Hyundai wprowadził model Getz MPV w segmencie mini w 2002 roku, a w 2005 roku poddał go odświeżeniu. Samochód był dostępny w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami.
Podczas gdy segment MPV tracił na popularności, Hyundai próbował zdobyć rynek małych minivanów dzięki modelowi Getz. Przy jego premierze liczył, że klienci poszukujący kompaktowego samochodu docenią przestronność wnętrza i niewielkie rozmiary zewnętrzne.
Getz oparty był na tej samej platformie co Kia Picanto i Hyundai Accent, plasując się pomiędzy małym hatchbackiem a minivanem. Jego skośna maska i przednia szyba przechodziły w płaski dach i pionową klapę bagażnika. Kanciaste reflektory zostały zaprojektowane w stylu nowoczesnym, z sygnalizatorami skrętu umieszczonymi w rogach i przezroczystymi soczewkami. Hyundai wiedział, że większość drobnych uszkodzeń powstaje na parkingach, dlatego zabezpieczył nadwozie czarnymi plastikowymi osłonami po bokach i na zderzakach.
Wnętrze, dzięki wysokiemu dachowi, miało wyżej zamontowane siedzenia, co zapewniało lepszą przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu. W przypadku bagażnika nie mogli zaoferować takiej samej pojemności jak w standardowym, kompaktowym hatchbacku. Był on dwie trzecie wielkości VW Golfa, który zresztą również nie był liderem w swojej klasie.