Podczas gdy światowy kryzys gospodarczy mocno uderzył w przemysł motoryzacyjny, Hyundai podjął odważny krok, oferując model i30 w wersji kombi, zdobywając klientów swoich konkurentów.
Hyundai wprowadził linię i30 w 2007 roku, a model ten okazał się sukcesem. Jego brat, Kia cee’d, cieszył się tym samym sukcesem na rynku dzięki niższej cenie. Ale to nie wszystko; i30 zadebiutował w następnym roku w wersji kombi, której cena była niższa niż u najważniejszych europejskich konkurentów. Co więcej, oferował kilka udogodnień, których oni nie mieli.
Chociaż tył hatchbacka przypominał Mazdę 3, wersja kombi miała unikalny design na rynku. Jej tylni profil bardziej przypominał kompaktowego SUV-a. Wąskie, wysokie światła tylne zamontowane były na słupkach D, nie wkraczając w obszar klapy bagażnika. Dodatkowo, szerokość podstawy załadunkowej była większa niż w jej hatchbackowym odpowiedniku.
Wnętrze i30 pokazywało dobry smak w doborze kolorów deski rozdzielczej i paneli drzwiowych, mimo budżetowych materiałów. W przeciwieństwie do cee’da, który miał różne jasne kolory dla deski rozdzielczej, i30 pozostał przy jasnoniebieskich żarówkach, co wprowadzało zrelaksowaną atmosferę dla kierowcy i pasażerów. Samochód był wyposażony w dzieloną kanapę tylną. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy, pojemność bagażnika zwiększała się z 415 litrów (14,66 stopy sześciennej) do 1395 litrów (49,26 stopy sześciennej), co było dobre, ale nie prowadziło w klasie.
Pod maską Hyundai zainstalował wybór silników diesla i benzynowych o mocy od 109 do 143 KM. Chociaż większość wersji była połączona z 5-biegową skrzynią manualną, niektóre wersje były dostępne z 4-biegową skrzynią automatyczną. Niezależne zawieszenie w każdym rogu było plusem i umieszczało i30 w strefie komfortu w porównaniu do Renault Megane czy Opla/Vauxhalla Astry.
Nowy Hyundai i30 Estate oparty jest na wydłużonej platformie, która została wydłużona o 50 mm, co sprawia, że jest bardziej elastycznym i rodzinnym pojazdem. A zaczynając od ceny 12 995 funtów, nowy Hyundai i30 przewyższa konkurencję pod względem wartości i wyposażenia.
Skierowany do rodzin i miłośników rekreacyjnej jazdy, którzy nie chcą kompromisów, jakie oferują pojazdy MPV, Hyundai i30 Estate ma więcej miejsca na nogi i głowę z tyłu niż hatchback, a także większy bagażnik i niższy próg załadunkowy.
Jednak to nie tylko praktyczność Hyundai i30 Estate sprawia, że inne samochody w tym sektorze wydają się nieco mniej atrakcyjne. Podobnie jak Hyundai i30 hatch, jest wyjątkowo dobrze wyposażony i posiada szereg standardowych funkcji, które zazwyczaj znajdują się w opcjach konkurencyjnych modeli. Klimatyzacja, ESP oraz dodatkowe złącze USB/iPod są standardem w całej gamie – tak samo jak unikalna pięcioletnia, nieograniczona gwarancja na przebieg oferowana przez Hyundai.
Hyundai i30 ma również szereg cech konstrukcyjnych, które wyróżniają go na tle hatchbacka. Przód pojazdu ma dodatkowe chromowane akcenty, a standardowe relingi dachowe są zarówno atrakcyjne, jak i praktyczne. W wersji kombi znajdują się również lusterka boczne, które mają wbudowane światła kierunkowskazów – funkcja unikalna w tym segmencie. Dla zwiększenia bezpieczeństwa – i aby uniknąć przypadkowego uderzenia przez lokalnego dostawcę pizzy – lusterka te składane są elektrycznie.
Klienci mogą wybierać spośród trzech opcji silnikowych i skrzyń biegów. Zarówno silnik benzynowy 1.6, jak i silnik diesla CRDi 1.6 już znajdują się w ofercie hatchbacka, a silnik benzynowy 1.6 jest dostępny z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów.