Przejście na większe minivany było ważnym krokiem dla Hondy. Po udanym Shuttle opartym na modelu Civic, japoński producent zbudował większy samochód bazujący na platformie Accorda.
Na kontynencie europejskim Honda sprzedawała minivana pod nazwą Shuttle, natomiast w Australii i Ameryce Północnej używała oznaczenia Odyssey. Niezależnie od nazwy, oba modele dzieliły tę samą platformę z piątą generacją Accorda. Był to pierwszy raz, kiedy europejski Accord i jego amerykańska wersja różniły się zewnętrznie, ale miały wspólne podzespoły.
Odyssey/Shuttle miały tę samą atrapę chłodnicy co Accord oraz podobnie wyglądające reflektory. Wszystko inne jednak się różniło. Opadający przód z przednią szybą niemal w jednej linii z maską był następnie uzupełniony długą linią dachu. Z tyłu Honda znacznie spłaszczyła nadwozie, co nadało mu niemal płaski kształt.
W środku Honda zapewniła miejsce dla maksymalnie siedmiu osób. Umożliwiono to poprzez podniesienie wysokości siedzeń, co zwiększyło przestronność dla wszystkich pasażerów. Ostatni rząd był lepiej dostosowany dla dzieci, ale nawet niższe osoby dorosłe mogły tam wygodnie usiąść lub poradzić sobie przez krótki czas. Przyrządy inspirowane Accordem dostarczały kierowcy odpowiednich informacji.