HYUNDAI Elantra GT 2017-Present

HYUNDAI Elantra GT 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćHYUNDAI Elantra GT 2017-Present

Pierwsza generacja Elantry GT została wydana w 2012 roku, pięć lat później Hyundai przekształca ją i przedstawia drugą generację.

Elantra GT była inteligentnym hatchbackiem, który oferował więcej miejsca na bagaż niż mały sedan. Dlatego zamiast decydować się na crossovera, wybór Elantry GT był równie dobrym rozwiązaniem.

Elantra GT była napędzana 2.0-litrowym silnikiem 4-cylindrowym, który generował 173 KM, połączonym z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Skrzynia automatyczna była opcjonalna i wiązała się z dodatkowym kosztem około 1000 dolarów.

Mały 4-drzwiowy hatchback dostępny był w jednej wersji wyposażeniowej, którą można było wzbogacić o dwa dostępne pakiety dodatkowe.

W standardzie znajdowały się 16-calowe stalowe felgi, podgrzewane lusterka, klimatyzacja, tempomat, chłodzona schowek, łączność Bluetooth oraz system audio z 6 głośnikami. Ogólnie rzecz biorąc, wersja standardowa oferowała świetne funkcje, które mogły być wystarczające do codziennej jazdy.

Jednym z dostępnych pakietów był pakiet Value Edition, zaprojektowany w celu dodania więcej luksusowych akcentów. Pakiet ten obejmował 17-calowe felgi aluminiowe, zmodyfikowane zawieszenie, automatyczne światła, światła przeciwmgielne, bezkluczykowy rozruch i dostęp, a także skórzaną tapicerkę i podgrzewane fotele przednie.

Pakiet Tech zawierał 7-calowy ekran, kamerę tylnią, panoramiczny dach, wentylowane fotele, zintegrowane Android Auto i Apple CarPlay, a także automatyczną klimatyzację w podwójnej strefie oraz system nawigacji.

Nowy Hyundai Elantra GT jest niższy, szerszy i dłuższy, co nadaje mu bardziej agresywną sylwetkę i większą przestronność wewnątrz, a wszystko to w eleganckim, europejskim stylu i z doskonałą dynamiką jazdy. Gdy nowy hatchback pojawi się latem, klienci będą mogli wybierać między dwoma modelami: oszczędnym i płynnie działającym GT oraz mocniejszym, bardziej sportowym GT Sport. Hyundai Elantra GT oparty jest na nowej generacji modelu i30, zaprojektowanego z myślą o rynku europejskim.

„Nowa Elantra GT przynosi więcej na północnoamerykańskie wybrzeża na rok modelowy 2018,” powiedział Scott Margason, dyrektor ds. planowania produktów w Hyundai Motor America. „Więcej przestrzeni i funkcji w środku. Więcej agresji i europejskiego stylu na zewnątrz. I więcej opcji pod maską. Szczególnie cieszę się, że mogę zaprezentować GT Sport, prawdziwy sportowy hatchback.”

MOCNA KONSTRUKCJA I IMPONUJĄCA SYLWETKA

Dzięki czystym proporcjom, płynnie poprowadzonym liniom nadwozia i przyciągającemu wzrok nowemu, kaskadowemu grillu, nowy GT emanuje klasą i wyrafinowaniem. Jego postawa, niższa, szersza i dłuższa, pokazuje, że GT to poważny zawodnik. GT łączy europejski styl z amerykańskim zapałem i możliwością działania. I to nie tylko na powierzchni — ponad połowa konstrukcji (53 procent) składa się z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, niemal dwukrotnie więcej niż w poprzedniej generacji. Dodatkowo, elementy te są połączone za pomocą ponad 112 metrów kleju strukturalnego. To wszystko sprawia, że Hyundai Elantra GT jest sztywniejszy, mocniejszy i lżejszy; w porównaniu do poprzedniego GT jest o 22 procent bardziej sztywny, a karoseria waży o 27 kg mniej. Przekłada się to na współczynnik oporu powietrza w wysokości 0.30, co sprawia, że GT jest solidny, efektywny i płynny w jeździe.

PRZESTRONNE WNĘTRZE

Choć zewnętrzne wymiary przypominają większość kompaktowych hatchbacków, sprytna ergonomia i pakowanie oferują miejsce w środku dla pięciu osób i jeszcze więcej. W rzeczywistości, z objętością pasażerską wynoszącą 2,74 metra sześciennego i prawie 0,71 metra sześciennego przestrzeni bagażowej, spodziewamy się, że EPA sklasyfikuje Hyundai Elantra GT jako duży samochód, co jest rzadkością w tej klasie. A po złożeniu tylnych siedzeń, GT oferuje ogromną przestrzeń bagażową.

ŚWIETNE OPCJE NAPĘDU

W roku 2018 klienci mogą wybierać między dwoma silnikami czterocylindrowymi w Hyundai Elantra GT. Oszczędny, ale mocny silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem generuje szacunkowo 162 KM. Może być połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Wybierając GT Sport, można zyskać silnik turbo o pojemności 1.6 litra, znany z Elantra Sport, który oferuje około 201 KM oraz moment obrotowy wynoszący 265 Nm. Do wyboru jest również sześciobiegowa skrzynia manualna lub sportowa, siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa.

JAZDA I ZACHOWANIE

Wykorzystując sztywną i mocną nową konstrukcję, Hyundai testował i opracowywał Elantra GT na niemieckim torze Nürburgring Nordschleife. Przeprowadzono setki okrążeń, aby przetestować właściwości jezdne, komfort i trwałość. To doprowadziło do strojenia zawieszenia, które jest napięte, ale jednocześnie komfortowe, minimalizując niepożądane przechyły nadwozia, a maksymalizując wchłanianie uderzeń kół. W przypadku GT Sport tylna belka skrętna została zastąpiona całkowicie niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym, standardowymi 18-calowymi felgami aluminiowymi i większymi tarczami hamulcowymi z przodu i z tyłu, co zapewnia jeszcze więcej frajdy podczas jazdy po krętych trasach. Ogólnie rzecz biorąc, niezależnie od tego, czy to emocjonująca jazda po górskiej drodze, czy przewożenie roweru górskiego do miejsca startowego w kanionie, Hyundai Elantra GT jest gotowy na wyzwania.

WYSMAKOWANE WNĘTRZE

Oprócz świetnych dostępnych dodatków wewnątrz Hyundai Elantra GT, takich jak skórzane siedzenia, pedały aluminiowe i dwustrefowa klimatyzacja, Hyundai dodał kilka nowych elementów, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo. Elantra GT jest dostępna z udogodnieniami takimi jak system audio Infinity Premium z Clari-Fi™, Apple CarPlay™, Android Auto™ i bezprzewodowe ładowanie smartfona. To w dodatku do standardowych funkcji takich jak 8-calowy wyświetlacz audio i 17-calowe felgi aluminiowe. W kategorii bezpieczeństwa, GT jest dostępna z wieloma systemami, które zwykle występują w drogich samochodach luksusowych, takimi jak Smart Cruise Control z funkcją stop/start, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent uwagi, asystent świateł drogowych oraz detekcja martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu.

Wyraźnie poprawiona konstrukcja, dopracowana charakterystyka jazdy na torze Nürburgring i najwyższej jakości funkcje w nowej Elantra GT redefiniują, co to znaczy być „kompaktowym” hatchbackiem.

ULEPSZONE ZDALNE URUCHAMIANIE HYUNDAI BLUE LINK ORAZ UMIEJĘTNOŚĆ BLUE LINK® DLA AMAZON ALEXA

Klienci Hyundai Blue Link wykonali ponad 25 milionów zdalnych uruchomień od momentu wprowadzenia tej funkcji w 2011 roku. Choć zdalne uruchamianie to świetna funkcja na gorące dni, większość ma miejsce w zimnym klimacie, w miesiącach styczniu, lutym i marcu. W rzeczywistości, zdalne uruchamianie Blue Link z kontrolą klimatu jest trzy razy bardziej popularne zimą. Mając to na uwadze, inżynierowie Hyundai poprawili funkcję zdalnego uruchamiania z kontrolą klimatu, aby uwzględnić kontrolę tylnej szyby oraz podgrzewanych lusterek bocznych w aplikacji mobilnej Blue Link. Te nowe ulepszenia debiutują wraz z wprowadzeniem 2018 Elantra GT i będą dostępne w innych modelach w przyszłości.

Dla maksymalnej wygody w zdalnym uruchamianiu samochodu w mroźny, zimowy poranek, Hyundai opracował nową umiejętność Blue Link dla Amazon Alexa. Umiejętność ta działa w ten sposób, że klient po prostu prosi urządzenie z obsługą Alexy, takie jak Amazon Echo lub Dot, o uruchomienie swojego samochodu. Interakcja brzmi tak: „Alexa, powiedz Blue Link, aby uruchomił mój samochód przy 27 stopniach.” Aby wysyłać polecenia do pojazdów Hyundai za pośrednictwem Alexy, użytkownicy muszą aktywować umiejętność Blue Link w aplikacji Alexa dostępnej na urządzeniach iOS, Android i Fire, a następnie powiązać swoje istniejące konto Blue Link w aplikacji Alexa. Polecenia głosowe będą wysyłane do pojazdów Hyundai tylko po tym, jak Alexa poprosi właścicieli o ich osobisty numer identyfikacyjny (PIN) Blue Link.

NASTĘPNA GENERACJA INFOTAINMENT: AUDIO/WIDEO/NAWIGACJA (AVN) 5.0 Z HD TRAFFIC

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.