HYUNDAI i20 Active 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HYUNDAI i20 Active 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćHYUNDAI i20 Active 2015-2018

Nowy model na indyjskim rynku, Hyundai i20 Active, różnił się od zwykłych hatchbacków, prezentując muskularny i stylowy design.

Z elementami stylistyki SUV, i20 nie tylko przyciągał wzrok, ale był również praktycznym pojazdem, dzięki wysokiemu prześwitowi, belkom dachowym i osłonom podwozia.

Cudowne nadkola, stylowe reflektory, podwójny zderzak tylny oraz otaczające światła stopu dopełniały zewnętrzny wygląd.

Nowy, dostępny tylko w i20 kolor nadwozia, Morning Blue, był opcją dla tych, którzy chcieli jeszcze bardziej spersonalizować swój pojazd.

Wewnątrz, i20 był praktycznie identyczny jak standardowy model. Wskaźniki były łatwe do odczytania, a kontrolki intuicyjnie rozmieszczone i proste w obsłudze. Kabina była przestronna, a siedzenia wygodne.

Choć i20 radził sobie z trudniejszymi drogami, nie był zaprojektowany do jazdy w terenie, a napęd na cztery koła nie był dostępny.

Wraz z wprowadzeniem nowego modelu zainstalowano także nowy silnik, 1.0-litrowy T-GDI, dostępny w wersjach o mocy 100 lub 120 KM. Silnik trzycylindrowy charakteryzował się dobrym zużyciem paliwa i był wystarczająco zwrotny, aby jazda była przyjemna.

Inną opcją silnikową był 1.4-litrowy silnik diesla, który generował 90 KM, a jego zużycie paliwa oraz emisja CO2 zostały zredukowane; natomiast jednostka Kappa 1.4-litrowa to silnik benzynowy o mocy 100 KM.

Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku, Hyundai Motor zaprezentował nowego Hyundaia i20 Active, wytrzymałego kompakta crossovera dla klientów z aktywnym stylem życia.

Rozszerzając popularną gamę modelu i20, nowy i20 Active trafi do sprzedaży w Europie na początku 2016 roku, dołączając do przestronnego, funkcjonalnego modelu i20 pięciodrzwiowego oraz sportowego, indywidualnego i20 Coupe. Wprowadzenie auta poszerza również ofertę crossoverów i SUV-ów Hyundai Motor w Europie do czterech modeli – obok całkowicie nowego Tucsona, nowego Santa Fe oraz nowego Grand Santa Fe – każdy nowy lub ulepszony w 2015 roku.

„Wprowadzając nowego i20 Active, jeszcze bardziej różnicujemy naszą ofertę w segmencie B, oferując atrakcyjny model crossovera,” wyjaśnia Thomas A. Schmid, dyrektor operacyjny Hyundai Motor w Europie. „W 2015 roku nasza cała gama crossoverów i SUV-ów została odnowiona, w ramach naszej najmłodszej w historii oferty modelowej w Europie. A wprowadzenie naszego silnika 1.0 T-GDI jeszcze bardziej wzmacnia naszą propozycję dla klientów w europejskim segmencie B.”

Design

Charakterystyczny i wytrzymały design crossovera Hyundaia i20 Active wyróżnia go na tle konwencjonalnych modeli segmentu B. Nowy pojazd oparty jest na i20 pięciodrzwiowym – dzielącym swoją przestronność, komfort i jakość – z tym że ponad 50% części zewnętrznych jest unikalnych dla tego modelu.

Aby nadać Hyundaiowi i20 Active charakterystyczną sylwetkę crossovera, zmienione ustawienia zawieszenia podnoszą nadwozie i20 Active o 20 mm w porównaniu do i20 pięciodrzwiowego. Pozycja siedzenia również została podniesiona, co sprawia, że kierowca znajduje się wyżej w aucie. Dzięki temu wsiadanie i wysiadanie jest bardziej komfortowe, a widoczność podczas jazdy jest lepsza.

Unikalne przednie i tylne zderzaki zintegrowane ze spódnicami ochronnymi, które dodatkowo chronią podczas jazdy poza publicznymi drogami, podkreślają przygodowy charakter i20 Active. Okrągłe światła przeciwmgielne są zintegrowane z przodu i z tyłu, a ekskluzywny tylny spojler dodaje atrakcyjności modelowi i20 Active.

Solidny wygląd dodatkowo podkreślają wyraziste progi boczne i poszycie boczne, które dopełniają mocne nakładki na nadkola. Na dachu samochodu znajduje się zestaw srebrnych relingów dachowych, które uzupełniają sylwetkę crossovera, dodając przydatności.

Inne detale, które wyróżniają i20 Active na tle jego „rodzeństwa”, obejmują odwróconą wersję charakterystycznej sześciokątnej osłony chłodnicy Hyundaia w wysokopołyskowej czerni z chromowanym otoczeniem, pokrywę wlewu paliwa w srebrnym wykończeniu oraz nowo zaprojektowane 17-calowe felgi.

Wnętrze korzysta z doskonałej przestronności, komfortu i jakości modelu i20 pięciodrzwiowego, a także lepszej ergonomii dzięki podwyższonej pozycji siedzenia i dalszym usprawnieniom w designie. Unikalne metalowe pedały nadają solidny i wysokiej jakości wygląd, podczas gdy pomarańczowe akcenty we wnętrzu poszerzają opcje personalizacji. Wyjątkowym kolorem nadwozia dostępnym tylko dla i20 Active jest Morning Blue, który jest unikalną propozycją dla osób pragnących spersonalizowanego wykończenia.

„Wytrzymały design nowego i20 Active oraz cechy crossovera skierowane są do młodych, miejskich klientów o aktywnym stylu życia,” mówi Raf Van Nuffel, szef zarządzania produktami w Hyundai Motor Europe. „Wyższa pozycja oraz spersonalizowane usprawnienia w designie wyrażają ducha przygody auta, nie rezygnując z przestronności i komfortu wersji i20 pięciodrzwiowej.”

Silniki

Z wprowadzeniem modelu i20 Active debiutuje nowy silnik dla rodziny i20. Skoncentrowany na dynamicznej i efektywnej jeździe, nowy silnik Kappa 1.0 T-GDI o pojemności 1,0 litra, turbodoładowany silnik trzylitrowy z bezpośrednim wtryskiem, będzie dostępny we wszystkich wersjach nadwozia i20 od końca 2015 roku.

Silnik 1.0 T-GDI dostępny jest w dwóch wariantach mocy. Wersja o standardowej mocy 100 KM jest dostosowana do maksymalizacji oszczędności paliwa i koncentruje się na komforcie, podczas gdy jednostka o mocy 120 KM została opracowana z myślą o bardziej dynamicznej jeździe, nie rezygnując z efektywności.

„Nowy silnik 1.0 T-GDI idealnie pasuje do rodziny i20,” stwierdza dr Michael Winkler, szef działu napędu w Europejskim Centrum Technicznym Hyundai Motor w Rüsselsheim. „Zredukowany silnik 1.0-litrowy, trzylitrowy z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz dopasowany kompaktowy turbosprężarka z elektrycznym siłownikiem pozwalają klientom cieszyć się nie tylko oszczędnością paliwa, ale także przyjemnością z jazdy.”

Nowe, oszczędne silniki 1.0 T-GDI, osiągające do 4,6 l/100 km i emisje CO2 tak niskie jak 106 g/km w nowym i20 Active, są pierwszymi z nowej generacji nowo opracowanych małych, turbodoładowanych jednostek napędowych dostosowanych do warunków europejskich. Europejskie Centrum Techniczne Hyundai Motor w Niemczech odegrało kluczową rolę w badaniach, rozwoju, inżynierii i testowaniu silnika, specjalnie na europejskie drogi.

Nowy silnik charakteryzuje się wysoce efektywnym spalaniem i dynamicznymi osiągami, realizując zaangażowanie Hyundai w wprowadzenie downsizingu jako technologii oszczędzającej paliwo. Standardowa wersja 100 KM oraz mocniejsza wersja 120 KM dostarczają maksymalny moment obrotowy 171,6 Nm przy 1 500 obr./min, co zapewnia idealną równowagę między dynamiką a efektywnością.

Turbosprężarka z elektrycznym siłownikiem poprawia efektywność paliwową, obniżając straty spalin oraz poprawiając reakcję na gaz i moment obrotowy przy niskich obrotach. Optymalizowany system chłodzenia podziału dla głowicy cylindrów i bloku zwiększa jakość silnika, redukując tarcie.

Aby utrzymać jednostkę silnikową jak najmniejszą, kolektor wydechowy jest zintegrowany w głowicy cylindrów i może być efektywnie chłodzony za pomocą systemu chłodzenia wodą głowicy cylindrów. Te działania przynoszą szybsze nagrzewanie katalizatora, a w konsekwencji poprawę rzeczywistego zużycia paliwa i emisji.

Hyundai i20 Active będzie również dostępny z silnikiem Kappa o pojemności 1,4 litra. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 368 cm³ osiąga moc 100 KM i moment obrotowy 134,4 Nm.

Alternatywą dla silnika benzynowego jest znany silnik diesla o pojemności 1,4 litra U II, który jest opcją dla i20 Active, tak jak dla i20 pięciodrzwiowego i i20 Coupe. Ten silnik diesla o mocy 90 KM osiąga zużycie paliwa do 4,2 l/100 km i emisje CO2 tak niskie jak 110 g/km.

Łączność

Nowy Hyundai i20 Active utrzymuje klientów w kontakcie, zapewniając bezpieczeństwo i informacje podczas podróży. Usługi TomTom LIVE są dostępne we wszystkich modelach i20 od listopada 2015 roku i mogą informować kierowców w czasie rzeczywistym o warunkach drogowych oraz prognozach pogodowych, a także wskazywać punkty zainteresowania i, w wybranych krajach, lokalizacje fotoradarów.

1.0L T-GDI 5MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc73.5 Kw @ 4500 Rpm
100 Hp @ 4500 Rpm
99 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy127 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
172 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.5/59.6 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit7.5 In (191 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2557 Lbs (1160 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3549 Lbs (1610 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2106 G/Km

1.0L T-GDI 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc88.3 Kw @ 6000 Rpm
120 Hp @ 6000 Rpm
118 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy127 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
172 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.5/59.6 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit7.5 In (191 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2568 Lbs (1165 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3638 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.4L 6MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc73.5 Kw @ 6000 Rpm
100 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy99 Lb-Ft @ 3500 Rpm
134 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna111 Mph (179 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.5/59.6 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit7.5 In (191 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2315 Lbs (1050 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3571 Lbs (1620 Kg)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

1.4L CRDi 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc66.2 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
240 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R 15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.5/59.6 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit7.5 In (191 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2756 Lbs (1250 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3748 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.