Docierając do drugiej generacji, nowy Hummer H2 wciąż przyciągał spojrzenia na ulicy, oferując jednocześnie unikalne i niezrównane możliwości terenowe.
H2 dostępny był w jednym stylu nadwozia i jednej wersji wyposażenia, jednak możliwe było dodanie wielu funkcji oraz dwóch pakietów.
Standardowe wyposażenie obejmowało dwustrefową klimatyzację, system OnStar oraz system bezkluczykowego dostępu.
Jednym z oferowanych pakietów był Adventure, który dodawał samopoziomujące się tylne zawieszenie pneumatyczne, lepszy system audio oraz osłonę z przodu.
Pakiet Lux wzbogacał wnętrze o skórzaną tapicerkę, chromowane akcenty na zewnątrz, bagażniki dachowe oraz system audio z pakietu Adventure.
Dostępne opcje obejmowały podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu, a także lampę sufitową i elektrycznie otwierany dach.
H2 napędzany był silnikiem V8 o pojemności 6.0 litrów, który generował 316 KM i 360 lb-ft momentu obrotowego.
W skład wyposażenia bezpieczeństwa wchodziły poduszki powietrzne dla kierowcy oraz pasażera z przodu, system ABS oraz kontrola trakcji.
H2 był wyposażony w bardziej zaawansowany system 4WD niż te montowane w samochodach Chevy (takich jak Tahoe) oraz lepszy system ABS. W swojej klasie H2 przewyższał konkurencję krótszym przodem oraz kątem podejścia wynoszącym 47 stopni.
Mimo że nowy Hummer H2 został zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu, nie był najwygodniejszym samochodem do jazdy po mieście czy autostradzie.
H2 to drugi model sprzedawany pod marką Hummer przez General Motors. To duży SUV (choć mniejszy niż Hummer H1), który pomieści pięciu pasażerów i ma znaczne możliwości terenowe. Najbardziej tylną część SUV-a H2 zmodyfikowano na łóżko pickup w modelu H2 SUT („Sport Utility Truck”) z 2004 roku.
Przegląd
H2 jest produkowany na zlecenie przez firmę AM General w specjalnie wybudowanej fabryce w Mishawaka, Indiana, USA. Choć dzieli platformę GMT820 z pojazdami Chevrolet Tahoe i GMC Yukon, te modele różnią się od siebie w wielu aspektach i są produkowane w trzech innych zakładach GM. Ostateczny montaż ramy H2 składa się z 3 sekcji: przednia wykorzystuje zmodyfikowaną ramę użytkową GM serii 2500, sekcja środkowa jest całkowicie nowa i w pełni zamknięta, natomiast tylnia sekcja korzysta ze zmodyfikowanej ramy GM serii 1500, która jest dostosowana do ciężaru całkowitego 8000 funtów (3629 kg).
Sprzedaż modelu H2 początkowo była silna, ale spadła do 28 898 sztuk w 2004 roku i 23 213 w 2005 roku.
H2 został nominowany do nagrody North American Truck of the Year za 2003 rok.
Silnik
2003-2005 6000 6.0 L (366 in³) V8
Możliwości
Dzięki dużemu prześwitowi, dużym oponom, ochronnym płytom podwozia i niskim przełożeniom, H2 potrafi pokonać przeszkodę o wysokości 20 cali (0,4 m). Masywna rama pojazdu i szeroki rozstaw kół zapewniają stabilność w porównaniu do niektórych bardziej powszechnych SUV-ów lekkich, chociaż nie przeprowadzono obiektywnych testów przez rząd ani inne niezależne podmioty z powodu jego specjalistycznej klasy pojazdów.
Ekonomia paliwowa