HYUNDAI Elantra Coupe 2012-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HYUNDAI Elantra Coupe 2012-2014

Przejdź do galerii zdjęćHYUNDAI Elantra Coupe 2012-2014

Od czasów swojej pierwszej generacji, Elantra rywalizowała z Hondą Civic, a aby skutecznie konkurować, potrzebowała wersji coupe na amerykańskim rynku.

Po przetestowaniu kilku wersji nadwozia, koreański producent postanowił zaoferować Elantrę w wersji coupe, uzupełniając pięciodrzwiowy hatchback (znany jako i30 w innych krajach) oraz wersję sedan z czterema drzwiami. Elantra Coupe była skierowana do klientów szukających stylowego pojazdu w rozsądnej cenie, który jednocześnie zapewniałby dobre osiągi.

Przód samochodu przypominał resztę gamy, z charakterystycznym grillem Cascading Grille i opadającymi reflektorami. Z boku, rzeźbione drzwi i tylne błotniki, w połączeniu z poszerzonymi nadkolami, tworzyły sportowy wizerunek kompaktowego koreańskiego coupe. Hyundai zaprojektował linię dachu jako krzywą, z pochyloną przednią szybą.

Wewnątrz, producent zachował ten sam kokpit co w wersji sedan, z zaokrąglonymi panelami i srebrnymi wykończeniami obramowującymi centralną konsolę. W zestawie wskaźników znajdowały się zegary w stylu lornetki z obrotomierzem i prędkościomierzem, a dodatkowy wyświetlacz LCD umieszczony był pośrodku. Mimo coupe’owego kształtu, oferował wystarczająco dużo miejsca dla czterech pasażerów. Jego główną zaletą w porównaniu do Civic była opcjonalna panoramiczna szklana szyba.

Pod maską, Hyundai zainstalował silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra, który zapewniał moc 140 KM, podobnie jak standardowy Civic coupe, ale w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jako standard oraz sześciobiegową automatyczną jako opcję.

Hyundai zaprezentował wariant Elantra Coupe w swojej wiodącej linii modelowej Elantra podczas Chicago Auto Show w 2012 roku. Ten dwudrzwiowy model coupe bazujący na sedanach Elantra, dostępny wiosną, przyciągnie jeszcze więcej nabywców do linii Elantra, rozszerzając jej atrakcyjność dla świadomych konsumentów. Oferuje wiele tych samych cech, które uczyniły wersję sedan hitem sprzedaży, a jednocześnie poszerza zasięg rynku o młodych, sportowych nabywców, którzy są gotowi zrezygnować z wszechstronności czterodrzwiowej na rzecz atrakcyjnej stylistyki coupe. Hyundai Elantra Coupe 2013 oznacza kontynuację ewolucji tematu projektowania „Fluidic Sculpture”, z językiem projektowania o sportowym charakterze, zajmując przywódczą pozycję w segmencie kompaktowych coupe z ekoinnowacyjnym napędem, bogatym wyposażeniem oraz wyjątkową przestronnością i licznymi funkcjami bezpieczeństwa.

Elantra Coupe to najnowszy model w inicjatywie produktowej Hyundai 7/11 (siedem nowych modeli w ciągu kolejnych jedenaście miesięcy), po Azera i Genesis Coupe.

Elantra Coupe 2013 reprezentuje nowoczesne podejście do segmentu sportowych coupe, wykorzystując młodzieżowy design i premium funkcje, które oferują silną propozycję wartości Hyundai. Hyundai Elantra Coupe 2013 stawia intrygujące pytania:

Dlaczego sportowe coupe nie może łączyć przestronności wnętrza z nowoczesnym designem?
Dlaczego płacić cenę za sportowe coupe, aby uzyskać zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i technologii?
Dlaczego sportowe coupe, które cieszy się jazdą, nie może oferować ekonomii paliwa na poziomie 40 mpg?

JĘZYK PROJEKTOWANIA „FLUIDIC SCULPTURE”

Elantra Coupe przenosi zasady dynamicznego projektowania „Fluidic Sculpture” na wyższy poziom. Język projektowania „Fluidic Sculpture” odzwierciedla interakcję wiatru z sztywnymi powierzchniami, aby stworzyć wrażenie płynności w ruchu.

Charakterystyczne dla Hyundai otwarcie przednie w kształcie sześciokąta oraz diamentowe reflektory o kształcie opadającym nadają Elantra Coupe smukły, agresywny wygląd. Światła przeciwmgielne oraz dostępne lampy powtórne w lusterkach bocznych dopełniają widok z przodu.

Z boku, Hyundai Elantra Coupe przedstawia kształt przypominający sportowe coupe z głęboko rzeźbionymi powierzchniami. Sportowe pięcioramienne felgi SE o średnicy 17 cali z ciemnymi wstawkami dodają dynamicznej prezencji, podczas gdy szybkie kąty słupków A i C podkreślają ostro zakończony dach, jeszcze bardziej akcentując profil w kształcie klina. Tuż poniżej linii pasa, wyraźna linia charakterystyczna biegnie od drzwi do tylnego zderzaka. Zagięcia nadkoli nadają subtelnie rozszerzony wygląd wokół przednich i tylnych kół, co daje szeroką i agresywną prezencję. Dodatkowo, sfazowany podłokietnik zaokrągla smukły i muskularny efekt.

Z tyłu, czarny dyfuzor kontrastuje z podwójnymi końcówkami wydechu zakończonymi chromem, a pokrywa bagażnika w modelu SE zawiera element projektowany spoiler.

Te rzeźbione powierzchnie przyczyniają się do stworzenia wysoce aerodynamicznej karoserii. Współczynnik oporu dla Hyundai Elantra Coupe wynosi wyjątkowo niski 0,28 Cd, co skutkuje minimalną intruzją hałasu w kabinie i optymalną ekonomią paliwa. Elantra Coupe została zaprojektowana w północnoamerykańskim Centrum Projektowym Hyundai w Irvine w Kalifornii.

NAPĘD 40-MPG

Pod maską Hyundai Elantra Coupe napędzany jest tym samym silnikiem czterocylindrowym Nu o pojemności 1.8 litra, mocy 148 KM (przybliżone wartości) i momencie obrotowym 131 lb-ft (przybliżone wartości), który znajdujemy w sedanach Elantra (145 KM i 130 lb-ft momentu obrotowego w Elantra Coupe PZEV). Ten silnik o wysokiej gęstości mocy generuje pełne sześć procent więcej mocy niż Civic Coupe o pojemności 1.8 litra. Dzięki zaawansowanej technologii czystego silnika, większość modeli Elantra Coupe sprzedawanych w Kalifornii, Oregonie oraz kilku stanach północno-wschodnich jest certyfikowana przez EPA jako Pojazdy o Częściowej Zerowej Emisji (PZEV). PZEV Elantra Coupe jest tak czysty jak wiele pojazdów hybrydowych, bez dodatkowej złożoności technologicznej i kosztów. PZEV Elantra Coupe pomaga Hyundai spełniać i przewyższać wymagania dotyczące ochrony środowiska. Poza tymi „zielonymi” stanami, Hyundai Elantra Coupe dostępna jest jako Pojazd o Ultra Niskiej Emisji (ULEV).

Silnik Nu posiada blok aluminiowy z żeliwnym cylindrem, głowicą cylindrów i korbowodem. Taka konfiguracja powoduje, że blok jest o 30 procent lżejszy od żeliwnego, co pozwala na zaoszczędzenie ponad 74 funtów masy silnika, zachowując jednocześnie równorzędną wytrzymałość.

Silnik 1.8-litrowy Nu oferuje także podwójne, ciągłe zmienne wałki rozrządu (D-CVVT) oraz hydrauliczne mocowania silnika dla optymalnej mocy, efektywności i precyzji. Wykorzystanie D-CVVT na obu wałkach rozrządu przynosi wiele korzyści w porównaniu do zastosowania go tylko na wałku dolotowym. Do tych korzyści należy 2-procentowa poprawa wydajności (poprzez zwiększenie efektywności objętościowej), 2-procentowa poprawa ekonomii paliwa (poprzez zmniejszenie strat związanych z pompowaniem) oraz 30-procentowe zmniejszenie emisji węglowodorów. W układzie zaworowym, rolkowe ramiona wahadłowe i hydrauliczne regulatory luzu redukują tarcie związane z zaworami, poprawiając ekonomię paliwa o jeden procent w porównaniu do bezpośrednich dźwigienek zaworowych. Silnik Nu wyposażony jest również w bezobsługowy, cichy łańcuch rozrządu, co zwiększa trwałość i redukuje hałas, wibracje i szumy (NVH).

Dwustopniowy system zmiennego dolotu (VIS) pozwala na kierowanie powietrzem dolotowym pomiędzy długimi a krótkimi kolektorami dolotowymi, co skutkuje szerokim, liniowym zakresem mocy. Dzięki temu uzyskuje się 4-procentową poprawę wydajności, 15-procentowe obniżenie kosztów oraz 30-procentowe zmniejszenie wagi w porównaniu z aluminium.

Kolejną technologią, którą inżynierowie Hyundai wprowadzili do Elantra Coupe, jest elektroniczna kontrola przepustnicy. Elektroniczna kontrola przepustnicy zastępuje konwencjonalny kabel i mechaniczne połączenie błyskawicznym sterowaniem komputerowym. Dzięki temu system dokładnie kontroluje dopływ powietrza i moment obrotowy silnika, poprawiając prowadzenie, reakcję i ekonomię paliwa.

Aby dodatkowo poprawić ekonomię paliwa, Elantra Coupe stosuje technologię podwójnego rurociągu w wewnętrznym wymienniku ciepła. Podwójne rurociągi poprawiają efektywność chłodzenia kabiny, minimalizując rozmiar sprężarki, co redukuje zużycie paliwa. Dodatkowo, zewnętrznie sterowana zmienna sprężarka poprawia efektywność paliwową w porównaniu do wewnętrznej zmiennej sprężarki.

Czterocylindrowy silnik Nu ma również projekt z przesuniętym wałem korbowym, co redukuje tarcie i ciśnienie pomiędzy tłokiem a ścianką cylindra, poprawiając ekonomię paliwa o jeden procent.

Szacowana ekonomia paliwa Hyundai Elantra Coupe wynosi 29 mpg w mieście, 40 mpg na autostradzie w przypadku sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów oraz 28 mpg w mieście, 39 mpg na autostradzie w przypadku sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Te wartości zapewniają Elantra Coupe zasięg jazdy do 500 mil tylko na autostradzie.

SZEŚCIOBIEGOWE SKRZYNIE BIEGÓW

Hyundai Elantra Coupe może być wyposażona w sześciobiegową manualną (M6CF3-1) lub automatyczną (A6GF1) skrzynię biegów z ręcznym sterowaniem SHIFTRONIC®. Hyundai wprowadził własne sześciobiegowe automatyczne skrzynie biegów do swoich małych, średnich i dużych samochodów FWD. Firma Hyundai jest także jednym z czterech globalnych producentów samochodów, którzy budują unikalne sześciobiegowe automatyczne skrzynie biegów we własnym zakresie.

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest o 11 funtów lżejsza od globalnej pięciobiegowej skrzyni Hyundai. Jest znacznie prostsza, ma 62 mniej części, co przekłada się na większą trwałość, mniejszą wagę i niższe koszty. Posiada również ultra-płaski konwerter momentu obrotowego, który skraca całkowitą długość jednostki o 0,43 cala, będąc jednocześnie o 2,6 funta lżejszym.

Ta skrzynia, połączona z silnikiem 1.8-litrowym Nu, pomaga Elantra Coupe osiągnąć lepszą efektywność paliwową – o 11 procent więcej niż jego najbliższy konkurent, Honda Civic Coupe.

Sześciobiegowa skrzynia manualna Hyundai Elantra Coupe oferuje pozytywne odczucia zmiany biegów i dodatkowo optymalizuje osiągi napędu. Wydajność zmiany biegów jest wspomagana przez trwałe synchronizatory z podwójnym stożkiem dla pierwszego i drugiego biegu, z podwójnym stożkiem dla trzeciego biegu oraz z pojedynczym stożkiem dla czwartego, piątego i szóstego biegu.

OGÓLNE WYMIARY

Elantra Coupe ma rozstaw osi wynoszący 106,3 cala, całkowitą długość 178,7 cala, szerokość 69,9 cala i wysokość 56,5 cala, co zapewnia niezakłóconą przestronność. Całkowita objętość wnętrza Elantra wynosi 110,2 stopy sześcienne, co przewyższa konkurencję, taką jak Honda Civic Coupe 2012 i Kia Forte Koup 2012. Długi rozstaw osi Coupe pozwala na efektywność kompaktowego coupe przy komfortowych warunkach. Objętość bagażnika Hyundai Elantra Coupe wynosi 14,8 stopy sześcienne, co również przewyższa Civic Coupe i Kia Forte.

ARCHITEKTURA ELANTRA COUPE

Elantra Coupe jest wyposażona w przednie zawieszenie McPhersona, z wiosnami spiralnymi i gazowymi amortyzatorami. Tylne zawieszenie zastosowane w modelu to lekkie, sprzężone belki skrętne, które poprawiają stabilność kierowania i mono-tubowe amortyzatory dla komfortu jazdy i kontroli. Znacząca średnica stabilizatora przedniego 22,0 mm pomaga zredukować przechyły nadwozia oraz reakcje na zwojach. Projekt zwrotnicy kierowniczej, sztywność belki skrętnej oraz strojenie tłumików zostały dostosowane dla sportowych osiągów i reakcji kierowania w porównaniu do sedana Elantra. Dodatkowo, Hyundai Elantra Coupe oferuje sportowe, zoptymalizowane zawieszenie modelu SE, które jest dostosowane do opon niskoprofilowych P215/45R17.

Wszystkie modele Elantra Coupe mają elektryczne wspomaganie kierownicy (MDPS) montowane na kolumnie, które dostosowuje się natychmiast do zmieniających się warunków jazdy, poprawiając ekonomię paliwa w porównaniu do hydraulicznego systemu kierowniczego. Używana jest szybka przekładnia kierownicza dla lepszego czucia przy skrętach.

Efektywność wagi była kluczowym celem dla zespołu inżynieryjnego Elantra Coupe. W rezultacie Hyundai Elantra Coupe osiąga lepszą efektywność wagową niż Kia Koup, jednocześnie prowadząc w stosunku mocy do wagi w porównaniu z Civic Coupe; obie te metryki są kluczowe dla ogólnej efektywności napędu i struktury.

Wysokowytrzymała stal w strukturze Elantra Coupe umożliwia precyzyjną pracę zawieszenia w każdych warunkach jazdy. Ta architektura unibody, efektywna pod względem wagi, pozwala Elantra Coupe osiągnąć szacowaną ocenę EPA wynoszącą 40 mpg na autostradzie, bez potrzeby dodatkowego modelu ekologicznego i związanych z tym kosztów.

SPORTOWE, WYTWORNE WNĘTRZE

Wnętrze Hyundai Elantra Coupe to efekt wiedzy Hyundai w zakresie aranżacji wnętrz, oświetlenia, nowoczesnego designu i rzemiosła. Takie podejście widoczne jest w przejrzystości wskaźników oraz w kołyszącym się i teleskopowym kole kierownicy. Konstrukcja siedzeń wykorzystuje lekkie materiały i ekologiczną piankę, co przyczynia się do oszczędności paliwa. Projekt siedzeń w Elantra Coupe przewiduje także głębsze boczne wzmocnienia w porównaniu do sedana Elantra, co zapewnia sportową jazdę. Podgrzewane fotele są standardem w Elantra Coupe, podczas gdy model SE oferuje sportowe aluminiowe pedały.

Hyundai Elantra Coupe dostępna jest w dwóch opcjach kolorystycznych wnętrza: szarej i czarnej, dostępnych w wersji GS lub SE. Wszystkie Elantra Coupe mają wykończenia słupków przypominające materiał tkany, wykonane z włóknistych tkanin i skał wulkanicznych, co daje premium wygląd i minimalny wpływ na środowisko. Elantra Coupe będzie dostępna w siedmiu kolorach zewnętrznych, z czego trzy są unikalne w porównaniu do wyboru kolorów sedana Elantra: Monaco White Black Noir Pearl i Volcanic Red.

Hyundai Elantra Coupe dostępna jest z dwoma systemami audio. Standardowo oferowany jest system audio AM/FM/Satellite Radio/CD/MP3 o mocy 172 watów z sześcioma głośnikami oraz złączami do iPod®/USB/auxiliary input. Opcjonalnie dostępny jest system audio o mocy 360 watów z zewnętrznym wzmacniaczem w pakiecie SE Technology.

W wersji SE dostępna jest nawigacja z ekranem dotykowym, która zawiera wysokiej rozdzielczości 7,0-calowy ekran oraz aktywację głosową za pomocą mikrofonu zamontowanego w podsufitce. System dźwiękowy odtwarza płyty CD, uzyskuje dostęp do plików muzycznych przez Bluetooth lub pozwala kierowcy i pasażerowi podłączyć swoje urządzenia do odtwarzania dźwięku przez złącza iPod/USB/auxiliary. Dźwięk przez Bluetooth bezprzewodowo przesyła muzykę z wybranych telefonów komórkowych do jednostki centralnej. Interfejs radia satelitarnego XM jest także zintegrowany w jednostce nawigacyjnej i oferuje logo kanałów, informacje o ruchu w czasie rzeczywistym oraz usługi danych XM, takie jak XM NavWeather®, XM Stock Ticker i XM Sports Ticker. System integruje również kamerę widoku tylnego, której nie ma w Honda Civic Coupe ani Kia Koup. Użytkownicy mogą nawet przesyłać swoje osobiste zdjęcia z USB, zamiast z CD, aby wyświetlić je na ekranie głównym systemu.

Właściciele Elantra Coupe mogą także skorzystać z premium funkcji, takich jak kluczyk zbliżeniowy z przyciskiem startu, skórzane pokrycia siedzeń, podgrzewane przednie siedzenia, elektryczny szyberdach oraz podwójna automatyczna kontrola temperatury z jonizatorem powietrza i automatycznym odszranianiem.

ZAJĄCIE BEZPIECZEŃSTWA: CZĘŚĆ ZOBOWIĄZANIA HYUNDAI

Hyundai Elantra Coupe wnosi bezpieczeństwo kompaktowych coupe na nowy poziom dzięki wprowadzeniu systemu zarządzania stabilnością pojazdu (VSM). Podobnie jak w modelu Hyundai Equus, VSM optymalnie zarządza ESC (elektroniczna kontrola stabilności) i elektrycznym wspomaganiem kierownicy (MDPS).

VSM kontroluje dwa efekty. Po pierwsze, gdy kierowca przyspiesza lub hamuje na powierzchni o różnych współczynnikach przyczepności (śliskiej z jednej strony, suchej z drugiej) i pojazd chce zjechać w jednym kierunku. VSM wykrywa tę sytuację i wysyła sygnał do MDPS, aby zastosować wspomaganie kierownicy. VSM przeciwdziała temu zjawisku, automatycznie dostarczając osiem niutonów siły przeciwdziałającej. VSM działa w ten sam sposób podczas nagłych zmian pasa ruchu lub szybkiego pokonywania zakrętów. ESC nadal nie jest standardem w Civic Coupe.

Elantra Coupe posiada sześć poduszek powietrznych – w tym podwójne przednie, boczne zamontowane w oparciach przednich foteli oraz boczne kurtynowe z przodu i z tyłu.

Elantra Coupe posiada także nowoczesny zestaw hamulcowy. Zestaw ten obejmuje czterotłoczkowe hamulce tarczowe oraz układ ABS (system zapobiegający blokowaniu kół), w tym system wspomagania hamowania, który dostarcza maksymalną siłę hamowania, gdy wykrywane jest nagłe hamowanie oraz elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD), aby automatycznie dostosować siłę hamowania do osi przedniej i tylnej w zależności od warunków załadunku pojazdu oraz dynamiki jazdy. Inżynierowie Hyundai zaprojektowali nawet parkingowy hamulec ręczny w celu zintegrowania tylnego zacisku hamulca, aby zmniejszyć wagę.

1.8L 6AT FWD (148 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1797 Cm3
Moc110 Kw @ 6500 Rpm
150 Hp @ 6500 Rpm
148 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy131 Lb-Ft @ 4700 Rpm
178 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość69.9 In (1775 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika14.8 Cuft (419 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2729 Lbs (1238 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

1.8L 6MT FWD (148 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1797 Cm3
Moc110 Kw @ 6500 Rpm
148 Hp @ 6500 Rpm
148 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy131 Lb-Ft @ 4700 Rpm
178 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość69.9 In (1775 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika14.8 Cuft (419 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2687 Lbs (1219 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa38 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie32 Mpg Us (7.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.