HYUNDAI i20 2014-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mały model Hyundaia, nazywany i20, doczekał się drugiej generacji w 2014 roku, kiedy to po raz pierwszy zaprezentowano go w sierpniu, a publicznie pokazano podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku tego samego roku. Nowy model zyskał nowe silniki, świeższy wygląd i lepszą strukturę bezpieczeństwa.

Aby uczynić samochód bardziej atrakcyjnym dla europejskich klientów, Hyundai zdecydował, że projekt powinien zostać stworzony w jego biurze projektowym w Rüsselsheim w Niemczech.

Wewnątrz znajduje się nowy system infotainment, który zawiera złącze USB i obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto jako opcję. Kabina pomieści pięciu pasażerów i oferuje bagażnik o pojemności 326 litrów (11,5 stopy sześciennej).

W komorze silnikowej Hyundai zamontował dwa silniki benzynowe o pojemności 1,25 litra i 1,4 litra oraz dwa turbodiesle o pojemności 1,1 oraz 1,4 litra. Osoby preferujące silniki benzynowe mogą wybrać czterocylindrowy silnik 1,25 litra „Kappa” w wersji o mocy 75 KM lub 84 KM. Dla tego silnika standardową skrzynią biegów jest 5-biegowa manualna. Silnik benzynowy 1,4 litra współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów jako standard lub 4-biegową automatyczną. Dla użytkowników diesli, Hyundai oferuje dwie wersje silników 1,1 litra i 1,4 litra, o mocach odpowiednio 75 KM lub 90 KM. Obie wersje są połączone z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

3 WRZEŚNIA 2014

1. WSTĘP

Nowa Generacja i20 – przestrzeń i substancja spotykają się ze stylem i finezją
 Na pierwszy rzut oka

  • Wyszukany design: eleganckie linie i dopracowane detale
  • Najlepsza w klasie przestronność wnętrza sprawia, że Nowa Generacja i20 to prawdziwy pięcioosobowy samochód
  • Wysoka specyfikacja i unikalne w segmencie cechy
  • Opracowany w celu zapewnienia przyjemnej jazdy po europejskich drogach
  • Zaprojketowany, inżynieryjnie opracowany i wyprodukowany w Europie po niedawnych inwestycjach
  • Trzeci model wprowadzony w ramach inicjatywy Produktu Momentum 2017

Dzięki wprowadzeniu swojego najnowszego modelu, Nowej Generacji i20, Hyundai Motor Europe kontynuuje udany rozwój w segmencie B, charakteryzującym się niemal milionem sprzedanych sztuk od 2002 roku. Popularność oryginalnej i20 uczyniła ją jednym z najlepiej sprzedających się samochodów firmy w tym regionie. Kluczowe cele nowego modelu to dotarcie do jeszcze szerszej publiczności, dalszy rozwój postrzegania marki oraz potwierdzenie strategicznego nacisku Hyundai na Europę.

Nowa Generacja i20 została zaprojektowana i opracowana w Europie, a szczególnie trzy kluczowe atrybuty podkreślają, jak spełnia potrzeby europejskich konsumentów: klasyczna przestronność wnętrza, nowoczesne technologie oraz cechy zwiększające komfort, a także czysty, elegancki design.

Pojazd trzeciej generacji z segmentu B wskazuje na znaczący postęp firmy od 2002 roku, kiedy to Getz po raz pierwszy pojawił się w Europie. Nowa Generacja i20 pozostaje wierna zasadzie dostarczania wartości przekraczającej oczekiwania, co ilustrują takie modele jak Nowa Generacja i10 i Nowy ix35. Wprowadzenie tego najnowszego pojazdu oznacza również, że każdy model Hyundai w Europie został odnowiony w ciągu ostatnich pięciu lat.

Debiutująca na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku 2014 roku i rozpoczynająca produkcję w tym samym miesiącu, Nowa Generacja i20 pojawi się w sprzedaży w całej Europie od listopada 2014 roku.

Dłuższa, niższa i szersza od poprzedniego modelu, Nowa Generacja i20 została zaprojektowana w Europejskim Centrum Designu Hyundaia w Rüsselsheim w Niemczech. Charakter nowego modelu inspirowany jest filozofią projektowania Fluidic Sculpture, z eleganckimi liniami i rzeźbioną sylwetką, nadającymi mu odważny i wyrafinowany wygląd. W Nowej Generacji i20 kluczowy element designu Hyundaia – sześciokątna atrapa chłodnicy – płynnie łączy się ze stylowymi reflektorami bi-funkcyjnymi z LED-owymi światłami dziennymi.

Kluczowe cechy stylizacji są odzwierciedlone w przestronnej kabinie. Osadzony na nowej platformie, rozstaw osi został wydłużony o 45 milimetrów do 2570 mm, tworząc więcej miejsca dla pasażerów. Klasa przestronności wnętrza – 1892 mm łącznej przestrzeni na nogi z przodu i z tyłu – sprawia, że Nowa Generacja i20 to prawdziwy pięcioosobowy samochód, podczas gdy znakomita pojemność bagażnika wynosząca 326 litrów zwiększa wszechstronność pojazdu.

Zaprojektowana, by przewozić kierowcę i pasażerów w wielkim komforcie, kabina wykorzystuje szeroką gamę materiałów o miękkiej fakturze, a także subtelne czarne elementy pianowe i chromowane detale, tworząc nowoczesny i wyrafinowany pakiet wnętrza.

Pojazd został również wyposażony w szereg nowych technologii, które oferują poziomy komfortu i wygody, zwykle kojarzone z segmentami aut dużych. Na przykład wprowadzenie asystenta parkowania z przodu i z tyłu, podgrzewanej kierownicy, statycznych reflektorów skrętnych oraz automatycznego systemu odparowywania to nowości w samochodzie segmentu B Hyundaia. Dodatkowo, system ostrzegania o niezamierzonym zmianie pasa ruchu to kolejna innowacyjna cecha, zazwyczaj spotykana w wyższych segmentach. Unikalny w swojej klasie panoramiczny dach, który można zarówno uchylać, jak i całkowicie otwierać, zwiększa komfort i poczucie przestronności dla pasażerów, wypełniając kabinę naturalnym światłem i świeżym powietrzem.

Doświadczenie jazdy Nową Generacją i20 zostało dostosowane, aby zapewnić odpowiedność dla europejskich dróg po rygorystycznych testach jazdy i prowadzenia w alpejskich obszarach górskich, ocenie w gorące lato w Europie Południowej oraz testach w zimnym okresie w Skandynawii. Podczas testów Nowa Generacja i20 była testowana na wysokości do 2500 metrów i narażona na temperatury od +40 stopni Celsjusza do -35 stopni Celsjusza. Szerokie zastosowanie lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości w platformie i nadwoziu zaowocowało redukcją całkowitej wagi pojazdu oraz znaczną poprawą sztywności skrętnej, co zmniejsza drgania podczas jazdy i wspomaga osiągi prowadzenia.

Pewność Hyundaia co do jakości jego budowy w Europie oznacza, że każda Nowa Generacja i20 jest standardowo objęta wiodącą w branży pięcioletnią gwarancją na nieograniczoną liczbę przebiegów. Ten najlepszy w branży pakiet wsparcia obejmuje również pięć lat pomocy drogowej oraz pięć lat przeglądów stanu technicznego pojazdu.

Jako dalszy dowód zaangażowania Hyundaia w Europę, podkreślając fakt, że samochód jest prawdziwie europejskim pojazdem, Hyundai zjednoczył produkcję Nowej Generacji i20 w swojej tureckiej fabryce. 100% produkcji Nowej Generacji i20 będzie miało miejsce w niedawno rozbudowanej fabryce Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) w Izmire w Turcji.

Nowa Generacja i20 to trzeci samochód wprowadzony w ramach inicjatywy „Produkt Momentum 2017”, która przewiduje wprowadzenie 22 nowych modeli oraz ich odmian w Europie do 2017 roku. Nowe produkty i technologie będą służyć dalszej regionalizacji strategii Hyundaia polegającej na projektowaniu, inżynieryjnym opracowywaniu i produkcji samochodów na potrzeby Europy, w Europie.

2. STYLIZACJA I PROJEKTOWANIE

Wyszukany design wewnątrz i na zewnątrz

Na pierwszy rzut oka

Najnowsza interpretacja filozofii projektowania Hyundaia
Najlepsza w klasie przestronność – gdy przestrzeń spotyka się ze stylem
Projektowanie w Europejskim Centrum Designu Hyundaia
Dłuższa, niższa i szersza sylwetka, z wydłużonym rozstawem osi
Najszersza gama dostępnych kolorów wnętrza w segmencie B

Oryginalna i20 była jednym z pierwszych naprawdę europejskich pojazdów Hyundaia, zaprojektowanym, opracowanym i zbudowanym w regionie. Później zyskała progresywny design i sześciokątną atrapę chłodnicy, która stała się znakiem rozpoznawczym designu Hyundaia.

Projekt Nowej Generacji i20 został przewodzony w Europejskim Centrum Designu Hyundaia w Rüsselsheim, w Niemczech.

Wyrazisty design był inspirowany najnowszą interpretacją filozofii projektowania Hyundaia, Fluidic Sculpture 2.0, z czystymi i eleganckimi liniami nadającymi mu wyrafinowany wygląd.

Z większą platformą niż jego poprzednik, rozstaw osi Nowej Generacji i20 jest o 45 mm dłuższy (teraz 2570 mm) niż w modelu wychodzącym, co oznacza, że koła znajdują się bliżej każdego rogu. Zespół projektowy w Europie szczególną uwagę zwrócił na uzyskanie zrównoważonych proporcji, a obfity kształt i długi przedni błotnik tworzą potężną sylwetkę.

W porównaniu do swojego poprzednika, Nowa Generacja i20 jest dłuższa, szersza i niższa. Nadwozie jest o 40 mm dłuższe (całkowita długość 4035 mm) i 16 mm niższe (całkowita wysokość 1474 mm). Szerokość zwiększyła się o 24 mm (całkowita 1734 mm), co czyni go jednym z najszerszych samochodów w swojej klasie. Zmniejszono zwisy z przodu pojazdu, aby podkreślić dynamiczne właściwości jazdy.

Nadwozie zawiera jedną linię cechową biegnącą wzdłuż pojazdu tuż poniżej okien i łączącą się z tyłu. Molding linii talii na dole drzwi – pierwszy raz zaprezentowany na Nowej Generacji i10 – tworzy smukły profil, który jest uzupełniony przez miękkie, rzeźbione „podcięcia” paneli nadwozia.

Zespół europejski stworzył odważną, przednią estetykę, która teraz posiada wyrazistą podwójną atrapę chłodnicy. Prosta, chromowana sześciokątna atrapa chłodnicy została obniżona z powodów projektowych i inżynieryjnych, podczas gdy cienka, pozioma atrapa łącząca reflektory bi-funkcyjne (z dziennymi światłami LED) podkreśla szerokość pojazdu. Utrzymując zdecydowaną postawę pojazdu, nadkola subtelnie przechodzą w długi przedni błotnik.

W Nowej Generacji i20 słupki A są cieńsze, krótsze i bardziej pionowe, dzięki zastosowaniu zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości. Przebudowany słupek tworzy więcej przestrzeni wewnętrznej dla pasażerów, a także poprawia pole widzenia kierowcy, co czyni opuszczanie skrzyżowań bezpieczniejszym i ułatwia manewrowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach.

Z tyłu, Nowa Generacja i20 posiada okrążającą, błyszczącą czarną C-słupkę, która stwarza wrażenie unoszącej się linii dachu. Linia cechowa biegnąca wzdłuż pojazdu łączy się z tyłu – subtelnie opadając poniżej tylnej szyby, aby poprawić widoczność.

Zestawy lampowe obejmują tylny błotnik i klapę bagażnika oraz cechują się wyrazistym designem LED w kształcie „bumeranga”.

Thomas Bürkle, główny projektant w Europejskim Centrum Designu Hyundaia, skomentował: „Odważna i wyrazista objętość nowego i20 nadaje samochodowi unikalną osobowość, co podkreśla premium wygląd reflektorów i tylnych lamp kombinowanych. Na przykład, wklęsły element poniżej tylnej lampy wyraża trójwymiarowy i rzeźbiony aspekt języka projektowania Hyundaia.”

Celowa aparycja Nowej Generacji i20 jest podkreślona przez długi przedni błotnik, niską linię dachu i ostry brzeg, które łącznie osiągają bardziej opływowy kształt, obniżając współczynnik oporu aerodynamicznego pojazdu do 0,30 Cd (w porównaniu do 0,32 Cd w poprzedniej i20).

Z tyłu, Nowa Generacja i20 ma dużą klapę bagażnika, co ułatwia załadunek do jej przestronnej przestrzeni bagażowej (o 10% większej niż w poprzedniej generacji, wynoszącej 326 litrów). Szerokie otwarcie o szerokości 1027 mm jest jednym z najszerszych w segmencie. Na górze znajduje się wyraźna emblema Hyundaia, a opcjonalnie można zamontować zintegrowaną kamerę wsteczną – cechę zwykle kojarzoną z pojazdami z wyższych sektorów.

Lampka wsteczna została zintegrowana z tylnym zderzakiem – to pierwsza taka decyzja w Hyundaia. Decyzja o przemieszczeniu lampy wynikała wyłącznie z czynników projektowych, co pozwoliło na większą elastyczność stylistyczną wśród lamp LED z tyłu.

Szeroka oferta Nowej Generacji i20 w zakresie kolorów wnętrza i nadwozia jeszcze bardziej podkreśli dostępność najszerszej gamy kombinacji kolorystycznych w samochodzie segmentu B. Nowy model będzie dostępny w dziewięciu żywych kolorach nadwozia: dwóch jednolitych (Baby Elephant i Polar White), czterech metalicznych (Mandarine Orange, Iced Coffee, Sleek Silver i Star Dust) oraz trzech perłowych (Aqua Sparkling, Phantom Black i Red Passion).

Wewnątrz, Nowa Generacja i20 oferuje najszerszy wybór kolorów wnętrza na rynku. Tapicerka dostępna jest w dwóch materiałach – tkaninie i skórze – a deska rozdzielcza i fotele są kolorystycznie skoordynowane. Fotele z tkaniny można zamówić w czterech kolorach: Comfort Grey, Elegant Beige, Cappuccino i Blue Grey, podczas gdy fotele skórzane są czarne, z charakterystycznym kolorowym przeszyciem.

Wszystkie kluczowe powierzchnie Nowej Generacji i20 są kolorystycznie dopasowane, aby stworzyć połączoną i premium atmosferę wnętrza. Każdy kolor wnętrza czerpie inspirację z przedmiotów codziennego użytku, nadając każdemu z nich swój unikalny charakter. Kolory zostały zaprojektowane tak, aby stworzyć eleganckie i spokojne wnętrze, a bloki kolorystyczne w całej kabinie są widoczne z zewnątrz, uzupełniając kolor nadwozia.

Kolorowe wstawki, które biegną na całej szerokości deski rozdzielczej i wokół uchwytu w drzwiach, podkreślają szerokość i dostępne przestrzenie, nadając kabinie jaśniejsze wrażenie. Węższa i szersza niż wkładka w Nowej Generacji i10, obejmuje przeprojektowane wloty powietrza, które wystają z deski rozdzielczej do drzwi, które zostały specjalnie uformowane, aby zapewnić lepszy przepływ powietrza do i wokół kabiny. Wkładka pasuje do koloru tapicerki fotele i podłokietników drzwi.

Dopracowane przeszycia wykładziny foteli zostały opracowane i wykonane zgodnie z najwyższymi standardami, aby były funkcjonalne i stylowe, w zgodzie z resztą projektu wnętrza.

Zespół ergonomiczny Hyundaia pracował nad stworzeniem „funkcjonalnych klastrów” kluczowych technologii, grupując razem instrumentację, taką jak audio, ogrzewanie i wentylacja oraz systemy elektrycznych okien, aby uzyskać czystszy wizualnie wygląd kabiny.

3. KOMFORT I WYGODA

Klasa przestronności i technologie pierwsze w segmencie

Na pierwszy rzut oka

  • Materiały wysokiej jakości i design zwiększają poziomy postrzeganej jakości
  • Najlepsze w klasie poziomy przestronności wnętrza dzięki dłuższemu rozstawowi osi
  • Wspaniała pojemność bagażnika: 326 litrów (wzrost o 10%)
  • Hyundai wprowadza kilka nowych technologii do segmentu B
  • Wyposażenie i poziomy wykończenia zazwyczaj spotykane w pojazdach segmentu C i wyżej
  • Nowe funkcje NVH tworzą jedną z najcichszych kabin w klasie

Dzięki dużej kabinie i bogatej liście standardowych technologii, w tym niektórych „nowości” w europejskim segmencie B, Nowa Generacja i20 oferuje wyrafinowane i luksusowe środowisko dla pasażerów, które przyciągnie młodą publiczność.

Nowa, większa platforma, na której oparta jest Nowa Generacja i20, ma rozstaw osi dłuższy o 45 mm (teraz 2570 mm), zapewniając większą przestronność wnętrza, aby dopasować się do wyrafinowanego wyglądu.

Dzięki zwiększonym wymiarom i ergonomicznemu pakowaniu kabiny, Nowa Generacja i20 jest jednym z najbardziej konkurencyjnych samochodów w swojej klasie pod względem przestronności wnętrza. Nowy model jest dłuższy, szerszy i niższy, co daje projektantom Hyundaia więcej przestrzeni do stworzenia prawdziwego pięcioosobowego pojazdu w segmencie B, z nowym modelem oferującym bardziej przestronną kabinę.

Nowa Generacja i20 oferuje łączną przestrzeń na nogi z przodu i z tyłu wynoszącą 1892 mm, co jest najlepszym wynikiem w klasie i porównywalnym z przestrzenią w pojeździe segmentu C. Pomimo niższej linii dachu, bardziej wyraźna stopa i niższe położenie siedzeń zwiększają wymiary wewnętrzne, pozwalając pięciu dorosłym podróżować w komforcie.

W porównaniu z poprzednim modelem, pasażerowie z przodu cieszą się o 33 mm większą przestrzenią w głowie (1038 mm), większą przestrzenią na nogi (+24 mm do 1098 mm), wzrostem o 6 mm w przestrzeni na biodra (1301 mm) oraz 15 mm większą przestrzenią na ramiona (1365 mm). Z tyłu kabiny, przestrzeń na głowę wynosząca 978 mm, przestrzeń na nogi wynosząca 794 mm i przestrzeń na ramiona wynosząca 1350 mm pozwala na wygodne siedzenie trzech dorosłych osób.

Dodatkowa przestrzeń na nogi została stworzona z przodu poprzez podniesienie wysokości deski rozdzielczej i przesunięcie schowka oraz otaczających go komponentów do przodu – co było możliwe dzięki dłużemu przedniemu błotnikowi.

Pojemność bagażnika również została zwiększona, co czyni pojazd jednym z najbardziej funkcjonalnych w segmencie. Wolumen bagażnika wzrósł o 10% do najlepszego w klasie 326 litrów (wcześniej 295 litrów) przy włożonych tylnych siedzeniach.

Dzięki sprytnemu zapakowaniu, tylna kanapa może całkowicie złożyć się na płasko, co oznacza, że pojemność bagażnika wzrasta do 1042 litrów po złożeniu tylnych siedzeń – idealne dla młodych rodzin i tych, którzy przewożą większe przedmioty. Dwie-płaszczyznowa podłoga bagażnika może być podnoszona lub opuszczana, aby schować przedmioty i stworzyć dodatkowe opcje przechowywania.

Aby podkreślić hojne proporcje wnętrza i stworzyć otwartą i przestronną kabinę, Nowa Generacja i20 dysponuje panoramicznym dachem, który zalewa kabinę naturalnym światłem. Panoramiczny dach można zarówno uchylać, jak i całkowicie otwierać – unikalne w segmencie B – pozwalając pasażerom dostosować ilość świeżego powietrza wchodzącego do kabiny, podczas gdy zasłona przeciwsłoneczna chroni pasażerów przed bezpośrednim światłem słonecznym.

Pasażerowie z przodu korzystają z większych uchwytów na kubki w konsoli środkowej oraz przechowalni na butelki o pojemności 1,5 litra w drzwiach, jak również z pudełka w konsoli środkowej, co znacznie zwiększa przestrzeń do przechowywania. Tylne drzwi oferują miejsce na przechowywanie butelek o pojemności 1,0 litra. Wieko pudełka w konsoli środkowej pokryte jest miękkim materiałem, co pozwala mu pełnić funkcję podłokietnika. Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mogą również korzystać z zamontowanego na dachu uchwytu na okulary słoneczne.

Jednym z kluczowych celów zespołu projektowego było zapewnienie, że postrzegana jakość wnętrza Nowej Generacji i20 będzie w czołówce segmentu. Kabina przeszła rozległe testy ergonomiczne, aby zapewnić łatwość i przyjemność użytkowania przy zachowaniu poczucia premium jakości. Deska rozdzielcza ma asymetryczny kształt, nachylony pod kątem pięciu stopni w stronę kierowcy, aby uczynić ją tak praktyczną i przyjazną w użyciu, jak to możliwe, mimo że wydaje się symetryczna dla pasażerów.

Inżynierowie i projektanci Hyundaia wybrali szereg wysokiej jakości, wysokodurabilnych materiałów, aby upewnić się, że kabina zapewnia długotrwały komfort i atrakcyjny wygląd.

Na wielu kluczowych powierzchniach kabiny zastosowano materiał wysokiej jakości, zwany termoplastycznym olefinem (TPO), w tym na desce rozdzielczej i wykończeniach drzwi pojazdu. Miękki w dotyku materiał jest bardzo trwały, zachowując premium wygląd i odczucie nawet po częstym użytkowaniu.

„Deska rozdzielcza oraz materiały w drzwiach to pierwsze elementy, z którymi ma do czynienia potencjalny klient po kierownicy, więc powinny być wysokiej jakości i, co najważniejsze, miękkie”, skomentował Christian Löer, szef zarządzania produktami i cenami w Hyundai Motor Europe.

Hyundai Motor po raz pierwszy wyposażył kabinę w subtelne czarne wstawki pianowe, oprócz chromowanych detali wokół wlotów powietrza i dźwigni zmiany biegów, aby stworzyć nowoczesny i wyrafinowany pakiet wnętrza. Wykończenia w kolorze czarnym i chromie kontynuują się wokół przycisku start/stop, sterowania audio i jednostki HVAC.

Nowa platforma i obfity kształt Nowej Generacji i20 zostały opracowane z zastosowaniem lżejszej, wysokowytrzymałej stali, co przynosi sztywniejszą sztywność skrętną. Wynikiem tego jest poprawa jakości jazdy, zmniejszenie całkowitej wagi i zwiększenie tłumienia, aby zredukować hałas, wibracje i szorstkość (NVH).

Struktura nadwozia składa się w 42% z lekkiej, ultra wysokiej wytrzymałości stali, w porównaniu do 16% w modelu wychodzącym. Wraz z wzmocnieniami zamontowanymi w słupkach B i C oraz otwarciu klapy bagażnika podnosi to sztywność skrętną o 81% (do 23,2 kgf m2/rad).

W całym nowym modelu inżynierowie Hyundaia zastosowali technologie mające na celu ograniczenie wnikania hałasu i wibracji do kabiny. Zwiększona absorpcja dźwięków w podstawach słupków A, B i C chroni pasażerów przed wibracjami drogowymi, podczas gdy w podłodze zamontowano wysokodensywną podkładkę przeciwdźwiękową, aby ograniczyć hałas. Hyundai wyposażył Nową Generację i20 w poprawioną, niskoczęstotliwościową podkładkę ISO za deską rozdzielczą, która pomaga zmniejszyć hałas silnika w kabinie.

W dążeniu do cichszej kabiny, zewnętrzne lusterka Nowej Generacji i20 zostały zaprojektowane w celu poprawy przepływu powietrza. Dodatkowo, montując wewnętrzny pas do ramy drzwi, inżynierowie Hyundaia zapewnili lepsze zamknięcie między nim a słupkiem B, eliminując możliwe przerwy powietrza i, w konsekwencji, hałas wiatru.

Nowa Generacja i20 ucieleśnia podejście firmy do dostarczania wartości przekraczającej oczekiwania, wprowadzając szereg nowych technologii z segmentu D do segmentu B. W taki sposób, w jaki All-New Genesis oferuje nabywcom kilka innowacji w segmencie, Nowa Generacja i20 wyposażona jest w technologie, które nigdy wcześniej nie pojawiły się w samochodzie segmentu B, na przykład System Ostrzegania o Zmianie Pasa Ruchu (LDWS).

Aby jeszcze bardziej wyróżnić Nową Generację i20 w konkurencyjności, samochód dysponuje dwiema unikalnymi technologiami komfortowymi, które po raz pierwszy zastosowane zostały w hyundaiu i40: automatyczne odparowywanie szyby czołowej i podgrzewana kierownica.

Inne nowe funkcje obejmują zintegrowany w desce rozdzielczej siedmiocalowy system nawigacji satelitarnej (po raz pierwszy Hyundai Motor zastosował tę technologię w swoim samochodzie segmentu B), automatycznie składane lusterka drzwiowe, asystent parkowania z przodu i tyłu oraz integrację z telefonami smart. Łączność USB i AUX jest standardem i można ją wyposażyć w zintegrowaną funkcję My Music, a także Bluetooth hands free, gdzie można przechowywać i odtwarzać do 1 GB muzyki.

Nowa Generacja i20 wyposażona jest w ulepszoną instrumentację dzięki 3,5-calowemu wyświetlaczowi OLED Supervision Cluster, który zapewnia kierowcy szeroki zakres informacji w wysokiej rozdzielczości.

Dzięki zjednoczeniu produkcji Nowej Generacji i20 w Turcji, Hyundai mógł skupić się na opracowywaniu specyfikacji przeznaczonej wyłącznie dla europejskich konsumentów. Samochód dostępny jest w czterech dobrze wyposażonych poziomach wykończenia, które mają na celu dostarczenie prawdziwej wartości: „Access”, „Comfort”, „Panorama” i „LED”.

4. SILNIKI I SKRZYNIE BIEGÓW

Cztery sprawdzone silniki dostępne

Na pierwszy rzut oka

  • Linia silnikowa dostosowana do optymalizacji codziennej użyteczności
  • Europejskie silniki oferują większy maksymalny i niski moment obrotowy
  • Wybór silników benzynowych 1.25 i 1.4 litra, silników wysokoprężnych 1.1 i 1.4 litra
  • Skrzynie manualne pięcio- i sześciobiegowe oraz automatyczna czterobiegowa
  • Wszystkie silniki spełniają normę Euro 6

Nowa Generacja i20 jest dostępna z dwoma silnikami benzynowymi Hyundaia „Kappa” oraz dwoma jednostkami wysokoprężnymi „U-II”. Te sprawdzone jednostki zostały przeniesione z modelu poprzedniej generacji z szeregiem usprawnień, aby zwiększyć ich funkcjonalność i zapewnić zgodność z nowymi regulacjami emisji Euro6.

Zespół inżynieryjny Hyundaia w Europie, z siedzibą w Centrum Technicznym w Rüsselsheim w Niemczech, skupił się na opracowywaniu napędów, które lepiej odpowiadają wymaganiom nabywców z tego regionu. Inżynierowie Hyundaia dostosowali każdą jednostkę, aby dostarczała większy maksymalny i niski moment obrotowy (2000 obrotów), umożliwiając bardziej dostępną i responsywną jazdę na co dzień. W rezultacie, na przykład, Nowa Generacja i20 może przyspieszać między 80 a 120 km/h szybciej niż wcześniej.

Benzyna

Nabywcy, którzy preferują silnik benzynowy, mogą wybrać wysoko oceniany czterocylindrowy silnik „Kappa” o pojemności 1,25 litra w wersji o niskiej mocy (75 KM) lub wysokiej mocy (84 KM). Ta aluminiowa jednostka ma pięciobiegową skrzynię manualną jako standard.

Alternatywnie, nabywcy benzynowi mogą wybrać czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra i mocy 100 KM. Bardziej wydajny silnik może być połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną.
Wyróżniające cechy nowoczesnej architektury silnika Kappa to podwójny wałek rozrządu (DOHC), podwójne ciągłe zmienne czasowanie zaworów (CVVT), bardzo sztywny odlew aluminiowy z liniami żeliwnymi, aluminiowa głowica cylindrów, lżejsze korbowody oraz nie wymagający konserwacji długowieczny łańcuch rozrządu.

Diesel

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na silniki wysokoprężne o niskiej emisji i dużej oszczędności, Hyundai oferuje europejskim konsumentom wybór dwóch silników z popularnej rodziny „U-II”: silnik 1.1 litra o mocy 75 KM lub 1.4 litra o mocy 90 KM. Oba silniki są wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną.

Klienci wariantów wysokoprężnych Nowej Generacji i20 zauważą redukcję hałasu dzięki dodaniu gumowanych zębatek, co znacznie poprawia komfort w porównaniu do modelu poprzedniej generacji.

Skrzynie biegów

Zarówno pięcio- jak i sześciobiegowe skrzynie manualne zamontowane w Nowej Generacji i20 były intensywnie testowane, aby zapewnić płynniejszą, cichszą i bardziej wyczuwalną zmianę biegów, w zgodności z innymi udoskonaleniami jakości w modelu. Skrzynie biegów mają teraz pierścienie synchronizujące o wielu stożkach na dwóch pierwszych przełożeniach, pierścień synchronizujący pokryty węglem na trzecim przełożeniu oraz mechanizm antywibracyjny zamontowany na biegu wstecznym, aby zapobiec hałasowi „zdzierania”. Dokładność zmiany biegów i uczucie „wciśnięcia” poprawiły się dzięki dodaniu płyty prowadzącej w mechanizmie sprzęgła.

5. ZAWIESZENIE

Europejskie zestrojenie podwozia oferuje jazdę nastawioną na komfort

Na pierwszy rzut oka

  • Optymalizacja jazdy i prowadzenia do europejskich dróg
  • Zmiany geometrii w pojeździe poprawiają doświadczenia z jazdy
  • Obszerny program testowy na europejskich drogach
  • Nowy system wspomagania kierownicy BLAC-MDPS oferuje większą dokładność
  • Poprawione tylne zawieszenie z dłuższymi i pionowymi amortyzatorami

Wykorzystując dużą obecność inżynieryjną i testową w Europie, Hyundai Motor dostosował każdy element Nowej Generacji i20, aby zoptymalizować właściwości jazdy i prowadzenia dla europejskich dróg.

Nowa Generacja i20 opiera się na w pełni niezależnym zawieszeniu typu MacPherson z przodu i półniezależnym zawieszeniu z tylną belką skrętową. Inżynierowie Hyundaia zmodernizowali te dwa systemy, aby wykorzystać większą powierzchnię nowego samochodu, jego znacznie mocniejszą strukturę oraz zmodyfikowany rozkład masy.

64% sztywniejsze nadwozie, w połączeniu z dłuższym rozstawem osi (+45 mm) oraz zwiększonymi szerokościami osi, oferują zauważalne korzyści w stabilności podczas zakrętów i przyczepności.

Nowa Generacja i20 stosuje napędzający wspomagacz kierownicy z magnesem trwałym (BLAC), dla większej dokładności i zakresu działania. System kierowniczy wymaga 2,7 obrotu od do oporu do oporu dla promienia skrętu wynoszącego 5,1 metra – co ułatwia poruszanie się po miejskim otoczeniu.

Przednie zawieszenie korzysta z nowego systemu zaworów amortyzatora, który harmonizuje jazdę i prowadzenie, co zapewnia płynniejszą jazdę oraz zmniejsza hałasy i wibracje. Z tyłu, wnęki nadkoli i podłoga zostały przeprojektowane, aby pomieścić długodziałające amortyzatory, które są zamontowane pionowo. Orientacja znacznie zmniejsza tarcie, co skutkuje lepszą kontrolą kół i prowadzenia, lepszą reakcją na kierowcę i także poprawioną jakością jazdy, co wpływa na komfort pasażerów. Te usprawnienia sprawiają, że jazda Nową Generacją i20 jest gładsza w porównaniu do Oryginalnej i20, a prowadzenie i responsywność są zwiększone.

6. BEZPIECZEŃSTWO

Premium-segmentowe cechy bezpieczeństwa w standardzie

Na pierwszy rzut oka

  • Sześć poduszek powietrznych zamontowanych we wszystkich modelach: przednie, boczne i kurtynowe
  • Zaawansowane technologie bezpieczeństwa w standardzie
  • System ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa informuje kierowcę o „dryfowaniu” z pasa
  • Mocniejsza konstrukcja nadwozia zawiera stal wysokiej wytrzymałości i wzmocnienia
  • Standardowy ESC i VSM dostrojone, aby były jak najmniej zauważalne
  • Standardowy system wspomagania ruszania pod górę zapobiega cofaniu się

Najnowsza generacja samochodów Hyundaia została zaprojektowana od najwcześniejszych etapów z bezpieczeństwem pasażerów i pieszych jako kluczowym priorytetem. Inżynierowie Hyundaia rygorystycznie testowali i opracowywali zaawansowane systemy bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego.

W samym sercu pojazdu, chroniąc ponadprzeciętną odporność na uderzenia, znajduje się mocniejsza rama i nadwozie, które korzystają z szerokiego zastosowania stali o wysokiej wytrzymałości (42% całkowitego składu w porównaniu do 16% w oryginalnej i20).

Nowa Generacja i20, zaprojektowana i opracowana specjalnie z myślą o europejskich nabywcach, została wyposażona w aktywne i pasywne funkcje bezpieczeństwa, które są coraz częściej oczekiwane przez konsumentów w regionie.

Każdy model Nowej Generacji i20 jest standardowo wyposażony w Elektroniczny System Stabilizacji (ESC) i Zarządzanie Stabilnością Pojazdu (VSM), które współpracują ze sobą, aby zredukować poślizg kół lub utratę kontroli nad pojazdem na niskich współczynnikach tarcia. ESC został starannie dostrojony, aby był jak najmniej zauważalny podczas jazdy, co tworzy naturalne i komfortowe doświadczenie jazdy.

Również standardowo, Nowa Generacja i20 posiada system sygnalizacji awaryjnej (ESS) Hyundaia, który aktywuje światła awaryjne, jeśli kierowca nagle hamuje, ostrzegając kierowców pojazdów za nim o szybkim wytracaniu prędkości. Zastosowanie wiązek hamulcowych w boosterze hamulcowym przynosi szereg korzyści dla klientów: poprawiona siła hamowania, lepsza stabilność hamowania, lepsza percepcja pedału hamulca oraz redukcja drgań otoczenia.

Hyundai Motor wprowadził szereg technologii bezpieczeństwa aktywnego, które zazwyczaj nie są oferowane w europejskich pojazdach segmentu B.

System Ostrzegania o Niepożądanej Zmianie Pasa (LDWS) informuje kierowców, jeśli zbaczają z kursu bez sygnalizowania swojej intencji zmiany pasa podczas jazdy na autostradzie. Wskaźnik na desce rozdzielczej oferuje wizualne powiadomienie w przypadku niewielkich odchyleń, a jeśli kierowca nie reaguje, jest to wzmacniane przez sygnał dźwiękowy.

Aby poprawić widoczność, Nowa Generacja i20 korzysta ze statycznych reflektorów, aktywowanych podczas skręcania, gdy kierownica jest obracana w lewo lub w prawo o więcej niż 25 stopni, oświetlając kierunek jazdy. Widoczność wsteczną dodatkowo ułatwia zamontowane w lusterku bocznym szkło o szerokim kącie.

Hyundai również jako standard zainstalował w Nowej Generacji i20 po raz pierwszy system Wspomagania Startu na Wzgórzu (HAC), zapobiegający cofaniu się podczas startów pod górę, oraz system monitorowania ciśnienia w oponach dla pełnego komfortu.

Systemy zabezpieczeń

W przypadku kolizji, Nowa Generacja i20 wyposażona jest w wysokoefektywną sieć pasywnych systemów bezpieczeństwa, aby chronić pasażerów. Nowy model jest standardowo wyposażony w sześć poduszek powietrznych, w tym poduszki przednie, boczne i pełnowymiarowe kurtynowe.

Dodatkowo, wszyscy pięciu pasażerowie korzystają z napinaczy i ograniczników pasów bezpieczeństwa, a także regulowanych wysokościowo i przesuwających się zagłówków z przodu, aby zapewnić doskonałą ochronę przed urazami szyi. Nowe mocowania Isofix zostały zamontowane dla dwóch tylnych fotelików dziecięcych.

Przypomnienia o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów oraz automatyczne zamknięcie centralne to także standardowe funkcje.

7. PRODUKCJA

Ujednolicenie produkcji w europejskiej fabryce Hyundaia

Na pierwszy rzut oka

  • Nowa Generacja i20 zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w Europie dla europejskich konsumentów
  • Nowa Generacja i20 będzie produkowana w 100% w tureckiej fabryce
  • 91% samochodów Hyundaia sprzedawanych w Europie jest teraz produkowanych w regionie
  • Europejska pojemność produkcyjna wynosi 500 000 (Turcja: 200 000, Czechy: 300 000)

Wprowadzenie Nowej Generacji i20 wzmacnia nie tylko linię modeli Hyundaia, skoncentrowaną na Europie, zaprojektowaną i opracowaną specjalnie dla konsumentów w tym regionie. Potwierdza także jego zaangażowanie w ten region, ponieważ po raz pierwszy i20 będzie w 100% produkowana w tureckiej fabryce firmy.

Hyundai Motor przeniósł produkcję modeli z kierownicą po prawej stronie oraz modeli przeznaczonych na Europę Wschodnią z zakładów w Chennai w Indiach do Izmitu w Turcji.

1.0L 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc88.3 Kw @ 6000 Rpm
120 Hp @ 6000 Rpm
118 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy127 Lb-Ft @ 1500 Rpm
172 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185 / 65 R15
Długość158.9 In (4036 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2304 Lbs (1045 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3616 Lbs (1640 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2112 G/Km

1.25L 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc55 Kw @ 5500 Rpm
75 Hp @ 5500 Rpm
74 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy90 Lb-Ft @ 4000 Rpm
122 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185 / 65 R15
Długość158.9 In (4036 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2293 Lbs (1040 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2553 Lbs (1158 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

1.25L 5MT FWD (84 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc62 Kw @ 6000 Rpm
84 Hp @ 6000 Rpm
83 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy90 Lb-Ft @ 4000 Rpm
122 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185 / 65 R15
Długość158.9 In (4036 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2293 Lbs (1040 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2553 Lbs (1158 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2112 G/Km

1.4L 4AT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc74 Kw @ 6000 Rpm
101 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy99 Lb-Ft @ 3500 Rpm
134 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185 / 65 R15
Długość158.9 In (4036 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2379 Lbs (1079 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2639 Lbs (1197 Kg)
Spalanie miasto25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

1.4L 6MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc74 Kw @ 6000 Rpm
101 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy99 Lb-Ft @ 3500 Rpm
134 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185 / 65 R15
Długość158.9 In (4036 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2557 Lbs (1160 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2590 Lbs (1175 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2127 G/Km

1.1L D 6MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1120 Cm3
Moc55 Kw @ 4000 Rpm
75 Hp @ 4000 Rpm
74 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy133 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
180 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h16 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185 / 65 R15
Długość158.9 In (4036 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2520 Lbs (1143 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2767 Lbs (1255 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

1.4L D 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500u20132500 Rpm
240 Nm @ 1500u20132500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185 / 65 R15
Długość158.9 In (4036 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2568 Lbs (1165 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2822 Lbs (1280 Kg)
Spalanie miasto50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2102 G/Km

1.0L 5MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc73.5 Kw @ 4500 Rpm
100 Hp @ 4500 Rpm
99 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy127 Lb-Ft @ 1500 Rpm
172 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185 / 65 R15
Długość158.9 In (4036 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2293 Lbs (1040 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3527 Lbs (1600 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO294 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.