edycja specjalna została opracowana na podstawie modelu S660 CONCEPT, który Honda zaprezentowała na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2013 roku, i charakteryzuje się podwyższonym poczuciem wysokiej jakości.

Zewnętrze

Bordeaux czerwona roll-top, lusterka w 2 kolorach, wykończenie końcówki wydechu z ekskluzywną powłoką
Wodoodporna powłoka nadwozia „Ultra Glass Coating NEO”
Szyby drzwi z wodooporną powłoką

Wnętrze

Czerwone przeszycia charakterystyczne dla tego modelu w sportowych skórzanych fotelach o asymetrycznych kolorach (fotel kierowcy), kierownica owinięta prawdziwą skórą, pokrywa zmiany biegów, [tylko wersja 6MT] gałka zmiany biegów owinięta prawdziwą skórą (wzór zmiany biegów wyryty na czerwono)
Aluminiowa tablica z numerem seryjnym (od 1 do 660)
Wyświetlacz centralny (kompatybilny z linkiem internavi POCKET)

Bezpieczeństwo

0.66L 6MT RWD (63 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność656 Cm3
Moc46.3 Kw @ - Rpm
63 Hp @ - Rpm
62 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy77 Lb-Ft @ - Rpm
104 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość133.7 In (3396 Mm)
Szerokość58.1 In (1476 Mm)
Wysokość46.5 In (1181 Mm)
Rozstaw osi90 In (2286 Mm)
Masa własna1830 Lbs (830 Kg)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

0.66L CVT RWD (63 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność656 Cm3
Moc46.3 Kw @ - Rpm
63 Hp @ - Rpm
62 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy77 Lb-Ft @ - Rpm
104 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość133.7 In (3396 Mm)
Szerokość58.1 In (1476 Mm)
Wysokość46.5 In (1181 Mm)
Rozstaw osi90 In (2286 Mm)
Masa własna1874 Lbs (850 Kg)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.