Hyundai próbował zaistnieć na europejskim rynku samochodowym, wprowadzając małego MPV opartego na tej samej platformie co Kia Picanto, ale wyniki były dalekie od oczekiwań.
W 1999 roku koreański producent samochodów wprowadził drugą generację modelu Atos. Wyglądał jak idealny samochód miejski, charakteryzujący się świetną efektywnością paliwową i na tyle mały, aby sprawnie poruszać się w miejskim ruchu. W Europie klienci nie polubili kształtu samochodu, co skutkowało wolną sprzedażą, podczas gdy na innych rynkach był wysoko ceniony. W 2005 roku producent zaprezentował odświeżoną wersję pojazdu.
Mimo że nadal przypominał sześcian na kołach z wydłużonym przodem dla silnika, zespół projektowy zdołał zamontować nowy zestaw świateł przednich o poziomym kształcie, zamiast wcześniejszych, wypukłych.
W środku samochód był przestronny dla czterech dorosłych pasażerów, dzięki wysokiemu dachowi i podwyższonym siedzeniom zarówno z przodu, jak i z tyłu. Dzięki temu rozwiązaniu pasażerowie z tyłu mogli wsunąć stopy pod przednie siedzenia. Z przodu producent zmienił kształt deski rozdzielczej i zainstalował otwartą przestrzeń do przechowywania po stronie pasażera. Hyundai zachował prostą konstrukcję panelu instrumentów z linii Accent.