HUMMER H3 Alpha 2007-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HUMMER H3 Alpha 2007-2010

Przejdź do galerii zdjęćHUMMER H3 Alpha 2007-2010

Była to najsilniejsza wersja, nieco niechcianego, Hummera H3, która zadebiutowała w 2007 roku jako model 2008 na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku.

Marka Hummer powstała na polu bitwy, ale z biegiem czasu zaczęła kierować swoje produkty do klientów cywilnych. Choć H1 cieszył się największym uznaniem, producent starał się oferować mniejsze pojazdy do codziennego użytku. H3 był najmniejszym modelem Hummera, chociaż wciąż był dużym samochodem.

H3 bazował na tym samym podwoziu, co Chevrolet Colorado i Isuzu D-Max. Karoseria była masywna, wysoka, z prostymi powierzchniami i małymi oknami, które przypominały opancerzone transportery wojskowe. Zwiększone błotniki z przodu i z tyłu podkreślały surowy charakter pojazdu. W wersji Alpha, producent zamontował chromowane emblematy z tyłu oraz 16-calowe chromowane felgi. Oferowano także specjalny pakiet, który zawierał jasne krzyżaki na dachu, chromowaną klapkę wlewu paliwa, grill w kolorze nadwozia oraz unikalny pokrowiec na zapasowe koło, opony, felgi i osłonę zderzaka.

Wnętrze było podobne do innych modeli H3 i zostało ulepszone w roku modelowym 2008. Zamki bezpieczeństwa dla dzieci stały się łatwiejsze w użyciu. Hummer zainstalował nowe przełączniki do okien oraz standardowe poduszki powietrzne boczne, co zwiększyło komfort i bezpieczeństwo jego klientów. W ofercie znajdowała się również kamera tylna, która wyświetlała obraz na ekranie systemu nawigacji i infotainment.

Pod maską, H3 Alpha dysponował silnikiem V8 o pojemności 5,3 litra połączonym z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Został zaprojektowany, aby być najsilniejszym modelem w swojej gamie, dlatego miał inny stosunek osi 4.10:1.

 Oferując możliwości holowania, które może zapewnić tylko silnik V-8, model H3 Alpha z 2008 roku rozszerza gamę wszechstronnych pojazdów HUMMER, które potrafią wszystko i wszędzie jeździć. HUMMER zaprezentował H3 Alpha na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych; w sprzedaży znajdzie się tego lata.

H3 Alpha to drugi przedstawiciel ekskluzywnej serii Alpha firmy HUMMER, stanowiący szczyt osiągów zarówno w terenie, jak i na drodze. Pojazd wyposażony jest w nowy silnik V-8 o pojemności 5.3L, który generuje moc 295 koni mechanicznych (224 kW) i moment obrotowy wynoszący 317 lb-ft (438 Nm). Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach, co pozwala na maksymalne obciążenie przyczepy wynoszące 6,000 funtów (2,721 kg) – co stanowi wzrost o ponad 33 procent w porównaniu do innych modeli H3.

„H3 Alpha to po prostu najlepszy HUMMER H3,” powiedział Martin Walsh, dyrektor generalny HUMMER. „Oferuje wszystkie renomowane możliwości off-roadowe H3, ale z ulepszonymi osiągami, które odpowiadają różnym stylom życia.”

Oprócz silnika V-8, H3 Alpha zawiera także popularny pakiet wyposażenia „Luxury”, pakiet wyglądu Chrome, 16-calowe chromowane koła, przełożenie tylnej osi 4.10 oraz specjalne oznaczenia Alpha, w tym wyraźny emblemat na klapie bagażnika, emblemat na panelu klaksonu oraz haftowane zagłówki z oznaczeniem „Alpha”.

Dla klientów, którzy pragną bardziej bogatego wyglądu prosto z fabryki, model Alpha można połączyć z zawartością H3 X, który obejmuje jasne belki dachowe, chromowane drzwi wlewu paliwa, kratkę w kolorze nadwozia oraz unikalną osłonę na zapasowe koło, opony, felgi i centralną pokrywę, a także osłonę zderzaka. Dodatkowo, akcesoria HUMMER oferują ekskluzywną linię akcesoriów zaprojektowanych, wyprodukowanych i zweryfikowanych przez GM, które są zaprojektowane i testowane pod kątem idealnego dopasowania, wykończenia i wydajności.

„Ponieważ HUMMER oznacza więcej niż tylko osiągi w terenie, H3 Alpha opiera się na stylu i wyrafinowaniu linii H3, oferując unikalne, natychmiast rozpoznawalne oświadczenie na drodze,” powiedział Walsh. „Krótko mówiąc, H3 Alpha łączy oczekiwania HUMMER w off-roadzie z jego postawą na drodze.”

Alpha – najlepszy HUMMER

Modele HUMMER Alpha reprezentują najwyższy poziom osiągów, możliwości i komfortu. H1 Alpha był pierwszym z tych najlepszych HUMMERów, a podobnie jak H3 Alpha, oferował potężniejszy silnik oraz unikalne cechy stylistyczne i komfortowe.

H3 jest najnowszym modelem noszącym flagę Alpha i stanowi pierwszą wersję Alpha HUMMERA zaprojektowaną we współpracy z GM Performance Division.

Nagrody za wnętrze i ulepszenia bezpieczeństwa

H3 Alpha dzieli to samo cenione wnętrze, co wszystkie modele H3, w tym szczegółowe poprawki i ulepszenia, które zostały wprowadzone w całej gamie. Nowe zamki bezpieczeństwa dla dzieci w tylnych drzwiach oraz łatwiejsze w użyciu przyciski do szyb elektrycznych zostały wprowadzone podczas roku modelowego ’07 i są odpowiedzią na opinie klientów.

„Szczegóły mają znaczenie, a nasi klienci powiedzieli nam, że te szczegóły są szczególnie ważne, więc zaktualizowaliśmy linię H3, aby je uwzględnić,” powiedział Walsh.

Nowością w H3 Alpha oraz całej gamie H3 z 2008 roku są standardowe boczne poduszki powietrzne; wcześniej były one opcjonalne. Dodatkowe standardowe funkcje bezpieczeństwa, które teraz znajdują się we wszystkich modelach H3, obejmują:

System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak
Czterokołowy system hamulców antypoślizgowych z kontrolą trakcji
Podwójne przednie poduszki powietrzne z systemem detekcji pasażera
System monitorowania ciśnienia w oponach
Kompatybilność w przypadku kolizji między pojazdami
Punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych LATCH w tylnych siedzeniach
System widoku tylnego HUMMERa oraz system nawigacji są dostępne. System widoku tylnego wykorzystuje kamerę umieszczoną w pobliżu tylnego zderzaka, aby zapewnić widok obiektów bezpośrednio za pojazdem. Dodatkowo, bezpieczeństwo i zabezpieczenia OnStar są standardem, a jego nowa funkcja nawigacji Turn-By-Turn jest dostępna.

Szczegóły układu napędowego

Silnik 5.3L w H3 Alpha jest potężnym i wydajnym członkiem legendarnej rodziny silników V-8 małej pojemności GM. Ma moc 295 koni mechanicznych (224 kW) i moment obrotowy 317 lb-ft (438 Nm); jest podobny do silnika V-8 małej pojemności, który znajduje się w Chevym Silverado, który został uznany za Truck of the Year 2007 na północnoamerykańskich targach motoryzacyjnych.

„Do zadań takich jak holowanie sprzętu wodnego na szczyt góry, moment obrotowy silnika V-8 małej pojemności działa z wyjątkową łatwością i ma niewielki wpływ na zużycie paliwa,” powiedział Christopher Meagher, zastępca głównego inżyniera silników V-8 małej pojemności. „Silnik 5.3L znacznie zwiększa możliwości holowania H3.”

Łatwe prowadzenie na autostradzie to także cecha silnika V-8 o pojemności 5.3L, który umożliwia przyspieszenie od 0 do 60 mph w około osiem sekund.

„Wszystkie opcje napędowe w gamie H3 dostarczają osiągi dopasowane do różnych stylów jazdy i potrzeb,” powiedział Meagher. „Jednak w przypadku niektórych zadań, takich jak holowanie, często nie ma substytutu dla silnika V-8.”

Silnik H3 Alpha ma aluminiowy blok cylindrów. Pomaga to zmniejszyć całkowitą masę i utrzymuje bardziej pożądany balans wagi przód-tył. Tak jak wszystkie silniki V-8 małej pojemności GM, w skład jego cech wchodzą:

Blok cylindrowy głęboki z międzyblokowymi pokrywami głównymi
Wysokoprzepływowe głowice cylindrów
Elektroniczna kontrola przepustnicy
System zapłonowy 58X
Kontroler 32-bitowy E67
Polimerowe tłoki z pełnowymiarowymi sworzniami sworznia
System paliwowy bezpowrotny
Lekka konstrukcja zespołu zaworów
Stalowy wałek rozrządu
System dolotowy o niskim oporze
Silniki V-8 małej pojemności GM są zaprojektowane, aby spełniać dzisiejsze bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. W rzeczywistości silnik V-8 w H3 Alpha spełnia nowe amerykańskie normy emisji spalin z wyprzedzeniem o rok. A w porównaniu do silników ciężarówek sprzed dekady, rodzina silników małej pojemności jest około 90% czystsza. Żeliwne kolektory wydechowe w połączeniu z czterema blisko położonymi katalizatorami pomagają zredukować emisję spalin podczas zimnego rozruchu, co jest największym źródłem emisji pojazdów.

Automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 4L60 z elektronicznym sterowaniem o czterech przełożeniach jest połączona z silnikiem V-8 H3 Alpha. I, jak we wszystkich modelach H3, możliwe jest holowanie płaskie.

Nowy silnik V-8 wprowadza zmiany w całym pojeździe

Inżynierowie HUMMER H3 i GM Performance Division nie tylko wcisnęli silnik V-8 do komory silnikowej H3. Wkomponowanie nowej jednostki napędowej wymagało realizacji pozornie nieskończonej liczby szczegółów technicznych – z których wiele zostało wdrożonych w całej gamie H3.

Rama H3 została zmodyfikowana, aby przyjąć silnik V-8, a specjalna miska olejowa została zaprojektowana, aby zapewnić stałe ciśnienie oleju podczas jazdy po stromych zboczach – co świadczy o możliwości HUMMERA w terenie. Ponadto, przód komory silnikowej został zmodyfikowany w celu pomieszczenia silnika V-8, a nowy system kierowniczy jest stosowany we wszystkich modelach H3, aby zapewnić lepsze poczucie jazdy oraz jeszcze większą niezawodność w terenie.

Aby wspierać moc obrotową potężnego silnika V-8, obudowa przedniego dyferencjału H3 Alpha wykonana jest z żeliwa; inne modele mają obudowę aluminiową. Nowe mocowania silnika, wyższe współczynniki twardości sprężyn skrętnych, aby wspierać zwiększoną masę oraz specyficzne ustawienia zawieszenia również są unikalne dla modelu z silnikiem V-8, zapewniając, że nadal dostarcza niezrównanej jakości jazdy – zarówno w terenie, jak i na drodze – której oczekują klienci.

Wszystkie zmiany w podwoziu i zawieszeniu były testowane w rzeczywistych warunkach na szlakach terenowych w Moab, Utah, na trasie Rubicon i w innych wymagających miejscach terenowych.

„Nasi inżynierowie żyją, oddychają i jedzą jazdę w terenie,” powiedział Walsh. „Mówiąc, że przejmują się szczegółami, to nic nie powiedzieć.”

HUMMER w każdej mierze

Wszystkie modele H3 łączą w sobie znakomicie możliwości HUMMERA w średniej wielkości pakiecie. W porównaniu do H2, H3 jest krótszy o 16,9 cala (429 mm), niższy o sześć cali (152 mm) i węższy o 6,5 cala (165 mm). Około takiej samej długości jak średniej wielkości sedan rodzinny, H3 komfortowo porusza się w miejskim ruchu i doskonale mieści się w parkingach.

Linia H3 oferuje również wyjątkowe osiągi w górach i terenach skalnych; została zaprojektowana z myślą o przewodzeniu w terenie wśród średniej wielkości SUV-ów. Sercem tej zdolności jest elektronicznie kontrolowany system napędu na cztery koła oraz dostrojenie zawieszenia z myślą o osiągach w terenie. Dodatkowo, H3 ma standardową osłonę podwozia, kontrolę trakcji przy hamowaniu oraz opcjonalną skrzynię rozdzielczą 4.03:1 z tylnym dyferencjałem z blokadą.

Spośród swoich off-roadowych osiągów, H3 potrafi przebyć strumień o głębokości 24 cali (610 mm) przy prędkości 5 mph, wspinać się na pionowe stopnie i skały o wysokości 16 cali (407 mm), poruszać się przez głęboki piasek oraz z łatwością przemieszczać się po piaszczystych powierzchniach.

Mniejszy rozmiar H3 zapewnia zalety, takie jak promień skrętu wynoszący 37 stóp, co jest zbliżone do typowego kompaktowego samochodu, co ułatwia manewrowanie na parkingach i w ciasnych zakrętach podczas jazdy w terenie. Wysokość prześwitu wynosząca 9,1 cala (231 mm) oraz maksymalny kąt wjazdu wynoszący 25 stopni (przy oponach 33-calowych) umożliwiają pokonywanie dużych przeszkód podczas jazdy w terenie. Poważne osiągi terenowe wspomagane są również maksymalnym kątem podejścia wynoszącym 39 stopni oraz maksymalnym kątem zejścia wynoszącym 37 stopni. Te kąty podejścia i zejścia pozwalają H3 wjeżdżać w dziury i wyjeżdżać z nich, nie zapadając się ani z przodu, ani z tyłu.

5.3L V8 4AT (305 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5328 Cm3
Moc224 Kw @ 5200 Rpm
305 Hp @ 5200 Rpm
300 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy320 Lb-Ft @ 4000 Rpm
434 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP265/75R16
Długość186.7 In (4742 Mm)
Szerokość85.5 In (2172 Mm)
Wysokość74.5 In (1892 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.5 In (1
Rozstaw osi111.9 In (2842 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika29.5 Cuft (835 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna4467 Lbs (2026 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6014 Lbs (2728 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Średnie spalanie14 Mpg Us (16.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.