Hyundai starał się zaproponować samochód dla młodszego pokolenia i wyobraził sobie wersję trzydrzwiową jako hatchback z większym bagażnikiem i sportowym wizerunkiem.
Koreański producent nie był do końca pewny swojej przyszłości na rynku, ponieważ było zbyt wielu klientów niechętnych nowej marce. Jednak niska polityka cenowa i bogate wyposażenie w jego samochodach sprawiły, że stały się one atrakcyjnym zakupem. Nie bez znaczenia były również silniki Mitsubishi. Model Excel z 1998 roku był ostatnim oferowanym pod tą nazwą, zanim zmienił nazwę na Accent.
Jego styl wciąż był dość nijaki, z zaokrąglonym kształtem. Można go uznać za jeden z najlepszych przykładów biodesignu stworzonego przez producenta, który nie miał doświadczenia w projektowaniu samochodów. Ovalne, smukłe reflektory i szczelina działająca jak kratka chłodnicy były pierwszymi oznakami producenta, który nie do końca wiedział, jak komponować elementy nadwozia, aby dobrze wyglądały. Wersja trzydrzwiowa wydawała się nieco bardziej sportowa dzięki dłuższym tylnym nadkolom i wydłużonej linii bagażnika za tylnym oknem, w stylu Forda Escorta.
Wewnątrz nastąpiła znacząca poprawa jakości materiałów w porównaniu do poprzednika. Fotele pokryte welurem i plastikowe panele drzwiowe były lepiej dopasowane i nie hałasowały. Zaledwie skromnie podjęto próbę poprawy wnętrza, używając jasnoszarych kolorów i pastelowych wzorów na siedzeniach. Ponieważ samochód był zaprojektowany jako hatchback, producent zainstalował dzieloną tylną kanapę.