Hyundai zdecydował się na nazwę europejskiej wersji modelu i30 jako Elantra GT na rynek amerykański. W 2015 roku koreański producent samochodów zaprezentował zaktualizowaną wersję na Targach Motoryzacyjnych w Chicago.
Hyundai ujawnił drugą generację modelu i30 na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 roku. W następnym roku, podczas Targów w Chicago, koreański producent zaprezentował amerykańską wersję nazwaną Elantra GT. Była to strategia, ponieważ Elantra była już ugruntowaną marką na amerykańskim rynku. Po trzech latach koreański producent wprowadził odświeżoną wersję swojego kompaktowego hatchbacka w tym samym miejscu.
Nowa wersja charakteryzowała się dużym, wysokim grillem z przodu, który zazwyczaj występuje w większych samochodach. Mimo że reflektory w odświeżonym modelu wyglądały bardzo podobnie do tych z modelu z 2012 roku, nie były identyczne. Również światła przeciwmgielne były całkowicie inne. Pojazdy były praktycznie takie same z tyłu, z tą różnicą, że w odświeżonej wersji dostępne były światła tylne LED.
Wnętrze zostało ulepszone dzięki nowym materiałom oraz nowej jednostce infotainment. Zestaw wskaźników wyposażono w nowy wyświetlacz TFT zamiast starszego, opartego na LCD. Koreański producent zainstalował nową funkcję o nazwie Driver Selectable Steering mode, która oferowała trzy ustawienia: Comfort, Normal i Sport. Pierwsze z nich było dobre do manewrów parkingowych, podczas gdy ostatnie zapewniało sztywniejszą reakcję, idealną do dynamicznej jazdy.
Pod maską Hyundai oferował jeden wybór silnika połączony standardowo z 6-biegową skrzynią manualną, podczas gdy 6-biegowa skrzynia automatyczna znajdowała się na liście opcji.
Hyundai Motor America zaprezentowało odświeżoną wersję Elantrze GT na rok modelowy 2016, oferując nowoczesny design i technologie skoncentrowane na kliencie na targach motoryzacyjnych w Chicago w 2015 roku. Z bardziej wyrazistym przodem oraz nowymi 17-calowymi felgami, nowy wygląd Elantry GT wzmocnia sportowy charakter pojazdu. W połączeniu z standardowym silnikiem 2.0-litrowym z bezpośrednim wtryskiem benzyny, tworzy to pojazd, który zarówno wygląda, jak i sprawia wrażenie dynamicznego. Doceniany sportowy styl Elantry GT, precyzyjne prowadzenie i przestronne wnętrze nie obciążą portfela, gdyż cena Elantry GT na 2016 rok rozpoczyna się od zaledwie 18 800 dolarów, z wyłączeniem opłaty za transport w wysokości 825 dolarów, a pojazd będzie dostępny w salonach od marca 2015 roku.
STANDARDOWY SILNIK 2.0-LITROWY NU Z BEZPOŚREDNIM WTRYSKIEM BENZYNY
Elantra GT 2016 standardowo wyposażona jest w silnik 2.0-litrowy Nu, który można połączyć z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną z ręcznym trybem SHIFTRONIC®. Paliwo dostarczane jest przez system bezpośredniego wtrysku benzyny (GDI), który poprawia reakcję silnika w porównaniu do modeli bez GDI. Krótsza, bardziej bezpośrednia droga dostarczania paliwa pozwala na lepszą kontrolę mieszanki paliwowej, co zwiększa efektywność. Paliwo jest wtryskiwane przez pompę wysokociśnieniową napędzaną wałkiem rozrządu, działającą przy ciśnieniu do 2175 psi. Bezpośredni wtrysk wykorzystuje także wyższy niż normalny współczynnik sprężania 11.5:1, co zwiększa moc. Tłoki mają „wklęśnięcie”, co zwiększa efektywność spalania w cylindrze. Ten wysokotechnologiczny, aluminiowy silnik ma również podwójne zmienne ustawienie zaworów (DCVVT) oraz zmienny system indukcji (VIS) dla lepszego oddychania silnika. Lekki kolektor dolotowy redukuje również wagę o 30 procent w porównaniu do jednostek odlewanych. Moc wynosi 173 KM przy 6500 rpm i 154 lb-ft momentu obrotowego przy 4700 rpm. Silnik 2.0-litrowy Nu został dostrojony, aby zapewnić większy moment obrotowy przy 1500 rpm niż 1.8-litrowy Nu wcześniej dostępny w Elantrze GT oraz aktualnie w Elantrze Sedan. Silnik generuje również więcej momentu obrotowego – od 4000 do 5500 rpm – co zapewnia imponujące liniowe dostarczanie mocy aż do czerwonego pola. Silnik osiąga imponującą ocenę wydajności paliwowej szacowaną przez EPA na 24 mpg w mieście / 33 mpg na autostradzie / 27 mpg.
JĘZYK DESIGNU 'FLUIDIC SCULPTURE’
Hyundai jest znany ze swojego charakterystycznego języka projektowania 'Fluidic Sculpture’. 'Płynny’ charakter Elantry GT zapewnia współczynnik oporu powietrza wynoszący 0.30. Wszystko w Elantrze GT jest aerodynamiczne, od agresywnego profilu i niskiej całkowitej wysokości po smukłe lusterka boczne. Szczeliny opon są zminimalizowane, a progi są aerodynamicznie zharmonizowane. Niższy opór powietrza przekłada się na płynniejszą i cichszą jazdę.
Z przodu, zaktualizowana atrapa chłodnicy dodaje Elantrze GT wyrazisty i zdecydowany wygląd, bardziej zgodny z nowszymi modelami Hyundaia. Sportowy wygląd podkreślają również okrągłe reflektory i rzeźbione przetłoczenia maski. Grafika boczna nadwozia zawiera chromowaną listwę, aby podkreślić elegancki charakter linii. Ostro zarysowane reflektory, dostępne światła przeciwmgielne oraz nowe 17-calowe felgi euroflange dopełniają nowoczesnego designu. Całość kończy się z tyłu dostępnymi światłami LED.
NISKA WAGA Pojazdu
Szerokie wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości w Elantrze GT pozwala na obniżenie wagi pojazdu oraz umożliwia optymalne działanie zawieszenia. Przy wadze 2904 funtów, automatyczna Elantra GT jest lżejsza niż większość konkurentów, oferując więcej miejsca wewnętrznego niż Focus, Mazda3 i Golf. Elantra GT jest o 44 funty lżejsza niż Focus i o 119 funtów lżejsza niż Golf 5-drzwiowy.
SKRZYNIE BIEGÓW NA SZEŚĆ BIEGÓW
Elantra GT może być wyposażona w sześciobiegową skrzynię manualną lub sześciobiegową skrzynię automatyczną z ręcznym trybem SHIFTRONIC®. Automatyczna skrzynia sześciobiegowa ma zablokowany konwerter momentu obrotowego, co zwiększa oszczędność paliwa przy prędkościach autostradowych. Sześciobiegowa skrzynia manualna Elantry GT zapewnia krótkie, precyzyjne zmiany biegów i dodatkowo optymalizuje wydajność silnika dzięki potrójnym synchronizatorom dla pierwszego i drugiego biegu, podwójnym synchronizatorom dla trzeciego biegu oraz pojedynczym synchronizatorom dla czwartego, piątego i szóstego biegu. Dodatkowo, wskaźnik zmiany biegów w zestawie wskaźników wskazuje idealne punkty zmiany biegów, co pozwala zaoszczędzić paliwo.
PRZESTRZEŃ I PRAKTYCZNOŚĆ WNĘTRZA
Maksymalizacja objętości wnętrza i zadowolenie klientów różnorodnymi układami siedzeń to cechy charakterystyczne inżynierii Hyundaia, które przekładają się na większą przestrzeń w kabinie, przestrzeń bagażową i wszechstronność. Elantra GT oferuje układy siedzeń, które mogą komfortowo pomieścić pięć osób lub pomieścić czterech pasażerów oraz długie przedmioty, takie jak kije do golfa czy deski snowboardowe. Kierowcy mogą złożyć dwa siedzenia, aby pomieścić trzy osoby i większe pakunki lub złożyć wszystkie tylnie siedzenia, aby uzyskać przestrzeń ładunkową o wielkości CUV. Tylne siedzenia można całkowicie złożyć, najpierw składając dolną część siedziska do góry. Te opcje pozwalają klientom odkryć, że Elantra GT ma więcej objętości wewnętrznej niż Mazda3, Ford Focus i VW Golf, a nawet większą pojemność bagażnika niż crossover Nissan Juke, dzięki składanym tylnym siedzeniom. Elantra GT oferuje również najlepszą przestrzeń na ramiona z przodu i z tyłu w swojej klasie.
Elantra GT zawiera szereg wygodnych, standardowych rozwiązań do przechowywania i organizacji, w tym uchwyt na okulary przeciwsłoneczne, dwa przednie i dwa tylne uchwyty na kubki, uchwyty na butelki w drzwiach, chłodzoną skrytkę na rękawiczki, przechowalnię w centralnej konsoli, przesuwany podłokietnik, tacę na drobiazgi z przodu oraz kieszenie na oparciach przednich siedzeń. Obszar bagażowy posiada również gniazdo 12-woltowe dla pasażerów, którzy chcą podłączyć swoje przenośne urządzenia elektroniczne.
JAZDA I PROWADZENIE
Elantra GT wyposażona jest w przednie zawieszenie typu MacPherson z sprężynami i gazowymi amortyzatorami. Tylne zawieszenie składa się z lekkiej belki skrętnej dla lepszej stabilności kierownicy oraz amortyzatorów monotubowych. Przednia belka stabilizacyjna o średnicy 22 mm pomaga zredukować przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Elantra GT jest dostrojona do większej reakcji, precyzji i kontroli, podczas gdy Elantra Sedan jest dostrojona do komfortu. Modyfikacje w GT obejmują wyższe współczynniki sprężyn tylnego zawieszenia, sztywniejszą belkę skrętną oraz amortyzatory Sachs dla poprawy kontroli ruchów nadwozia. Te zmiany tworzą dynamiczną, sportową i komfortową jazdę. Dodatkowo, opracowano dwa pakiety zawieszenia w celu optymalizacji dostrojenia dla dwóch różnych rozmiarów opon. Pakiet Style Elantry GT oferuje sportowe dostrojenie zawieszenia, które jest zoptymalizowane dla opon o niższym profilu P215/45R17.
Za kierownicą, kierowcy korzystają z systemu sterowania kierownicą z możliwością wyboru przez kierowcę, który został wzmocniony 32-bitowym systemem przetwarzania i dostosowany do lepszego odczucia kierownicy na rok modelowy 2016. Z trzema trybami działania do wyboru – Comfort, Normal i Sport – ten innowacyjny system pozwala kierowcom dostosować charakterystykę kierownicy Elantry GT do różnych preferencji jazdy i warunków drogowych w dowolnym momencie. 'Comfort’ oferuje największą łatwość kierowania i jest idealny do środowiska miejskiego i parkingowego. 'Sport’ jest zoptymalizowany do szybkich autostrad lub krętych dróg, podczas gdy 'Normal’ jest idealny do mieszanki warunków drogowych. Tryb sterowania kierownicą dostosowuje poziomy wspomagania w każdym trybie i moderuje uczucie na środku oraz krzywe wzrostu oporu przy kierowaniu, co pozwala na bardzo naturalne, progresywne odczucie. Charakterystyki tłumienia kierownicy, zysk aktywnego powrotu oraz wysoki poziom tarcia również zostały zoptymalizowane dla Elantry GT w tym systemie. Co więcej, średnica skrętu Elantry GT wynosi 34.8 stopy, co jest lepszym wynikiem niż Focus i Golf.
OGÓLNE WYMIARY
Elantra GT ma rozstaw osi wynoszący 104,3 cala oraz całkowitą długość 169,3 cala. Wysokość wynosi 57,9 cala, a szerokość 70,1 cala.
UDOSKONALENIA WNĘTRZA
Udoskonalenia wnętrza Elantry GT inspirowane są wysokimi standardami całej gamy modelowej Hyundaia. Zlokalizowany w centralnej konsoli, nowy system nawigacji jest wyświetlany za pomocą 7-calowego ekranu dotykowego i zawiera ekran kamery tylnej. Tylna kamera Elantry GT jest niepowtarzalna. Ta mechaniczna kamera jest ukryta za znakiem Hyundaia na tylnym klapie i pojawia się tylko w razie potrzeby.
Dwustrefowe sterowanie klimatyzacją zapewnia komfortowe warunki dla wszystkich pasażerów, a dodatkowe panoramiczne okno dachowe dostarcza więcej naturalnego światła do wnętrza. Dwustrefowe sterowanie klimatyzacją zawiera również automatyczny system odparowywania, który wykrywa poziom wilgotności za pomocą czujnika i aktywuje system odpowiednio. Inną premium cechą w Elantrze GT jest jonizator CleanAir, który automatycznie oczyszcza powietrze, gdy działa ogrzewanie lub klimatyzacja.
W roku modelowym 2016 zarówno kierowca, jak i pasażer mogą cieszyć się komfortem pierwszych w swoim segmencie wentylowanych przednich siedzeń dostępnych w pakiecie technologicznym. Podgrzewane siedzenia są standardem we wszystkich wersjach Elantry GT.
Elantra GT oferuje wiele premium cech, takich jak:
Standardowa schowek chłodzony
Standardowe podgrzewane przednie siedzenia
Standardowe lusterko wsteczne w martwym polu kierowcy
Światła LED tylne
10-stopniowo regulowane przednie siedzenie kierowcy, w tym elektryczne wsparcie lędźwiowe
Automatyczna kontrola temperatury z jonizatorem Clean Air
Skórzane wykończenia siedzeń
Wentylowane przednie siedzenia
Automatyczne światła
Lusterka boczne z wbudowanymi wskaźnikami kierunkowskazów
Standardowe sterowanie audio i tempomatem na kierownicy
Standardowy system bezprzewodowy Bluetooth z rozpoznawaniem głosu
SYSTEM AUDIO I NAWIGACJI
Elantra GT standardowo wyposażona jest w system audio AM/FM/SiriusXM Satellite Radio/CD/MP3 o mocy 172 watów z sześcioma głośnikami oraz złączami do iPoda®/USB/wejściem AUX. Interfejs Bluetooth jest również standardem. System odtwarza płyty CD, uzyskuje dostęp do plików muzycznych w formacie cyfrowym przez Bluetooth streaming audio lub umożliwia kierowcy i pasażerowi korzystanie z własnych urządzeń słuchających przez złącza iPoda/USB/AUX.
Elantra GT z pakietem technologicznym teraz zawiera system nawigacji AVN 4.0 nowej generacji Hyundaia, tę samą platformę chwaloną przez ekspertów i dostępną w najnowszych modelach Hyundaia, takich jak zupełnie nowy Genesis i Sonata. Wyświetlacz multimedialny o przekątnej 7 cali oferuje technologię HD radio® z multipleksowaniem, SiriusXM Travel Link, SiriusXM Traffic, pobrane oraz preinstalowane aplikacje, takie jak Pandora®. Użytkownicy iPhone® będą mogli również szybko uzyskać dostęp do wbudowanej integracji Siri „Eyes Free” systemu, przytrzymując przycisk polecenia głosowego na kierownicy. Interfejs podzielonego ekranu pozwala na jednoczesne wyświetlanie mapy oraz informacji o muzyce na ekranie głównym. System wspiera również najnowszy zestaw funkcji SiriusXM, w tym nagrywanie presetów SiriusXM 1-6, aby przewinąć do 22 minut na żywo, aby móc wysłuchać całej piosenki lub nadrobić sportowy program. SiriusXM Travel Link® zapewnia dostęp do informacji o ruchu drogowym, wyników sportowych, pogody, cen akcji, cen paliwa oraz lokalnych czasów pokazów filmowych.
CECHY BEZPIECZEŃSTWA
Elantra GT posiada najnowsze technologie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, zapewniające maksymalną ochronę dla swoich pasażerów, w tym światła do jazdy dziennej, ESC (elektroniczna kontrola stabilności), ABS (układ zapobiegający blokowaniu kół) z elektroniczną dystrybucją siły hamowania i wspomaganiem hamowania oraz VSM (zarządzanie stabilnością pojazdu). Siedem poduszek powietrznych – z przodu, bocznych oraz kurtynowych, w tym poduszka powietrzna kolanowa kierowcy – są standardem.
CONNECTED CARE I HYUNDAI BLUE LINK®