HYUNDAI Equus 2010-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HYUNDAI Equus 2010-2013

Przejdź do galerii zdjęćHYUNDAI Equus 2010-2013

Hyundai próbował podnieść prestiż swoich samochodów za pomocą modelu Equus, który zadebiutował w 2010 roku jako model na 2011 rok na rynku amerykańskim. Miał być konkurentem dla Mercedesa Klasy S, BMW serii 7 oraz Lexusa LS.

Model Equus z 2010 roku był już drugą generacją. Jego poprzednik oparty był na Mitsubishim Proudia, jednak samochód nie był sprzedawany ani w Stanach Zjednoczonych, ani w Europie. W 2010 roku Hyundai zaprezentował drugą generację na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku.

Design samochodu czerpał inspiracje z modeli Nissan Altima, Mercedes-Benz Klasy S, Lexus LS i BMW serii 7. Na tylnej klapie znajdowała się tylko jedna naszywka Hyundai. Symbol auta, przedstawiający ptaka, umieszczono na masce oraz na dekielkach kół.

Wnętrze Equusa oferowało niemal wszystkie luksusowe wyposażenie standardowe. Jednostka multimedialna o przekątnej 8 cali była sterowana za pomocą pokrętła umiejscowionego między przednimi siedzeniami. Wykończenie z orzechowego drewna oraz skórzane elementy w całym wnętrzu to tylko część wyposażenia. Wszystkie fotele miały funkcje podgrzewania i masażu. Dla pasażera siedzącego z tyłu po prawej stronie, fotel był rozkładany z podparciem na stopy. Z tyłu pasażer mógł kontrolować klimatyzację, a także miał do dyspozycji dedykowaną jednostkę multimedialną z ekranem zamontowanym w tylnej części środkowej konsoli, pomiędzy przednimi siedzeniami. W tylnej podłokietniku znajdowała się lodówka, wystarczająco duża, by pomieścić dwie puszki i kilka kanapek.

Pod maską Equus początkowo wyposażony był w silnik V8 o pojemności 4,6 litra współpracujący z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, jednak rok później zamieniono go na silnik V8 o pojemności 5,0 litrów z 8-biegową skrzynią automatyczną.

Hyundai ma na celu przełamanie barier związanych z posiadaniem luksusowego samochodu, wprowadzając całkowicie nowy flagowy model, 2011 Hyundai Equus. Equus będzie rywalizować z najlepszymi luksusowymi sedanami na świecie we wszystkich aspektach, w tym udogodnieniach, osiągach, zaawansowanych technologiach, designie oraz doświadczeniu z użytkowania, gdy trafi do wybranych salonów Hyundai latem 2010 roku.

„Equus podnosi formułę inteligentnego luksusu Hyundai na nowy poziom,” powiedział John Krafcik, prezydent i dyrektor generalny Hyundai Motor America. „Wykorzystaliśmy wnioski z doskonałości inżynieryjnej, które zdobyliśmy przy tworzeniu modelu Genesis, dodając jednocześnie nowy poziom doświadczeń klienta, który jeszcze bardziej wyróżni nasze podejście do luksusu na tle tradycyjnych marek premium.”

Hyundai Equus poszerza ofertę pojazdów premium Hyundai i podobnie jak Genesis, oparty jest na doskonałej architekturze z napędem na tylne koła. Napędzany jest przez nagradzany silnik V8 Tau o pojemności 4.6 litra. Silnik Tau w Hyundai Equus wyprodukuje szacunkowo 385 koni mechanicznych przy użyciu paliwa premium oraz 378 koni mechanicznych przy użyciu paliwa standardowego. Dzięki technologii, która dorównuje droższym luksusowym sedanom, Hyundai Equus oferuje takie funkcje jak system ostrzegania o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu, elektroniczne zawieszenie powietrzne, inteligentny tempomat oraz system audio Lexicon®.

PREMIUMOWA ARCHITEKTURA Z NAPĘDEM NA TYLNE KOŁA

Gdy zaprezentowano model Genesis, Hyundai obiecał, że jego architektura z napędem na tylne koła posłuży do stworzenia innych produktów w różnych segmentach. Hyundai Equus jest trzecim takim produktem, tym razem opartym na wydłużonej architekturze modelu Genesis. Hyundai Equus jest dłuższy o 7,2 cala (203,1 cala w porównaniu do 195,9 cala) niż Genesis. Hyundai Equus może pochwalić się doskonałym rozkładem masy 52/48 z przodu do tyłu, co zapewnia wyjątkowe właściwości jezdne i bardziej wyrafinowane charakterystyki kierownicy.

Hyundai Equus redukuje poziom hałasu wewnątrz oraz poprawia komfort jazdy dzięki sztywnej, lekkiej konstrukcji nadwozia. Wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości w kluczowych obszarach nadwozia zapewnia Hyundai Equus znacznie wyższą dynamiczną sztywność skrętną oraz niższą wagę konstrukcji, mimo przestronnej kabiny.

ŚWIATOWEJ KLASY SILNIK TAU V8

Na czoło możliwości osiągów Hyundai Equus wysuwa się silnik V8 Tau o pojemności 4.6 litra, dwukrotnie nagradzany tytułem najlepszego silnika przez magazyn Ward’s, połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF z manualnym sterowaniem SHIFTRONIC®. Silnik Tau V8 dostarcza szacunkowo 385 koni mechanicznych oraz 333 lb-ft momentu obrotowego (378 koni mechanicznych i 324 lb-ft przy użyciu paliwa standardowego) dostosowanego do wymagań luksusowych konsumentów. Ta kombinacja napędowa przyspiesza Hyundai Equus do 60 mil na godzinę w mniej niż 6,4 sekundy. Przy użyciu paliwa premium, silnik Tau V8 produkuje więcej mocy niż silniki w Lexusie LS 460, Mercedesie-Benz S550 i Audi A8 oraz prawie tyle samo mocy co konkurencja przy użyciu paliwa standardowego.

STYL LUKSUSOWEGO SEDANA Z ZAAWANSOWANYMI TECHNOLOGIAMI

Design Hyundai Equus jest atrakcyjny i przyjemny dla oka. Tył pojazdu jest nowoczesny, z wyrazistymi lampami tylnymi, mocnymi liniami nadwozia i ogólnym wyglądem precyzji. Ten efekt osiągnięto dzięki w pełni zintegrowanym asymetrycznym końcówkom wydechu oraz tylnym wskaźnikom kierunkowskazów LED. Sylwetka boczna jest wyrafinowana, z liniami charakterystycznymi, które podkreślają tylne nadkola. Z przodu znajduje się subtelna, pozioma osłona chłodnicy i proporcjonalnie dobrane reflektory z diamentowym wykończeniem. Wekonach reflektorów HID umieszczono diodowe kierunkowskazy oraz adaptacyjny system oświetlenia przedniego z białymi lampami pozycyjnymi LED. Dolne wloty powietrza są wyraziste i przyczyniają się do pozytywnej reakcji na ogólny design. W celu ułatwienia parkowania oraz nawigacji po ślepych zakrętach i alejkach w warunkach miejskich, dostępna jest opcjonalna kamera do obserwacji przodu zintegrowana w grillu.

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE DLA CZŁOWIEKA

Zajęty menedżer czy para wybierająca się na miasto poczuje się jak w domu w 2011 Equus, dzięki obfitym luksusowym akcentom i funkcjom komfortu pasażerów. Ta atmosfera zaczyna się od wysokiej jakości materiałów i układu designu. Skórzana tapicerka, sufit z Alcantary®, naturalne drewniane wykończenia i skórzana, haftowana deska rozdzielcza podkreślają bogactwo wnętrza Hyundai Equus.

Fotele zaprojektowano z regulowanym podparciem ud, dużą szerokością, excellent zakresem regulacji oraz funkcją podgrzewania i chłodzenia. Urządzenia termoelektryczne umieszczone w oparciach foteli i dolnych poduszkach zapewniają kontrolę nad ogrzewaniem, chłodzeniem i wilgotnością. Jest wystarczająco dużo miejsca na nogi i wysokości dla kierowców mających ponad sześć stóp wzrostu oraz opcjonalne fotele kierowcy z masażem. W rzeczywistości, Hyundai Equus oferuje więcej miejsca na nogi, głowę i ramiona w przednich i tylnych siedzeniach niż Lexus LS460.

Kokpit kierowcy zachwyca bogactwem funkcji i usług premium. System Informacji dla Kierowcy (DIS) zapewnia nawigację, radio satelitarne XM, technologię radia HD, zestaw głośnomówiący Bluetooth i wiele więcej.

ELEKTRONICZNIE STEROWANE ZAWIESZENIE POWIETRZNE

Dynamika jazdy jest kluczowym elementem w każdym luksusowym sedanie, a Hyundai Equus oferuje pierwszorzędne właściwości jezdne i komfort bez tradycyjnych kompromisów. Elektronicznie sterowane zawieszenie powietrzne Hyundai Equus odpowiada na wyzwanie szerokiego wachlarza nawierzchni drogowych, z jakimi kierowcy stykają się na co dzień. Dla kierowców, którzy preferują sztywniejszą jazdę i większą stabilność podczas zakrętów, dostępny jest tryb sportowy z dodatkowymi kontrolami nadwozia. Dla klientów, którzy preferują nieco bardziej miękką jazdę, istnieje normalny tryb pracy dla większego komfortu jazdy.

W obszarach miejskich Hyundai Equus jest łatwy w manewrowaniu i parkowaniu, dzięki doskonałemu układowi kierowniczemu i funkcji elektronicznej asysty parkowania. Mimo że Hyundai Equus jest dużym samochodem, nie sprawia wrażenia zbyt wielkiego czy niezgrabnego, co jest możliwe dzięki jego promieniowi skrętu wynoszącemu 37,7 stopy oraz układowi kierowniczemu o zmiennym wysiłku.

Na krętych drogach wiejskich i górskich Hyundai Equus korzysta z precyzyjnej kontroli kół, jaką daje jego pięciowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Ta geometria jest maksymalizowana dzięki Kontrolowaniu Tłumienia w Czasie Rzeczywistym (CDC), które nieustannie monitoruje warunki drogowe i dynamikę jazdy, a następnie dostosowuje siłę tłumienia. Standardowy zestaw kół ze stopów chromowych o średnicy 19 cali oraz opon o różnej szerokości (P245/45R19 z przodu i P275/40R19 z tyłu) oferuje doskonałą przyczepność i precyzyjne sterowanie.

NOWE TECHNOLOGIE ZAPEWNIAJĄ BEZWARUNKOWE BEZPIECZEŃSTWO

Kontynuując nacisk Hyundai na dostarczanie wiodącej technologii bezpieczeństwa, Hyundai Equus może pochwalić się światowej klasy aktywnymi i pasywnymi funkcjami bezpieczeństwa, które pomagają w zapobieganiu wypadkom oraz maksymalizują dobre samopoczucie pasażerów w przypadku kolizji. Hyundai Equus kontynuuje tradycję Hyundai, oferując kluczowe technologie bezpieczeństwa, takie jak Elektroniczna Kontrola Stabilności (ESC), dziewięć poduszek powietrznych, elektroniczne aktywne zagłówki, system ostrzegania o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu i inteligentny tempomat. Hyundai Equus ma także system Zarządzania Stabilnością Pojazdu (VSM), który optymalnie zarządza ESC, elektroniczną hamulcem postojowym, inteligentnym tempomatem oraz systemem napinania pasów dla maksymalnego bezpieczeństwa.

Hyundai Equus dysponuje łącznie dziewięcioma poduszkami powietrznymi, w tym zaawansowanymi poduszkami czołowymi, poduszkami bocznymi montowanymi w fotelach z przodu i z tyłu, poduszkami powietrznymi kurtynowymi montowanymi w dachu dla pasażerów z przodu i z tyłu oraz poduszką powietrzną na kolana kierowcy.

System ostrzegania o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu Hyundai oferuje sygnał świetlny i dźwiękowy po jednej sekundzie zjechania z pasa, a po trzech sekundach dodaje wibracyjne ostrzeżenie w pasie bezpieczeństwa.

Inteligentny tempomat automatycznie kontroluje prędkość Hyundai Equus za pomocą układu hamulcowego i gazu, aby utrzymać określony dystans za pojazdem wybranym przez kierowcę.

Elektryczny hamulec postojowy z automatycznym zatrzymywaniem pojazdu pozwala na automatyczne trzymanie pojazdu w miejscu po jego zatrzymaniu; dezaktywuje się, gdy tylko naciśniesz pedał gazu.

Hyundai Equus jest zatrzymywany przez duże czterokołowe hamulce tarczowe z systemem ABS z asystą hamowania i elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD). Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 13,6 cala i czterotłoczkowe zaciski stałe, a tylne hamulce mają tarcze o średnicy 12,4 cala z jednocylindrowymi zaciskami pływającymi.

SYSTEMY AUDIO LEXICON® WSPÓŁPRACUJĄ Z XM, HD RADIO™ I APPLE, ABY OFEROWAĆ NIEPOWTARZALNE DOŚWIADCZENIE AUDIO

Hyundai Genesis i Equus oferują audio oparte na marce Lexicon, z nowoczesnym systemem dźwięku, który wykorzystuje technologię LOGIC 7®. System audio Lexicon z dźwiękiem przestrzennym obejmuje 13-kanałowy cyfrowy wzmacniacz i 17 głośników o łącznej mocy 608 watów, oferując 7.1 dyskretny dźwięk przestrzenny. Hyundai Equus oferuje również klarowność technologii radia cyfrowego HD, radia satelitarnego XM oraz integracji z iPod®/USB.

CENY

3.8L GDi V6 6AT (334 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3778 Cm3
Moc246 Kw @ 6400 Rpm
334 Hp @ 6400 Rpm
330 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy291 Lb-Ft @ 5100 Rpm
395 Nm @ 5100 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/45R19 (Front) / P275/40R19 (Rear)
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość58.7 In (1491 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.1 In (1
Rozstaw osi119.9 In (3045 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika16.7 Cuft (473 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4255 Lbs (1930 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5335 Lbs (2420 Kg)
Spalanie miasto14.9 Mpg Us (15.8 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)

3.8L MPi V6 6AT (290 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3778 Cm3
Moc213 Kw @ 6200 Rpm
290 Hp @ 6200 Rpm
286 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy264 Lb-Ft @ 4500 Rpm
358 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/45R19 (Front) / P275/40R19 (Rear)
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość58.7 In (1491 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.1 In (1
Rozstaw osi119.9 In (3045 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika16.7 Cuft (473 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4255 Lbs (1930 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5335 Lbs (2420 Kg)
Spalanie miasto14.9 Mpg Us (15.8 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)

4.6L V8 6AT (390 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4627 Cm3
Moc287 Kw @ 6500 Rpm
390 Hp @ 6500 Rpm
385 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy333 Lb-Ft @ 3500 Rpm
451 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R19 Front And 275/40 R19 Rear
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość58.7 In (1491 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.1 In (1
Rozstaw osi119.9 In (3045 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika16.7 Cuft (473 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4376 Lbs (1985 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5335 Lbs (2420 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

5.0L V8 8AT (423 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5038 Cm3
Moc311 Kw @ 6400 Rpm
423 Hp @ 6400 Rpm
417 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy365 Lb-Ft @ 5000 Rpm
495 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245 / 45R19
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość58.7 In (1491 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.1 In (1
Rozstaw osi119.9 In (3045 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika16.7 Cuft (473 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4486 Lbs (2035 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5578 Lbs (2530 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

5.0L V8 8AT (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5038 Cm3
Moc316 Kw @ 6400 Rpm
430 Hp @ 6400 Rpm
424 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy376 Lb-Ft @ 5000 Rpm
510 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/45R19 (Front) / P275/40R19 (Rear)
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość58.7 In (1491 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.1 In (1
Rozstaw osi119.9 In (3045 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika16.7 Cuft (473 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4486 Lbs (2035 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5578 Lbs (2530 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Emisja CO2Lev-Ii Ulev

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.