Nowy model na indyjskim rynku, Hyundai i20 Active, różnił się od zwykłych hatchbacków, prezentując muskularny i stylowy design.
Z elementami stylistyki SUV, i20 nie tylko przyciągał wzrok, ale był również praktycznym pojazdem, dzięki wysokiemu prześwitowi, belkom dachowym i osłonom podwozia.
Cudowne nadkola, stylowe reflektory, podwójny zderzak tylny oraz otaczające światła stopu dopełniały zewnętrzny wygląd.
Nowy, dostępny tylko w i20 kolor nadwozia, Morning Blue, był opcją dla tych, którzy chcieli jeszcze bardziej spersonalizować swój pojazd.
Wewnątrz, i20 był praktycznie identyczny jak standardowy model. Wskaźniki były łatwe do odczytania, a kontrolki intuicyjnie rozmieszczone i proste w obsłudze. Kabina była przestronna, a siedzenia wygodne.
Choć i20 radził sobie z trudniejszymi drogami, nie był zaprojektowany do jazdy w terenie, a napęd na cztery koła nie był dostępny.
Wraz z wprowadzeniem nowego modelu zainstalowano także nowy silnik, 1.0-litrowy T-GDI, dostępny w wersjach o mocy 100 lub 120 KM. Silnik trzycylindrowy charakteryzował się dobrym zużyciem paliwa i był wystarczająco zwrotny, aby jazda była przyjemna.
Inną opcją silnikową był 1.4-litrowy silnik diesla, który generował 90 KM, a jego zużycie paliwa oraz emisja CO2 zostały zredukowane; natomiast jednostka Kappa 1.4-litrowa to silnik benzynowy o mocy 100 KM.
Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku, Hyundai Motor zaprezentował nowego Hyundaia i20 Active, wytrzymałego kompakta crossovera dla klientów z aktywnym stylem życia.
Rozszerzając popularną gamę modelu i20, nowy i20 Active trafi do sprzedaży w Europie na początku 2016 roku, dołączając do przestronnego, funkcjonalnego modelu i20 pięciodrzwiowego oraz sportowego, indywidualnego i20 Coupe. Wprowadzenie auta poszerza również ofertę crossoverów i SUV-ów Hyundai Motor w Europie do czterech modeli – obok całkowicie nowego Tucsona, nowego Santa Fe oraz nowego Grand Santa Fe – każdy nowy lub ulepszony w 2015 roku.
„Wprowadzając nowego i20 Active, jeszcze bardziej różnicujemy naszą ofertę w segmencie B, oferując atrakcyjny model crossovera,” wyjaśnia Thomas A. Schmid, dyrektor operacyjny Hyundai Motor w Europie. „W 2015 roku nasza cała gama crossoverów i SUV-ów została odnowiona, w ramach naszej najmłodszej w historii oferty modelowej w Europie. A wprowadzenie naszego silnika 1.0 T-GDI jeszcze bardziej wzmacnia naszą propozycję dla klientów w europejskim segmencie B.”
Design
Charakterystyczny i wytrzymały design crossovera Hyundaia i20 Active wyróżnia go na tle konwencjonalnych modeli segmentu B. Nowy pojazd oparty jest na i20 pięciodrzwiowym – dzielącym swoją przestronność, komfort i jakość – z tym że ponad 50% części zewnętrznych jest unikalnych dla tego modelu.
Aby nadać Hyundaiowi i20 Active charakterystyczną sylwetkę crossovera, zmienione ustawienia zawieszenia podnoszą nadwozie i20 Active o 20 mm w porównaniu do i20 pięciodrzwiowego. Pozycja siedzenia również została podniesiona, co sprawia, że kierowca znajduje się wyżej w aucie. Dzięki temu wsiadanie i wysiadanie jest bardziej komfortowe, a widoczność podczas jazdy jest lepsza.
Unikalne przednie i tylne zderzaki zintegrowane ze spódnicami ochronnymi, które dodatkowo chronią podczas jazdy poza publicznymi drogami, podkreślają przygodowy charakter i20 Active. Okrągłe światła przeciwmgielne są zintegrowane z przodu i z tyłu, a ekskluzywny tylny spojler dodaje atrakcyjności modelowi i20 Active.
Solidny wygląd dodatkowo podkreślają wyraziste progi boczne i poszycie boczne, które dopełniają mocne nakładki na nadkola. Na dachu samochodu znajduje się zestaw srebrnych relingów dachowych, które uzupełniają sylwetkę crossovera, dodając przydatności.
Inne detale, które wyróżniają i20 Active na tle jego „rodzeństwa”, obejmują odwróconą wersję charakterystycznej sześciokątnej osłony chłodnicy Hyundaia w wysokopołyskowej czerni z chromowanym otoczeniem, pokrywę wlewu paliwa w srebrnym wykończeniu oraz nowo zaprojektowane 17-calowe felgi.
Wnętrze korzysta z doskonałej przestronności, komfortu i jakości modelu i20 pięciodrzwiowego, a także lepszej ergonomii dzięki podwyższonej pozycji siedzenia i dalszym usprawnieniom w designie. Unikalne metalowe pedały nadają solidny i wysokiej jakości wygląd, podczas gdy pomarańczowe akcenty we wnętrzu poszerzają opcje personalizacji. Wyjątkowym kolorem nadwozia dostępnym tylko dla i20 Active jest Morning Blue, który jest unikalną propozycją dla osób pragnących spersonalizowanego wykończenia.
„Wytrzymały design nowego i20 Active oraz cechy crossovera skierowane są do młodych, miejskich klientów o aktywnym stylu życia,” mówi Raf Van Nuffel, szef zarządzania produktami w Hyundai Motor Europe. „Wyższa pozycja oraz spersonalizowane usprawnienia w designie wyrażają ducha przygody auta, nie rezygnując z przestronności i komfortu wersji i20 pięciodrzwiowej.”
Silniki
Z wprowadzeniem modelu i20 Active debiutuje nowy silnik dla rodziny i20. Skoncentrowany na dynamicznej i efektywnej jeździe, nowy silnik Kappa 1.0 T-GDI o pojemności 1,0 litra, turbodoładowany silnik trzylitrowy z bezpośrednim wtryskiem, będzie dostępny we wszystkich wersjach nadwozia i20 od końca 2015 roku.
Silnik 1.0 T-GDI dostępny jest w dwóch wariantach mocy. Wersja o standardowej mocy 100 KM jest dostosowana do maksymalizacji oszczędności paliwa i koncentruje się na komforcie, podczas gdy jednostka o mocy 120 KM została opracowana z myślą o bardziej dynamicznej jeździe, nie rezygnując z efektywności.
„Nowy silnik 1.0 T-GDI idealnie pasuje do rodziny i20,” stwierdza dr Michael Winkler, szef działu napędu w Europejskim Centrum Technicznym Hyundai Motor w Rüsselsheim. „Zredukowany silnik 1.0-litrowy, trzylitrowy z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz dopasowany kompaktowy turbosprężarka z elektrycznym siłownikiem pozwalają klientom cieszyć się nie tylko oszczędnością paliwa, ale także przyjemnością z jazdy.”
Nowe, oszczędne silniki 1.0 T-GDI, osiągające do 4,6 l/100 km i emisje CO2 tak niskie jak 106 g/km w nowym i20 Active, są pierwszymi z nowej generacji nowo opracowanych małych, turbodoładowanych jednostek napędowych dostosowanych do warunków europejskich. Europejskie Centrum Techniczne Hyundai Motor w Niemczech odegrało kluczową rolę w badaniach, rozwoju, inżynierii i testowaniu silnika, specjalnie na europejskie drogi.
Nowy silnik charakteryzuje się wysoce efektywnym spalaniem i dynamicznymi osiągami, realizując zaangażowanie Hyundai w wprowadzenie downsizingu jako technologii oszczędzającej paliwo. Standardowa wersja 100 KM oraz mocniejsza wersja 120 KM dostarczają maksymalny moment obrotowy 171,6 Nm przy 1 500 obr./min, co zapewnia idealną równowagę między dynamiką a efektywnością.
Turbosprężarka z elektrycznym siłownikiem poprawia efektywność paliwową, obniżając straty spalin oraz poprawiając reakcję na gaz i moment obrotowy przy niskich obrotach. Optymalizowany system chłodzenia podziału dla głowicy cylindrów i bloku zwiększa jakość silnika, redukując tarcie.
Aby utrzymać jednostkę silnikową jak najmniejszą, kolektor wydechowy jest zintegrowany w głowicy cylindrów i może być efektywnie chłodzony za pomocą systemu chłodzenia wodą głowicy cylindrów. Te działania przynoszą szybsze nagrzewanie katalizatora, a w konsekwencji poprawę rzeczywistego zużycia paliwa i emisji.
Hyundai i20 Active będzie również dostępny z silnikiem Kappa o pojemności 1,4 litra. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 368 cm³ osiąga moc 100 KM i moment obrotowy 134,4 Nm.
Alternatywą dla silnika benzynowego jest znany silnik diesla o pojemności 1,4 litra U II, który jest opcją dla i20 Active, tak jak dla i20 pięciodrzwiowego i i20 Coupe. Ten silnik diesla o mocy 90 KM osiąga zużycie paliwa do 4,2 l/100 km i emisje CO2 tak niskie jak 110 g/km.
Łączność
Nowy Hyundai i20 Active utrzymuje klientów w kontakcie, zapewniając bezpieczeństwo i informacje podczas podróży. Usługi TomTom LIVE są dostępne we wszystkich modelach i20 od listopada 2015 roku i mogą informować kierowców w czasie rzeczywistym o warunkach drogowych oraz prognozach pogodowych, a także wskazywać punkty zainteresowania i, w wybranych krajach, lokalizacje fotoradarów.