Hummer H1, zaprojektowany dla armii USA, zyskał sławę po wojnie w 1991 roku między USA a Irakiem, gdzie te duże SUV-y pokazały swoje możliwości w walce.
W miarę jak coraz więcej klientów zaczęło przeszukiwać bazę danych zaopatrzenia armii w poszukiwaniu pojazdów Hummer H1, producent zdecydował się wprowadzić go na rynek. Nie był tak surowy jak wersja wojskowa, ale zbliżony. Warto wspomnieć, że nie była to nowa konstrukcja, ponieważ AM General produkował go od lat 80-tych.
Model H1 Wagon dzielił większość komponentów z 4-drzwiową wersją pickup. Z przodu oferował tę samą kwadratową, szeroką powierzchnię z dwoma okrągłymi reflektorami i sześcioprzęsłowym grillem. Jego zderzak był na tyle wysoki, że można go było zobaczyć w lusterku wstecznym kompaktowego hatchbacka. Wydłużony dach nad tylnymi pasażerami i przestrzenią ładunkową sprawiał, że auto z boku przypominało szopę na kołach. Ostatni rząd bocznych okien miał system otwierania przesuwanego. Z tyłu producent zainstalował drzwi otwierane na boki (jak w lodówkach) zamiast klapy bagażnika.
W środku było wygodniej niż w wojskowym odpowiedniku. Miejsce kierowcy otaczała masywna część deski rozdzielczej, gdzie zainstalowano radio oraz sterowanie klimatyzacją. Podobnie jak w wersji 4-drzwiowej, oferował miejsce dla czterech dorosłych w pierwszym rzędzie siedzeń, ale AM General oferował opcję dodatkowej ławki z tyłu, skierowanej do tyłu. To było rozwiązanie, które pozwalało przewieźć sześć osób w pojeździe wielkości autobusu.