HYUNDAI i30 2007-2011

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Pierwsza generacja modelu i30 pojawiła się w odpowiednim czasie i w odpowiednim momencie. Był to jeden z najlepszych samochodów w segmencie kompaktowym, wprowadzonych na rynek w 2007 roku.

Tuż przed wybuchem globalnego kryzysu finansowego, który sprawił, że przemysł motoryzacyjny zaczął płakać, producent samochodów Hyundai-Kia zaprezentował na rynku duety i30-cee’d. Oba modele miały tę samą platformę, a klienci z segmentu kompaktowego docenili nowy design.

Chociaż przypominał niektóre elementy z Mazdy 3 (tylna część) czy reflektory po liftingu Forda Focusa, jego wygląd pasował do oczekiwań klientów. Wąski grill był mniejszy niż w siostrzanym modelu, Kia cee’d. Samochód został zaprojektowany w centrum designu Hyundaia w Russelsheim w Niemczech, co świadczyło o jego intencji podboju rynku europejskiego. Z tyłu wysokie tylne światła rozciągały się od słupków C do zderzaka.

Wnętrze i30 wykazało dobry gust w doborze kolorów deski rozdzielczej i paneli drzwiowych, mimo użycia materiałów budżetowych. W przeciwieństwie do cee’da, który miał różne kolory świateł na desce rozdzielczej, i30 trzymał się jasnoniebieskich żarówek, co wprowadzało zrelaksowany nastrój dla kierowcy i pasażerów. Jak każdy inny hatchback z tamtych czasów, samochód miał dzieloną tylną kanapę, na której mogły zmieścić się trzy osoby, choć z ograniczoną przestrzenią na ramiona.

Pod maską, Hyundai zainstalował wybór silników diesla i benzynowych o mocy od 109 do 143 KM. Większość wersji była połączona z 5-biegową skrzynią manualną, chociaż niektóre wersje były dostępne z 4-biegową skrzynią automatyczną. Niezależne zawieszenie na wszystkich kołach było atutem, co umiejscawiało i30 w strefie komfortu w porównaniu do Renault Megane czy Opla/Vauxhalla Astry.

 Specjalnie zaprojektowany i stworzony z myślą o Europie, Hyundai i30 to stylowy model, który doskonale wpasuje się w segment C – największy rynek samochodowy w Wielkiej Brytanii. To auto, które ma potencjał, by rywalizować z najlepszymi w swojej klasie.

Dzięki rygorystycznym standardom inżynieryjnym oraz doskonałej jakości wykonania, połączonym z przemyślanym europejskim designem i wyjątkowym wyposażeniem, Hyundai i30 jest gotowy do rywalizacji z dobrze ugruntowanymi markami europejskimi.

Wielokrotnie nagradzany Hyundai Santa Fe już udowodnił, że Hyundai potrafi budować samochody, które mogą konkurować z najlepszymi SUV-ami oferowanymi w Europie.

Pod względem przestronności, jakości, dynamiki jazdy, bezpieczeństwa, stylu i wizerunku, Hyundai i30 wynosi markę Hyundai na nowy poziom w kategorii samochodów rodzinnych i jest w stanie dorównać lub przewyższyć wszystko w swojej klasie.

Po raz pierwszy w historii Hyundai, Elektroniczny Program Stabilizacyjny (ESP) jest standardem we wszystkich modelach Hyundai i30, co realnie poprawia bezpieczeństwo.

System wspiera kierowcę w sytuacjach, gdy zmuszony jest do nagłego manewrowania, aby uniknąć kolizji, lub gdy trakcja zostaje utracona podczas pokonywania zakrętu. ESP pomaga utrzymać pojazd w zamierzonym kierunku, gdy w innym przypadku mógłby nieuchronnie zjechać z toru jazdy lub, co gorsza, obrócić się.

Inne ogólnodostępne funkcje bezpieczeństwa to aktywne przednie podparcia głowy, które zmniejszają ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego; poduszki powietrzne dla pasażera, kierowcy oraz kurtynowe poduszki powietrzne na całej długości, przełącznik dezaktywacji poduszki pasażera, system przypomnienia o zapięciu pasów, napinacze pasów oraz punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOfix z tyłu.

Dodatkowe funkcje komfortu i wyposażenia, które znajdziemy we wszystkich modelach Hyundai i30, obejmują przednie reflektory przeciwmgielne, zdalne zamykanie, chłodzenie schowka, elektrycznie podgrzewane lusterka drzwiowe oraz komputer pokładowy.

Jako dalszy dowód wiary w trwałość i jakość wykonania swoich produktów, Hyundai i30, jak każdy nowy Hyundai sprzedawany w Wielkiej Brytanii, objęty jest pięcioletnią, nieograniczoną gwarancją na przebieg oraz dziesięcioletnią gwarancją na ochronę przed perforacją, a także, na wypadek najgorszego, trzyletnim pakietem pomocy drogowej RAC, wszystko w cenie.

Oprócz wprowadzenia nowego systemu nazewnictwa modeli Hyundai, i30 wprowadza nowe oznaczenia wyposażenia – Comfort, Style i Premium.

Silniki

Hyundai i30 oferuje szereg nowo opracowanych silników. Na poziomie podstawowym, nowy silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy 109 KM zapewnia doskonałą równowagę między ekonomią paliwową a dynamiczną jazdą. Nowo opracowany silnik benzynowy 1.6 litra dostarcza moc 122 KM i moment obrotowy 154 Nm, a jednocześnie osiąga ponad 45 mpg w cyklu mieszanym.

Silniki diesla są teraz bardziej odpowiednie dla segmentu C niż kiedykolwiek wcześniej. Hyundai i30 oferuje wybór dwóch nowoczesnych jednostek, które spełniają oczekiwania współczesnych kierowców – doskonałą wydajność połączoną z rewelacyjną ekonomiką.

Nowy silnik diesla o pojemności 1.6 litra oferuje sportowe 115 KM i 255 Nm momentu obrotowego, a jednocześnie emituje tylko 125 g/km – wyjątkowe połączenie wydajności, ekonomii i efektywności podatkowej.

Wszystkie silniki diesla są wyposażone w zmienną geometrię turbosprężarki (VGT), technologię niskotarciowego wału równoważącego oraz wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, co minimalizuje hałas, wibracje i szorstkość.

W zależności od modelu dostępne są pięcio- i sześciobiegowe skrzynie manualne oraz czterobiegowa skrzynia automatyczna. Automatyczna skrzynia biegów jest dostępna jako opcja w wariantach z silnikami 1.6-litra benzynowego i diesla, co jest rzadkością w tej klasie.

Zaprojektowany dla lepszej jazdy

Hyundai i30 może pochwalić się w pełni niezależnym zawieszeniem tylnym, co prowadzi do wyjątkowej jakości jazdy i prowadzenia z doskonałą stabilnością.

System zapobiegający blokowaniu kół (ABS) jest wyposażony w elektroniczną dystrybucję siły hamowania, zapewniając, że siła hamowania zawsze trafia do kół z najlepszą przyczepnością. Połączony z ESP w całej gamie modeli, Hyundai i30 oferuje wyjątkowy poziom pewności kierowcy w segmencie C.

Jeśli jednak zdarzy się najgorsze, we wszystkich modelach standardowo znajdują się poduszki powietrzne z przodu i po bokach oraz kurtynowe poduszki powietrzne na całej długości. Jest również przełącznik dla poduszki powietrznej pasażera z przodu, co umożliwia zainstalowanie fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy.

W tylnej części wszystkich wariantów znajdują się dwa punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOfix. Inteligentne aktywne zagłówki, także we wszystkich modelach, pomagają zminimalizować ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego w przypadku nieuniknionego uderzenia z tyłu.

Hyundai i30 – Wygrywając w wyścigu przestrzeni

Dzięki jednej z najdłuższych rozstawów osi w swojej klasie, szerokiemu rozstawowi kół i wysokiemu dachowi, Hyundai i30 pomieści do pięciu pasażerów w komfortowych warunkach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.