Supermini marki Hyundai po raz pierwszy zaprezentowano publiczności w 2001 roku na Tokyo Motor Show jako wysokopodłogowy samochód dla 5 pasażerów, dostępny w wersjach 3-drzwiowej i 5-drzwiowej.
Po czterech latach, mały model Getz zaczął wyglądać nieco przestarzale, dlatego Hyundai zaprezentował odświeżoną wersję w 2005 roku na Frankfurt Motor Show.
Estetycznie, nowy model zyskał zaokrąglone reflektory, odnowioną atrapę chłodnicy oraz zaktualizowane wnętrze. Dla Europy, Hyundai wprowadził nowe jednostki napędowe: silnik diesla o pojemności 1,5 litra oraz silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra, które były wynikiem wprowadzenia nowych norm emisji Euro 4 w 2005 roku.
Model podstawowy został lepiej wyposażony w standardowe poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne oraz klimatyzację.
Wewnątrz, zaktualizowana kabina została wyposażona w nowe przednie fotele. Chociaż design wnętrza był dość prosty, wszystko było dobrze rozmieszczone i w zasięgu ręki. Największą poprawą był nowy panel deski rozdzielczej oraz zestaw wskaźników. Hyundai zdecydował się na umieszczenie dźwigni zmiany biegów na podłodze, tak jak w zwykłym hatchbacku. Inni producenci samochodów przesunęli ją bliżej kierowcy, co stworzyło więcej miejsca dla konsoli centralnej. W tylnych siedzeniach było wystarczająco miejsca dla dorosłych pasażerów, o ile nie mieli zbyt długich nóg.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Getz uzyskał ogólną ocenę 4 gwiazdek w teście Euro NCAP, oferując doskonałą ochronę dla swoich pasażerów.
W zależności od rynku dostępne były różne poziomy wyposażenia. W Australii, wersja po liftingu była dostępna w podstawowej i wersji SXi.
Najwyższy poziom wyposażenia zazwyczaj obejmował przednie i boczne poduszki powietrzne, system zapobiegający blokowaniu kół z elektroniczną rozdziałem siły hamowania, zdalne centralne zamki, 14-calowe obręcze, światła przeciwmgielne, klimatyzację, elektryczne lusterka oraz elektrycznie otwierane przednie i tylne okna. Dostępne były również inne, pojedyncze funkcje.