HYUNDAI i30 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Hyundai wybrał 2016 rok i targi motoryzacyjne w Paryżu, by zaprezentować trzecią generację swojego kompaktowego modelu i30, zaledwie pięć lat po premierze jego poprzednika.

Zmiana generacji w tak krótkim czasie była strategią stosowaną przez japońskich producentów samochodów pod koniec lat 80. i na początku 90. i okazała się skuteczna. Co więcej, koreański producent najwyraźniej nauczył się tej lekcji i z powodzeniem zastosował ją w swojej ofercie. W ciągu zaledwie dziewięciu lat Hyundai wprowadził na rynek trzy generacje swojego kompaktowego pojazdu, a wprowadzone poprawki były widoczne gołym okiem.

W tej trzeciej generacji i30 wyglądał na już dojrzały pojazd o wyraźnym języku designu. Już wtedy pokazywał kanciaste kształty reflektorów, z opadającymi bokami, ale o mniej zaokrąglonych liniach niż jego poprzednik. Grille, szersze u góry i węższe u dołu, zajmowały centralną część przedniej maski i były otoczone dwoma bocznymi wlotami, w których znajdowały się światła do jazdy dziennej. Profil modelu zachował trzecie okno za tylnymi drzwiami, ale oferował zwiększoną powierzchnię szyb. Nie można zapomnieć o tylnych drzwiach, które otrzymały, w zależności od wersji, spojler dachowy.

Wnętrze robiło wrażenie ewolucji. Chociaż w pewnym sensie przypominało inne niemieckie samochody, pokazywało przyzwoity poziom wykonania i materiały powyżej średniej. Jako opcję, producent dodał system infotainment na górze centralnej konsoli, w sposób już znany z innych pojazdów, takich jak Mercedes-Benz Klasa A. i30 miał dzieloną kanapę z tyłu, która powiększała bagażnik z 391 litrów (13,8 cu-ft) do 1,301 litrów (45,9 cu-ft).

Pod maską Hyundai wprowadził nową generację silników turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, które osiągały moc do 140 KM (138 hp), współpracujących z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową skrzynią automatyczną.

  • Nowa Generacja i30 to samochód DNA dla Hyundai Motor
  • Zapewnia najwyższą wartość dla klientów dzięki projektowi, rozwojowi, testom i produkcji w Europie
  • Nowoczesny, spójny i ponadczasowy design z nowo opracowanym grillem przednim Cascading
  • Nowa, wydajna jednostka napędowa z silnikiem 1.4 T-GDI o mocy 140 KM
  • Funkcje łączności i bezpieczeństwa aktywnego, które spełniają oczekiwania współczesnych klientów


Nowa Generacja Hyundai i30 to samochód DNA dla Hyundai Motor, reprezentujący istotę marki w Europie. Dostępna od początku 2017 roku, Nowa Generacja i30 jest odpowiedzią Hyundai Motor na zmieniające się wartości współczesne oraz preferencje klientów dotyczące technologicznych rozwiązań, indywidualności w stylu i elastyczności.

Nowa Generacja i30 oferuje doskonałą wartość dla singli, rodzin, młodych i starszych. To mądry i satysfakcjonujący wybór dla tych, którzy szukają atrakcyjnego designu, wydajnej i dynamicznej jazdy oraz kompleksowego pakietu bezpieczeństwa. Jakość i niezawodność są gwarantowane przez unikalną, wiodącą w branży 5-letnią gwarancję na nieograniczoną liczba kilometrów.

„Uważnie słuchaliśmy potrzeb klientów, redefiniując naszą ofertę, aby stworzyć samochód dla każdego. Nowa Generacja i30 to nasz samochód DNA w Europie: dostępny, atrakcyjny w designie, z innowacyjną technologią i świetny w prowadzeniu,” komentuje Jochen Sengpiehl, wiceprezydent marketingu w Hyundai Motor Europe. „Dzięki nowoczesnym funkcjom infotainment i łączności oferujemy wszystko, czego oczekują cyfrowi tubylcy i współcześni klienci.”

Nowa Generacja i30 demokratyzuje technologię, oferując funkcje łączności takie jak Apple CarPlay, Android Auto i bezprzewodowe ładowanie, aby ułatwić obsługę smartfona podczas jazdy. Najnowsze funkcje aktywnego bezpieczeństwa, takie jak autonomiczne hamowanie awaryjne, inteligentny tempomat, system utrzymania pasa ruchu, alert uwagi kierowcy oraz system wykrywania martwego pola, zwiększają komfort pasażerów, aby cieszyć się jazdą w Nowej Generacji i30 jeszcze bardziej.

Z uwagi na to, że design jest najważniejszym powodem zakupu dla klientów Hyundai w Europie, Nowa Generacja i30 wprowadza ewolucję języka designu Hyundai, z precyzyjnymi liniami, wyrafinowanymi powierzchniami i rzeźbioną sylwetką, aby stworzyć ponadczasowy i pewny wygląd.

„Nasi projektanci kierują się pasją i entuzjazmem, przynosząc dumę i radość właścicielom Hyundai. Można zobaczyć i poczuć ten nowy duch w Nowej Generacji i30 – to duma,” wyjaśnia Peter Schreyer, prezydent i główny projektant w Hyundai Motor Group. „W Nowej Generacji i30 wprowadzamy nasz nowo opracowany grill przedni: nazywamy go grillem Cascading. To stanie się nową tożsamością Hyundai.”

Inżynierowie rozwojowi Centrum Technicznego Hyundai Motor w Niemczech poprawili dynamikę jazdy Nowej Generacji i30 w ramach rygorystycznego programu testowego w całej Europie oraz na słynnym torze Nürburgring Nordschleife. Wysoce sztywna i lekka konstrukcja z 53% stali o wysokiej wytrzymałości stanowi podstawę dobrych właściwości jezdnych, a w połączeniu z 10% bardziej bezpośrednim układem kierowniczym i nowo opracowanym podwoziem, kierowca może cieszyć się dynamicznymi osiągami bez kompromisów w zakresie komfortu.

Linia napędowa składa się z mniejszych silników turbo, które zwiększają wydajność i reakcję. Klienci mogą wybierać spośród trzech silników benzynowych oraz jednego silnika diesla 1.6 litra z trzema mocami o emisji CO2 tak niskiej jak 89 g/km (wartość docelowa). Nowa Generacja i30 to pierwszy model Hyundai dostępny z nowym, turbodoładowanym, czterocyklowym silnikiem benzynowym 1.4 T-GDI o mocy 140 KM.

Rodzina Samochodów

Nowa Generacja i30 to więcej niż tylko jeden model. Stanie się rodziną unikalnych produktów, połączonych ponadczasowym i zrównoważonym designem, spójnym dla każdego typu nadwozia. Rodzina oferuje odpowiedni samochód dla każdego – dla tych, którzy szukają elegancji lub tych, którzy pragną emocji. Rodzina Nowej Generacji i30 będzie zawierać pierwszy model wysokowydajny w ramach marki N Hyundai, który wejdzie do produkcji w 2017 roku.

Europejska Historia Sukcesu: Samochód DNA Hyundai Motor dla Europy

Zaprojektowany w Centrum Technicznym Hyundai Motor Europe w Rüsselsheim, produkowany w Nošovice w Czechach oraz testowany na Nürburgring, trzecia generacja i30 opiera się na infrastrukturze, którą Hyundai Motor rozwijał przez ostatnie 25 lat w Europie. Ma na celu kontynuację sukcesu dwóch poprzednich generacji i30, które sprzedały ponad 800 000 samochodów w Europie od 2008 roku.

„Nowa Generacja i30 to najważniejszy samochód dla Hyundai w Europie, wspierający nasz cel, aby stać się numerem jeden wśród azjatyckich marek motoryzacyjnych,” mówi Thomas Schmid, dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. „Z Nową Generacją i30 chcemy kontynuować naszą historię sukcesu i osiągnąć dalszy organiczny wzrost w nadchodzących latach.”

Nowa Generacja i30 będzie produkowana w Hyundai Motor Manufacturing Czech w Nošovice, które otwarto w 2008 roku i rozpoczęło produkcję pierwszej generacji i30 w tym samym roku. Posiada roczną zdolność produkcyjną 300 000 samochodów i spełnia najwyższe standardy jakości, aby zaspokoić oczekiwania europejskich klientów, umożliwiając Hyundai Motor dostarczenie wiodącego w branży pakietu spokoju ducha: 5-letniej gwarancji na nieograniczoną liczbę kilometrów.

02. Spójny i Ponadczasowy Design

Nowa Generacja i30 rozwija język designu Hyundai, łącząc ponadczasowy i rzeźbiarski styl z precyzyjnymi, napiętymi liniami i wyrafinowanymi powierzchniami. Połączenie doskonałej funkcjonalności, takiej jak przestronność, dobra widoczność i komfort, uzupełnia zmysłowe i pewne wyrażenie designu. Hyundai Motor wprowadza nowy element designu z przodu: grill Cascading, który w przyszłości stanie się nową tożsamością rodziny modeli Hyundai.

Design Zewnętrzny

Prosta przednia część Nowej Generacji i30 jest pewna i ekspresyjna, celebrując nowy grill Cascading, który charakteryzuje się opadającym kształtem inspirowanym przepływem stopionego stali. Grill ma chromowane kropki, które nadają mu wyrafinowany wygląd, podkreślający matowy chrom w standardowej wersji. W połączeniu z reflektorami LED w technologii projektora (krótkie i długie światło) oraz pionowymi światłami do jazdy dziennej LED z funkcją kierunkowskazów, Nowa Generacja i30 ma silną obecność wizualną. Dodatkowo, lampy przeciwmgielne w technologii projektora są zintegrowane w powietrznych kurtynach.

Dzięki harmonijnym proporcjom, krótkim zwisom z przodu i z tyłu, długiemu przedniemu kapotowi i opadającej sylwetce dachu, samochód uzyskuje sportowy wygląd i solidną postawę na drodze. Nowa Generacja i30 charakteryzuje się wyrafinowaną linią charakterystyczną, która naturalnie płynie od reflektora wzdłuż prawie poziomej linii pasa, łącząc się z tylnymi lampami LED i otaczając tył, tworząc ponadczasowy wygląd. Czarny tylny spojler poprawia aerodynamikę i sprawia, że Nowa Generacja i30 wygląda jeszcze bardziej dynamicznie i kompaktowo. Z współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym tylko 0,30, wydajność aerodynamiczna jest poprawiana dzięki kilku działaniom, w tym aktywnej klapie powietrznej za grillem przednim oraz kurtynom powietrznym z każdej strony przedniego zderzaka, które poprawiają przepływ powietrza i redukują turbulencje w nadkolach.

Jej muskularna, szeroka tylna konstrukcja z rzeźbiarskim i trójwymiarowym wyglądem oraz charakterystyczna grafika świetlna z wyżej umieszczonymi reflektorami i lampami przeciwmgielnymi wyróżnia samochód na drodze.

Nowa Generacja Hyundai i30 jest dostępna z 17-calowymi, dwu-tonowymi felgami aluminiowymi z 10 ramionami, 16-calowymi dwu-tonowymi felgami aluminiowymi lub 15-calowymi felgami stalowymi.

Aby każdy klient mógł wybrać ulubiony kolor, dostępnych jest w sumie dwanaście kolorów zewnętrznych, w tym trzy perłowe opcje: Stargazing Blue, Micron Gray, Phantom Black; oraz siedem metalicznych opcji: Demitasse Brown, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Silver, Ara Blue i White Sand oraz dwie jednolite opcje: Engine Red i Polar White.

Design Wewnętrzny

Wchodząc do Nowej Generacji Hyundai i30, klienci są witani czystym i intuicyjnym wnętrzem o poziomym układzie, które nadaje elegancki wygląd i poczucie przestronności. Chromowane akcenty i wysokiej jakości materiały wykończeniowe dopełniają spokojną i wyrafinowaną atmosferę. Pływający ekran opcjonalnego, ośmiocalowego ekranu dotykowego nawigacji na desce rozdzielczej integruje wszystkie funkcje nawigacji, mediów i łączności, a jego ergonomiczna pozycja pozwala kierowcom zawsze pozostawać w kontakcie z ruchem drogowym. Nowa, wielofunkcyjna, trójramienna kierownica umożliwia łatwą i intuicyjną obsługę wszystkich funkcji za pomocą ergonomicznie umieszczonych przycisków sterujących i może być podgrzewana dla większego komfortu. Kontrola klimatu i temperatury znajduje się w wygodnej centralnej konsoli i może być łatwo obsługiwana za pomocą pokręteł, bez rozpraszania kierowcy.

Nowa Generacja i30 oferuje dużo miejsca zarówno dla pasażerów, jak i bagażu, nie kompromitując przestronności wnętrza dla sportowego designu zewnętrznego. i30 zapewnia komfortową jazdę dla wszystkich pasażerów, oferując wyjątkową przestronność. Poczucie przestrzeni wzbogaca opcjonalny panoramiczny szklany dach, który umożliwia uchylanie lub przesuwanie. Podczas jazdy podłokietnik można przesuwać do przodu, aby uzyskać najwygodniejszą pozycję, a także można go otworzyć, aby uzyskać dodatkowe możliwości przechowywania. Aby umożliwić klientom zabranie wszystkiego, co potrzebują, Nowa Generacja i30 oferuje pojemność bagażową wynoszącą do 395 litrów (VDA 211) i maksymalnie 1 301 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Praktyczność wspiera praktyczna, dwustopniowa deska bagażowa oraz otwór na narty w tylnym środkowym siedzeniu.

W przypadku wnętrza klienci mogą wybierać spośród trzech opcji kolorystycznych: Oceanids black z dwoma różnymi opcjami materiałowymi lub czarne skórzane siedzenia, dwu-tonowa kombinacja Slate Grey i Oceanids black z materiałowymi lub skórzanymi siedzeniami z wzorem diamentowym lub dwu-tonowa kombinacja eleganckiego Indigo Blue i Oceanids Black z skórzanymi siedzeniami.

Dla większego komfortu przednie siedzenia mogą być podgrzewane lub chłodzone w trzech stopniach. Gdy klient wybiera elektrycznie regulowane siedzenia, przednie siedzenia mogą być regulowane w 10 kierunkach, w tym wsparcie lędźwiowe, a dodatkowo fotel kierowcy teraz ma funkcję pamięci z dwoma programowalnymi pozycjami siedzenia.

03. Właściwości Jezdne

Wybór Napędów

Nowa Generacja i30 jest napędzana gamą silników benzynowych i diesla o małej pojemności, które dostarczają dynamiczne i efektywne doświadczenia podczas jazdy. Jest dostępnych trzy silniki benzynowe oraz jeden silnik diesla. Wszystkie silniki są standardowo wyposażone w system zintegrowanego zatrzymywania i ruszania (ISG) w celu zwiększenia wydajności. Klienci mogą wybierać między nowym silnikiem 1.4 T-GDI, turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem – to pierwszy taki model w Hyundai – o mocy 140 KM, silnikiem 1.0 T-GDI, turbodoładowanym trzycylindrowym silnikiem o mocy 120 KM lub silnikiem 1.4 MPI czterocylindrowym o mocy 100 KM oraz jednym silnikiem diesla: turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem diesla o pojemności 1.6 litra, dostępnym z trzema mocami: 95, 110 i 136 KM oraz emisją CO2 wynoszącą od 89g CO2/km (wartość docelowa). Silniki współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub efektywną i szybko reagującą siedmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (7DCT).

Nowy 1.4 T-GDI – Lekki, Ekonomiczny i Przyjemny w Jeździe

Silnik benzynowy o pojemności 1,353 cc, czterocylindrowy silnik turbo, jest znacznie lżejszy od swojego poprzednika, silnika Gamma 1.4-litrowego. Waga jednostki została zredukowana o 14 kg, a także ma lepszą wydajność i moc, dostarczając 140 KM i 242 Nm momentu obrotowego.

Nowy silnik posiada turbosprężarkę o wysokim ciśnieniu zintegrowaną w kolektorze wydechowym, co polepsza sprawność operacyjną. Przeniesienie i przeprojektowanie turbosprężarki poprawia czas reakcji na pedał gazu oraz moment obrotowy przy niskich obrotach. Nowa konstrukcja bezpośrednio wtryskuje paliwo do cylindra, poprawiając wskaźniki spalania dla lepszej mocy i efektywności paliwowej.

Nowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.4-litra T-GDI jest oferowany z 6MT lub 7DCT, co daje możliwość wyboru pomiędzy pełnym automatycznym trybem pracy a manualnymi zmianami biegów.

1.0 T-GDI – Trzycylindrowa Dynamika

Silnik 1.0 T-GDI, rozwinięty przez Centrum Techniczne Namyang w Korei we współpracy z Europejskim Centrum Technicznym w Niemczech, z mocą 120 KM i 170 Nm, stanowi idealne połączenie dynamiki i efektywności.

Turbosprężarka z elektronicznie sterowanym siłownikiem zaworu upustowego poprawia efektywność paliwową przez obniżenie strat pompowych oraz poprawia reakcję na pedał gazu i moment obrotowy na niskich obrotach. Jednostka ma wtryskiwacz GDI z sześcioma otworami, pod dużym ciśnieniem wynoszącym 200 bar, co zapewnia czyste spalanie i poprawia ekonomię paliwową oraz emisje.

Aby utrzymać jednostkę silnikową jak najmniejszą, kolektor wydechowy jest zintegrowany w głowicy cylindra i może być efektywnie chłodzony systemem chłodzenia wodą głowicy cylindra. Te działania skutkują szybszym nagrzewaniem katalizatora i ostatecznie poprawiają realne zużycie paliwa i emisje.

Silnik 1.0 T-GDI jest oferowany z 6MT.

1.6-litrowy Turbo Diesel: Jeden Silnik, Trzy Moce

Dla klientów poszukujących silnika diesla, Nowa Generacja Hyundai i30 jest dostępna z turbodoładowanym silnikiem diesla o pojemności 1.6 litra, czterocylindrowym, dostępnym w trzech mocach: wersji 'standardowej’ z 95 KM, wersji 'średniej mocy’ z 110 KM oraz wersji 'wysokiej mocy’ z 136 KM, dostarczając maksymalny moment obrotowy 275 Nm. Zarówno wersje średniej mocy, jak i wysokiej mocy można wybrać z 6MT lub 7DCT.

Siedmiobiegowa Skrzynia z Podwójnym Sprzęgłem

Hyundai Motor wprowadził swoją pierwszą siedmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem w 2015 roku, łącząc zalety skrzyń automatycznych i manualnych. 7DCT zapewnia poprawę w zużyciu paliwa i emisji CO2 o nawet 20% w porównaniu do konwencjonalnej sześciobiegowej skrzyni automatycznej, podczas gdy osiągi przyspieszenia mogą wzrosnąć o 10%.

7DCT składa się z dwóch suchych sprzęgieł i siłownika dla każdego sprzęgła. Moc silnika jest przekazywana niezależnie do napędu nieparzystego i parzystego, co pozwala zawsze być gotowym do zmiany biegu bez przerwy w momencie obrotowym. Dla optymalizacji reakcji zastosowano elektrycznie napędzany siłownik, a zewnętrzne tłumiki poprawiają hałas, wibracje i twardość podczas jazdy.

W połączeniu z siedmiobiegową skrzynią z podwójnym sprzęgłem Nowa Generacja i30 oferuje dwa tryby jazdy: normalny i sportowy. W trybie sportowym zmienia się wzór zmiany biegów, trzymając biegi dłużej przed zmianą, a kierownica daje sportowe odczucie, a reakcja na pedał gazu jest dostosowywana.

Jazda i Właściwości Jezdne

Nowa Generacja i30 została opracowana i przetestowana w Europie z przeprowadzonymi przyspieszonymi testami trwałości i dynamicznymi testami na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie, słynnym Nürburgring Nordschleife, a także przeszła rygorystyczne testy drogowe w całej Europie, od najzimniejszych warunków testowych w Szwecji po testy w Alpach i gorących warunkach w południowej Hiszpanii, aby spełnić wysokie oczekiwania europejskich klientów.

Inżynierowie rozwoju określili cechy Nowej Generacji i30; precyzyjny, naturalny i połączony układ kierowniczy; zwrotność, responsywność i przewidywalność w prowadzeniu; dynamiczna jazda bez kompromisów w zakresie komfortu z dobrą kontrolą karoserii. W porównaniu do swojego poprzednika, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest o 10% bardziej bezpośredni, a reakcja na pojazd jest szybsza o 15 milisekund.

Nowe podwozie Nowej Generacji i30 zostało całkowicie przebudowane, aby zapewnić dynamiczne i komfortowe wrażenia z jazdy o wysokim poziomie komfortu jazdy. W tym celu standardowo zastosowano adaptacyjne tylne zawieszenie wielowahaczowe we wszystkich wersjach z podwójnym dolnym ramieniem oraz dostosowane do wydajności amortyzatory.

Wydajność hamowania została zoptymalizowana poprzez zwiększenie średnicy hamulców do 288 mm z przodu, co pozwala kierowcy na zastosowanie silniejszej siły hamowania, szczególnie w gorących warunkach kół.

Silna i Lekka Karoseria: 53% Stali o Wysokiej Wytrzymałości

Hyundai Motor jest jedynym producentem samochodów, który produkuje własną stal do produkcji swoich pojazdów globalnie, co przynosi ogromne korzyści dla Nowej Generacji i30, posiadającej mocną i lekką konstrukcję, która poprawia osiągi dynamiczne i zwiększa bezpieczeństwo pasażerów.

Ilość stali o wysokiej wytrzymałości prawie podwoiła się do 53%, jednocześnie redukując wagę nadwozia o 28 kg i zwiększając sztywność o 22% w porównaniu do swojego poprzednika. W produkcji długość klejów konstrukcyjnych została zwiększona do 112 m, poprawiając sztywność przy jednoczesnym zmniejszeniu wagi.

04. Połączony i Troskliwy

Inteligentne funkcje łączności, których większość klientów wymaga, czynią Nową Generację i30 mądrym i satysfakcjonującym wyborem. Klienci mogą wybierać pomiędzy standardowym systemem audio premium z pięciocalowym pojemnościowym ekranem dotykowym z wbudowaną dynamiczną kamerą tylną, łącznością Bluetooth i funkcją My Music lub opcjonalnym nowym systemem nawigacyjnym z ośmiocalowym ekranem pojemnościowym. Dla kierowców, którzy chcą połączyć swoje smartfony z ośmiocalowym systemem nawigacyjnym, Nowa Generacja i30 oferuje zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto. Oba systemy umożliwiają użytkownikom podłączenie swoich urządzeń, aby dostarczyć i kontrolować funkcje muzyczne, telefoniczne lub nawigacyjne na ekranie. Bezzwłoczna łączność pozwala kierowcom i pasażerom pozostać w kontakcie, zachowując koncentrację na drodze. Aby zapewnić, że telefony pasażerów są zawsze naładowane, Nowa Generacja i30 oferuje również bezprzewodową indukcyjną ładowarkę (standard Qi) dla telefonów komórkowych oraz port USB umiejscowiony w zamkniętej konsoli centralnej.

Nowy system nawigacyjny jest dostarczany z siedmioletnią bezpłatną subskrypcją usług LIVE. Usługi LIVE oferują aktualizowane informacje w czasie rzeczywistym: pogoda, ruch drogowy, fotoradary i wyszukiwanie punktów zainteresowania online. System nawigacyjny ma mapy 3D i może wyświetlać zdjęcia, jeśli podłączysz pamięć USB.

Najwyższe Aktywne Bezpieczeństwo

Nowa Generacja i30 jest wyposażona w najnowsze funkcje aktywnego bezpieczeństwa, aby spełnić najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa: autonomiczne hamowanie awaryjne z systemem ostrzegania o kolizji z przodu, inteligentny tempomat, wykrywanie martwego pola, alert o skrzyżowaniu z ruchem, system utrzymania pasa ruchu, funkcję informacji o ograniczeniu prędkości oraz asystent świateł drogowych. Nowością w ofercie Hyundai jest Alert Uwag kierowcy, który daje Nowej Generacji i30 wszystkie dostępne funkcje aktywnego bezpieczeństwa dla pojazdów Hyundai Motor, czyniąc go samochodem z najnowocześniejszym pakietem bezpieczeństwa.

Autonomiczne Hamowanie Awaryjne (AEB)

i30 jest również wyposażony w AEB, w tym system ostrzegania o kolizji z przodu (FCWS), zaawansowaną funkcję aktywnego bezpieczeństwa, która ostrzega kierowców o sytuacjach awaryjnych, autonomicznie hamując, jeśli zajdzie taka potrzeba. Przy użyciu radarów i czujników kamery z przodu, AEB działa w trzech etapach. Początkowo ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, kontrolując hamulec w zależności od etapu zagrożenia kolizją, a tuż przed chwilą kolizji stosuje maksymalną siłę hamowania. Gdy na drodze wykryty zostaje pojazd lub pieszy, system zostaje aktywowany, działając przy prędkości 10 km/h lub wyższej, minimalizując szkody, gdy kolizja jest nieunikniona.

Alert Uwag Kierowcy (DAA)

Po raz pierwszy w pojeździe Hyundai Motor występuje Alert Uwag Kierowcy, funkcja ochrony kierowcy, która monitoruje wzory jazdy, aby wykryć brawurową lub zmęczoną jazdę i zapobiegać potencjalnym wypadkom. System analizuje różne sygnały pojazdu, takie jak kąt skrętu, moment skrętu, pozycję pojazdu w pasie oraz czas jazdy. Dodatkowo kierowca może dostosować ustawienie czułości tego systemu. Jeśli system wykryje nieuważne wzory jazdy, na desce rozdzielczej pojawi się sygnał dźwiękowy oraz komunikat ostrzegawczy.

Inteligentny Tempomat (SCC)

Używając radarów z przodu, SCC pozwala utrzymać stałą prędkość i odległość od pojazdu z przodu bez naciskania na pedały gazu lub hamulca; automatycznie wyłącza się, gdy prędkość spadnie do 10 km/h lub mniej.

Detektor Martwego Pola (BSD)

Wykorzystując technologię radaru, Detektor Martwego Pola (BSD) z asystentem zmiany pasa monitoruje tylne rogi, a jeśli wykryje inny pojazd, na lusterkach zewnętrznych pojawia się wizualne ostrzeżenie. Jeśli kierowca włączy sygnały, emitowany jest sygnał dźwiękowy. To samo dotyczy sytuacji zmiany pasa, gdy inny pojazd zostaje wykryty.

Alert o Ruchu Poprzecznym z Tyłu (RCTA)

Wykorzystując czujniki BSD, system RCTA zmniejsza ryzyko kolizji z nadjeżdżającym ruchem podczas wycofywania się z wąskich obszarów o niskiej widoczności. Używając radaru do skanowania 180-stopniowego obszaru za pojazdem w celu wykrycia nadjeżdżającego ruchu poprzecznego, RCTA ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie.

System Utrzymywania Pasa Ruchu (LKAS)

LKAS ostrzega kierowcę o niebezpiecznych ruchach przy prędkości powyżej 60 km/h, wykrywając pozycję samochodu. System LDWS wydaje alarm, gdy samochód zjeżdża z białych, szarych i niebieskich linii, jak również z kropek Bott’a na drodze, podczas gdy LKAS ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie przed wprowadzeniem korekcyjnego skrętu, aby przywrócić kierowcę do bezpiecznej pozycji.

Funkcja Informacji o Ograniczeniu Prędkości (SLIF)

SLIF wykorzystuje kamerę z przodu i informacje z systemu nawigacyjnego, aby identyfikować znaki prędkości na drodze i wyświetlać aktualne ograniczenie prędkości w czasie rzeczywistym. Informacje wyświetlane są zarówno na wyświetlaczu systemu nawigacyjnego, jak i w TFT.

Asystent Świateł Drogowych (HBA)

Gdy przełączony jest w tryb automatyczny, HBA wykrywa zarówno nadjeżdżające pojazdy, jak i pojazdy w tym samym pasie z przodu w nocy i zmienia na światła drogowe, gdy to konieczne, minimalizując efekt oślepienia dla innych kierowców. Kiedy nie wykryto pojazdów, system automatycznie ponownie aktywuje światła drogowe, maksymalizując zasięg widzenia kierowcy.

Najwyższe Bezpieczeństwo Pasywne

Z 53% stali o wysokiej wytrzymałości, Nowa Generacja i30 korzysta ze zwiększonej sztywności o 22% oraz wysokiej absorpcji energii uderzeniowej, minimalizując deformacje dla ochrony pasażerów w przypadku kolizji.

Dzięki poprawionej metodzie gorącego formowania, zewnętrzne wzmocnienie boczne Nowej Generacji i30 jest produkowane jako jeden komponent. Wcześniej składało się z pięciu połączonych komponentów. Całkowicie nowa technologia zmniejsza wagę o 4,1 kg i zwiększa sztywność oraz absorpcję energii uderzeniowej.

1.6L 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1585 Cm3
Moc80.9 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
108 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
280 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2784 Lbs (1263 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

1.6L 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1585 Cm3
Moc100 Kw @ 4000 Rpm
136 Hp @ 4000 Rpm
134 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1500-3000 Rpm
280 Nm @ 1500-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2784 Lbs (1263 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2102 G/Km

1.6L 6MT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1585 Cm3
Moc69.9 Kw @ 4000 Rpm
95 Hp @ 4000 Rpm
94 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1500-2000 Rpm
280 Nm @ 1500-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2784 Lbs (1263 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

1.6L 7AT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1585 Cm3
Moc80.9 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
108 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
280 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2851 Lbs (1293 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L 7AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1585 Cm3
Moc100 Kw @ 4000 Rpm
136 Hp @ 4000 Rpm
134 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
300 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2851 Lbs (1293 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L Eco 6MT FWD C(110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1585 Cm3
Moc80.9 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
108 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
280 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2784 Lbs (1263 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Emisja CO289 G/Km

1.0L T-GDI 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc88.3 Kw @ 6000 Rpm
120 Hp @ 6000 Rpm
118 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy126 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
171 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2632 Lbs (1194 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3968 Lbs (1800 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2112 G/Km

1.0L T-GDI Eco 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc88.3 Kw @ 6000 Rpm
120 Hp @ 6000 Rpm
118 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy126 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
171 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2632 Lbs (1194 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3968 Lbs (1800 Kg)
Emisja CO2103 G/Km

1.4L MPi 6MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc73.5 Kw @ 6000 Rpm
100 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy99 Lb-Ft @ 4000 Rpm
134 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2577 Lbs (1169 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3880 Lbs (1760 Kg)
Emisja CO2126 G/Km

1.4L T-GDI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1353 Cm3
Moc103 Kw @ 6000 Rpm
140 Hp @ 6000 Rpm
138 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy179 Lb-Ft @ 1500 Rpm
242 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2654 Lbs (1204 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

1.4L T-GDI 7AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1353 Cm3
Moc103 Kw @ 6000 Rpm
140 Hp @ 6000 Rpm
138 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy179 Lb-Ft @ 1500 Rpm
242 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2734 Lbs (1240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

1.4L T-GDI Eco 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1353 Cm3
Moc103 Kw @ 6000 Rpm
140 Hp @ 6000 Rpm
138 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy179 Lb-Ft @ 1500 Rpm
242 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195 / 65 R15
Długość170.9 In (4341 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2654 Lbs (1204 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Emisja CO2109 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.