W 2015 roku, wprowadzając na rynek supermini hatchbacka i zwracając uwagę na młodsze pokolenie, Hyundai zaprezentował model i20 Coupe. Nie był to jednak typowy coupe, a 3-drzwiowy hatchback.
Hyundai zaprojektował model i20 w 2015 roku w Europie, a zespół od samego początku wiedział, że powstaną wersje 5- i 3-drzwiowe. Samochód nie należał do segmentu kompaktowego, gdzie już aktywna była i30. Głównymi rywalami i20 były Peugeot 208, Renault Clio, Ford Fiesta oraz Volkswagen Polo.
Design zewnętrzny różnił się od i20, które po prostu pozbyło się tylnych drzwi. Pochylone słupki A, B i C były inne niż w modelu pięciodrzwiowym, co nadawało Coupe bardziej dynamiczny wygląd. Z przodu, i20 Coupe zastosowało nowatorskie podejście do charakterystycznej siatki grilla marki. Odwrócona heksagonalna siatka znalazła się w nowym przednim zderzaku. Wyraźne łuki nad tylnymi kołami prowadziły do nowego projektu tylnego zderzaka, który podkreślał sportowy charakter. Aby wzmocnić ten sportowy design, zamontowano nowy spojler dachowy oraz specjalne felgi w rozmiarze 17 cali.
Wnętrze pozostało zgodne z designem deski rozdzielczej i wskaźników. Wprowadzono niezbędne modyfikacje do przednich siedzeń, aby mogły się przesuwać i pochylać do przodu, umożliwiając dostęp do tylnych siedzeń.
W ofercie silnikowej znalazły się jednostki benzynowe i diesla o mocy od 84 do 100 KM. Z przodu zastosowano zawieszenie McPhersona, a z tyłu – półniezależny typ.
Hyundai i20 Coupe
Hyundai Motor zaprezentowało Nową Generację i20 Coupe. Po raz pierwszy Hyundai stworzył trzydrzwiowy samochód segmentu B, który znacząco różni się od modelu pięciodrzwiowego. Jego dynamiczna sylwetka i efektowny design wnętrza mają przyciągnąć młodych, nastawionych na styl życia konsumentów, rozszerzając atrakcyjność Nowej Generacji i20.
Nowa Generacja i20 Coupe ma swoją unikalną sylwetkę. Skoszone słupki A, B i C są wyraźnie różne od modelu pięciodrzwiowego, co nadaje Coupe bardziej dynamiczny profil.
Z przodu, Nowa Generacja i20 Coupe przyjmuje inne podejście do charakterystycznej dla Hyundai’a siatki grilla. Efektowny odwrócony heksagonalny grill z przodu znajduje się w nowym zderzaku przednim. Odważne nadkola – które dominują nad tylną częścią Coupe – prowadzą do nowego designu zderzaka tylnego, co nadaje sportowy wygląd. Pomimo bardziej sportowego wyglądu, Coupe nadal jest praktycznym samochodem: przestrzeń bagażowa o pojemności 336 litrów jest najlepsza w swojej klasie.
Aby jeszcze bardziej wyróżnić model trzydrzwiowy, Hyundai wprowadził unikalny kolor nadwozia Tangerine Orange oraz pasującą opcję koloru wnętrza w odcieniu pomarańczowym dla Coupe (oprócz istniejącej palety kolorów Nowej Generacji i20). W modelu zastosowano również nowy projekt 17-calowych aluminiowych felg oraz nowy spoiler tylny, między innymi estetyczne ulepszenia.
W ofercie silników Euro6 znajdują się jednostki napędowe benzynowe i diesel od 84 PS do 100 PS. Nowy silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra 'Kappa’ będzie dostępny od samego początku, a nowy turbodoładowany, trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.0 litra dołączy do oferty później w 2015 roku.
Zaprojektowana i opracowana w Europie, Nowa Generacja i20 Coupe została stworzona, aby spełnić potrzeby wymagających europejskich klientów. Produkcja rodziny Nowej Generacji i20, w tym Coupe, odbywa się w zakładzie produkcyjnym firmy w Izmicie w Turcji.
Nowa Generacja i20 Coupe to jeden z wielu nowych modeli, które Hyundai Motor wprowadzi w ramach programu launchowego Product Momentum 2017, wspierającego przyszły rozwój marki.
Pięcioletnia Gwarancja na Nielimitowany Przebieg