Hyundai był najszybciej rozwijającym się producentem samochodów w nowoczesnej historii, a jego flagowy model, Sonata, zdobył wysokie oceny w badaniach satysfakcji.
Producent z Korei wprowadził na rynek model Azera/Grandeur w 2006 roku jako wyższą wersję Sonaty. Mimo że oba pojazdy zbudowane były na tej samej platformie, Azera otrzymała więcej luksusowych elementów i była staranniej wykonana przez Hyundai.
Dział projektowy Hyundai pracował intensywnie, aby samochód wyglądał na pojazd premium, z opływowym kształtem i opadającą tylną szybą. Z przodu, chromowane detale wokół grilla i prostokątne reflektory miały ponadczasowy design. Długi czerwony pasek nad klapą bagażnika i szerokie światła tylne nadawały europejski styl, który przyciągał więcej klientów.
Wnętrze Azery oferowało luksusowy wygląd, ale brakowało mu nowoczesnych technologii. Wyposażono je w prosty system audio, a na liście opcji nie było jednostki nawigacyjnej. Mimo to, nie przeszkodziło to nabywcom w zakupie Azery, ponieważ oferowała wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów.
Pod maską Hyundai zamontował silnik benzynowy w dwóch wersjach oraz jeden silnik wysokoprężny z turbiną, w zależności od rynku. W Europie oferowano auto z pięciobiegową skrzynią manualną oraz opcją pięciobiegowej automatycznej, natomiast w Stanach Zjednoczonych ta druga była standardowym wyposażeniem.
Grandeur TG to pełnowymiarowy sedan wprowadzony na rynek w 2006 roku. To przeprojektowana wersja XG350, która dzieli platformę z modelem Sonata. W Ameryce Północnej, Tajwanie, Arabii Saudyjskiej, Kuwejcie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich sprzedawana jest jako Hyundai Azera.
Azera jest krokiem wyżej od Sonaty, jej cena wynosi 24 995 USD za model podstawowy, 27 495 USD za wersję Limited i 29 995 USD za pakiet Ultimate. Azera ma być najbardziej luksusowym sedanem, który Hyundai sprzedaje poza Koreą i Bliskim Wschodem, aż do 2007 roku, kiedy to na rynek amerykański trafi nowy luksusowy sedan z napędem na tylne koła pod marką Hyundai, aby zbadać grunt pod przyszłą markę luksusową.
Azera wyposażona jest w niezależne zawieszenie na czterech kołach (w tylnej części wielowahaczowe) i korzysta z nowego silnika 3.8 L Lambda V6, który generuje moc 263 KM (196 kW). Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów z manualnym wyborem biegów „Shiftronic”. Hyundai podaje, że przyspieszenie do 60 mph (97 km/h) zajmuje 6.3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 157 mph (252 km/h). Oczekiwane zużycie paliwa to 19 mpg (12.4 L/100 km) w mieście i 28 mpg (8.4 L/100 km) na autostradzie.
W wersji Limited dodatkowo oferowane są 17-calowe aluminiowe felgi, podgrzewane przednie siedzenia, skórzana tapicerka oraz elektryczna osłona przeciwsłoneczna w tylnym oknie. Pakiet Ultimate zawiera ulepszony system audio z 10 głośnikami i zmieniarką CD na 6 płyt, elektryczny sunroof, teleskopową kierownicę oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu.