W 2008 roku, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, Hyundai zaprezentował model i20. Był to idealny pojazd do zastąpienia przestarzałego małego MPV Getz. Centrum projektowe z Russelsheim w Niemczech zdecydowało, że auto musi mieć nadwozie hatchback. To był czas, gdy rynek hatchbacków się rozwijał, chociaż niedługo później przeżył kryzys z powodu światowej recesji.
Nowa platforma oparta była na zawieszeniu z kolumnami McPhersona oraz tylnej belce skrętnej. Długi rozstaw osi wynoszący 2525 mm (99,4”) zapewniał więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Wysoka konstrukcja nadwozia gwarantowała im wystarczającą przestrzeń nad głowami. To był dobry samochód do miasta i w okolicy, typowe auto dla dojeżdżających do pracy.
Wewnątrz pojazdu było wiele opcji, które sprawiały, że auto było komfortowe i efektywne. Chociaż większość wersji wyposażeniowych miała manualną klimatyzację, najwyższe klasy wyposażenia dysponowały automatyczną kontrolą klimatu. Materiały obiciowe na siedzeniach były zgodne ze standardami segmentu.
Pod maską, i20 oferował przyzwoite jednostki napędowe. Dla osób dojeżdżających do pracy, i20 dostępny był z czterema jednostkami turbodieslowymi, w tym oszczędnym silnikiem 1.4 o mocy 75 i 90 KM, oraz mocniejszą jednostką 1.6, która oferowała 115 lub 128 KM. Dla miłośników benzyny Hyundai proponował trzy wybory silników o pojemności 1.2, 1.4 i 1.6 litra. Tylko jednostki 1.4 i 1.6 mogły być połączone z automatyczną skrzynią biegów.
Z nowoczesnym i przyciągającym uwagę wzornictwem, wszechstronnym wnętrzem, wiodącym w klasie bezpieczeństwem oraz angażującą dynamiką jazdy, nowy Hyundai i20 zajął centralne miejsce na stoisku Hyundaia podczas 2008 Paris Mondial de l’Automobile. Budując na reputacji niezawodności i wyjątkowej opłacalności, którą ustanowił jego poprzednik, Hyundai Getz, Hyundai i20 oferuje kierowcom więcej wszystkiego – zwiększoną funkcjonalność dzięki inteligentnie skonfigurowanej kabinie, wyższy poziom luksusu, komfortu i wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa, a także angażujące prowadzenie dzięki nowemu podwoziu i dostosowanemu zawieszeniu. Dodatkowo, dostępna jest szeroka gama siedmiu mocnych silników benzynowych i oszczędnych silników turbo-diesel, z opcją manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Zaprojektowany i opracowany w Europie, aby sprostać wysokim oczekiwaniom europejskich kierowców, oraz korzystający z bezlimitowej, trzyletniej gwarancji Hyundaia, nowy Hyundai i20 jest doskonale przygotowany do odniesienia sukcesu w ultra konkurencyjnym sektorze supermini w Europie. Poczynając od pięciodrzwiowego modelu, sportowsza wersja trzydrzwiowa Hyundai i20 zadebiutuje w styczniu 2009 roku.
Styl i Design
Zaprojektowany w europejskiej siedzibie Hyundaia w Russelsheim w Niemczech, nowy stylowy Hyundai i20 podąża śladami uznawanych modeli i10 i i30. Niższy, dłuższy i szerszy niż Getz, który zastępuje, pięciodrzwiowy Hyundai i20 ma wydłużony rozstaw osi wynoszący 2525 mm, co poprawia jego sportową sylwetkę oraz przestronność wnętrza. Charakteryzujący się charakterystycznymi motywami designu Hyundaia – odważną chromowaną osłoną chłodnicy z charakterystycznymi reflektorami w kształcie łzy z przodu oraz efektownymi tylnymi lampami – nowoczesne linie i20 są dodatkowo wzmocnione starannymi detalami, w tym kolorystycznie dopasowanymi zderzakami, progami i lusterkami, zintegrowaną anteną, mechanicznym zwolnieniem bagażnika, wbudowanymi klamkami drzwi oraz powszechnie stosowanymi, masywnymi 16-calowymi felgami ze stopów aluminium. Nowy Hyundai i20 dostępny jest w palecie 10 nowych, jednolitych i metalicznych kolorów nadwozia – w tym modnego Crystal White.
Wnętrze
Luksus i wszechstronność doskonale łączą się w przestronnej i bogato wyposażonej kabinie nowego Hyundai i20. Wszystkie cztery wersje wyposażeniowe – Classic, Comfort, Style i Premium – oferują klimatyzację, mocne radio z czterema głośnikami, system audio CD i MP3 z wbudowanym wyświetlaczem, wielofunkcyjną kierownicę, system monitorowania ciśnienia w oponach, regulowane na wysokość fotele kierowcy, bezkluczykowy dostęp oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka, co sprawia, że lista standardowych funkcji i20 znajduje się znacznie powyżej większości rywali.
Zawieszenie, jakość jazdy i hałas
W nawiązaniu do swojej dynamicznej stylistyki, Hyundai i20 oparty jest na zupełnie nowej platformie, która zapewnia sportowe i zwrotne doznania podczas jazdy. Wiele prac nad zawieszeniem i prowadzeniem pojazdu przeprowadzono na europejskich drogach – testy w wysokich temperaturach odbyły się w Hiszpanii, w zimnych warunkach w Szwecji, a testy prędkości w Niemczech – inżynierowie Hyundaia zadbali, aby zawieszenie w i20 z przednimi kolumnami MacPhersona i tylną belką skrętną zapewniało sztywne i dynamiczne właściwości jezdne, które preferuje rynek europejski. Nowy układ kierowniczy z przekładnią zębatą został również dostrojony, aby zapewnić szybkie i dokładne reakcje, co przekłada się na doskonałą zwrotność w mieście. Szerokie zastosowanie zaawansowanych materiałów redukujących hałas w trakcie procesu rozwoju – szczególnie w modelach z silnikiem diesla – zaowocowało wyjątkowym poziomem komfortu, nadając Hyundai i20 wyrafinowaną i przyjemną atmosferę wnętrza.
Silnik
Nowy Hyundai i20 debiutuje z gamą siedmiu silników benzynowych i diesla, które zostały gruntownie zrewidowane, aby zapewnić lepsze osiągi, poprawioną wydajność i niższe emisje niż wcześniej. Linia silników benzynowych spełniających normy Euro IV składa się z modeli 78KM 1.2, 100KM 1.4 i 126KM 1.6, wszystkie dostępne z pięciobiegową skrzynią manualną, a modele 1.4 i 1.6 mają możliwość wyboru czterobiegowych automatycznych skrzyń biegów.
Silnik 1.2 all-alloy charakteryzuje się niskim wskaźnikiem emisji CO₂ wynoszącym zaledwie 124 g/km i zużyciem paliwa wynoszącym tylko 5.2 l/100 km na cyklu mieszanym, zapewniając doskonałe połączenie osiągów i ekonomii.
Aby sprostać wysokiemu europejskiemu zapotrzebowaniu na moc diesla, Hyundai i20 wchodzi na rynek z czterema silnikami turbo-diesel spełniającymi normy Euro IV, które są wyposażone w filtr cząstek stałych w standardzie dla silnika diesla 1.6 (115KM i 128KM). Model 1.4 występuje w dwóch wariantach – 75KM i 90KM – podczas gdy flagowy 1.6 dostępny jest w wersjach 115KM i 128KM. Ekonomiczny i czysty, wariant 115KM osiąga wiodący w klasie poziom emisji CO₂ wynoszący 115 g/km i zużycie paliwa 4.3 l/100 km na cyklu mieszanym. Oba modele 1.4 są wyposażone w pięciobiegowe skrzynie manualne, a flagowy model 1.6 ma sześciobiegową skrzynię manualną.
Bezpieczeństwo
Hyundai kojarzy się z wiodącym w klasie bezpieczeństwem, a nowy Hyundai i20 debiutuje z wyjątkowo wysokim poziomem aktywnego i pasywnego wyposażenia bezpieczeństwa. Jego zwinność i reaktywność odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu kierowcy Hyundaia i20 z dala od niebezpieczeństw, ale jeśli najgorsze się zdarzy, pasażerowie są chronieni dzięki szerokiemu zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości w solidnej konstrukcji Hyundaia, sześciu poduszkom powietrznym – przednim, bocznym i kurtynowym – zamontowanym w standardzie, aktywnym zagłówkom, napinaczom pasów bezpieczeństwa oraz najnowszej generacji systemowi ABS, kontroli stabilności ESP i rozdziału siły hamowania EBD. Ten pakiet bezpieczeństwa jest dodatkowo wzbogacony o zaawansowany system monitorowania ciśnienia w oponach, punkty montażowe Isofix z tyłu oraz przypomnienia o zapięciu pasów dla wszystkich pięciu pasażerów, dzięki czemu Hyundai i20 staje się jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. Hyundai jest pewny, że uzyska pełną pięciogwiazdkową ocenę w testach Euro NCAP dotyczących ochrony dorosłych i dzieci.
Wygoda