HYUNDAI Genesis 2014-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HYUNDAI Genesis 2014-2016

Przejdź do galerii zdjęćHYUNDAI Genesis 2014-2016

Druga generacja Hyundai Genesis zadebiutowała na North American Auto Show w Detroit w 2014 roku. Ten uznawany za luksusowy sedan oferował długą listę opcji oraz więcej technologii niż kiedykolwiek wcześniej.

Genesis już wtedy zmierzał w kierunku stania się odrębną marką premium dla koreańskiego producenta samochodów. Nowa generacja wyróżniała się na tle pozostałych modeli Hyundai innym językiem designu. 3D-heksagonalny grill pokryty jest półbłyszczącym chromem i zawiera reflektory HID, diodowe kierunkowskazy oraz światła przeciwmgielne. Tylne światła to pełne LED o designie przypominającym heksagonalny diament.

Komfort stoi na wysokim poziomie, dzięki klasycznej architekturze platformy, z silnikiem z przodu i napędem na tylną oś, co umożliwia dużą długość rozstawu osi wynoszącą 3010 mm. Całkowita długość samochodu wynosi 4990 mm. W desce rozdzielczej Hyundai Genesis wykorzystuje technologię wysokiej rozdzielczości TFT LCD, z standardowym wyświetlaczem TFT LCD o przekątnej 4,3 cala. Opcjonalnie dostępny jest wyświetlacz 7,0-calowy.

Podstawowy silnik to 3,0-litrowy V6 na benzynę o mocy 257 KM i momencie obrotowym 304 Nm, natomiast najwyższa wersja silnikowa to 5,0-litrowy V8 na benzynę o mocy 420 KM i momencie obrotowym 520 Nm. Moc jest przekazywana na tylne koła lub na napęd na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów zaprojektowanej przez Hyundai.

Hyundai zaprezentował zupełnie nowego Genesis z 2015 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w Detroit w 2014 roku, co oznacza oczekiwane wprowadzenie drugiej generacji luksusowego sedana. Oryginalny model Genesis zdobył prestiżową nagrodę Samochód Roku Ameryki Północnej już w momencie swojej premiery w 2009 roku.

Genesis z 2015 roku to odważny krok naprzód dla Hyundaia, kontynuujący sukces strategii marketingowej modeli premium pod marką Hyundai, zamiast tworzenia kosztownej, odrębnej linii sprzedaży luksusowych pojazdów. Nowy Genesis jest doskonale wyposażony w każdej konfiguracji, oferując więcej standardowych funkcji bezpieczeństwa i wygody niż jego wcześniejsza generacja. Dla pierwszego razu w sedanie Hyundaia dostępny będzie zaawansowany system AWD, znany jako HTRAC®, co znacznie zwiększa atrakcyjność modelu Genesis w regionach o surowych zimach w USA. Nowy Hyundai Genesis będzie produkowany w zakładzie Hyundaia w Ulsan w Korei, a sprzedaż w Stanach Zjednoczonych rozpocznie się na wiosnę.

„Hyundai z dumą wprowadza nasz sedan nowej generacji Genesis do oczekujących konsumentów w USA już za kilka miesięcy,” powiedział Mike O’Brien, wiceprezydent ds. planowania korporacyjnego i produktowego Hyundai Motor America. „Oczekiwania rynku wobec nowego Genesis są zrozumiale wysokie i jesteśmy pewni, że połączenie znakomitej dynamiki, odważnego designu, czołowych standardów bezpieczeństwa oraz technologii nastawionych na kierowcę przewyższy te oczekiwania.”

FLUIDYCZNA RZEŹBA 2.0

Od debiutu na modelu Sonata w 2009 roku, filozofia projektowania Fluidycznej Rzeźby Hyundaia była nieustannie udoskonalana i rozwijana, wpływając na każdy model w ofercie Hyundaia. Nowy Hyundai Genesis będzie pierwszym modelem, który wcieli w życie Fluidyczną Rzeźbę 2.0, drugą generację tego przełomowego motywu projektowego.

Fluidyczna Rzeźba 2.0 obejmuje trzy główne elementy projektowe: płynne estetyki, nowoczesny wygląd Hyundaia oraz premium atmosferę. Płynne formy pozostają obecne, ale w bardziej wyrafinowanej i precyzyjnej formie. Ta najnowsza filozofia projektowania dostosowuje się do szerszego zakresu typów i rozmiarów pojazdów, od CUV po luksusowe flagowce. Nowy sedan Sonata, który zadebiutuje jeszcze w tym roku, również wyraźnie zaprezentuje filozofię projektowania Fluidycznej Rzeźby 2.0.

DESIGN ZEWNETRZNY

Hyundai Genesis z 2015 roku wyraża nowoczesny design poprzez charakterystyczny wygląd zewnętrzny, z eleganckim, ekskluzywnym wyglądem. Wzbudzając poczucie premium, wskazówki stylistyczne pokazują nową estetykę rodziny Hyundaia: proste i harmonijne formy z wyrafinowanymi elementami fluidycznymi. Design charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem Hyundaia, z uderzającą heksagonalną kratką przednią jako kluczowym elementem geometrycznym, dynamiczną linią biegnącą wzdłuż boków samochodu oraz dynamicznym tyłem. Powierzchnie projektu przekazują elegancję kinetyczną, polegając bardziej na obszernych sekcjach nadwozia niż na detalach powierzchni, aby stworzyć dramatyczne formy. Proporcje demonstrują długą długość odległości między dachem a osią, dłuższy rozstaw osi oraz krótsze zwisy w porównaniu do poprzednika. Te proporcje wyraźnie odzwierciedlają sportową, tylnonapędową konfigurację pod nadwoziem.

Kratka 3D w kształcie sześciokąta jednolitego zapewnia, że przód zupełnie nowego Genesis nie tylko przyciąga wzrok, przedstawiony w półmatowym chromie, ale także obejmuje dostępne reflektory HID, LED sygnalizatory oraz lampy przeciwmgielne. Z boku, otwarcie na światło dzienne Genesis jest bardziej ekspresyjne, z płynnymi liniami i połączonymi powierzchniami, a smukły słupek C podkreśla sportowy charakter stylizacji. Tył zupełnie nowego Hyundaia Genesis korzysta z rzeźbiarskiej estetyki z kryształowymi, pełnymi lampami tylnymi LED.

DESIGN WNĘTRZA

Układ kabiny zupełnie nowego Genesis został zaprojektowany z myślą o komforcie wszystkich pasażerów, zapewniając przestronną i wygodną atmosferę. Uproszczenie układu przełączników oraz deski rozdzielczej gwarantuje intuicyjny układ oraz otwarte odczucie. Ten skoncentrowany na użytkownikach design stara się efektywnie połączyć różne elementy wnętrza, szczególnie środkową konsolę z górną deską rozdzielczą oraz słupkiem B z podsufitką. Genesis prezentuje ultra-precyzyjne dopasowanie i wykończenie, z ergonomicznym designem siedzeń i hojnym, naturalnym odczuciem. Szczególną uwagę poświęcono przechowywaniu praktycznych przedmiotów, takich jak urządzenia mobilne w różnych kształtach i rozmiarach, oraz elastyczności uchwytów na kubki.

Całkowita objętość wnętrza wynosi imponujące 123,0 stóp sześciennych, co jest przewagą nad kluczowymi konkurentami. W ramach tego przestronnego wnętrza, Genesis ma najlepsze w swojej klasie miejsce na głowę z przodu oraz miejsce na ramiona z tyłu.

Zasady projektowania wnętrz Hyundaia – bezpieczeństwo, intuicyjność i prostota – prowadziły zespół projektowy Hyundaia przy redesignie wszystkich podstawowych kontroli, aby zapewnić maksymalną łatwość obsługi. Projekt kierownicy i chwyt został usprawniony, a wbudowane przełączniki zostały zaprojektowane na nowo; szereg przełączników, które wcześniej znajdowały się na konsoli środkowej oryginalnego Genesis, zostało przeniesionych i przekształconych w nowym Genesis. Dalsze udoskonalenia ergonomiczne mające na celu zapewnienie łatwego dostępu i kontroli zostały dokładnie ocenione i wykonane przy użyciu specjalnie zaprojektowanego narzędzia laboratoryjnego stworzonego do pomiaru siły operacyjnej użytkowników w kontekście ergonomiki.

Nowy wzór wewnętrzny został wprowadzony, aby zmniejszyć odblaski oraz rozjaśnić powierzchnie deski rozdzielczej, a także dostępne są materiały wysokiej jakości, takie jak prawdziwe aluminium i drewno o matowym wykończeniu. Spójność między centralną częścią a kontrolkami audio została zapewniona dzięki uproszczonemu designowi, co sprawia, że dwie osobne sekcje wyglądają na jedną całość. Aby zapewnić luksusowe odczucie, Genesis był intensywnie analizowany pod kątem użycia materiałów, z rozbudowaną analizą relacji między różnymi materiałami, ich fakturą i koordynacją kolorystyczną.

Ułożenie kierowcy i pasażera zostało zoptymalizowane dzięki zwiększonej gęstości poduszek siedzeń, udoskonalonym technologiom wsparcia siedzeń, takim jak regulowane elektryczne wsporniki oraz przedłużenie poduszki siedzenia. Siedzenia Genesis oferują 12-kierunkową regulację elektryczną z przodu, w tym 4-kierunkową regulację lędźwiową, podgrzewane przednie siedzenia z dostępną wentylacją oraz ogrzewane tylne siedzenia. Materiały siedzeń i jakość szwów zostały poprawione dzięki zastosowaniu podwójnych, zamiast pojedynczych szwów. Przeprojektowane siedzenie kierowcy wprowadza nową funkcjonalność, z dostępną nową pompą powietrza i zaworem kontrolnym, co umożliwia regulację wsporników oparcia za pośrednictwem indywidualnych komór powietrznych w siedzeniu. Czas uruchomienia wynosi mniej niż 8 sekund, co daje Genesis zarówno szybszy proces aktywacji, jak i większy zakres regulacji niż wielu konkurencyjnych rywali.

Nowe funkcje skupiające się na wnętrzu dla Genesis obejmują dostępne ręczne rolety przeciwsłoneczne z tyłu dla zwiększonego komfortu pasażerów. Pasażerowie Genesis na pewno docenią również nową panoramiczną szyberdach, która zapewnia lepszą perspektywę otoczenia.

NOWA ULTRA-SZTYWNA PLATFORMA Z DOSTĘPNYM AWD

Hyundai Genesis z 2015 roku otrzymuje przeprojektowaną platformę, aby pomieścić nowy dostępny system AWD HTRAC®, bez współdzielonych komponentów z poprzednią generacją. Platforma wykorzystuje jeszcze więcej zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, która teraz stanowi ponad 50 procent całkowitego składu platformy. Korzyści ze strategicznego wykorzystania stali o wysokiej wytrzymałości są natychmiast widoczne w 16 procent sztywniejszej sztywności skrętnej i 40 procent sztywniejszej sztywności zginania w porównaniu z wysoko cenioną architekturą pierwszej generacji. W efekcie nowy Genesis jest sztywniejszy zarówno w sztywności skrętnej, jak i zginania niż BMW serii 5.

Wytrzymałość nadwozia oraz punktów montażowych została również poprawiona w Hyundai Genesis. Zapewnienie płynnej jazdy po nierównych drogach było głównym celem rozwoju, osiągnięto to poprzez bardziej solidną strukturę połączeniową, rozległe spawanie laserowe, wzmocnione punkty montażowe nadwozia i podwozia, nowe techniki gorącego tłoczenia i zanurzania dla słupka B i boków dachu oraz zwiększoną ilość stali wysokiej wytrzymałości w podwoziu. Przednie wieże amortyzatorów wykonane są z aluminium, a strut bar w kształcie diamentu maksymalizuje sztywność przedniej struktury dla precyzyjnej reakcji na kierownicę. Ramy przednich foteli zostały również wzmocnione w celu zwiększenia sztywności.

CHASSIS WYDAJNOŚCI

W pełni wykorzystując nową, sztywniejszą konstrukcję, został zaprojektowany zupełnie nowy tylny zawieszenie wielowahaczowe, z zoptymalizowaną geometrią pięciowahaczową i zwiększonym skokiem zawieszenia dla lepszego osiągu i komfortu jazdy. Lateralna sztywność zawieszenia i ogólny komfort jazdy były priorytetami w jego rozwoju dynamicznym. W pełni niezależne, pięciowahaczowe przednie i tylne zawieszenie są sztywniejsze w porównaniu do oryginalnego Genesis, z zwiększonym skokiem zawieszenia z przodu i z tyłu, dla większej artykulacji kół i absorpcji nierówności na różnych nawierzchniach. Zmniejszenie kątów pochylenia podczas jazdy na dużych prędkościach prowadzi do poprawy odczucia sterowania, o 23 procent mniejszego przechyłu opon oraz zwiększonej przyczepności bocznej. Nowe, 18-calowe i 19-calowe felgi aluminiowe są mocniejsze i opierają się siłom odkształcającym dla bardziej precyzyjnej reakcji zawieszenia na zmieniające się nawierzchnie dróg.

Zawieszenie z Kontrolą Długości Tłumienia (CDC), dostępne w Genesis 5.0, pomaga zwiększyć kontrolę nad ruchami nadwozia oraz przechyłem, pozwalając na sportowe trzymanie się drogi przy jednoczesnym zapewnieniu bardziej komfortowych parametrów jazdy. Niezależne właściwości kontroli przechyłu uzyskuje się za pomocą oddzielnych systemów strojenia: tryb normalny zapewnia doskonały komfort jazdy, podczas gdy tryb sportowy zwiększa siły tłumienia dla poprawy precyzji dynamicznej i kontroli. Prowadzenie i trzymanie się drogi korzystają również z dobrze zbalansowanego rozkładu masy 52/48 przód-tył.

Dodatkowo, szczególną uwagę poświęcono rozwojowi Rack-mounted Motor Driven Electric Power Steering (R-MDPS), z Zmiennym Stosunkiem Przełożenia (VGR), co pomaga zapewnić stabilność przy dużych prędkościach oraz bardziej bezpośrednie odczucie przy niskich i średnich prędkościach. Te cechy prowadzenia osiągane są przy zachowaniu korzyści z oszczędności paliwa wynikających z systemu elektrycznego w porównaniu do wyższych strat przeciągowych systemów hydraulicznych.

NOWA DOSTĘPNOŚĆ HTRAC® AWD

Hyundai Genesis z 2015 roku oferowany jest z możliwością wyboru napędu na tylne koła lub nowej konfiguracji HTRAC® All-Wheel-Drive (AWD). Nowy system AWD HTRAC został opracowany jako system wielomodalny, zapewniając elektroniczne, zmienne rozdzielenie momentu obrotowego z aktywną kontrolą momentu między przednią a tylną osią. System jest bardzo lekki, ważąc 165 funtów.

Tryby HTRAC Normal i Eco, wybierane przez kierowcę, pomagają zapewnić pewną kontrolę w każdych warunkach pogodowych. Ustawienie Sport daje bardziej zwrotne odczucie, przesyłając więcej dostępnego momentu do tylnych kół, co pozwala na sportowe doznania przy napędzie tylnym, kiedy jest to pożądane. Dodatkowo, aby zmaksymalizować efektywność, system może kierować więcej dostępnego momentu do tylnych kół podczas stałej jazdy na autostradzie, aby zredukować straty tarcia i hałasu napędu. Ten system ma szerszy zakres zmienności rozdziału momentu obrotowego niż wiele konkurencyjnych systemów i został strojony do zmiennych warunków, takich jak przyspieszanie w linii prostej, zakręty przy średnich i dużych prędkościach oraz ruszanie z podjazdu. Wszystkie tryby są programowane wspólnie z inteligentnym systemem wyboru trybu jazdy Hyundai Genesis.

DYNAMICZNY ROZWÓJ I TESTOWANIE CHASSIS

Oprócz rozległych testów na drogach i w laboratoriach, testy na torach Genesis miały miejsce w Niemczech, Korei oraz w Centrum Testowym Hyundaia w Kalifornii w USA. Ocena siły g w nowym systemie AWD HTRAC została zakończona na Koreańskim Międzynarodowym Torze w Yeongam, miejscu jednego z wyścigów Mistrzostw Świata Formuły 1. Testy trwałości i właściwości jezdnych odbyły się na torze Nürburgring Nordschleife w Niemczech w celu precyzyjnego skalibrowania charakterystyk jazdy, hamowania i prowadzenia Genesis. Ponadto, inżynierowie Hyundaia współpracowali z czołowymi ekspertami w dziedzinie dynamiki, takimi jak Lotus Engineering, aby jeszcze bardziej zweryfikować zdolności wydajnościowe Genesis.

NAJ POTĘŻNIEJSZY SILNIK V8 HYUNDAIA

Serce Genesis 5.0 to nagradzany silnik V8 Tau o pojemności 5.0 litra, generujący 420 koni mechanicznych przy 6,000 obr./min oraz 383 lb.-ft. momentu obrotowego przy 5,000 obr./min. Rodzina silników Tau była trzy razy wyróżniana w prestiżowym zestawieniu Ten Najlepszych Silników magazynu Ward. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi o wysokim ciśnieniu zapewnia imponującą moc, niskie emisje i doskonałą efektywność, ta najnowsza wersja silnika Tau korzysta z optymalnej długości kolektora ssącego, ulepszonym łańcuchem rozrządu dla zredukowanej tarci i hałasu, niskot momentowego kolektora wydechowego, zwiększonego stopnia sprężania oraz poprawionej mapy wielokrotnego wtrysku. Te ulepszenia łączą się, produkując płaską krzywą momentu przy niższych obrotach dla jeszcze lepszej przyczepności.

Wysoki stopień sprężania 11.8:1 silnika Tau skutkuje większą efektywnością cieplną i mocą. Silnik Tau ma również sztywną płytę mocującą dla poprawy sztywności bloku oraz mniejszych strat hałasu, wibracji i szorstkości (NVH), a także łożyska wału rozrządu i łańcuch rozrządu dla poprawy stabilności układu zaworowego.

Jeszcze więcej, ten silnik V8 oferuje Podwójne Ciągłe Zmienne Ustawienie Zaworów (D-CVVT), strojony system zmiennego zasysania oraz powłokę niskotrzepkową na tłokach. Ten silnik Tau może również pracować na paliwie zwykłym z tylko małą redukcją mocy maksymalnej, i bez negatywnych skutków dla przyjemności z jazdy, w przypadku gdy kierowca tego wymaga.

Silnik V8 Tau jest połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Ta skrzynia stworzona przez Hyundaia oferuje ulepszoną logikę zmiany biegów i prędkość, lepsze przyspieszenie, mapowanie trybu sportowego, płynność zmiany biegów oraz efektywność skrzyni biegów. Wszystkie ośmiobiegowe skrzynie biegów obejmują możliwość manualnego zmieniania biegów SHIFTRONIC® z łatwo dostępnymi łopatkami zmiany biegów umieszczonymi na kierownicy, co ułatwia zmianę biegów podczas dynamicznej jazdy.

SILNIK LAMBDA 3.8 LITRA Z BEZPOŚREDNIM WTRYSKiEM

Silnik Lambda o pojemności 3.8 litra w Hyundai Genesis również został dalej zoptymalizowany, aby dostarczać płaską krzywą momentu obrotowego przy niskich obrotach dla lepszej przyczepności. Dokładnie poprawiony dla nowego Genesis, ten silnik obejmuje trzystopniowy system zmiennego zasysania, wtryskiwacz paliwa w kształcie trójkąta dla poprawy spalania, kolektor wydechowy o powietrznym prześwicie dla lepszego NVH oraz ulepszony blok cylindrów z zmiennym dwustopniowym pompowym olejowym, co redukuje straty. W zgodzie ze swoim silnikowym bratem o pojemności 5.0 litra, silnik Lambda 3.8 litra wykorzystuje bezpośredni wtrysk i generuje 311 koni mechanicznych przy 6,000 obr./min oraz 293 lb.-ft. momentu obrotowego przy 5,000 obr./min. Ma również wysoki stopień sprężania 11.5:1 dla lepszej efektywności cieplnej. Silnik Lambda może pracować na paliwie zwykłym z minimalną redukcją mocy maksymalnej oraz brakiem negatywnych efektów podczas jazdy, jeśli właściciel tego chce.

Silnik 3.8 litra także ma Podwójne Ciągłe Zmienności Ustawień Zaworów (D-CVVT), zmienną indukcję, całkowicie aluminiowy blok i głowice, stalowy łańcuch rozrządu oraz świece zapłonowe z irydowymi końcówkami. Oprócz wzrostu mocy i momentu obrotowego, technologia bezpośredniego wtrysku znacząco redukuje emisje.

Wszystkie silniki 3.8 litra są połączone z tym samym projektem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, co Hyundai Genesis 5.0. Ta skrzynia stworzona przez Hyundaia oferuje ulepszoną logikę zmiany biegów i prędkość, lepsze przyspieszenie, mapowanie trybu sportowego, płynność zmiany biegów oraz efektywność skrzyni biegów. Wszystkie ośmiobiegowe skrzynie biegów obejmują możliwość manualnej zmiany biegów SHIFTRONIC® z ergonomicznie ulokowanymi łopatkami, ułatwiającymi jazdę z manualną zmianą biegów.

TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA

Genesis oferuje liczne standardowe funkcje bezpieczeństwa, w tym Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC), dziewięć poduszek powietrznych oraz przednie zagłówki przeciwhurtowe. Dziewięć poduszek powietrznych Genesis obejmuje zaawansowane poduszki przednie, poduszkę powietrzną na kolano kierowcy, boczne poduszki powietrzne montowane na siedzeniach z przodu i z tyłu oraz poduszki powietrzne w dachu dla pasażerów obu rzędów.

Choć testy zderzeniowe rządu dla nowego Genesis nie zostały jeszcze zakończone, cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby spełnić nowe standardy Top Safety Pick + wydane przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).

Światła do jazdy dziennej są standardem w Genesis. Ponadto Hyundai Genesis oferuje System Ostrzegania o Opuście Linii (LDWS). Kiedy system jest aktywowany, kierownica wibruje, a wbudowane światło ostrzegawcze informuje kierowców o opuszczeniu pasa, pozwalając im na płynne przestawienie samochodu do właściwej pozycji.

Nawet system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) Genesis został ulepszony, oferując odczyty dla poszczególnych opon dostępne dla kierowcy.

Genesis zatrzymuje się dzięki dużym cztero-kołowym hamulcom tarczowym z systemem ABS, asystentem hamowania oraz Elektroniczną Dystrybucją Siły Hamowania (EBD). W modelach 3.8 zamontowane są duże tarcze hamulcowe o średnicy 13.6 cala, podczas gdy w 5.0 mają one jeszcze większą średnicę 14.2 cala. Oba systemy hamulcowe wykorzystują czterotłokowe stałe zaciski dla precyzyjnej reakcji hamowania.

TECHNOLOGIE SENSORY SURROUND SAFETYTM

Hyundai Genesis z 2015 roku wdraża pakiet aktywnych technologii bezpieczeństwa kierowcy, określanych jako Sensory Surround SafetyTM. Funkcje te pokrywają pełne spektrum bezpieczeństwa, od czujności kierowcy i jego koncentracji, po całkowite bezpieczeństwo pasażerów i innych kierowców wokół.

Hyundai Genesis oferuje po raz pierwszy system Automatycznego Hamowania Awaryjnego (AEB), wykorzystujący technologię fuzji czujników, aby pomóc uniknąć potencjalnej kolizji lub zredukować jej skutki. Dzięki temu systemowi, Genesis zastosuje automatyczne hamowanie, gdy wykryje inne pojazdy z niebezpiecznie dużą prędkością zamykającą. System wykorzystuje system Smart Cruise Control oraz przednią kamerę z Systemu Ostrzegania o Opuście Linii (LDWS), aby zapewnić dodatkowy margines bezpieczeństwa.

Smart Cruise Control (SCC) Genesis wprowadza funkcję stop-start, która działa płynnie z standardowym systemem kontroli stabilności. Nowy system w Genesis pozwala na pełne funkcjonowanie nawet przy zerowej prędkości, działając płynnie w warunkach ruchu stop-and-go, korzystając z radarowego czujnika umieszczonego w przedniej kratce. SCC umożliwia Genesis utrzymywanie bezpiecznego, stałego odstępu od pojazdu przed nim w różnych warunkach drogowych. System może również uruchomić dostępny system Automatycznego Hamowania Awaryjnego, gdy wykryje stacjonarny pojazd przed sobą.

Genesis jest bogato wyposażony w nowe, zaawansowane technologie, z których wiele stanowi nowość dla Hyundaia. Nowy inteligentny system wyboru trybu jazdy pozwala kierowcom na wybór spośród czterech trybów jazdy, dostosowanych do warunków i preferencji. Każdy tryb jazdy zmienia mapowanie skrzyni biegów, reakcję przepustnicy, kontrolę stabilności oraz ustawienia tłumienia zawieszenia, z konkretnymi trybami przystosowanymi do płynnego działania z HTRAC AWD dla tych modeli Genesis, które są w to wyposażone.

Oprócz wymienionych trybów, Genesis ma również tryb Wsparcia Wspomagania Kierowcy, który automatycznie zmienia ustawienia zawieszenia oraz elektronicznej kontroli stabilności w kierunku odpowiednim do awaryjnego manewrowania, aby pomóc uniknąć sytuacji czołowego zderzenia.

Genesis wprowadza także nowy system Wykrywania Martwego Pola (BSD), który pomaga monitorować ruch wokół samochodu. System ten wykorzystuje czujniki radarowe w tylnym zderzaku, aby ostrzegać kierowcę o nadjeżdżającym pojeździe w martwym polu za pomocą wskaźnika na lusterkach bocznych. Jeśli kierowca włącza sygnalizator zmiany pasa i próbuje zmienić pas, ignorując ostrzeżenia, BSD dodatkowo wydaje dźwięk ostrzegawczy oraz wibruje kierownicą. Dodatkowo, dla Genesis z systemem wyświetlania przezroczystego, wskaźniki BSD są także wyświetlane na przedniej szybie, bliżej pola widzenia kierowcy, co jest nowością w tej klasie.

System Wsparcia Zmiany Pasa (LCA) pełni podobną funkcję, pomagając wykrywać pojazdy zbliżające się z tyłu z dużymi prędkościami, zwłaszcza podczas jazdy z wyższymi prędkościami, podczas gdy system Ostrzegania przed Ruchami Wstecznymi (RCTA) skanuje obszary po obu stronach samochodu, gdy kierowcy wycofują się z miejsc parkingowych. Żaden inny sedan w klasie Genesis nie oferuje kombinacji systemów aktywnego bezpieczeństwa Wykrywania Martwego Pola (BSD), Wsparcia Zmiany Pasa (LCA) i Ostrzegania przed Ruchami Wstecznymi (RCTA).

Z przodu, dostępny System Ostrzegania o Opuście Linii (LDWS) rejestruje obrazy pasów i rozpoznaje znaczniki pasów. Jeśli LDWS wykryje opuszczenie pasa, na desce rozdzielczej aktywowany jest sygnał ostrzegawczy, wydając jednocześnie wibracje na kierownicy. Współdziałając z LDWS, System Utrzymywania Pasa (LKAS) Genesis pełni podobną funkcję, ale LKAS dodatkowo oferuje regulowany przez kierowcę poziom pomocy w kierowaniu, aby pomóc zapobiec przypadkowemu opuszczeniu pasa, gdy pojazd zbliża się do krawędzi pasa, oraz dostarcza wibracje kierownicy jako informację zwrotną.

Dla wygody i bezpieczeństwa dostępna jest również funkcja Automatycznego Włączania Świateł Długich (HBA). Po przełączeniu na tryb automatyczny, wykrywa zarówno nadjeżdżające pojazdy, jak i pojazdy w tym samym pasie z przodu w nocy i zmienia światła na krótkie, gdy jest to stosowne, ograniczając efekt olśnienia dla innych kierowców. Kiedy żadne pojazdy nie są wykrywane, system automatycznie włącza światła długie, maksymalizując zasięg widzenia kierowcy. Aby zwiększyć widoczność podczas jazdy, Genesis oferuje reflektory HID z dynamiczną automatyczną regulacją poziomu, która kompensuje różnice w obciążeniu pojazdu.

Aby zapewnić maksymalną czujność kierowcy, Genesis korzysta z technologii na poziomie światowym w swoim systemie kontroli sensora CO2, umieszczonym pod schowkiem. Inżynierowie Hyundaia odkryli, że pasażerowie zaczynają odczuwać senność, gdy poziomy CO2 przekraczają 2,000 części na milion, więc nowy system wentylacji pomaga utrzymać stężenie CO2 na znacznie niższym poziomie przez cały czas, wykorzystując świeżo wentylowane powietrze. System monitoruje pobór świeżego lub recyrkulowanego powietrza za pomocą dedykowanego sensora CO2.

Hyundai Genesis z 2015 roku oferuje także system asystujący parkowania z ośmioma czujnikami ultradźwiękowymi zainstalowanymi na przednich i tylnych zderzakach. Czujniki, w połączeniu z tylną kamerą, pomagają wykryć, jak blisko znajdują się obiekty podczas parkowania. Odległość jest wskazywana na wyświetlaczu w desce rozdzielczej i towarzyszy jej dźwięk ostrzegawczy.

REDUKCJA HAŁASU, WIBRACJI I SZORSTKOŚCI

W dążeniu do uzyskania wyrafinowanej ciszy w kabinie Hyundaia Genesis, inżynierowie Hyundaia analizowali hałas na biegu jałowym i wibracje, przyspieszenie, hałas drogi i wiatru, oraz słyszalne dudnienie w całej strukturze nadwozia. Zastosowano materiały pochłaniające dźwięk oraz cichą pompę paliwową, poprawiono izolację i uszczelnienie okna, a wibracje zredukowano poprzez poprawę ogólnej sztywności nadwozia. Dodatkowa izolacja tylnego dyferencjału pomaga zmniejszyć dudnienie oraz wibracje, co skutkuje niższym hałasem wewnątrz kabiny pasażerskiej Genesis.

Podczas przyspieszania osiągnięto lepszą jakość dźwięku poprzez redukcję hałasu średnio- i wysokoczęstotliwościowego, a poprawy dźwięku silnika uzyskano przez strojenie układu dolotowego i wydechowego. Uchwyt silnika został przesunięty dalej, aby zwiększyć sztywność, podczas gdy mocowania skrzyni biegów i podwozia zostały wzmocnione o 100 procent.

Aby poprawić wydajność NVH przy prędkościach cruise (35-75 mph), inżynierowie Hyundaia zwiększyli sztywność części związanych z podwoziem i zawieszeniem, obniżając poziomy hałasu wewnętrznego i dudnienia. Aby zapewnić niższy hałas wewnętrzny w warunkach bocznego wiatru, drzwi zostały pogrubione, kształt szyberdachu został zmieniony, a poprawiono proces uszczelnienia dla większej trwałości i wydajności. Dodatkowo poprawiono izolację i uszczelnienie czołowej przegrody, a całkowita waga pakietu izolacji dźwiękowej zastosowanego w Genesis wynosi tylko 84 funty, co daje niezwykły wskaźnik redukcji NVH do wagi.

TECHNOLOGIE WYGODY DLA KIEROWCY

Większość konkurentów Genesis z technologią otwierania bagażnika bez użycia rąk wykorzystuje czujnik uruchamiający pod tylnym zderzakiem, aby umożliwić kierowcy otwarcie bagażnika. Inżynierowie ergonomiki Hyundaia uznali tę metodę za trudną, gdy osoba nosi niewygodne torby, np. z zakupów. Został zaprojektowany system Smart Trunk, który otwiera bagażnik automatycznie, jeśli klucz inteligentny jest wykrywany w kieszeni lub torebce w odległości kilku stóp od tylnego zderzaka przez dłużej niż trzy sekundy, dla maksymalnej wygody otwierania bez użycia rąk. System ten pozwala kierowcy na wygodne trzymanie obu nóg na ziemi, po prostu czekając kilka sekund przy bagażniku, podczas gdy ten otworzy się automatycznie. System Smart Trunk zapewnia również dźwięk ostrzegawczy oraz migające światło przed otwarciem.

Inspirowany technologią samolotową, dostępny nowy wyświetlacz Head’s-Up (HUD) wyświetla wirtualny obraz na szybie, umożliwiając kierowcy utrzymanie wzroku na drodze przy użyciu systemu luster i połączonego wyświetlacza TFT LCD. System wykorzystuje szeroki ekran z regulacją jasności, aby zapewnić doskonałą widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy. Informacje o jeździe, takie jak prędkość, status Smart Cruise Control, nawigacja, Wykrywanie Martwego Pola, Ostrzeżenia przed Kolizją, ograniczenia prędkości, System Ostrzegania o Opuście Linii oraz dane z systemu audio są wyświetlane na postrzeganej wirtualnej odległości około sześciu stóp przed kierowcą, aby maksymalizować czytelność podczas jazdy.

Hyundai Genesis oferuje także elektroniczną ręczną hamulec z automatycznym przytrzymywaniem pojazdu dla wygody w ruchu drogowym. Automatyczne Przytrzymanie Pojazdu automatycznie zatrzymuje Genesis na postoju do momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, na przykład na sygnale świetlnym lub w zatrzymanym ruchu. Przytrzymanie pojazdu ponownie aktywuje się, gdy pojazd zostanie całkowicie zatrzymany. Genesis obejmuje również łatwe wejście z kluczem z zasięgiem oraz uruchamianie przyciskiem jako standardowe wyposażenie.

SYSTEMY MEDIALNE I NAWIGACYJNE

Genesis oferuje ultra-premium system audio Lexicon® Discrete Logic 7 Surround z 17 głośnikami, przetwarzaniem dźwięku Logic 7 Surround oraz 12-kanałowym wzmacniaczem cyfrowym o mocy 900 watów, który na pewno zaspokoi najbardziej wymagających audiofilów. System ten obejmuje również radio SiriusXM®, radio HD oraz złącza wejściowe USB/iPod. Standardowy system Lexicon oferuje 14 głośników, przetwarzanie dźwięku Discrete Logic 7 Surround oraz 12-kanałowy wzmacniacz DSP o mocy 900 watów.

Opcjonalny system nawigacyjny DIS dla Hyundaia Genesis oferuje 9.2-calowy wyświetlacz w wysokiej rozdzielczości, z 720p w wysokiej rozdzielczości (pierwsze w swojej klasie), 64GB dysk SSD do multimediów oraz premium system audio Lexicon. Ten system premium obejmuje również okładki albumów Gracenote®, widok skrzyżowań z informacjami o pasach, zaawansowane rozpoznawanie głosu oraz przechowywanie muzyki/zdjęć/wideo poprzez pobranie USB (około 30 GB dostępnej pamięci).

Nowy standardowy system audio-nawigacyjny, wyświetlany na 8.0-calowym ekranie dotykowym, jest wypełniony zintegrowaną technologią, od Bluetooth po nawigację, radio satelitarne i HD, bezprzewodowe oraz oprogramowanie wspierające aplikacje.

Wyświetlacze kokpitu Hyundaia Genesis wykorzystują technologię wyświetlacza TFT LCD w wysokiej rozdzielczości, z standardowym wyświetlaczem TFT LCD o przekątnej 4.3 cala oraz dostępnym wyświetlaczem TFT LCD o przekątnej 7.0 cala.

3.8L GDi 8AT RWD (315 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3778 Cm3
Moc232 Kw @ 6000 Rpm
315 Hp @ 6000 Rpm
311 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy293 Lb-Ft @ 5000 Rpm
397 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/40 R19 || 275/35 R19
Długość196.5 In (4991 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.3 In (1
Rozstaw osi118.5 In (3010 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4167 Lbs (1890 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5445 Lbs (2470 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Emisja CO2261 G/Km

5.0L GDi 8AT RWD (420 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5038 Cm3
Moc313 Kw @ 6000 Rpm
426 Hp @ 6000 Rpm
420 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 5000 Rpm
521 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna145 Mph (233 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/40Vr19 || P275/35Vr19
Długość196.5 In (4991 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.3 In (1
Rozstaw osi118.5 In (3010 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4541 Lbs (2060 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5776 Lbs (2620 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

3.8L GDi 8AT AWD (315 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5038 Cm3
Moc313 Kw @ 6000 Rpm
426 Hp @ 6000 Rpm
420 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 5000 Rpm
521 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna145 Mph (233 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/40Vr19 || P275/35Vr19
Długość196.5 In (4991 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.3 In (1
Rozstaw osi118.5 In (3010 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4295 Lbs (1948 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5678 Lbs (2575 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.