Hyundai zaprezentował model Getz w segmencie mini MPV w 2001 roku na Targach Motoryzacyjnych w Tokio. Mały samochód był dostępny w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej.
W zależności od rynku, Hyundai Getz był również sprzedawany jako Hyundai Click lub Hyundai TB.
Podczas gdy segment MPV zaczynał tracić na popularności, Hyundai starał się zdobyć niszę na rynku małych minivanów z modelem Getz. Przy wprowadzeniu pojazdu, firma miała nadzieję, że klienci szukający kompaktowego auta docenią przestronność wnętrza oraz niewielkie wymiary zewnętrzne.
Getz oparty był na tej samej platformie co Kia Picanto i Hyundai Accent, plasując się pomiędzy małym hatchbackiem a minivanem. Jego opadająca maska i szyba przednia płynnie przechodziły w płaski dach i pionową klapę bagażnika. Kanciasto stylizowane reflektory zaprojektowano w stylu nowego designu, z sygnalizatorami skrętu umieszczonymi w rogach i przezroczystymi soczewkami.
Z uwagi na to, że większość drobnych wgnieceń powstaje na parkingach, Hyundai zabezpieczył nadwozie Getza za pomocą czarnych, plastikowych osłon po bokach oraz na zderzakach.
Wewnątrz, dzięki wysokiemu nadwoziu, projektanci Hyundaia zamontowali wyższe siedzenia, aby zapewnić lepszą przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu.
Pod maską Hyundai oferował wybór czterech silników, zarówno diesla, jak i benzynowych, wszystkie połączone z manualną skrzynią biegów. W 2002 roku nie oferowano automatycznej skrzyni biegów.