Hyundai wprowadził drugą generację modelu Accent w 1999 roku. Była to znaczna poprawa w porównaniu do poprzednika, a wersja sedan stała się kluczowym czynnikiem sprzedażowym.
Hyundai był jeszcze młodym graczem na rynku motoryzacyjnym, kiedy zaprezentował drugą generację modelu Accent. Na podstawie wcześniejszych modeli, koreański producent zrozumiał, że może zdobyć miejsce w branży tylko wtedy, gdy zaoferuje więcej za tę samą cenę. Druga generacja zrobiła jeszcze więcej.
Podczas gdy pierwsza generacja była nieco nijaka i zaokrąglona, druga generacja miała grill, który przypominał uśmiech z zębami. Kanciaste reflektory i ostre linie sprawiły, że samochód wyglądał bardziej agresywnie. Był dostępny w dwóch wersjach nadwozia: z trzema i pięcioma drzwiami – hatchback oraz sedan z czterema drzwiami. Hyundai zauważył, że małe pojazdy w segmencie trzech skrzyń są wysoko cenione na wielu rynkach i postarał się zaoferować je w rozsądnej cenie.
Wnętrze zostało znacznie ulepszone w porównaniu do poprzednika, z lepszymi materiałami i przestronniejszą kabiną dzięki dłuższemu rozstawowi osi. Nie była to ogromna różnica, ale stanowiła istotną zmianę dla pasażerów tylnej kanapy – różnica między zgiętymi kolanami a kolanami stykającymi się ze sobą. Producent zainstalował standardową klimatyzację oraz elektryczne szyby z przodu w wersji sedan Accent. Dla wybranych rynków, takich jak północna Europa i Kanada, Accent nie był tylko tanim środkiem transportu. To był samochód.