Hyundai poczynił ważny krok, wprowadzając w 2012 roku wersję hatchback z trzema drzwiami w gamie i30, nawiązując tym samym do pomysłu zaprezentowanego przez swoją siostrzaną markę Kia w modelu pro-cee’d.
Była to trzecia wersja nadwoziowa i30, po hatchbacku i kombi. Hyundai starał się dotrzeć do młodszych klientów poprzez kształt coupe i rywalizować z dobrze znanym VW Golfem w wersji trzydrzwiowej oraz Renault Megane Coupe. Jednak wydawało się, że koreańska marka przybyła na przyjęcie zbyt późno, ponieważ inni europejscy producenci samochodów już wycofali swoje trzydrzwiowe wersje z oferty.
Trzydrzwiowa wersja i30 wyglądała bardziej agresywnie niż jej pięciodrzwiowy odpowiednik. Oferowała nowe reflektory oraz unikalne LED-owe światła dzienne. Posiadała również czarny grill siatkowy zamiast nadwoziowego z pięciodrzwiowej wersji. Pochylona szyba czołowa była jeszcze bardziej nachylona niż w standardowym hatchbacku, a krótka kabina z niskim dachem nadawała samochodowi sportowy wygląd. Hyundai dodał spoiler dachowy na pochyłym tylnej klapie.
Wewnątrz, i30 coupe oferowało sportowe fotele kubełkowe z przodu oraz tylną kanapę z dzielonym oparciem w proporcji 60/40. Producent zainstalował jednostkę infotainment lub radio CD w centralnej części deski rozdzielczej, w zależności od poziomu wyposażenia. W przeciwieństwie do pięciodrzwiowego modelu, coupe oferowało opcję otwierającego się panoramicznego szklanego dachu, podobnego do tego w wersji kombi.