HONDA S800C 1966-1970

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Zaledwie dwa lata po tym, jak mały roadster Honda S600 z triumfem wkroczył do świata motoryzacji japońskiego producenta, pojawiła się nowa wersja: S800C.

Honda już wtedy wiedziała, że konstrukcja unibody będzie lepiej radzić sobie na drodze niż samochód bez dachu, dzięki swojej sztywności. Choć marka była znana głównie z produkcji motocykli, zaczęła zdobywać uznanie dzięki zwinnemu roadsterowi S600. Jednakże, ludzie domagali się większej mocy pod maską. I Honda to zaspokoiła.

Z zewnątrz, S800C można odróżnić od S600 Coupe jedynie przez prawdziwych znawców. Auto bardziej przypominało shooting-brake niż coupe, z dłuższym szybkim dachem i wybrzuszeniem z tyłu. Stroma klapa bagażnika z odkrytymi zawiasami u góry oraz okrągłe lampy tylne były charakterystyczne dla tego małego coupe.

Wnętrze było przystosowane dla dwóch pasażerów, z wykładanym dywanikiem bagażnikiem za nimi. To był idealny samochód dla dwojga młodych ludzi, którzy chcieli wybrać się w podróż. Nowa deska rozdzielcza, z czterema wskaźnikami, zastąpiła skomplikowany panel używany w S600. Na centralnym tunelu, za dźwignią zmiany biegów, producent zamontował małą komorę na drobiazgi. W 1966 roku niewielu producentów samochodów mogło na to wpaść.

0.8

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność791 Cm3
Moc52 Kw @ 8000 Rpm
71 Hp @ 8000 Rpm
70 Bhp @ 8000 Rpm
Moment obrotowy49 Lb-Ft @ 6000 Rpm
66 Nm @ 6000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna97 Mph (156 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Długość131.3 In (3335 Mm)
Szerokość55.2 In (1402 Mm)
Wysokość48 In (1219 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)46.5/45.5 In (1
Rozstaw osi79 In (2007 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Masa własna1700 Lbs (771 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.