Model H3 był tańszy od H2, a jednocześnie oferował podobny wygląd i możliwości. Dzięki dużemu prześwitowi i masywnym oponom, jego zdolności terenowe były trudne do pobicia.
Średniej wielkości SUV zbudowano na platformie Chevroleta Colorado i był napędzany silnikiem 3,5-litrowym z pięcioma cylindrami, który rozwijał moc 220 KM.
Dostępny był standardowy całkowicie napęd na cztery koła.
H3 oferował tylko jedną wersję wyposażeniową, która zawierała osłony podwozia, dwustrefową klimatyzację, tempomat, elektryczne szyby, elektryczne lusterka oraz centralny zamek. Można było zamówić pakiet Off-Road Suspension, który obejmował sztywniejsze zawieszenie, większe opony terenowe oraz blokadę tylnego dyferencjału.
Oprócz doskonałych możliwości terenowych, H3 mógł być także wygodnym pojazdem, jeśli wybrano pakiet Luxury, który dodawał skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie siedzenia oraz ulepszony system audio.
Pod względem bezpieczeństwa, H3 był wyposażony w hamulce tarczowe z systemem ABS, kontrolę trakcji oraz komunikację OnStar, a także opcjonalne boczne poduszki powietrzne pełnej długości. System kontroli stabilności był dostępny w modelach H3 wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów.
Wnętrze H3 było bardzo estetyczne, z materiałami dobrej jakości zastosowanymi w całym pojeździe. Siedzenia były wygodne i zapewniały dobre wsparcie. Przestronność dla pasażerów z tyłu była na dobrym poziomie zarówno pod względem miejsca na nogi, jak i nad głową.
Pojemność bagażnika nie była wybitna w porównaniu do innych SUV-ów w klasie, jednak oferowała łatwy dostęp dzięki bocznie otwieranej klapie bagażnika.
Hummer H3 to sportowe auto terenowe (SUV) produkowane przez Hummer w latach 2005-2010. Wprowadzony na rynek w roku modelowym 2006, oparty był na platformie GMT355, na której zbudowano również pickupy Chevrolet Colorado i GMC Canyon, produkowane w zakładach GM w Shreveport w Luizjanie oraz w zakładzie w Port Elizabeth w Republice Południowej Afryki. H3 był najmniejszym modelem w ofercie Hummera i jedynym, który był produkowany przez General Motors. Był dostępny zarówno jako tradycyjny SUV średniej wielkości, jak i jako pickup średniej wielkości, znany jako H3T.
Układy napędowe
H3 zadebiutował z silnikiem L52 o pojemności 3,5 litra, pięciocylindrowym, który generował 220 koni mechanicznych (160 kW) i 225 funtostóp (305 N·m) momentu obrotowego, z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub opcjonalną czterobiegową automatyczną Hydra-Matic 4L60-E. W 2007 roku silnik ten został zastąpiony przez jednostkę LLR o pojemności 3,7 litra, produkującą 242 konie mechaniczne (180 kW) i 242 funtostopy (328 N·m) momentu obrotowego, a dane te zostały skorygowane w 2009 roku do 239 koni (178 kW) i 241 funtostóp (327 N·m). Zgodnie z nowymi standardami testów EPA, silnik ten osiągał 14 mpg-US (17 l/100 km) w mieście i 18 mpg-US (13 l/100 km) na autostradzie, z łączną średnią wynoszącą 15 mpg-US (16 l/100 km). W 2008 roku wprowadzono silnik V8 o pojemności 5,3 litra, produkujący 300 koni mechanicznych (220 kW) i 320 funtostóp (430 N·m) momentu obrotowego, dostępny wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Wersja V8 miała niższą efektywność paliwową, szacowaną na 13 mpg-US (18 l/100 km) w mieście, 16 mpg-US (15 l/100 km) na autostradzie, z łączną średnią 14 mpg-US (17 l/100 km).
Możliwości
H3 wyposażony był w dwubiegowy, elektronicznie sterowany, pełnoetatowy napęd na cztery koła, co umożliwiało jazdę zarówno po drogach, jak i w terenie. Opcjonalnie dostępne były elektronicznie blokowane przednie i tylne dyferencjały. Podobnie jak Hummer H2, H3 mógł brodzić w wodzie o głębokości 27 cali (690 mm) przy prędkości 5 mph (8,0 km/h) oraz w wodzie o głębokości 20 cali (508 mm) przy prędkości 20 mph (32 km/h). Standardowy prześwit z 31-calowymi oponami wynosił 9,7 cala (246 mm), podczas gdy kąty podejścia, zejścia i rampy wynosiły odpowiednio 37,4°, 34,7° i 22,1°, co pozwalało H3 wspinać się po pionowej ścianie o wysokości 16 cali (406 mm) i pokonywać stoki o nachyleniu 60% i boczne spady o nachyleniu 40%. Standardowe haki do holowania z przodu i z tyłu były dostępne, a jako opcja oferowano hak holowniczy i wiązkę przewodów. Opcjonalny pakiet Adventure lub Off Road obejmował opony o średnicy 33 cali, co zwiększało jego możliwości.
Maksymalne zdolności holownicze wynosiły 3,000 funtów (1,361 kg) dla modelu z silnikiem pięciocylindrowym i manualną skrzynią biegów, 4,500 funtów (2,041 kg) dla modelu z automatyczną skrzynią biegów oraz 6,000 funtów (2,722 kg) dla V8 z automatem. Pojemność ładunkowa z tylnymi siedzeniami w pozycji pionowej wynosiła 25,0 stóp sześciennych (0,71 m3), co mogło być zwiększone do maksymalnie 62,8 stóp sześciennych (1,78 m3) po złożeniu siedzeń. Modele V8 miały najmniejszą maksymalną ładowność wynoszącą nieco ponad 1,100 funtów (499 kg), podczas gdy modele z pięciocylindrowym silnikiem i manualną skrzynią biegów miały największą ładowność wynoszącą 1,300 funtów (590 kg).
Bezpieczeństwo
Elektroniczna kontrola stabilności, systemy ABS, kontrola trakcji, uchwyty LATCH do fotelików dziecięcych oraz monitorowanie ciśnienia w oponach były standardowymi funkcjami w H3. Poduszki powietrzne boczne były opcjonalne do 2008 roku, kiedy to wprowadzono je jako standard. H3 otrzymał ocenę Akceptowalną, drugą najwyższą, od Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Dróg w testach zderzeniowych (zarówno w zderzeniach czołowych, jak i bocznych z poduszkami bocznymi), natomiast w ochronie przed zderzeniami tylnymi/ochroną głowy oceniony został na Słaby, co jest najniższą oceną.
H3T
Hummer H3T to średniej wielkości pickup, który był dostępny w latach modelowych 2009 i 2010.
Pojazd ten został pierwotnie opracowany jako koncepcyjny pickup z regularną kabiną (dwu-drzwiowy) w 2003 roku, zaprezentowany na Auto Show w Los Angeles w 2004 roku. Produkcyjna wersja czterodrzwiowego crew-caba dla pięciu pasażerów zadebiutowała na Chicago Auto Show w 2008 roku. H3T miał 5-stopową skrzynię ładunkową z wbudowanymi schowkami i był dostępny w standardowej wersji H3T, H3T Adventure, H3T Luxury oraz H3T Alpha (z tapicerką z materiału lub skóry).
Test drogowy przeprowadzony przez Motor Trend opisał rok 2009 jako pojazd „wspinał się po kamieniach, przemykał przez piaskowe wody i z pewnością pokonywał strome krawędzie.” Opisali jego promień skrętu jako „niekomfortowo szeroki” i stwierdzili, że „w trakcie jazdy autostradowej przydałoby się szybsze, pewniejsze odczucie.”
Rynki międzynarodowe
W 2007 roku GM Południowa Afryka rozpoczęła produkcję Hummerów w Port Elizabeth. Zakład produkował Hummera H3 na rynek południowoafrykański oraz jednostki eksportowane do Azji i Europy. W latach 2007-2009 wytwarzano tutaj również wersje z kierownicą po prawej stronie na rynek australijski. W Australii Hummer był dystrybuowany przez GM Holden przez specjalistyczne salony, które były również powiązane z marką samochodów Saab, będącą wówczas własnością GM.
H3 został zakwalifikowany w 2010 roku przez japońskie Ministerstwo Transportu do ulg podatkowych, które ustalały łatwiejsze normy efektywności paliwowej dla cięższych pojazdów. Średnia 16 mpg-US (15 L/100 km; 19 mpg-imp) H3 ważącego 4,700 funtów (2,132 kg) spełniła wymagane normy emisji w Japonii w odniesieniu do jego wagi. W ciągu 12 miesięcy przed marcem 2009 roku sprzedano w Japonii łącznie 723 Hummery.
Koniec H3