Koreański producent Hyundai miał już markę premium Genesis, ale wciąż stworzył samochód, który mógł konkurować z Mercedesem-Benz Klasy S w 2012 roku. To był Hyundai Equus, luksusowy samochód w korzystnej cenie.
Niektóre samochody były na tyle imponujące, że nikt nie pytał o markę, a po prostu zakładano, że są drogie i mogą być czymś wyjątkowym. Lub jakąś ekskluzywną, nieznaną marką. Hyundai nie może być nazwany nieznaną marką dla przeciętnego człowieka. Jednak Equus nie nosił kursywnego znaku H. Po prostu miał napis Equus. A nawet to można było usunąć, jeśli kupujący chciał pozbyć się emblematów.
Na zewnątrz istniało pewne zamieszanie, jeśli chodzi o to, czy dużym, luksusowym sedanem jest Lexus, specjalna seria Mercedesa-Benz, czy coś innego. To „coś innego” było bliższe rzeczywistości. Kształt reflektorów można uznać za mieszankę tych, które znalazły się w klasie S i tych z serii LS. Equus był dostępny z rozstawem osi wynoszącym 3045 mm (120″) lub 3345 mm (131,7″). To wystarczało, by zapewnić naprawdę dużo miejsca na nogi. Tylne siedzenia były dostępne w wersji z kanapą dla trzech osób lub z dwoma miejscami oraz lodówką pomiędzy pasażerami.
Pod maską znajdował się duży silnik V8 na benzynę, który miał tę samą moc, co Mercedes-Benz S500. Czy to przypadek? Samochód był świetny, ale ludzie go nie kupowali, a w 2016 roku produkcję wstrzymano.
Hyundai Motor America zaprezentował odnowiona wersję luksusowego sedana Equus 2014 podczas debiutu w Ameryce Północnej na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2013 roku. Nowa wersja przynosi poprawki w zakresie designu zewnętrznego i wewnętrznego, dynamiki pojazdu, wyboru materiałów, wyświetlaczy technologii dla kierowcy oraz zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa. Hyundai Equus okazał się imponującym sukcesem dla firmy Hyundai; według analizy zakupowej firmy Compete, Equus jest jak dotąd w tym roku najczęściej wybieranym luksusowym sedanem na rynku, wyprzedzając takie modele jak Mercedes-Benz Klasa S, BMW Seria 7, Audi A8, Lexus LS oraz Jaguar XJ.
DESIGN ZEWNĘTRZNY
Zewnętrzne udoskonalenia Equusa 2014 komunikują sportowy charakter premium, zaczynając od nowego projektu 19-calowych felg w kolorze polerowanego srebra, które przekazują wrażenie ruchu, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jedzie po otwartej drodze. Chromowane listwy w grillu są cieńsze i mają ostrzejszy kontrast z czarnymi elementami grilla, co dodaje sportowego wyglądu. Przedni pas pojazdu został również przeprojektowany, a wcześniej obecne akcenty chromowane zastąpiono nowoczesnym wyglądem premium, który zawiera otwory dolnego pasa. Reflektory mają elementy zaprojektowane z myślą o estetyce, w tym chrom i czarne wykończenia dla charakterystycznego wyglądu. Nowe lampy przeciwmgielne LED są teraz standardem. Lusterka boczne zostały przeprojektowane w celu poprawy aerodynamiki, a grafika lamp tylnych przeszła na bardziej poziomy motyw.
DESIGN WEWNĘTRZNY
Inżynierowie Hyundai pragnęli, aby wnętrze Equusa 2014 idealnie dopełniało poprawki w zakresie jego zewnętrznego wyglądu. Temat premium i wydajności znów wita kierowcę z za kierownicy. Cała deska rozdzielcza i środkowy panel zostały przeprojektowane z zastosowaniem materiałów wysokiej jakości oraz ergonomicznego układu, z nową ikonografią przycisków, co ułatwia rozpoznawanie funkcji. Konsola środkowa i dźwignia zmiany biegów ujawniają wyższy standard materiałów i nowoczesny design luksusowy. Rozkład przycisków na kierownicy uległ poprawie, z nowymi przyciskami o matowym wykończeniu i ikonami. Podobnie pasażerowie z tyłu będą mogli cieszyć się nową konsolą tylną oraz układem przycisków, z dostępnymi podwójnymi 9.2-calowymi, wysokiej rozdzielczości, regulowanymi ekranami w oparciach siedzeń do oglądania filmów, mediów audio, funkcji klimatyzacji czy siedzeń. Pasażerowie z tyłu mogą nawet wyszukiwać lokalizacje restauracji i przekazywać instrukcje nawigacyjne bezpośrednio na ekran nawigacyjny kierowcy.
DYNAMIKA POJAZDU
Dynamika jazdy Equusa 2014 również zostały poprawione, aby zminimalizować tradycyjne kompromisy dotyczące komfortu jazdy i prowadzenia, a tryby Normal i Sport zyskały bardziej zróżnicowany charakter jazdy i prowadzenia. System zawieszenia pneumatycznego został przestrojony: tryb Sport otrzymuje bardziej kontrolowane tłumienie, podczas gdy tryb Normal zapewnia nieco lepszy komfort jazdy, zachowując jednocześnie dobrze kontrolowane właściwości jezdne. Tuleje zawieszenia przedniego również zostały poprawione, aby zwiększyć jego funkcjonalność. Dla klientów doświadczających niekorzystnych warunków pogodowych, takich jak lód czy śnieg, dodano nową funkcję trybu śniegu do systemu trybów jazdy, dla większego bezpieczeństwa i łatwości w sterowaniu w trudnych warunkach drogowych.
W obszarach miejskich Equus jest łatwy do manewrowania i parkowania, dzięki elektro-hydraulicznemu układowi kierowniczemu oraz elektronicznej pomocy przy parkowaniu. Mimo że Hyundai Equus jest duży, nie sprawia wrażenia przytłaczającego ani niezdarnego dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu 39,6 stopy i systemowi kierowniczemu o zmiennej sile.
Na krętych drogach wiejskich i górskich, Equus korzysta z precyzyjnego rozdzielenia kół, zapewnianego przez pięcio-linkową geometrię zawieszenia przedniego i tylnego. Ta geometria jest maksymalizowana dzięki Kontrolie Tłumienia ciagłej (CDC), która nieprzerwanie monitoruje drogę i dynamikę jazdy, optymalizując siłę tłumienia. Standardowy zestaw kół i opon o średnicy 19 cali z oponami o różnej szerokości (P245/45R19 z przodu, P275/40R19 z tyłu) zapewnia doskonałą przyczepność i precyzyj control.
NOWE I ULEPSZONE TECHNOLOGIE
Wszystkie wyświetlacze interfejsu kierowcy w Equus zostały poprawione na rok 2014, z większym, 7-calowym wyświetlaczem LCD TFT dla modeli Signature, dużym 12.3-calowym, w pełni cyfrowym wyświetlaczem LCD TFT dla modeli Ultimate oraz większym, standardowym 9.2-calowym wyświetlaczem LCD deski rozdzielczej. Nowe, podwójne monitory rozrywkowe o wysokiej rozdzielczości 9.2 cala dla pasażerów z tyłu zostały zamontowane zamiast wcześniejszego pojedynczego monitora w modelu Ultimate. Wszystkie nowe wyświetlacze w Hyundai Equus są większe i bardziej czytelne, z grafiką wysokiej jakości o wysokiej rozdzielczości. Większy, w pełni cyfrowy wyświetlacz LCD modelu Ultimate oferuje teraz różne menu dla kierowcy, do których można uzyskać dostęp bezpośrednio za pomocą haptic dial control na kierownicy, co pomaga utrzymać ręce kierowcy na kole dla minimalizacji rozpraszania podczas jazdy.
System klimatyzacji oferuje teraz trzy wyraźne strefy temperatury w kabinie: dla kierowcy, pasażera i pasażerów z tyłu. Standardowy system inteligentnego tempomatu został ulepszony, aby zawierał pełną funkcję zatrzymywania i uruchamiania przy 0 mph do stosowania w ruchu stop-and-go. Inteligentny kluczyk zbliżeniowy nowo zawiera zarówno klucze w formie breloczka, jak i kartę do wprowadzenia do pojazdu dla większej wygody kierowcy. Modele Ultimate mają teraz automatyczną pomoc w zamykaniu drzwi; po ręcznym zbliżeniu drzwi do pełnego zamknięcia, funkcja elektroniczna powoli i cicho zapewnia, że drzwi są całkowicie zablokowane dla spokoju umysłu. Dodatkowo, w modelu Ultimate, pasażerowie z tyłu po bokach mają teraz elektryczną podporę lędźwiową.
POTRZEBNA MOC: SILNIK V8 TAU O POJEMNOŚCI 5.0 L
Equus 2014 jest napędzany przez silnik V8 Tau DOHC o pojemności 5.0 l, który produkuje 429 koni mechanicznych przy 6,400 obrotach na minutę oraz 376 lb-ft momentu obrotowego przy 5,000 obrotach, z wyższą mocą specyficzną (85.8 hp/litr) niż jego konkurenci w kategorii luksusowych pojazdów. Silnik V8 Tau osiąga ten wysoki poziom mocy zachowując wyjątkowo płynne dostarczanie mocy w całym zakresie obrotów, bez opóźnienia turbosprężarki i szarpania, jakie występuje w niektórych silnikach z turbodoładowaniem.
Silnik Tau 5.0 l zawiera również technologię bezpośredniego wtrysku. Ten system wtrysku ciśnieniowego (ponad 2,200 psi) dramatycznie zwiększa moc i moment obrotowy, jednocześnie redukując zużycie paliwa i emisję. Tau 5.0 l ma wysoki współczynnik sprężania 11.5:1 dla lepszej efektywności termicznej i wydajności. Posiada także platformę pod silnik, co poprawia sztywność bloku i redukuje hałas oraz wibracje, a także nośniki wałka rozrządu i łańcuch rozrządu do poprawy stabilności układu zaworowego.
Ten silnik V8 oferuje nowoczesne technologie, w tym podwójne ciągłe sterowanie zaworami (D-CVVT), dostrojoną zmienną indukcję oraz niskoparlamentowe powłoki diamentopodobne (DLC) na tłokach, pierścieniach i dźwigienkach. Mimo tych imponujących wzrostów mocy, szacowane zużycie paliwa wynosi 15 mpg w mieście, 23 mpg na autostradzie i 18 mpg w cyklu mieszanym.
Silnik Tau V8 współpracuje z opracowaną przez Hyundai ośmiobiegową skrzynią biegów z możliwością manualnej zmiany biegów SHIFTRONIC®, co poprawia przyspieszenie i ogólną wydajność.
INNOWACYJNE DOŚWIADCZENIE WŁASNOŚCI
Hyundai będzie nadal oferował unikalne doświadczenie własności dla klientów Equus, w tym dostosowane showrooms dealerskie, demonstracje pojazdów „Your Time, Your Place” w domu, wizyty valet z serwisem „At Your Service” oraz interaktywną aplikację podręcznika właściciela dla Apple iPad®.
Doświadczenie sprzedaży i serwisu dla Hyundai Equus jest inne niż jakiekolwiek inne w branży, z szczególnym naciskiem na czas i wygodę klienta. Potencjalni nabywcy mogą uczestniczyć w programie jazdy próbnej „Your Time, Your Place”, w którym specjalnie przeszkolony produkt champion dostarcza Equusa do ich domu lub biura na spersonalizowane, wygodne doświadczenie zakupowe. Equus jest również pierwszym pojazdem w branży z interaktywną aplikacją podręcznika właściciela, która zapewnia wygodny i prosty sposób na zaznajomienie się z pełnymi możliwościami pojazdu.
Kolejną korzyścią z programu „At Your Service” w Hyundai Equus jest całkowicie darmowa obsługa przez cały okres pięcioletniej, 60,000-milowej gwarancji „bumper-to-bumper”. W tym pięcioletnim okresie wszelkie problemy związane z konserwacją lub gwarancją są całkowicie pokrywane przez Hyundai, co zapewnia właścicielom Equus wyjątkowy spokój umysłu. Kiedy serwis jest wymagany, właściciele Equus mogą zaplanować konserwację i serwis przez prosty system rezerwacji online lub z poziomu interaktywnego podręcznika właściciela. Właściciel Equus może również zdecydować się na odbiór pojazdu z jego domu lub biura, a w zamian otrzyma auto zastępcze. Po zakończeniu serwisu, właściciel ponownie wybiera czas i miejsce dostarczenia pojazdu.
ARCHITEKTURA PREMIUM Z NAPĘDEM TYLNIM
Hyundai Equus jest trzecim pojazdem z napędem na tylne koła w ofercie Hyundai i cechuje się niemal idealnym rozkładem masy z przodu i z tyłu dla wyjątkowej równowagi prowadzenia i bardziej wyrafinowanej charakterystyki kierownicy. Equus redukuje poziom hałasu wewnętrznego i poprawia komfort jazdy dzięki sztywnej, lekkiej konstrukcji nadwozia. Zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w krytycznych miejscach w całej karoserii zapewnia Equus znacznie wyższą dynamiczną sztywność skrętną oraz niższą wagę konstrukcji, mimo przestronnej kabiny.
LUKSUSOWE CECHY I DESIGN
Zajęty menedżer oraz para udająca się na wyjście na miasto poczują się jak w domu w Equus 2014 dzięki licznym luksusowym detalom i funkcjom komfortu dla pasażerów. Ta atmosfera zaczyna się od wysokiej jakości materiałów i układu projektowego. Skórzana tapicerka, mikrofiberowa podsufitka, prawdziwe drewniane wykończenia oraz skórzana deska rozdzielcza z francuskimi szwami ukazują bogactwo wnętrza Hyundai Equus.
Fotele są w pełni regulowane, z dużą szerokością i wsparciem. Urządzenia termoelektryczne umieszczone w oparciach siedzeń i dolnych poduszkach zapewniają kontrolę nad ogrzewaniem, chłodzeniem i wilgotnością. Miejsca na nogi i głowę są wystarczające dla kierowców mających ponad sześć stóp wzrostu. W rzeczywistości Equus ma więcej miejsca na nogi, głowę i ramiona z przodu i z tyłu niż Lexus LS460.
Kokpit kierowcy oferuje mnóstwo funkcji i wysokiej jakości usług. System Informacji Dla Kierowcy (DIS) dostarcza informacje nawigacyjne, SiriusXM Satellite Radio, technologię HD Radio, system telefoniczny Bluetooth® bez użycia rąk, telematykę Blue Link® i wiele innych.
TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA BEZ KOMPROMISÓW
W roku 2014 Equus dodał szereg nowych technologii, które zmniejszają ryzyko rozpraszania uwagi przez kierowców, pomagając im utrzymać wzrok na drodze i ręce na kierownicy. Nowy system wykrywania martwego pola jest standardem, z powiadomieniami o pojazdach w martwym polu w lustrze. W modelu Ultimate znajduje się wyświetlacz Head-up o wysokiej widoczności, który pokazuje prędkość pojazdu, instrukcje nawigacyjne w trybie krok po kroku, wskaźniki inteligentnego tempomatu oraz wybieralne dane dotyczące jazdy, które są widoczne powyżej płaszczyzny deski rozdzielczej w celu zmniejszenia rozproszenia uwagi podczas jazdy.
Podczas parkowania lub poruszania się w ciasnych warunkach miejskich, Equus Ultimate oferuje teraz system kamer wielopunktowych, który zapewnia widok z lotu ptaka na pojazd z podzielonymi perspektywami pojazdu dla optymalnej widoczności i bezpieczeństwa. Dodatkowo, wszystkie modele teraz zawierają funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu, aby pomóc kierowcom w dostrzeganiu pojazdów przejeżdżających podczas cofania.
Hyundai Equus oferuje również system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, z dźwiękowymi i wizualnymi ostrzeżeniami aktywowanymi po opuszczeniu pasa ruchu przez jedną sekundę. System dodaje ostrzeżenie haptyczne przez pas bezpieczeństwa, dla dodatkowego marginesu bezpieczeństwa. Ponadto, aby pomóc w utrzymaniu bezpiecznych odległości między pojazdami w ruchu, inteligentny tempomat Equusa automatycznie zarządza prędkością Equusa za pomocą systemów hamulcowych i pedału gazu, aby utrzymać zadaną odległość wybraną przez kierowcę.
Equus podtrzymuje nacisk Hyundai na zapewnianie wiodących technologii bezpieczeństwa, dysponując światowej klasy aktywnymi i pasywnymi funkcjami bezpieczeństwa, które pomagają zapobiegać wypadkom i maksymalizować dobrobyt pasażerów w razie kolizji. Został uznany za „TOP SAFETY PICK” w 2013 roku przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS), Equus kontynuuje tradycję Hyundai oferowania kluczowych technologii bezpieczeństwa, takich jak elektroniczny system stabilizacji (ESC), dziewięć poduszek powietrznych, elektroniczne aktywne zagłówki z przodu, system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu oraz inteligentny tempomat, który monitoruje i dostosowuje odległości w ruchu. Equus ma nawet system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), który optymalnie zarządza ESC, elektronicznym hamulcem postojowym, inteligentnym tempomatem oraz systemem napinania pasów bezpieczeństwa dla maksymalnego bezpieczeństwa.
Equus dysponuje łącznie dziewięcioma poduszkami powietrznymi, w tym zaawansowanymi poduszkami czołowymi, poduszkami bocznymi zamontowanymi w przednich i tylnych siedzeniach, poduszkami bocznymi zamontowanymi w podsufitce dla pasażerów z przodu i z tyłu oraz poduszką na kolana kierowcy. Equus wykorzystuje mocną konstrukcję unibody, a także strefy zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnienia w bokach oraz zderzaki energochłonne o prędkości 5 mph. Maskownica również zawiera zagięte fałdy i blokady bezpieczeństwa, aby maksymalizować ochronę pasażerów wewnątrz kabiny.
Equus zatrzymuje się pewnie dzięki dużym czterokomorowym tarczom hamulcowym z systemem ABS z asystą hamowania i elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD). Tarcze przednie mają 14.2 cala i czterotłokowe stałe zaciski, a tylne hamulce charakteryzują się tarczami o średnicy 12.4 cala z pojedynczymi pływającymi zaciskami.
SYSTEM AUDIO LEXICON® OFERUJE ZUPEŁNIE NOWE DOŚWIADCZENIE DŹWIĘKOWE
Equus oferuje ultra-luksusowy, nowoczesny system audio sygnowany marką Lexicon z technologią LOGIC 7®. System audio z dźwiękiem przestrzennym Lexicon obejmuje 13-kanałowy cyfrowy wzmacniacz i 17 głośników, generując 598 watów mocy w formacie 7.1 dźwięku przestrzennego. Equus oferuje również przejrzystość technologii HD Radio, SiriusXM Satellite Radio oraz integracji iPod®/USB.
ZINTEGROWANA OPIEKA I HYUNDAI BLUE LINK®
Equus 2014 dodaje system telematyczny Hyundai Blue Link®, oferujący ponad 30 funkcji z zakresu bezpieczeństwa, serwisu i infotainment. Dodatkowo, Hyundai Equus z Blue Link® obejmuje usługę Assurance Connected Care, trzyletni pakiet darmowych usług z krytycznymi funkcjami bezpieczeństwa i wsparcia w zakresie własności. Ten trzyletni pakiet darmowych usług obejmuje także potencjalnych kolejnych właścicieli w ciągu tego okresu.
Blue Link® łączy funkcje bezpieczeństwa, serwisu i infotainment, aby uprościć życie właścicieli, zmniejszyć stres i ryzyko rozproszenia uwagi podczas jazdy. Blue Link zapewnia bezproblemową łączność bezpośrednio w samochodzie dzięki technologiom takim jak Zdalne Uruchamianie Pojazdu, Odzyskiwanie Pojazdu Krajatości, oraz Zdalny dostęp z aplikacji mobilnej Blue Link, w tym Wyszukiwanie POI i Wysyłanie do samochodu. Blue Link można łatwo uzyskać z przycisków na lusterku wstecznym, z sieci oraz za pośrednictwem aplikacji na smartfony.
HOJNIE WYMIENIONE FUNKCJE
W 2014 roku pakiety Equus Signature i Ultimate są tak hojnie wyposażone, że nie są dostępne żadne opcje fabryczne. Zarówno pakiety Signature, jak i Ultimate oferują teraz miejsca dla 5 pasażerów, zwiększając tym samym atrakcyjność modelu Ultimate dla klientów szukających dodatkowej pojemności. Obaj nabywcy Equus Signature i Ultimate korzystają z nowych standardowych funkcji, które dodano do wszystkich modeli Hyundai Equus: