Po tym, jak Hummer postanowił sprzedawać swój potężny pojazd w wersji cywilnej, zaproponował kilka wariantów nadwozia. Jednym z mniej znanych był pickup z dwiema drzwiami i twardym dachem.
Hummer był oficjalnym dostawcą dla Armii Stanów Zjednoczonych od połowy lat 80., a niektórzy klienci prywatni płacili spore sumy, aby zdobyć jeden z tych pojazdów z armijnego zaopatrzenia. Hummer nagle zrozumiał, że istnieje możliwość rynkowa i postanowił ją wykorzystać. Na początku próbował sprzedać 4-drzwiową wersję Hummer H1, co okazało się sukcesem. Wielkie nazwiska, takie jak Arnold Schwarzenegger, kupiły ten duży, terenowy pojazd, mający cechy zarówno 4×4, jak i ciężarówki.
W rzeczywistości Amerykanie są największymi nabywcami pickupów na świecie. W końcu F150 nie jest limuzyną, prawda? Więc dlaczego Hummer H1 nie mógł być oferowany jako pickup? Mógł, ale jego sukces był ograniczony. Ogromny pojazd mógł pomieścić tylko dwóch pasażerów, a powierzchnia ładunkowa nie była zbyt duża z powodu komponentów napędowych. Dodatkowo, ze względu na regulacje, nie było można ciągnąć dużych przyczep, które pasowałyby do jego mocy.
Wnętrze było przeznaczone dla dwóch osób, oddzielonych szerokim tunelem centralnym, w którym znajdowały się silnik i skrzynia biegów. Deska rozdzielcza pochodziła z wersji 4-drzwiowej, z niemal pionową pozycją i masywnym panelem centralnym. Przynajmniej była wyposażona w klimatyzację i system audio, który zainstalowano na panelu skierowanym w stronę kierowcy. Fotele skórzane były standardem, ale elektryczne szyby nie były dostępne.