Druga i ostatnia generacja Hyundai Excel była również znana jako Accent na kilku rynkach i występowała w różnych wersjach nadwozia.
Excel/Accent w wersji sedan był czterodrzwiowym modelem, który miał na celu konkurowanie z piątą generacją Honda Civic oraz Toyota Corolla. Mimo że nie zdołał pokonać najlepiej sprzedających się modeli, zdobył wystarczającą popularność, by otworzyć drzwi dla gamy modeli Accent.
Hyundai był na etapie podnoszenia jakości swoich modeli. Nie chciał być samochodem dla ubogich i zdecydowanie starał się znaleźć się w tej samej lidze co inni japońscy producenci samochodów. Okrągłe krawędzie, zakrzywione panele drzwi i światła tylne umieszczone w rogach nie wykazywały oryginalnych pomysłów, ale ogólny wygląd samochodu był przyzwoity jak na swoje czasy.
Wnętrze modelu Excel porzuciło starsze, proste linie deski rozdzielczej na rzecz krzywizn w zestawie wskaźników i panelach drzwi. Ręczne okna wciąż występowały w większości samochodów na rynku, ale te elektryczne były dostępne jako opcja. Klimatyzacja była dostępna za dodatkową opłatą. Wnętrze było wygodne dla czterech dorosłych o przeciętnym wzroście. Co dziwne, przestrzeń z przodu nie była dostosowana dla wyższych osób, nie wspominając już o miejscu na nogi na tylnej kanapie.