Honda Stream z 2006 roku oparty był na tej samej platformie co Civic i oferował właściwości jezdne przypominające samochody osobowe w siedmiomiejscowym, wielofunkcyjnym pakiecie.
Pierwsza generacja była nieśmiałą próbą japońskiego producenta, by zająć miejsce w segmencie, który już był wypełniony ofertami innych producentów. Druga generacja potwierdziła, że Honda zamierza pozostać na rynku i nie chce stracić wypracowanej pozycji.
Zewnętrzny wygląd był znacznie atrakcyjniejszy niż u poprzednika. Para reflektorów nachylonych do tyłu oraz chromowany pasek między nimi przyciągały większą uwagę. Mimo że był to MPV, Stream wyglądał bardziej sportowo dzięki standardowym 17-calowym felgom ze stopów lekkich i spojlerowi na dachu. Z tyłu, wysokie i smukłe światła tylne znajdowały się obok klapy bagażnika, a na pierwszy rzut oka przypominały design CR-V. W zależności od wersji wyposażenia, samochód mógł mieć chromowane lub w kolorze nadwozia klamki drzwi.
MPV musi oferować więcej wewnątrz niż na zewnątrz. Z tej perspektywy, Stream spełnił swoje zadanie dzięki wprowadzeniu siedmiomiejscowego układu. Z przodu, kokpit przypominający ten z Accorda oraz pozycja siedzenia podobna do tej w Civic Hatchback dobrze ze sobą współgrały. Stream umożliwiał łatwe przemieszczanie się z lewej na prawą stronę, przesuwając dźwignię zmiany biegów na desce obok centralnego panelu. Choć para uchwytów na kubki na konsoli środkowej mogła być nieco problematyczna. Poza przednimi siedzeniami, wszystkie pozostałe mogły być składane, pochylane do przodu lub nawet usuwane, przekształcając Stream w pojazd do przewozu mebli.