Do 2006 roku Hyundai nie był już obcy na żadnym rynku, a model Accent był jednym z najlepiej sprzedających się produktów tej marki.
Wprowadzając wersję sedana z czterema drzwiami, Hyundai skierował ofertę do rodzin, które pragnęły więcej, ale nie mogły sobie na to pozwolić. Nie był to bardzo skomplikowany samochód, a dzięki przystępnej cenie nie obciążał domowego budżetu. Co więcej, koreańska marka była już znana z niezawodnych produktów, co korzystnie wpłynęło na jej dział sprzedaży.
Sedan był prostym pojazdem stworzonym z myślą o zwykłych ludziach. Nie oferował agresywnej sylwetki ani dzikiego wyglądu. Jego łagodne krawędzie i zaokrąglone powierzchnie przypominały epokę bio-designu, która już odeszła z rynku. Jednak klienci nie zwracali na to uwagi: chcieli po prostu pojazdu przyjaznego użytkownikowi, a sedan spełniał te oczekiwania.
Wewnątrz producent zainstalował szare tapicerki oraz szare panele drzwiowe. To nie były najlepsze tworzywa sztuczne, jakie oferował Hyundai, ale były odporne na plamy i łatwe do czyszczenia. Dla młodych rodzin z małymi dziećmi stanowiło to ogromną zaletę. Z tyłu było miejsce dla dwóch dorosłych, o ile nie byli wyżsi niż przeciętnie, a bagażnik był wystarczająco duży na weekendowy wypad dla rodziny składającej się z dwóch i pół osoby.
Pod maską Hyundai zainstalował wybór trzech silników: dwa benzynowe oraz jeden turbo-diesel. Standardowo były one połączone z 5-biegową skrzynią manualną, a dla wersji z silnikiem benzynowym dostępna była 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
4 października 2005 – Hyundai zdobył swoją reputację i zbudował wyjątkową lojalność właścicieli, dostarczając pojazdy o wysokiej jakości i wartości. Najczystsze wyrażenie podejścia Hyundai do produkcji samochodów to zupełnie nowy model Accent z 2006 roku. Trzecia generacja najbardziej przystępnego modelu Hyundai charakteryzuje się większym stylem, wyrafinowaniem i zawartością niż kiedykolwiek wcześniej.
Nowy Accent oferowany jest w wersji czterodrzwiowej (wersja trzydrzwiowa będzie dostępna na wiosnę 2006 jako model 2007). Nowy Accent ma dłuższy rozstaw osi, szerszy tor i większe koła oraz opony. Większy na zewnątrz, smukły i wyrafinowany Accent zyskał nową przestrzeń wewnętrzną – i ma największą objętość wnętrza w swojej klasie. Klasa mocy pochodzi od nowego, czysto działającego silnika o mocy 110 KM, 1.6-litrowego DOHC w układzie rzędowym z CVC (ciągłą zmienną regulacją zaworów) dla lepszej mocy i efektywności.
W odważnym kroku w tym wrażliwym cenowo segmencie rynku, Hyundai wyposażył Accent w zaawansowane technologie bezpieczeństwa, w tym czterotylne hamulce tarczowe z ABS i EBD (elektroniczna dystrybucja siły hamowania) i łącznie sześć poduszek powietrznych, w tym podwójne poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki zamontowane w przednich fotelach oraz poduszki powietrzne zamontowane w dachu, które są w stanie chronić pasażerów w obu rzędach siedzeń. Wszystkie modele Accentu są wyposażone w napinacze pasów bezpieczeństwa w przednich fotelach oraz ograniczniki obciążenia, które mają na celu zacieśnienie pasa w przypadku zderzenia. Żaden inny samochód w segmencie nie może dorównać standardowym technologiom bezpieczeństwa Accentu.
WYRAFINOWANY DESIGN
Projektanci Hyundaia intensywnie pracowali nad tym, aby trzecia generacja Accentu miała wyrazistą obecność w swoim segmencie rynkowym. Podczas gdy większość konkurentów ma stosunkowo zwykły wygląd „samochodu rodzinnego”, Accent zajmuje bardziej wyrafinowane terytorium. Luksusowe detale, takie jak atrapa chłodnicy z chromowanymi akcentami, aerodynamiczne światła, większe koła i opony, a także uchwyty drzwiowe, lustra i listwy boczne w kolorze nadwozia, w połączeniu z płynnie zintegrowanymi światłami tylnymi i wyraźnymi liniami charakterystycznymi, tworzą spójną całość. Antena zamontowana na dachu nie tylko dobrze wygląda, ale również zapewnia lepszy odbiór radia.
Model Accent z 2006 roku jest znacznie większym pojazdem niż jego poprzednik. Rozstaw osi wzrósł o 2,3 cala (do 98,4 cala), a szerokość toru zwiększyła się do 57,9 z przodu i 57,5 z tyłu, co stanowi wzrost o 1,4 cala. Ogólnie rzecz biorąc, Accent jest o 1,8 cala dłuższy, o 1,0 cala szerszy i o 3,0 cale wyższy niż model z 2005 roku. Powiększone wymiary czynią Accenta najdłuższym i najszerszym samochodem w swoim segmencie.
WIĘKSZE WNĘTRZE
Większa sylwetka Accentu przekłada się na komfort, oferując więcej miejsca w każdej mierzonej kategorii i największą objętość wnętrza (pasażerów i bagażu) spośród wszystkich sedanów w swojej klasie. Łączna objętość wnętrza wzrosła z 100,9 stóp sześciennych do prowadzących w segmencie 104,6 stóp sześciennych, co nadaje Accentowi niespodziewane wrażenie przestronności i przewyższa całkowicie nowy sedan Honda Civic z 2006 roku o 1,7 stopy sześciennej. Pozycja siedzącego kierowcy została podniesiona o dwa cale dla lepszego komfortu oraz wyższego punktu widzenia, co większość kierowców preferuje. Pasażerowie z tyłu cieszą się wzrostem o 1,5 cala w tylnej przestrzeni na nogi i prowadzącą w klasie 53,1 cala przestrzenią na ramiona z tyłu; pasażerowie z przodu zyskują więcej o 0,7 cala przestrzeni na głowę. Przestrzeń bagażowa również wzrosła, z 11,6 stóp sześciennych do 12,4 stóp sześciennych, co jest konkurencyjne w porównaniu do rywali z modelu 2006 roku.
Wykończenie i detale wnętrza zaprojektowane są tak, aby podnieść oczekiwania w segmencie rynkowym Accentu. Istnieje elegancka dwukolorowa kolorystyka wnętrza z odcieniem szarym lub beżowym. Duże, czytelne analogowe wskaźniki informują kierowcę, podczas gdy teleskopowa kierownica oraz ośmiostopniowo regulowane siedzenie kierowcy z składanym podłokietnikiem zapewniają komfort w dłuższej trasie. Wnętrze jest wyposażone w wygodne schowki, w tym przedni konsolę centralną, tackę na rzeczy kierowcy, kieszenie w oparciach przednich siedzeń oraz kieszenie na drzwi we wszystkich czterech drzwiach. Każda kieszeń drzwiowa może pomieścić butelkę napoju, a dodatkowo znajdują się dwie uchwyty na kubki z przodu i kolejne dwie w składanym tylnym podłokietniku. Składane oparcie tylnego siedzenia w proporcji 60/40 ułatwia załadunek dużych przedmiotów lub łączenie ładunku z pasażerami dla maksymalnej efektywności.
Hyundai tradycyjnie dostarcza wiele funkcji za rozsądne pieniądze, a Accent opiera się na tej historii. Standardowe wyposażenie jest obszerne i obejmuje dwustopniowe wycieraczki z regulacją, podświetlane lusterka wsteczne dla kierowcy i pasażera, filtrację powietrza w kabinie, tylne ogrzewanie szyby, obrotomierz, zegar cyfrowy, dwa gniazda 12-woltowe oraz zdalne otwieranie maski, bagażnika i klapki wlewu paliwa. Aby zminimalizować odblask słoneczny, wszystkie Accenty mają w standardzie osłonę przednią.
Standardowy jest również potężny system audio AM/FM/CD o mocy 172 watów, który ma wbudowany equalizer i dużą jednostkę główną z łatwymi w użyciu kontrolkami. Łącznie sześć głośników rozmieszczonych jest w całym wnętrzu; jeden w każdym przednim drzwiach, para w tylnym schowku oraz dwa wysokotonalne głośniki, które dodatkowo poprawiają jakość i szczegółowość dźwięku.
TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE
Nowy Accent doskonale ilustruje oddanie Hyundaia bezpieczeństwu pasażerów. W zakresie funkcji unikania wypadków Accent przewyższa konkurencję, oferując mocne czterotylne hamulce tarczowe jako standardowe wyposażenie (w tym segmencie rynku powszechnie występują starsze bębnowe hamulce tylne). Standardowy jest również system ABS z czterema czujnikami i czterema kanałami. Dzięki niezależnemu modulowaniu ciśnienia hamowania stosowanego do każdej zacisku hamulcowego, ABS Accentu pomaga kierowcy zachować kontrolę nad układem kierowniczym w śliskich warunkach i w nagłych manewrach. Elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD) zintegrowana jest z systemem ABS, automatycznie dostosowując siłę hamowania do przedniej i tylnej osi w zależności od warunków obciążenia pojazdu.
W przypadku zderzenia Accent jest dobrze wyposażony w zabezpieczenia dla swoich pasażerów. W przypadku niskich prędkości, zderzaki Accentu o prędkości pięciu mil na godzinę zmniejszają uszkodzenia. W przypadku poważniejszych wypadków jego stalowa konstrukcja typu unibody jest zaprojektowana w celu rozpraszania energii zderzeniowej podczas deformacji stref zgniotu, podczas gdy wzmocnienia boków nadwozia pomagają utrzymać integralność komory pasażerskiej. Zgięcia na masce oraz blokady bezpieczeństwa pomagają kontrolować deformację maski w przypadku czołowej kolizji.
Wewnątrz znajduje się kolumna kierownicza absorbująca energię, a wszystkie pięć pozycji siedzących ma trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i regulowane podłokietniki. Tylne zagłówki mają styl dachówek dla lepszej widoczności. Pasy bezpieczeństwa z przodu mają napinacze i ograniczniki obciążenia. System LATCH do mocowania fotelików dziecięcych w tylnej części wnętrza zapewnia bezpieczne i stabilne miejsce dla dzieci.
2006 Hyundai Accent
Łącznie sześć poduszek powietrznych współpracuje z systemami zabezpieczeń, aby zapewnić dodatkową warstwę ochrony w przypadku czołowych i bocznych zderzeń. Są dwie zaawansowane poduszki powietrzne z przodu, a także dwie boczne poduszki powietrzne zamontowane w przednich fotelach. Dwie poduszki powietrzne zamontowane w dachu chronią pasażerów z przodu i na zewnętrznych miejscach tylnych w przypadku zderzeń bocznych. Pełny zestaw poduszek powietrznych Accentu jest standardowy – to znacząca zaleta w porównaniu do konkurentów, takich jak Chevrolet Aveo i Scion xA. Bocznie montowane poduszki powietrzne są opcjami dodatkowego kosztu w xA, a poduszki dachowe nie są dostępne w Aveo.
DWA WYBORY SKRZYNI BIEGÓW
Na 2006 rok Accent zyskuje nową moc pod maską, 1.6-litrowy silnik DOHC w układzie rzędowym, który ma cztery zawory na cylinder i CVC (ciągła zmienna regulacja zaworów). Połączenie DOHC i CVC pozwala silnikowi pracować w bardzo szerokim zakresie mocy, połączonym z wysoką efektywnością paliwową i niską emisją. Moduł CVC jest umieszczony na wałku rozrządu wydechowym i kontroluje czas otwarcia zaworów dolotowych, przesuwając wałek dolotowy w stosunku do wałka wydechowego. System CVC zwiększa efektywność objętościową i termodynamiczną, co pomaga silnikowi uzyskać lepsze osiągi przy wysokich obrotach. Dzięki optymalizacji nakładania się zaworów, emisje NOx są redukowane dzięki efektowi recyrkulacji spalin (EGR).
Dzięki lepszemu oddychaniu CVC, osiągi uległy poprawie; moc szczytowa wynosi teraz 110 KM przy 6000 rpm (prawie sześć procent wzrostu), a moment obrotowy wynosi 106 lb.-ft. przy 4500 rpm. Te liczby stawiają Accenta na czołowej pozycji w swojej klasie pod względem mocy. Ekonomia paliwowa również jest konkurencyjna; przy manualnej skrzyni biegów, szacowana przez EPA wydajność Accentu wynosi 32 mpg w mieście i 35 mpg na autostradzie. Przy opcjonalnej czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów, ocena EPA Accentu wynosi 28 mpg w mieście i 36 mpg na autostradzie.
Oprócz dodatkowej wydajności, CVC pomaga również silnikowi działać bardziej ekologicznie, a na 2006 rok Accent jest certyfikowany jako Pojazd o Niskiej Emisji (ULEV). Będąc częścią rodziny silników Alpha, jednostka napędowa Accentu jest wytrzymałym i technicznie zaawansowanym urządzeniem, które ma sztywny żeliwny blok i lekką aluminiową głowicę cylindrów. Zaprojektowany na długą drogę, Alpha objęty jest 10-letnią/100 000-milową ograniczoną gwarancją na układ napędowy.
DWIE OPCJE SKRZYNI BIEGÓW
Dla osiągów szczytowych, Accent standardowo wyposażony jest w pięciobiegową manualną skrzynię biegów, która ma niższe przełożenia (dla szybszej akceleracji i sportowego charakteru). Dostępna jest również opcjonalna czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów z blokadą momentu obrotowego dla maksymalnej efektywności paliwowej przy prędkościach autostradowych.
SPRAWNA ZAWIESZENIE
Sztywność nadwozia Accentu z 2006 roku wzrosła o 39% w porównaniu do poprzedniej generacji. Ta sztywna struktura pozwala całkowicie nowemu, przystępnemu Accentowi zapewnić komfortową jazdę i responsywne prowadzenie dzięki przedniemu zawieszeniu typu MacPherson z sprężynami śrubowymi i gazowymi amortyzatorami oraz tylnemu zawieszeniu z belką skrętną, również z sprężynami śrubowymi i gazowymi amortyzatorami. Stabilizator przedni o średnicy 21,0 mm pomaga zredukować przechył nadwozia przy zakrętach i dostosowuje prowadzenie Accentu w maksimum przewidywalności. Kierownica z zębatką i kołem zębatym z asystą czujników RPM silnika ułatwia manewrowanie w mieście, łącząc to z pewnym odczuciem przy dużych prędkościach.
JAKOŚĆ I WARTOŚĆ
Zbierając wszystko razem, liczne atuty Accentu czynią go wyraźnym liderem wartości w swoim segmencie. Klasa technologii bezpieczeństwa daje mu istotną przewagę, a Accent dostarcza więcej standardowych funkcji niż Aveo czy Rio. Posiada największą objętość wnętrza (pasażerów i bagażu) spośród rywali sedanów, a jego luksusowe wykończenia wnętrza sprawiają, że jest niezwykle komfortowy i przestronny. Ponadto, najsilniejszy silnik w klasie zapewnia responsywne osiągi, co jest kolejnym ważnym atutem.
2006 Hyundai Accent
ACCENT GLS
Aby uprościć proces zakupu, Accent z 2006 roku oferowany jest w jednej wersji GLS z pięciobiegową manualną lub czterobiegową automatyczną skrzynią biegów z overdrive. Wersja GLS obejmuje szeroki zakres funkcji, w tym kilka elementów, które są opcjonalne lub niedostępne w konkurencyjnych pojazdach w tym segmencie, w tym potężny silnik 1.6-litrowy z CVC, system audio AM/FM/CD o mocy 172 watów z sześcioma głośnikami i equalizerem, wspomaganie kierownicy, teleskopową kierownicę, podświetlane lusterka wsteczne dla kierowcy i pasażera oraz czterotylne hamulce tarczowe z ABS, w tym EBD. Łącznie znajduje się sześć poduszek powietrznych, w tym podwójne poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne zamontowane w przednich fotelach i boczne poduszki powietrzne zamontowane w dachu. Wykładzina podłogowa jest opcjonalna, podobnie jak klimatyzacja, która jest oferowana jako opcja dodatkowa lub w pakiecie Premium-Sport. Pakiet Premium-Sport obejmuje klimatyzację, elektryczne szyby z podświetlanymi włącznikami, automatyczne opuszczanie szyby kierowcy, elektryczne zamki, zdalne bezkluczykowe wejście z alarmem i powiadomieniem o panice, podgrzewane elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne oraz 15-calowe felgi aluminiowe z oponami 195/55VR15.
GWARANCJA
Nowy Hyundai Accent z 2006 roku objęty jest programem Hyundai Advantage, który jest najlepszą gwarancją w Ameryce™. Zakres obejmuje pięcioletnią/60 000-milową ochronę bumper-to-bumper, 10-letnią/100 000-milową ograniczoną gwarancję na napęd oraz siedmioletnią/nieograniczoną ochronę przed perforacją. Dodatkowo, nabywcy Accentu otrzymują 24-godzinną pomoc drogową bez dodatkowych opłat przez pięć lat (bez limitu mil) i ta usługa obejmuje pomoc w nagłych wypadkach, lockout service oraz ograniczoną ochronę kosztów przerwy w podróży. Żaden z tych zakresów nie ma odliczenia.