Hyundai Genesis to dobra alternatywa dla droższych luksusowych sedanów, oferująca najwyższej jakości funkcje oraz świetną moc w przystępnej cenie.
W 2013 roku model przeszedł znaczną modernizację, a poziomy wyposażenia średniej klasy zostały usunięte, co pozostawiło klientów z wyborem dwóch wersji. Ponieważ wersje średniej klasy zniknęły, podstawowa wersja była dobrze wyposażona i stanowiła dobry wybór.
Dostępne pozostałe wersje to 3.8 oraz 5.0 R-Spec – oczywiście, nazwy te wskazują pojemność silników.
W podstawowym modelu 3.8 znajdowały się standardowe skórzane wykończenie, podgrzewane siedzenia, 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczne światła, diodowe światła do jazdy dziennej, światła przeciwmgielne, podgrzewane lusterka, automatyczna klimatyzacja w strefach podwójnych, bezkluczykowy dostęp, bezkluczykowy start, elektrycznie sterowane szyby, lusterka, lusterka z automatycznym przyciemnianiem, łączność Bluetooth oraz system audio z siedmioma głośnikami. Silnik w wersji 3.8 to jednostka V6 o pojemności 3.8 litra.
Przesiadając się do wersji 5.0 R-Spec, otrzymywano standardowe wyposażenie 3.8, opcjonalne cechy pakietów Premium i Technology, a także mocniejszy silnik V8, 19-calowe felgi aluminiowe, dostosowane zawieszenie oraz lekko zmieniony wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, ozdobiony emblematami R-Spec.
Silnik o pojemności 3.8 litra generował 333 KM, podczas gdy jednostka V8 o pojemności 5.0 litra osiągała 429 KM. Silnik 3.8 sprzężony był z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na tylne koła.
Pod względem bezpieczeństwa Genesis był wyposażony w standardowe systemy ABS, kontrolę trakcji, kontrolę stabilności oraz aktywne zagłówki przednie. Opcjonalnie dostępne były takie funkcje jak ostrzeżenie przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu oraz system BlueLink firmy Hyundai dla obu wersji.
Hyundai Motor America zaprezentowało znacznie odmienioną wersję 2013 Hyundai Genesis Coupe na północnoamerykańskiej premierze podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Detroit w 2012 roku. Wraz z imponującymi ulepszeniami wydajności, Genesis Coupe teraz ma bardziej agresywną sylwetkę sportowego coupe, wzbogaconą o lepsze materiały i design wnętrza. Oba silniki 4-cylindrowe i V6 korzystają z znacznych ulepszeń technologicznych, a silnik V6 o pojemności 3,8 litra otrzymał nowoczesną technologię bezpośredniego wtrysku, a silnik 2.0-litrowy z turbosprężarką zyskał precyzyjniejszą turbosprężarkę typu twin-scroll oraz większy intercooler. Automatyczne skrzynie biegów dla tych dwóch modeli mają teraz 8 biegów, z możliwością ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek SHIFTRONIC®. Właściciele Hyundai Genesis Coupe mogą teraz korzystać z platformy telematycznej Hyundai, Blue Link®, która oferuje różnorodne usługi multimedialne, aby sprostać ich indywidualnym potrzebom łączności.
AGRESYWNY DESIGN ODZYWIA ZUPEŁNIONE DYNAMICZNE WYSTĘPY
Odświeżony Hyundai Genesis Coupe prezentuje bardziej groźny wygląd, z agresywnie zaprojektowanym przodem, grillem, reflektorami, LED-owymi światłami do jazdy dziennej, światłami przeciwmgielnymi oraz maską z elementami odprowadzania ciepła. Widok z boku ujawnia nowe, agresywne wzory felg aluminiowych o średnicy 18 i 19 cali, z głębszym wymodelowaniem. W końcu tylne światła oferują wizualny błysk dzięki premium oświetleniu LED i nowym konturom. Oczywiście, tradycyjne proporcje sportowego coupe z napędem na tylną oś pozostają, z długim rozstawem osi i krótkimi zwisami z przodu i z tyłu, co tworzy klasyczny profil w kształcie klina. Linia charakterystyczna z boku Genesis Coupe to innowacyjny projekt w kształcie „Z”, który doskonale integruje się z unikalnym, opadającym tylnym oknem.
Wysoka linia dachu i zwężające się okno podkreślają zewnętrzny profil i uwydatniają szerokie ramiona i szeroki stój auta. Aby dopełnić agresywny wygląd sportowego samochodu, głębokość między nadkolami a oknem została maksymalnie zwiększona.
Powiększone otwory w przednim zderzaku pozwalają na lepsze oddychanie silnika w połączeniu z bardziej agresywnym wyglądem. Podwójne asymetryczne końcówki wydechu zintegrowane z czarnym tylnym dyfuzorem dopełniają przesłanie o wydajności z tyłu.
ULEPSZENIA NAPĘDU
Oba silniki Hyundai Genesis Coupe zyskują znaczne ulepszenia technologiczne, potwierdzając swoje nowe oświadczenie o designie imponującymi osiągami. Silnik V6 Lambda DOHC o pojemności 3,8 litra zyskuje nowoczesną technologię bezpośredniego wtrysku, co skutkuje zwiększeniem mocy o 42 KM (znaczący wzrost o 14 procent) oraz momentu obrotowego o 29 lb-ft (wzrost o jedenasty procent). Maksymalna moc wzrasta do 348 KM przy 6400 RPM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 295 lb-ft przy 5300 RPM na paliwie premium. Dodatkowo, technologia przeciwdziałania stukom silnikowym umożliwia temu V6 działanie na paliwie regularnym. Nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem z łatwością przyspiesza Genesis Coupe od zera do 60 mph w czasie poniżej pięciu sekund, osiągając imponowaną maksymalną prędkość 149 mph z ograniczeniem elektronicznym. System dolotowy V6 również teraz wykorzystuje rurę indukcyjną dźwięku do wnętrza, co zapewnia, że charakterystyka dźwięku silnika odpowiada jego wizualnemu przyciąganiu.
Aby poszerzyć zakres mocy, silnik 3,8-litrowy korzysta z podwójnej, ciągłej zmiany czasu zaworów (Dual CVVT) oraz zmiennego systemu dolotowego (VIS), co pozwala cylindrom efektywnie oddychać zarówno przy niskich, jak i wysokich obrotach. Połączenie wysokociśnieniowego, precyzyjnie dawkowanego wtrysku bezpośredniego z efektywnym oddychaniem cylindrów skutkuje doskonałą reakcją na gaz i przyspieszaniem z miejsca, a także znakomitą efektywnością paliwową. Silnik V6 ma aluminiowy blok i głowice cylindrów, co zapewnia mniejszą wagę i większą efektywność termalną, a także charakteryzuje się trwałymi, cichymi łańcuchami rozrządu, które nie wymagają ruchomej konserwacji.
Wszystkie te technologie dają Hyundai Genesis Coupe 3.8 imponujący stosunek mocy do wagi wynoszący tylko 10.0:1; znacznie niższy niż droższe Infiniti G37 i BMW 335i.
Nie ustępując większemu bratu, silnik DOHC turbo z intercoolerem o pojemności 2,0 litra w układzie rzędowym czterocylindrowym korzysta z nowego designu turbosprężarki typu twin-scroll oraz większego intercoolera z lepszą efektywnością termalną. Projekt twin-scroll jest bardziej efektywny w odzyskiwaniu energii z wydechu i generuje chłodniejsze temperatury cylindrów niż wcześniej stosowany pojedynczy design. Dodatkowo, podwójna spirala jest bardziej precyzyjna, z ulepszoną efektywnością spalania, zmniejszonym opóźnieniem turbo, chudszymi proporcjami powietrza/paliwa i równomiernie rozłożonym ciśnieniem w portach wydechowych, co skutkuje jednoczesnymi poprawami mocy, efektywności i emisji. Ponadto, o 53 procent większy intercoler dodatkowo obniża temperatury powietrza dolotowego, co może przyczynić się do uzyskania jeszcze większej mocy.
Ten turbodoładowany silnik korzysta również z podwójnej CVVT zarówno na wałkach rozrządu dolotowym, jak i wydechowym. Silnik 2.0-litrowy teraz generuje 274 KM (ogromny wzrost o 30 procent) i 275 lb-ft momentu obrotowego (imponujący wzrost o 23 procent) na paliwie premium. A w przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych silników turbo, czujniki przeciwdziałania stukom automatycznie dostosowują czas zapłonu i mapowanie silnika do idealnego działania na paliwie regularnym, osiągając 260 KM przy 6000 RPM i 260 lb-ft momentu obrotowego przy 2000 RPM. Silnik turbo ma również blok cylindrowy i głowicę odlewaną z aluminium. Wszystkie te ulepszenia dają Genesis Coupe 2.0T stosunek mocy do wagi wynoszący 12.3, co przewyższa nadchodzący sportowy coupe Scion FR-S i Hondę Civic Si.
Zarówno silniki V6, jak i 4-cylindrowe oferują również głębsze, brzmiące na dwie tony podwójne wydechy typu cat-back, aby wspierać bardziej efektywne oddychanie po stronie dolotowej. Aby zapewnić równomierne rozłożenie nowej mocy na nawierzchnię, Hyundai Genesis Coupe oferuje również dostępne ograniczone poślizgowe dyferencjały Torsen® w modelach R-Spec i Track.
ARCHITEKTURA Z NAPĘDEM NA TYLNE KOŁA
Karoseria Genesis Coupe wykorzystuje duże ilości stali o ultra wysokiej wytrzymałości. Konfiguracja napędu na tylne koła zapewnia dobrze zbalansowane rozłożenie wagi 55:45 z przodu do tyłu dla modelu 2.0T oraz 56:44 dla modelu 3.8.
SPORTOWE ZAWIESZENIE DOSTOSOWANE DO PERCJI
Żadna dobrze wyregulowana sportowa karoseria coupe nie powinna sprawiać wrażenia przytłoczonej przez swój napęd, a Genesis Coupe nie jest wyjątkiem od tej zasady. Współczynniki sprężyn, amortyzatorów i tulei zostały precyzyjnie dostosowane do nowych napędów, zapewniając lepsze odczucie drogi, bardziej precyzyjne kontrolowanie ruchu nadwozia i poprawioną wygodę jazdy.
Hyundai Genesis Coupe wykorzystuje przednie zawieszenie z podwójnym wahaczem MacPhersona oraz pięciowahaczowe zawieszenie tylne. Przednie zawieszenie jest zamocowane do nadwozia za pomocą solidnego subframe, który jest lżejszy i mocniejszy niż porównywalne, wieloczęściowe komponenty. Aby zredukować przechyły nadwozia i dostosować zachowanie Genesis Coupe do maksymalnej przewidywalności, zamontowano stabilizatory o średnicy 23 mm z przodu i 19 mm z tyłu.
Chociaż wszystkie modele Genesis Coupe oferują prawdziwe doświadczenie jazdy sportowej z napędem na tył, modele Hyundai Genesis Coupe R-Spec i Track podnoszą poprzeczkę jeszcze wyżej dzięki zróżnicowanym kalibracjom zawieszeń dostosowanym do toru. Zawieszenie R-Spec/Track charakteryzuje się zarówno twardszymi współczynnikami sprężyn przednich (o siedem procent), jak i tylnych (o jedenaście procent), z dopasowanymi współczynnikami amortyzatorów. Modele Genesis Coupe R-Spec/Track również dostarczają znaczący wzrost kontroli nad przechyłami w porównaniu do innych wersji Genesis Coupe poprzez grubsze stabilizatory (24 mm z przodu/20 mm z tyłu). W 2013 roku wszystkie modele Hyundai Genesis Coupe otrzymały ulepszone amortyzatory o niskiej prędkości, co zwiększa komfort jazdy w połączeniu z poprawioną kontrolą nad nadwoziem.
Ponadto wszystkie modele R-Spec i Track otrzymały teraz śruby regulacji kąta nachylenia przednich sprężyn, które można łatwo zamontować w zespołach przednich sprężyn według uznania właściciela. Te śruby regulacyjne pozwalają na około -1,5 stopnia negatywnego nachylenia przednich kół, co zapewnia ostrzejsze, bardziej responsywne wejście w zakręty i znaczną redukcję podsterowności w zawodach wyścigowych.
Oczywiście, doskonała sztywność strukturalna Genesis Coupe stanowi fundament dla precyzji dynamicznej, niezależnie od konkretnej kalibracji zawieszenia.
UKŁAD KIEROWNICZY
Hydrauliczne, wyczuwające obroty, zębate i przegubowe układy kierownicze zostały dostosowane do jeszcze szybszego, 13,8:1 współczynnika, zapewniając zarówno liniowe odczucie, jak i zwinną reakcję na ruchy kierownicy. Ten nowy współczynnik kierowniczy jest o pełne siedem procent szybszy niż w poprzednim modelu, co zapewnia intuicyjną reakcję i precyzję. Aby jeszcze bardziej zoptymalizować ergonomię kierowcy, do regulacji kąta nachylenia dodano również regulację teleskopową na rok 2013.
SKRZYNIE BIEGÓW
Oba silniki są połączone z standardowymi sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, które zostały w znacznym stopniu poprawione, aby zapewnić bardziej przyjazne dla kierowcy działanie zmiany biegów i zrównoważoną precyzję wagową. Charakterystyka przyczepności, odczucie i cechy załączania również zostały poprawione dla optymalnej łatwości i odczucia zmiany biegów. Oba silniki oferują teraz ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów opracowaną wewnętrznie z możliwością ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek SHIFTRONIC®. Każda skrzynia biegów została specjalnie dostosowana do unikalnych charakterystyk krzywej mocy i momentu swojego silnika.
Oprócz zamontowanych na kierownicy łopatek zmiany biegów, każda automatyczna skrzynia oferuje możliwość zmiany biegów za pomocą dźwigni biegów zgodnie z indywidualnymi preferencjami kierowcy. Wyraźny wyświetlacz LCD na desce rozdzielczej pokazuje wybrany bieg w każdym momencie.
WYSOKIE WYDAJNOŚCI SYSTEMY HAMULCOWE
Hamulce Brembo® z czterema tłokami hamulcowymi szczelnie przylegają do wentylowanych rotorów hamulcowych o średnicy 13,4 cala z przodu oraz 13 cali z tyłu w modelach R-Spec i Track. Wszystkie inne modele otrzymują solidne wentylowane rotory hamulcowe o średnicy 12,6 cala z przodu i 12,4 cala z tyłu z jednostanowiskowymi tłokami hamulcowymi.
WYSOKA JAKOŚĆ WYKOŃCZENIA WNĘTRZA
Wnętrze 2013 Genesis Coupe zostało wzbogacone o charakterystyczne, luksusowe cechy i wskazówki projektowe. Panel deski rozdzielczej ma wygląd szwu, co nadaje mu wyraźnie luksusowy charakter, a dźwignia hamulca ręcznego jest pokryta skórą w modelach ze skórzaną tapicerką. Zestaw wskaźników teraz ma podświetlenie elektroluminescencyjne dla premium atmosfery i doskonałej czytelności. Dodano nową funkcję asysty wsiadania na tylnym siedzeniu po stronie kierowcy, co ułatwia dostęp do tylnego siedzenia z strony kierowcy. Wygodne prowadnice do pasów bezpieczeństwa ułatwiają pasażerom z przodu zapięcie pasów.
Ponadto, regulowane w oparciu o moc podparcie lędźwiowe zostało teraz wprowadzone, a kieszenie w oparciach przednich foteli są standardem we wszystkich modelach Genesis Coupe. Centrum z grupą wielozadaniowych wskaźników z natychmiastową informacją o MPG, poziomie momentu obrotowego (modele 3.8) lub ciśnieniu doładowania (modele 2.0T), a także temperaturą oleju jest standardem we wszystkich wersjach. Dodano również tacę centralną z pokrywą dla zwiększonego przechowywania, a powierzchnie wewnętrzne są teraz bardziej miękkie w dotyku i mają niższy połysk dla bardziej ekskluzywnego wykończenia. Sportowe fotele przednie z głębokimi bocznymi oparciami oferują znakomite wsparcie boczne dla entuzjastycznej jazdy w każdej wersji.
Wśród innych luksusowych funkcji dostępny jest system audio premium Infinity® oraz podgrzewane fotele z dwoma poziomami grzania. Hyundai Genesis Coupe oferuje również wygodę klucza zbliżeniowego i uruchamiania silnika przyciskiem.
INNOWACYJNE TECHNOLOGIE
Genesis Coupe oferuje reflektory ksenonowe o wysokiej intensywności (HID), które zapewniają jaśniejsze oświetlenie, bardziej dzienne jak światło i mniejsze zużycie energii. Ponadto wizualne linie cięcia tych reflektorów HID są ostre jak brzytwa, zapewniając maksymalną widoczność nocą dla kierowcy, bez ryzyka oślepienia nadjeżdżających pojazdów.
Miłośnicy muzyki będą zadowoleni z standardowych gniazd wejściowych (mini-jack 3,5 mm oraz wejście USB) w Genesis Coupe, które umożliwiają podłączenie i ładowanie osobistych urządzeń audio, takich jak iPod®. Kiedy iPod lub pamięć USB są podłączone przez port USB w środkowym schowku, nie tylko odtwarzają muzykę przez system audio pojazdu, ale również ładują iPoda i pozwalają kierowcy na dostęp do utworów za pomocą przycisków audio na kierownicy. Ten system pozwala również zarówno kierowcy, jak i pasażerom łatwo przeglądać informacje o utworach/artystach/tytule i kontrolować muzykę z jednostki audio, a nie z urządzenia iPod. Ta funkcja, zorientowana na bezpieczeństwo, pozwala kierowcy na stałe utrzymanie uwagi na drodze.
HYUNDAI BLUE LINK®
Telematyka Hyundai Blue Link jest dostępna w 2013 Genesis Coupe z 90-dniowym okresem próbnego. Platforma Blue Link jest dostępna w wersjach 3.8 Grand Touring/Track i 2.0T Premium. Blue Link można uzyskać z przycisków na lusterku wstecznym wewnątrz Hyundai Genesis Coupe, z sieci oraz za pomocą smartfona. Blue Link oferuje trzy pakiety usług telematycznych: Assurance, Essentials i Guidance.
„Blue Link łączy bezpieczeństwo, serwis i infotainment w kompletnym pakiecie, który pomaga uprościć życie właścicieli Hyundai i zmniejszyć rozproszenie uwagi podczas jazdy,” powiedział Barry Ratzlaff, dyrektor ds. satysfakcji klientów i rozwoju biznesu usługowego w Hyundai Motor America. „Dokładnie zbadaliśmy, jak kierowcy polegają na smartfonach i systemach nawigacyjnych jako innowacyjnym połączeniu ze światem zewnętrznym. Blue Link wprowadza tę bezproblemową łączność bezpośrednio do samochodu, wykorzystując technologie takie jak wiadomości tekstowe głosowe, pobieranie wyszukiwania punktów zainteresowania (POI) w sieci, nawigacja turn-by-turn oraz miesięczne raportowanie pojazdu. Nasz system rozpoznawania głosu wspomaganego przez agenta oferuje rozwiązanie XXI wieku do przeprowadzania wyszukiwań POI w pojeździe. To unikalne i innowacyjne podejście pozwala Hyundai na szybkie, dokładne wyszukiwanie i pobieranie POI do pojazdów bez zbędnych kosztów tradycyjnych systemów tylko dla operatorów, które oferują nasi konkurenci.”
SEKRETNE TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA LIDERA W SWOJEJ KATEGORII
W zgodzie z dążeniem Hyundai do oferowania stojących na czołowej pozycji standardowych technologii bezpieczeństwa w całej swojej ofercie, 2013 Genesis Coupe zawiera szereg zarówno aktywnych, jak i pasywnych cech bezpieczeństwa. Standardowe technologie bezpieczeństwa obejmują zaawansowane poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, a także boczne poduszki powietrzne zainstalowane w fotelach przednich, kurtyny powietrzne oraz aktywne zagłówki z przodu.
Genesis Coupe ma mocną konstrukcję unibody, a także strefy zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnienia karoserii i zderzaki pochłaniające energię przy uderzeniu z prędkością pięciu mil na godzinę. Maskownica również zawiera przetłoczenia zabezpieczające i przystanki bezpieczeństwa.
Pasy bezpieczeństwa z przodu mają napięcie oraz ograniczniki siły, a tylne siedzenia są wyposażone w system LATCH (dolne mocowania i linki dla dzieci), co ułatwia przymocowanie fotelików dziecięcych.
Wszystkie modele Hyundai Genesis Coupe mają standardowy czterokanałowy system ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD), aby zoptymalizować wydajność hamulców w różnych warunkach obciążenia dynamicznego. System ten obejmuje również Asystenta Hamowania, który zapewnia maksymalną siłę hamowania na poziomie ABS w momencie wykrycia nagłego zatrzymania.
Elektroniczna kontrola stabilności (ESC), jedna z najbardziej efektywnych technologii ratujących życie w branży, jest standardem we wszystkich modelach Genesis Coupe. Badania Instytutu Ubezpieczeń Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) sugerują, że pojazdy wyposażone w ESC doświadczają o 56 procent mniej ofiar śmiertelnych w wypadkach jednoosobowych niż te, które jej nie mają.
W odpowiedzi na entuzjastów, 2013 Genesis Coupe oferuje teraz specjalnie dostosowany tryb ESC z trzema poziomami, wybieranym przez kierowcę. Ta nowa funkcja ESC z trzema poziomami oferuje więcej opcji dla różnych preferencji kierowców i warunków drogowych:
- Pełna funkcja ESC (domyślny tryb po uruchomieniu)
- Pośrednia funkcja ESC z nadzorem kierowcy nad napędem i zachowaniem funkcji ESC/TCS
- Pełne wyłączenie funkcji ESC dla nieskrępowanej kontroli kierowcy nad pojazdem w każdych warunkach
Wybierany przez kierowcę tryb pełnego wyłączenia funkcji ESC został skalibrowany tak, aby zapewnić szerszy zakres wydajności, jeśli zdecydują się wziąć udział w konkurencyjnych wydarzeniach, takich jak autocrossy lub dni torowe. Funkcja systemu hamulców przeciw blokadzie Hyundai Genesis Coupe (ABS) pozostaje w pełni funkcjonalna we wszystkich trybach ESC, aby pomóc kierowcom zachować kontrolę nad kierunkiem jazdy podczas niekorzystnych warunków hamowania.
PALETA KOLORÓW
Z bardziej agresywnymi zewnętrznymi wskazówkami projektowymi Genesis Coupe, teraz dostępne są świeże kolorystyki, z siedmioma nowymi kolorami dodanymi do palety. W zgodzie z nazwami kolorów wybranymi podczas premiery Genesis Coupe, wszystkie nowe nazwy kolorów pochodzą z najsłynniejszych torów wyścigowych na świecie i ich najbardziej wymagających odcinków. Te nowe kolory to: Parabolica Blue, Catalunya Copper, Monaco White, Becketts Black, Circuit Silver, Gran Premio Gray i Shoreline Drive Blue.