Hyundai wprowadził na rynek ostatnią generację modelu Excel w 1998 roku w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback z trzema i pięcioma drzwiami oraz czterodrzwiowy sedan.
Koreański producent samochodów przeszedł trudne czasy i desperacko próbował zwiększyć sprzedaż. Nawet zmieniał nazwy swoich modeli w zależności od rynku, dlatego Excel sprzedawano jako Accent lub Pony w różnych krajach.
Choć nie błyszczał w kwestii designu, Excel Sedan z 1998 roku był dobrym przykładem ery biodesignu. Jego owalne, smukłe reflektory oraz wlot, który pełnił funkcję grilla, były pierwszymi oznakami producenta, który nie do końca wiedział, jak zestawić elementy nadwozia, aby dobrze wyglądały. W wersji czterodrzwiowej projektanci Hyundaia całkowicie przeprojektowali tył pojazdu, skutecznie integrując bagażnik z sylwetką sedana.
Wewnątrz zauważono znaczną poprawę jakości materiałów w porównaniu do poprzednika. Fotele pokryte materiałem welurowym oraz plastikowe panele drzwiowe były lepiej dopasowane i nie trzeszczały cały czas. Zaledwie nieśmiało próbowano wzbogacić wnętrze, używając jasnoszarych kolorów i pastelowych wzorów na siedzeniach. Z tyłu można było wygodnie pomieścić trzech niższych pasażerów, zwłaszcza dzieci.