W większości krajów Hyundai Elantra Touring znany jest także jako Hyundai i30 SW. To duży krok naprzód w porównaniu do poprzedniej generacji i oferuje wszystko, co rodzina może potrzebować od kompaktowego kombi. W porównaniu do wersji sedan, która wszędzie nosi nazwę Elantra, jest nieco krótsza, ale z dłuższym rozstawem osi. W standardowej wersji wyposażenia dostępne są stalowe felgi 15 cali lub 17-calowe felgi aluminiowe w wersji wyższej.
W środku jest miejsce dla pięciu osób. Pojemność bagażnika wynosi 688 litrów (24,3 stopy sześcienne) przy ustawionych tylnych siedzeniach i 1849 litrów (65,3 stopy sześcienne) po ich złożeniu. To więcej niż w wielu pojazdach średniej wielkości dostępnych na rynku. Inne funkcje wnętrza obejmują radio z 6 głośnikami oraz złącze USB do odtwarzacza MP3 lub iPoda. Ciekawą różnicą w wyposażeniu zależnym od wersji jest kolumna kierownicza. W podstawowym modelu kierownica ma tylko funkcję regulacji kąta nachylenia, a teleskopowa regulacja dostępna jest dopiero od drugiej wersji wyposażenia.
Pod maską, na rynek amerykański dostępne były tylko silniki benzynowe, podczas gdy dla i30 SW w Europie i pozostałej części świata oferowane były również silniki turbodiesel. Zarówno manualne, jak i automatyczne skrzynie biegów były dostępne w modelu i30 SW/Elantra Touring.
Hyundai Elantra Touring, z nowoczesnym, smukłym wyglądem i przyjemnymi cechami jazdy, został opracowany przez Hyundai w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na stylowe i funkcjonalne pojazdy pięciodrzwiowe, których sprzedaż podwoiła się od 2001 do 2006 roku. Prognozy wskazują, że sprzedaż pojazdów pięciodrzwiowych będzie silna także w nadchodzącej dekadzie. Hyundai Elantra Touring będzie również pierwszym pięciodrzwiowym samochodem kompaktowym oferującym standardowy system Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC), obok wielu innych wiodących technologii bezpieczeństwa. Jak w przypadku wszystkich pojazdów Hyundai, Elantra Touring został zaprojektowany i wyprodukowany, aby spełniać najbardziej rygorystyczne standardy jakości w branży, co potwierdza pozycję lidera jakości Hyundai na całym świecie.
Płynne linie i wyraźne kontury podkreślają szeroki rozstaw kół i długi rozstaw osi Elantra Touring. Wyraźnie zdefiniowana, nieprzerwana linia okien łączy funkcjonalne proporcje pojazdu. Efekt to ekscytujący kształt, który zapewnia dynamiczne wrażenie wydajności i możliwości. Elantra Touring ma niski współczynnik oporu powietrza, co przekłada się na optymalną wydajność paliwową przy prędkościach autostradowych oraz minimalny hałas wewnętrzny.
Z przodu wyraźnie zaznaczone podwójne wloty powietrza płynnie wpasowują się w linie charakterystyczne maski i słupków A. Ostre reflektory, światła przeciwmgielne oraz dostępne 17-calowe obręcze aluminiowe dopełniają nowoczesny design.
PRZESTRONNE I WYRAFINOWANE WNĘTRZE
Długi rozstaw osi i szerokość Hyundai Elantra Touring, w połączeniu z doświadczeniem Hyundai w zakresie aranżacji wnętrza, stworzyły przestrzeń, która zapewnia komfort, funkcjonalność i praktyczność na najwyższym poziomie. Elantra Touring oferuje największą objętość wnętrza (objętość pasażerska plus przestrzeń ładunkowa) w swojej klasie, wynoszącą 125,5 stóp sześciennych. W rzeczywistości pojemność bagażnika Elantra Touring wynosi 65,3 stopy sześcienne, gdy tylne siedzenia są złożone, co daje więcej miejsca na bagaż niż wiele większych kombi i crossoverów.
Hyundai Elantra Touring została od początku zaprojektowana jako samochód dla kierowcy. Wyraźnie zaprojektowane wskaźniki, standardowy sportowy dźwignia B&M Racing, regulowana kolumna kierownicza oraz wspierające, ośmiostopniowe, regulowane siedzenie kierowcy przyczyniają się do doskonałych wrażeń z jazdy. Dla większej przejrzystości, zastosowano charakterystyczną niebieską technologię podświetlenia LCD Hyundai w centralnym wyświetlaczu informacyjnym oraz zestawie wskaźników. Dwukolorowe wykończenie wnętrza, z szczególnym uwzględnieniem tkanin i materiałów tapicerskich, zapewnia bardziej ekskluzywne odczucie. Kolor czarny i beżowy to dwa dostępne kolory wnętrza.
Hyundai Elantra Touring to pierwszy kompaktowy pięciodrzwiowy samochód, który oferuje XM Satellite Radio® i złącza USB/iPod® jako standardowe wyposażenie. Po podłączeniu iPoda lub pamięci flash przez port USB, znajdujący się w centralnej komorze składowej, nie tylko odtwarza muzykę przez sześciogłośnikowy system audio pojazdu, ale także ładuje iPoda i umożliwia kierowcy dostęp do utworów za pomocą sterowania audio na kierownicy. Ten system pozwala także zarówno kierowcy, jak i pasażerom łatwo przeglądać informacje o utworze/artście/tytule i kontrolować muzykę z jednostki audio, a nie tylko z samego iPoda. Umiejscowienie portu USB w centralnej komorze składowej zapewnia, że iPody mogą być bezpiecznie schowane z widoku. Przestronne i funkcjonalne wnętrze jest również cichym miejscem. Na podstawie wewnętrznych testów, Elantra Touring ma o cztery decybele niższy poziom hałasu drogowego niż Mazda3 pięciodrzwiowa.
INTELIGENTNA ERGONOMIA
Dzięki nowatorskim projektom, Hyundai przez lata udowodnił, że pojazdy nie muszą być duże, aby wydawały się przestronne, ani mieć wysokiej ceny, oferując inteligentnie zaprojektowane wnętrza. Hyundai Elantra Touring jest najnowszym wyrazem tego przemyślanego podejścia, obejmującym dogodnie umiejscowione przyciski audio/kontroli tempomatu na kierownicy i dźwigni, łatwo dostępne pokrętła ogrzewania i klimatyzacji oraz dogodnie umiejscowione przyciski okien i lusterek. Nawet położenie i precyzyjny kształt automatycznej dźwigni biegów zostały zoptymalizowane. Zintegrowany system audio AM/FM/XM Satellite Radio®/CD/MP3 o mocy 172 watów, kieszenie na mapy oraz inne miejsca do przechowywania dopełniają wygodnie i inteligentnie zaprojektowaną przestrzeń wnętrza samochodu.
Sportowe przednie siedzenia, zaprojektowane, aby podkreślić sportowe właściwości jezdne pojazdu, oraz starannie wyprofilowane tylne siedzenia zapewniają komfort i wsparcie podczas długich podróży. Inżynierowie Hyundai skoncentrowali się nie tylko na formie i funkcji siedzeń, ale również na szwach, materiałach i wzmocnieniach. Siedzenie kierowcy z przodu jest w pełni regulowane pod względem wysokości i ma wsparcie lędźwiowe. Dzięki temu otrzymujemy miejsca siedzące idealne do dynamicznej jazdy, którą inspiruje Elantra Touring.
IMPONUJĄCA EFEKTYWNOŚĆ PAKIETU
Zewnętrzne wymiary Hyundai Elantra Touring (176,2 cala długości, 69,5 cala szerokości i 59,8 cala wysokości) sprawiają, że idealnie wpisuje się w segment kompaktowych pięciodrzwiowych, podczas gdy jego długi rozstaw osi (106,3 cala) oznacza, że Hyundai Elantra Touring oferuje objętość wnętrza na poziomie lidera w klasie. Elantra Touring zapewnia doskonałą przestronność z przodu oraz przestrzeń na ramiona z przodu i z tyłu. Dodatkowo, każdy model Elantra Touring ma tylną kanapę dzieloną w proporcjach 60/40, która składa się w razie potrzeby, co zwiększa przestrzeń ładunkową, funkcjonalność i praktyczność.
Hyundai Elantra Touring łączy najlepszą w klasie objętość pasażerską z najlepszą w klasie pojemnością ładunkową. Jest dostępna użyteczna przestrzeń bagażowa wynosząca 24,3 stopy sześcienne przy siedzeniach tylnych w pozycji pionowej oraz ogromna 65,3 stopy sześcienne przy złożonych siedzeniach tylnych. Jak w każdym Hyundai, również w Hyundai Elantra Touring nie zapomniano o użyteczności i wygodzie, z możliwością schowania zdejmowanej osłony bagażu, która przechowuje się wygodnie poza zasięgiem wzroku pod komorą bagażową. Opcjonalna siatka zabezpieczająca jest również dostępna.
Hyundai Elantra Touring zawiera szereg wygodnych, standardowych funkcji przechowywania i składowania, w tym uchwyt na okulary przeciwsłoneczne, dwa przednie i dwa tylne uchwyty na kubki, uchwyty na butelki w drzwiach, schowki w desce rozdzielczej, schowek w centralnej konsoli, tacki do przechowywania z przodu, kieszenie w oparciach przednich siedzeń oraz przestrzeni bagażowej pod podłogą. Dla miłośników imprez plenerowych obszar bagażowy ma także zasilany 12-woltowy gniazdko, które działa, gdy pojazd nie jest włączony, dla użytkowników, którzy potrzebują gniazdka do podłączenia przenośnych urządzeń elektronicznych.
WYDAJNOŚĆ SILNIKA
Elantra Touring jest napędzana tym samym oszczędnym silnikiem 2,0-litrowym, czterocylindrowym w układzie szeregowym, który znajduje się w sedanie Elantra. Ta zaawansowana jednostka napędowa z 16 zaworami wykorzystuje podwójne wałki rozrządu (DOHC) oraz zmienny czas otwarcia zaworów (CVVT), co zapewnia bardzo szeroki zakres mocy, przy wysokiej wydajności paliwowej i niskich emisjach. Elantra Touring jest certyfikowana jako Pojazd o Niskiej Emisji Zanieczyszczeń (ULEV).
PRZEKAZYWANIE MOCY
Hyundai rozumie, że wydajność to więcej niż tylko moc silnika, dlatego wybór przekładni został zoptymalizowany w celu zapewnienia prawdziwej satysfakcji z jazdy.
Ergonomicznie umiejscowiona dźwignia zmiany biegów z funkcją SHIFTRONIC® kontroluje czterobiegową automatyczną skrzynię biegów Hyundai Elantra Touring, co zapewnia pewny wybór trybów i szybsze, łatwiejsze, bardziej precyzyjne zmiany biegów. Unikalna dźwignia sportowa B&M Racing oferuje płynne, krótkie przełożenia dla standardowej pięcio-biegowej skrzyni manualnej.
ZWINNE KIEROWANIE, ZAWIESZENIE I HAMULCE
Hyundai Elantra Touring oferuje dynamiczne wrażenia z jazdy. Zastosowane zawieszenie przednie typu MacPherson oraz tylne zawieszenie wielowahaczowe doskonale współpracują z wysoką sztywnością konstrukcji nadwozia. Wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 11,8 cala z przodu oraz stałe tarcze o średnicy 10,3 cala z tyłu, wyposażone w ABS oraz Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC), zapewniają doskonałą moc hamowania i dodatkową kontrolę nad prowadzeniem.
Elantra Touring oferuje wysokowydajne kierowanie i dodaje unikalne sprężyny, stabilizatory z przodu i z tyłu oraz amortyzatory. Elantra Touring ma o 24 procent sztywniejszą sprężynę przednią, o 39 procent sztywniejszą sprężynę tylną, większy stabilizator przedni (24 mm) i większy stabilizator tylny (21 mm) niż sedan Elantra. Zarówno 16-, jak i 17-calowe obręcze aluminiowe z niskoprofilowymi i ultraniskoprofilowymi oponami dodają wizualnego wpływu i dodatkowej przyczepności sportowym właściwościom Hyundai Elantra Touring. Efektem jest samochód, który po prostu wymaga jazdy.
Charakterystyka kierowania Hyundai Elantra Touring jest kolejnym kluczowym czynnikiem jej sportowego charakteru. Inżynierowie podwozia Hyundai skoncentrowali się na zapewnieniu zwinnego odczucia, z bezpośrednimi reakcjami na polecenia kierowcy. Ten duch przekłada się na przyjemność z jazdy w codziennych sytuacjach. A wszyscy kierowcy docenią zwrotność Elantra Touring – wynoszącą 34,2 stopy, co jest lepszym wynikiem niż 35,8 stopy w Rabbit i 37,2 stopy w Caliber.
NIEPOKONANE STANDARDOWE TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA
Jak każdy Hyundai, bezpieczeństwo na najwyższym poziomie było kluczowym celem rozwoju Hyundai Elantra Touring, który jest w pełni wyposażony w systemy ochrony kierowcy i pasażerów. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne, wyposażony jest w poduszki powietrzne z przodu, z boku i kurtyny powietrzne, co łącznie daje sześć poduszek ochronnych w pojeździe. Hyundai Elantra Touring posiada również aktywne zagłówki z przodu, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz przypomnienia o zapiętych pasach. Połączenie poduszek powietrznych bocznych i kurtynowych, które pomagają chronić głowę i ciało podczas uderzeń bocznych, może zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych o ponad 52 procent, według Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa na Drogach (IIHS). Również według IIHS, aktywne zagłówki poprawiają ochronę w przypadku uderzenia z tyłu.
Te technologie bezpieczeństwa pasywnego są w pełni oparte na nowoczesnej konstrukcji nadwozia, która zawiera strefy deformacyjne, komory ochrony pasażerów oraz technologię rozkładu obciążenia w trzech punktach. Dodatkowa sztywność została osiągnięta dzięki wzmocnieniu słupków A, wzmocnionej grodzi, członów przednich i bocznych oraz wzmocnieniu słupków B i C.
Hyundai Elantra Touring standardowo wyposażona jest w Elektroniczną Kontrolę Stabilności, jedną z najskuteczniejszych technologii ratujących życie w branży. ESC porównuje zamierzony kierunek kierowcy z rzeczywistą reakcją pojazdu. Następnie hamuje poszczególne przednie lub tylne koła i/lub redukuje moc silnika w razie potrzeby w określonych warunkach jazdy, aby pomóc skorygować podsterowność lub nadsterowność. Badania NHTSA pokazują, że samochody osobowe wyposażone w ESC doświadczają o 30 procent mniej ofiar śmiertelnych w wypadkach jedno-pojazdowych. Santa Fe, Veracruz, Tucson, Sonata, Azera, Elantra SE, Entourage i Genesis są standardowo wyposażone w ESC. Około 73 procent pojazdów Hyundai oferowanych w 2008 roku ma standardowo ESC – jest to zobowiązanie do tej zaawansowanej i skutecznej technologii bezpieczeństwa motoryzacyjnego, która nie ma sobie równych w żadnej innej popularnej marce samochodowej.
W opracowywaniu i udoskonalaniu funkcji bezpieczeństwa Hyundai Elantra Touring, Hyundai zastosował zaawansowane systemy projektowe oraz skomplikowane symulacje komputerowe, w połączeniu z intensywnym testowaniem komponentów. To proces stosowany w rozwoju wszystkich pojazdów Hyundai. Od etapu projektowania po testowanie prototypów aż do finalnej produkcji, Hyundai wykorzystuje ten obszerny proces, aby upewnić się, że wszystkie jego pojazdy – w tym Hyundai Elantra Touring – spełniają lub przewyższają rządowe normy bezpieczeństwa oraz oczekiwania nabywców pojazdów.
NAJLEPSZE WYPOSAŻENIE W STANDARDZIE