General Hummer H1 produkcji AMC zyskał złą sławę po wojnie w Iraku w 1991 roku, a amerykańscy klienci zaczęli domagać się wersji cywilnej. Producent odpowiedział kilkoma opcjami, w tym wersją z otwartym dachem i czterema drzwiami.
Choć wszystkie laury zbierała wersja z twardym dachem i czterema drzwiami, istniały też inne wersje H1. Dzięki konstrukcji na ramie, producent nie miał problemów z tworzeniem pojazdu z otwartym dachem i czterema drzwiami, co zwiększało przyjemność z jazdy. Samochód mógł dotrzeć do miejsca surfingu z deską wystającą z wnętrza przez otwarty dach.
Po pierwsze, pojazd miał ogromne rozmiary. Był najszerszym samochodem na rynku, a kierowca musiał wiedzieć, jak sobie z tym radzić. Przypominał cegłę z okrągłymi reflektorami i lekko pochyloną maską w kierunku linii szyb. Wersja pikapa z otwartym dachem i czterema drzwiami miała tylną przestrzeń wystarczającą, by pomieścić sprzęt kempingowy oraz parę rękawic. Jego ogromne koła były w stanie poruszać się wszędzie, chyba że było błotniście.
W przestronnym wnętrzu cabin mieściło się czterech dorosłych, w tym kierowca. Masywna środkowa konsola praktycznie oddzielała pasażerów, a przejście z lewej na prawą stronę pojazdu było praktycznie niemożliwe, gdy nałożony był materiałowy dach. Miejsce kierowcy otaczała potężna część deski rozdzielczej, na której znajdowały się radio i sterowanie klimatyzacją.