W 2000 roku Hyundai wprowadził trzecią generację modelu Elantra w kilku wersjach i konfiguracjach. Sedan był jedną z najlepiej sprzedających się wersji,
Samochód ledwo mieścił się w segmencie kompaktowym, zgodnie z ówczesnymi standardami. To była nowa era dla Hyundaia, co było widoczne, szczególnie z zewnątrz. Kolejnym mocnym punktem Elantry był wskaźnik niezawodności, który wzrósł w porównaniu do poprzednika.
Sedan Elantra miał nadwozie w układzie czterodrzwiowym i trzykomorowym. Z przodu znajdowały się skośne reflektory z ostrymi liniami oraz wyraźne lampy umieszczone pod tym samym przezroczystym szkłem. Jego V-kształtny grill przechodził dalej na maskę, łącząc się z dwiema długimi liniami prowadzącymi do słupków A. Po bokach linia pasa zaczynała się od końca nadkoli i prowadziła aż do tylnych świateł. Opadająca linia tylnej szyby zaczynała się nad przestrzenią pasażerów siedzących z tyłu.
Wnętrze Elantry charakteryzowało się prostą deską rozdzielczą oraz zestawem wskaźników, z okrągłą konsolą centralną. Fotele z przodu miały więcej możliwości regulacji, w tym w osi pionowej. Z tyłu przestrzeń na głowę dla dorosłych pasażerów była ograniczona, ale wystarczająca dla dzieci.