Hyundai wprowadził na rynek drugą generację modelu Accent w 1999 roku, a był to nie tylko przebrany Excel; to był zupełnie inny samochód.
Koreański producent miał plan rozwoju i trzymał się go bez względu na to, co konkurencja mogła zaoferować. Hyundai był już znany na całym świecie, a dzięki strategii solidnie zbudowanych samochodów i przystępnej polityce cenowej, zaczął być znaczącym graczem na kilku rynkach. Model Accent z 1999 roku był kluczowym elementem tego planu, ponieważ oferował przystępną cenę i świeży wygląd.
Dzięki nowemu językowi projektowania, który charakteryzował się kanciastymi światłami i ostrymi liniami, samochód wyglądał bardziej agresywnie. Dodatkowo, Hyundai zbudował samochód do rajdów na podstawie wersji 3-drzwiowej, a chociaż nie odniósł on wielkich sukcesów, stał się świetnym ambasadorem marki. Model uliczny był tani, ale koreański producent zapomniał o zamontowaniu wysuwanych tylnych okien bocznych.
Hyundai znacząco poprawił wnętrze w porównaniu do swojego poprzednika, stosując lepsze materiały i zapewniając przestronniejszą kabinę dzięki dłuższej bazie osi. To nie była wielka różnica, ale jednak zauważalna – różnica między naciskanymi kolanami a kolanami się stykającymi dla pasażerów z tyłu. Standardowym wyposażeniem były dzielone tylne siedzenia. Accent miał w standardzie klimatyzację oraz elektrycznie otwierane okna z przodu. Na wybranych rynkach, takich jak północna część Europy i Kanada, Accent był nie tylko tanim środkiem transportu, ale prawdziwym samochodem.