HYUNDAI i30 N 2017-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HYUNDAI i30 N 2017-2020

Przejdź do galerii zdjęćHYUNDAI i30 N 2017-2020

Po rozpoczęciu programu WRC, koreański producent samochodów Hyundai zdecydował się wprowadzić na rynek swój pierwszy hot-hatch w 2018 roku: i30 N. I zaczęło to przyciągać coraz większą uwagę.

Hyundai i30 N próbował konkurować z dobrze znanymi hot-hatchami, takimi jak Golf GTI, Civic Type R i Seat Leon Cupra. Podobnie jak wymienione modele, i30 N był oferowany w dwóch wersjach, z których druga to i30 N Performance, która dodawała kilka cennych funkcji, takich jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Na zewnątrz, niewprawne oko nie dostrzegło by różnicy między zwykłym i30 a wersją N. Jednak większy czarny grill i czerwony akcent pod przednim zderzakiem były zauważalne. Z tyłu, podwójny wydech oferował prawdziwą orkiestrę dźwięków motorsportowych, szczególnie gdy samochód był w trybie sportowym. Aby dopełnić wrażenie, do auta dodano czarne osłony lusterek i czerniony spojler na dachu.

Wnętrze i30 N wyposażone było w kubełkowe fotele. Choć nie miały one nazwy Recaro, oferowały dobrą boczną podpórkę. W bagażniku dodano poprzeczną belkę między kołami, aby usztywnić nadwozie. Była ona demontowalna, na wypadek gdyby ktoś chciał przewieźć większy przedmiot w szybkim i zwinnym i30 N.

Pod maską, i30 oferowane było z silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem. W wersji N miał on 250 koni mechanicznych, podczas gdy pakiet Performance dodawał kolejne 25 koni.

Hyundai i30 N to pierwszy model o wysokich osiągach w ofercie marki Hyundai Motor w linii N. Stworzony na bazie nowej generacji i30, i30 N został zaprojektowany od podstaw, aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy zarówno na co dzień, jak i na torze. Linia N powstała w Namyang, w globalnym centrum badań i rozwoju Hyundai Motor w Korei, a jej możliwości były doskonalone na Nürburgringu, jednym z najtrudniejszych torów wyścigowych na świecie oraz siedzibie Centrum Testowego Hyundai. Logo N symbolizuje zakręt – ostateczny fragment toru, na którym i30 N był dokładnie testowany i wykazał swoje możliwości. Model i30 N czerpie inspirację z doświadczeń Hyundai Motorsport w WRC od 2014 roku.

„Hyundai i30 N został stworzony z jedynym celem – dostarczyć maksymalną radość z jazdy naszym klientom w przystępnym pakiecie o wysokich osiągach,” mówi Albert Biermann, wiceprezydent wykonawczy ds. rozwoju wydajności i wysokich osiągów pojazdów. „Dzięki modelom o wysokich osiągach N, zwiększymy atrakcyjność naszej marki za pomocą emocjonalnych produktów, które odpowiadają potrzebom osób, które pragną mieć uśmiech na twarzy, prowadząc swoje auto po krętej drodze i słuchając dźwięku silnika. Dlatego mierzymy osiągi w BPM, czyli uderzeniach serca na minutę, a nie tylko w RPM.”

i30 N jest odpowiedzią Hyundai Motor na rosnące preferencje klientów dotyczące bezkompromisowej innowacji i technologicznej wydajności. Premiera modelu w całej Europie planowana jest na koniec 2017 roku, a całkowicie nowy i30 N jest przeznaczony dla entuzjastów jazdy. Model i30 N ma unikalny charakter i spójną, ponadczasową stylistykę – w tym charakterystyczny dla Hyundai kształt Cascading Grille z przodu, który cechuje się opadającym kształtem inspirowanym przepływem ciekłego stali.

Skoncentrowany na Przyjemności z Jazdy

Hyundai i30 N został zaprojektowany w oparciu o trzy filary tematyczne pod hasłem „Przyjemność z jazdy”: zakręty, zdolności torowe i codzienny samochód sportowy.

Hyundai i30 N został stworzony, aby serce kierowcy biło szybciej, gdy wsiada za kierownicę. Gdy kierowca wciska pedał gazu i zmienia biegi, funkcja synchronizacji obrotów wspomaga płynne zmienianie biegów, a funkcja overboost zwiększa moment obrotowy (+8%) i przyspieszenie (+6-7%). Uczucie to potęguje dźwięk samochodu z podwójnego tłumika, który ma zmienny system zaworu wydechowego. Kokpit i30 N pokazuje kluczowe parametry wydajności za pomocą nowego zestawu wskaźników oraz trybów wyświetlacza o przekątnej 8 cali, takich jak wskaźnik G-Force do bieżącego monitorowania wydajności. Stylistyka opiera się na prawdziwych samochodach o wysokich osiągach i zawiera charakterystyczną dla Hyundai kratkę Cascading Grille z przodu, agresywnie wyglądające zderzaki przedni i tylny oraz nowy spojler tylny. Zgodnie z zasadą „forma podąża za funkcją”, projekt pojazdu zwiększa aerodynamikę i wydajność chłodzenia. Jego działanie koncentruje się na czystym połączeniu między samochodem a kierowcą. i30 N jest stworzony z myślą o kierowcy, aby zapewnić maksymalną responsywność, zrównoważoną wydajność i przyjemność z jazdy.

Zakręty

Hyundai i30 N uwielbia zakręty. Logo N symbolizuje zakręt, krytyczną część toru, gdzie i30 N osiąga maksymalną przyczepność, precyzję i uczucie. Mocny silnik turbo o pojemności 2,0 litra dostarcza do 275 PS i 353 Nm momentu obrotowego. Oferuje bezpośrednią reakcję z liniowym rozwojem mocy dzięki szybkiej reakcji turbosprężarki. Pojazd ma napęd na przednie koła i sześciobiegową manualną skrzynię biegów.

Maksymalna przyczepność i30 N zapewniają opony wysokowydajne Michelin 18-calowe lub Pirelli 19-calowe. Zainstalowane zasilanie kierownicy z silnikiem zamocowanym na belce jest bardzo bezpośrednie i oferuje wysoką precyzję. Obniżona karoseria jest sztywna, a w połączeniu z Elektronicznie Sterowanym Zawieszeniem (ECS) zmniejsza przechyły i zwiększa prędkość pokonywania zakrętów, umożliwiając kierowcy dostosowanie tłumików od codziennej jazdy do wyczynowej jazdy torowej.

Hyundai i30 N został zaprojektowany aerodynamicznie, aby zmniejszyć siłę nośną, co pozwala utrzymać karoserię blisko drogi, gdy wymagana jest maksymalna przyczepność. Elektroniczna Ograniczona Dyferencjal (E-LSD) zwiększa przyczepność i dostarcza maksymalną moc do drogi. Dla prawdziwych entuzjastów Elektroniczna Kontrola Stabilności (ESC) może być całkowicie wyłączona dla maksymalnej swobody. Aby zapewnić kierowcy i pasażerom maksymalny komfort, ekskluzywnie zaprojektowane sportowe fotele N oferują maksymalną stabilność i wsparcie boczne w każdej sytuacji drogowej.

Zdolność do jazdy na torze

W rozwoju pojazdu kluczowymi elementami były trwałość i wydajność torowa. i30 N przeszedł 10 000 km jazdy na Nordschleife na torze Nürburgring w celu testowania trwałości. Samochód uczestniczył również dwukrotnie w najtrudniejszym teście wytrzymałościowym na świecie, 24-godzinnym wyścigu ADAC na Nürburgringu. Silnik i jego komponenty były testowane pod kątem całkowitej oceny pojazdu w 2016 roku oraz w celu zapewnienia ogólnej wydajności na torze w 2017 roku. Dzięki temu, gdy kierowca zabiera i30 N na tor, może być pewien, że osiągi samochodu wytrzymają. Hamulce zostały zaprojektowane tak, aby były trwałe, z dodatkową funkcją chłodzenia poprzez wloty powietrza w przednim zderzaku. Elektronicznie Sterowane Zawieszenie (ECS) pozwala kierowcy dostosować i30 N do najlepszych wymagań toru wyścigowego. Wysoka sztywność nadwozia jest zwiększona przez tylną belkę sztywności za tylnymi siedzeniami. Samochód ma mocny sprzęgło, które zostało zaprojektowane na długi czas, a precyzyjna sześciobiegowa manualna skrzynia biegów ma krótki skok, co zwiększa szybkość zmiany biegów.

Codzienny samochód sportowy

Hyundai i30 N to codzienny samochód sportowy, odpowiedni do komfortowej jazdy codziennej w dni robocze lub osiągów torowych w weekendy. Oferując dużą różnorodność opcji personalizacji, i30 N jest dobrze zbalansowanym hatchbackiem, który łączy osiągi z użytecznością, aby stworzyć najlepsze wrażenia z jazdy. Dostępnych jest pięć trybów jazdy, w tym Eco, Normal, Sport, N oraz ustawienia N Custom, które można wybrać za pomocą dwóch dedykowanych przycisków na kierownicy. Różne tryby zmieniają charakter samochodu, dostosowując parametry wysokich osiągów silnika, tłumików, Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC), Elektronicznego Ograniczonego Dyferencjału (E-LSD), dźwięku, sterowania oraz synchronizacji obrotów. Dodatkowo, kierowca może użyć przycisku synchronizacji obrotów na kierownicy, aby zwiększyć obroty silnika podczas zmiany z wyższego na niższy bieg, podczas gdy kontrola startowa samochodu pomaga wystartować tak szybko, jak to możliwe, kontrolując moment obrotowy silnika.

Oferta Hyundai Motor N: narodzili w Namyang, doskonaleni na Nürburgringu

Hyundai i30 N to pierwszy model o wysokich osiągach w ofercie Hyundai Motor w linii N. Litera 'N’ oznacza Namyang, globalne centrum badań i rozwoju Hyundai Motor w Korei, gdzie zrodziła się ta idea, oraz Nürburgring, siedzibę Europejskiego Centrum Testowego Hyundai Motor, gdzie linia N była dalej rozwijana i testowana. Bliskie połączenie między Namyang a Nürburgring stworzyło fundamenty dla N, mając na celu dostarczenie przyjemności z jazdy. Symbolizujące zakręt, logo 'N’ ucieleśnia ten aspekt – zwinny pojazd, który jest przyjemny w prowadzeniu – i reprezentuje ostateczne doznania z jazdy po krętych drogach.

Inspirowany Motorsportem – sprawdzona historia Hyundai

Powstały na początku 2013 roku i mający swoją siedzibę w Alzenau w Niemczech, Hyundai Motorsport został założony, aby opracować długoterminowy program motorsportowy, który demonstruje emocje i inżynierię, które Hyundai wkłada w swoje samochody. Przez ostatnie cztery lata Hyundai Motorsport z powodzeniem uczestniczył w Mistrzostwach Świata w Rajdach FIA (WRC), uznawanych za jedną z najbardziej wymagających i zróżnicowanych dyscyplin motorsportowych. Poza środowiskiem rajdowym, Hyundai Motorsport rozpoczął również testy i30 TCR.

Wysokowydajne koncepcje Hyundai’a powstały w trakcie rozwoju samochodów WRC. Dlatego WRC uznawane jest za kolebkę linii N, a tym samym i i30 N. W trakcie wyścigów, z samochodami rywalizującymi na drogach żwirowych, asfaltowych, śnieżnych i lodowych, inżynierowie Hyundai Motor identyfikują dalsze ulepszenia i potencjalne wzrosty wydajności dla i30 N.

Centrum Testowe Nürburgring

Nordschleife Nürburgring był i nadal jest wykorzystywany do doskonalenia technologii wysokich osiągów N. W tym roku kultowy tor wyścigowy Nürburgring obchodzi 90-lecie i jest znany jako jeden z najtrudniejszych torów wyścigowych na świecie. Z 73 zakrętami i 20,8 kilometra asfaltu, jest również kompleksem motorsportowym i siedzibą własnego centrum testowego Hyundai Motor o powierzchni 3600 metrów kwadratowych, którym zarządza europejskie centrum techniczne Hyundai Motor. Tam odbywają się przyspieszone testy trwałości Hyundai Motor. Każdy samochód biorący udział w testach okrąża Nürburgring od 420 do 480 razy zarówno w warunkach suchych, jak i mokrych, symulując do 180 000 km intensywnej jazdy – co odpowiada normalnemu cyklowi życia pojazdu – w zaledwie cztery tygodnie.

Centrum R&D w Namyang: miejsce narodzin i30 N

Otwarte w 1995 roku w Hwaseong w Korei Południowej i zatrudniające 13 000 naukowców, Centrum R&D w Namyang jest sercem globalnej sieci badawczo-rozwojowej Hyundai Motor oraz miejscem narodzin nowego i30 N. Znajdujące się na ponad 3,3 miliona metrów kwadratowych terenu, składa się z różnych ośrodków projektowych i inżynieryjnych, napędu, wydajności oraz testowania, tunelu aerodynamicznego i akustycznego oraz badań i rozwoju w zakresie ochrony środowiska. Mieści 34 drogi, w tym belgijską, oraz tor wyścigowy o długości 4,5 km. Łącznie na terenie znajduje się 70 km dróg. Doskonałe trzymanie drogi i30 N jest wynikiem miesięcy testowania aerodynamiki w Centrum Badań Technologicznych Hyundai w Namyang oraz w tunelu aerodynamicznym.

Produkcja w Europie

Hyundai i30 N będzie produkowany w Hyundai Motor Manufacturing Czech w Nošovicach (HMMC). Zakład otwarty w 2008 roku rozpoczął produkcję pierwszej generacji i30 w tym samym roku. Ma roczną zdolność produkcyjną wynoszącą 350 000 samochodów i spełnia najwyższe standardy jakości, aby sprostać oczekiwaniom europejskich klientów. Zakład HMMC ma także otwarty tor testowy o długości 3,3 km na terenie fabryki, co zapewnia, że każdy pojazd jest testowany pod kątem właściwości dynamicznych, hałasu i funkcji, a także przeprowadzany jest pełny przegląd podwozia pod kątem wycieków płynów i poprawnej montażu.

Zaprojektowany z myślą o osiągach

Hyundai i30 N koncentruje się na prawdziwych cechach wydajności, jednocześnie wzmacniając doświadczenia kierowców. Posiada unikalne elementy wysokowydajnego designu, takie jak agresywnie wyglądające zderzaki przedni i tylny oraz nowy spojler tylny, w połączeniu z spójną i ponadczasową stylistyką gamy i30. Zgodnie z zasadą „forma podąża za funkcją”, projektanci współpracowali ściśle z ekspertami aerodynamicznymi, aby określić odpowiednią proporcję między siłą docisku samochodu, oporem powietrza i aerodynamiką, tworząc jak najlepsze doświadczenie z jazdy. Wynikiem jest obniżona karoseria w połączeniu z nowo zaprojektowaną aerodynamiką, co nadaje samochodowi sportowy kształt i mocną postawę, jednocześnie poprawiając równowagę drogową i zdolności torowe.

Design Zewnętrzny

Hyundai i30 N ma zwiększone nadkola z 18-calowymi lub unikalnymi 19-calowymi kołami, na których znajduje się logo N. W porównaniu do wersji pięciodrzwiowej, i30 N jest niższy o 4 mm przy 18-calowych kołach i o 8 mm przy 19-calowych kołach. Podpis N można także znaleźć na rzucających się w oczy czerwonych zaciskach hamulcowych oraz na kratce Cascading Grille z przodu. Wyraźnie wskazuje, skąd pochodzi model i zwiększa wrażenie wysokich osiągów.

Z przodu, i30 N zachowuje sportowy, agresywny wygląd poprzez czarną ramkę reflektorów. Z tyłu, trójkątne światło stop w nowym błyszczącym czarnym spojlerze i podwójny tłumik podkreślają uderzający wygląd sportowego hatchbacka.

Z przodu, zderzak z wyraźną kratką Cascading Grille, szczególnie akcentowaną czerwonym wstawkiem, ponownie podkreśla emocjonalny wygląd i silny charakter samochodu. Wloty świeżego powietrza po obu stronach przednich zderzaków poprawiają chłodzenie hamulców oraz aerodynamikę z poziomymi lampami do jazdy dziennej LED umiejscowionymi na górze. Za kratką Cascading Grille dodatkowe kurtyny powietrzne oferują dalsze osiągi przez poprawę przepływu powietrza, zmniejszając turbulencje w nadkolu i skuteczniej chłodząc silnik. Przedni splitter i tylni spojler tworzą siłę docisku oraz doskonałą równowagę aerodynamiczną.

Design Wewnętrzny

Wnętrze koncentruje się na połączeniu kierowcy z samochodem we wszystkich punktach kontaktowych. Koncepcja dedykowana jest ludziom, którzy naprawdę kochają samochody. Ekskluzywna kierownica „N” zapewnia, że kierowca ma 100% kontroli nad wszystkimi funkcjami wydajności jazdy. Po lewej stronie kierownicy kierowcy mogą wybrać trzy standardowe tryby jazdy: Normal, Sport i Eco. Po prawej stronie kierowca ma bezpośredni dostęp do przycisku flagi szachowej N do trybu N lub ustawienia dostosowanego, które jest wyświetlane na ekranie nawigacyjnym. Aby lepiej kontrolować silnik podczas zmiany biegów, kierowcy mogą aktywować system synchronizacji obrotów, używając dedykowanego przycisku obrotów tuż nad przyciskiem N. Kierownica jest wykonana z niebieskiego przeszycia charakterystycznego dla N i ozdobiona logo N na dole. Dźwignia zmiany biegów również ma charakterystyczny niebieski pasek jako część spójnego projektu kolorystycznego. Na górze znajduje się gałka zmiany biegów z oznaczeniem N.

Elektroniczny zestaw wskaźników jest specjalnie zaprojektowany dla pasjonatów jazdy. Wskaźnik zmiany biegów umiejscowiony na górze w centrum zestawu pokazuje, kiedy zmieniać biegi dla optymalnej wydajności jazdy na torze. Czerwona strefa zmiennego wskaźnika obrotów LED zmienia się w zależności od wydajności jazdy i różni się w zależności od temperatury oleju silnikowego. Zarówno wskaźnik obrotów, jak i prędkościomierz mają charakterystyczny design zgodny z linią N, otoczone niebieską linią świetlną.

Hyundai i30 N ma unikalnie zaprojektowane sportowe fotele wysokowydajne z dużym wsparciem lędźwiowym. Rozsuwane poduszki siedzeń dodatkowo poprawiają stabilność i komfort dla kierowcy i pasażera z przodu. Klienci mogą wybierać spośród kombinacji zamszu i skóry lub materiału. Oba warianty mają wyróżniające się, wytłoczone logo N na oparciu.

Wysokiej jakości paleta kolorów

Dzięki dziedzictwu motorsportowemu Hyundai Motor, i30 N jest dostępny w ekskluzywnym lakierze Performance Blue – kolorze wprowadzonym na początku zaangażowania Hyundai w WRC i od tego czasu reprezentującym linię N. Łącznie klienci mogą wybierać spośród sześciu różnych kolorów nadwozia. Oprócz Performance Blue, paleta zawiera Clean Slate, Polar White, Micron Grey oraz Phantom Black czy Engine Red.

Specjalne progi zwiększające sportowy charakter obniżonej karoserii są malowane na czarno, podczas gdy zewnętrzne lusterka mają błyszczące czarne malowanie. Ponieważ klamki są w kolorze nadwozia, prawie znikają, tworząc bardziej dynamiczny wygląd.

Wysokiej jakości materiały wewnętrzne i ciemne metalowe wstawki podkreślają elegancki charakter i30 N oraz jego powiązania z sektorem motorsportowym.

Wydajność jazdy

Hyundai i30 N koncentruje się na precyzji, kontroli, bezpieczeństwie i trwałości, jeśli chodzi o ostre osiągi i ekscytację z jazdy. Nowoczesne technologie wysokich osiągów mogą być skutecznie połączone, aby zapewnić płynniejszą i bardziej kontrolowaną jazdę. Kluczowe cechy wysokich osiągów są wiodące w swojej klasie dla pierwszego modelu N Hyundai Motor i mogą być wybierane indywidualnie przez kierowcę w zależności od nastroju jazdy.

System kierowniczy

Hyundai i30 N oferuje nowy poziom precyzji w swoim układzie kierowniczym, dostarczając dużą wartość kierowcy: jego system zasilania kierownicy z silnikiem zamocowanym na belce (R-MDPS) zapewnia stabilność pojazdu przy dużych prędkościach i sprawia, że samochód jest natychmiastowo responsywny przy niższych prędkościach. Elektryczny system wspomagania kierownicy umieszczony w mechanizmie kierowniczym oferuje bardzo wysoką wydajność i jest zaprojektowany nawet do jazdy na torze z oponami wyścigowymi.

Kontrola startu

Kontrola startu Hyundai i30 N kontroluje moment obrotowy silnika podczas startu z miejsca, pomagając wystartować samochód jak profesjonalny kierowca wyścigowy. Kontrola startu może być skutecznie używana w trybie N: przy wyłączonym systemie Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC) i z rozłączonym sprzęgłem, pierwszy bieg można włączyć natychmiast po puszczeniu pedału sprzęgła w ciągu pięciu sekund po pełnym przyspieszeniu.

Synchronizacja obrotów

Synchronizacja obrotów automatycznie dostosowuje obroty silnika, gdy kierowca zmienia z wyższego na niższy bieg. W zależności od trybu jazdy umożliwia to płynniejsze lub sportowe redukcje biegów. Przycisk synchronizacji obrotów można łatwo włączyć ręcznie, ponieważ znajduje się po prawej stronie kierownicy.

Elektronicznie Sterowane Zawieszenie (ECS)

Poprzez kontrolę siły tłumienia poprawia zarówno komfort jazdy, jak i stabilność. W zależności od warunków jazdy, od codziennych przejazdów do jazdy po torze, osiągi pojazdu można dostosować. Zastosowanie zaworu elektromagnetycznego gwarantuje precyzyjną i natychmiastową kontrolę siły tłumienia. Umożliwia kierowcy wpływanie na sztywność zawieszenia za pomocą przycisku.

Elektroniczna Kontrola Stabilności (ESC)

System Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC) stabilizuje pojazd podczas manewrów zakrętowych. W razie potrzeby ESC można całkowicie wyłączyć, aby uzyskać maksymalne uczucie torowe.

Elektronicznie Kontrolowany Ograniczony Dyferencjał (E-LSD) (z Pakietem Wydajności)

Silna zdolność pokonywania zakrętów przez i30 N osiągana jest dzięki różnym nowym funkcjom wydajności, takim jak Elektronicznie Kontrolowany Ograniczony Dyferencjał (E-LSD). Umożliwia to napędzanym kołom obracanie się z różnymi prędkościami, stosując różne ilości momentu obrotowego, w zależności od transferu obciążenia z wewnętrznego do zewnętrznego koła przedniego. Poślizg kół w określonych warunkach jest zredukowany, a podsterowność w zakrętach minimalizowana. E-LSD zwiększa maksymalną prędkość pokonywania zakrętów o 5%.

Elektroniczny Generator Dźwięku (ESG)

Aby zapewnić wnętrzu i30 N prawdziwe wrażenia z wysokich osiągów, sportowy dźwięk silnika generowany jest przez Elektroniczny Generator Dźwięku w panelu nadwozia. W kabinie, u podstawy szyby, znajduje się generator dźwięku silnika, który dodaje trochę dodatkowego dramatyzmu akustycznego, aby dopasować się do nastroju kierowcy.

Zmienny System Zaworu Wydechowego (z Pakietem Wydajności)

W zależności od trybu jazdy klient może wybierać z różnych dźwięków wydechu, a tym samym aktywnie kontrolować zawór wydechowy. Dźwięk różni się w zależności od rozmiaru otwarcia zaworu. Aktywny wydech z podwójnymi wyjściami ma kilka ustawień, pozwalając samochodowi zwiększyć dźwięk wydechu od normalnego do potężnego.

Tryby Jazdy

Kierowcy mogą wybierać spośród pięciu indywidualnych trybów jazdy: Eco, Normal, Sport, N oraz ustawienia N Custom, które można aktywować przy użyciu dwóch dedykowanych przycisków na kierownicy. Różne tryby zmieniają charakter samochodu, dostosowując parametry silnika, tłumików, Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC), Elektronicznego Ograniczonego Dyferencjału (E-LSD), dźwięku silnika, sterowania oraz synchronizacji obrotów. W trybie N Custom kierowcy mogą wybierać spośród ustawień Eco, Normal, Sport i Sport+ dla każdego składnika wysoce osiągowego, aby dopasować do preferencji jazdy i warunków drogowych.

Potężny Pakiet Wydajności

Hyundai i30 N napędzany jest przez silnik turbo o pojemności 2,0 litra dostępny z dwoma mocami: silnik standardowy dostarcza 250 PS, podczas gdy silnik z Pakietem Wydajności zwiększa maksymalną moc do 275 PS. Oba warianty osiągają maksymalny moment obrotowy wynoszący 353 Nm i maksymalną prędkość 250 km/h. Wersja 250 PS przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy, a wersja 275 PS w 6,1 sekundy.

Silnik oferuje bezpośrednią reakcję z liniowym rozwojem mocy dzięki szybko reagującej turbosprężarce i jest dostępny z napędem na przednie koła oraz sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Moc jest przekazywana niezależnie na układ biegowy, aby zawsze być gotowym do zmiany na następny bieg bez przerywania momentu obrotowego.

i30 N z Pakietem Wydajności wyłącznie dysponuje 19-calowymi oponami Pirelli P-Zero wysokowydajnymi, charakterystycznymi czerwonymi zaciskami hamulcowymi N oraz większymi tarczami hamulcowymi (18-calowymi z przodu, 17-calowymi z tyłu). Elektroniczny Ograniczony Dyferencjał (E-LSD) oraz Zmienny System Zaworu Wydechowego to dodatkowe cechy zawarte w Pakiecie Wydajności, które zapewniają optymalne wrażenia na torze wyścigowym.

Połączony i Troskliwy

Tryby jazdy Hyundai i30 N mogą być wyświetlane na 5,0-calowym lub opcjonalnym 8,0-calowym ekranie dotykowym z nawigacją, oferującym informacje o PS, momencie obrotowym, doładowaniu turbo, a także stoperze okrążenia i przyspieszenia.

Specyficzne menu ekranu trybu N także oferuje opcje dostosowywania dla silnika, zawieszenia, sterowania, dyferencjału (w Pakiecie Wydajności), synchronizacji obrotów skrzyni biegów, dźwięku wydechu i kontroli stabilności.

Hyundai i30 N uwzględnia zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto. Oba systemy umożliwiają użytkownikom podłączenie swoich urządzeń w celu dostarczenia i kontrolowania muzyki, funkcji telefonicznych lub nawigacyjnych na ekranie. Bezproblemowe połączenie pozwala kierowcom i pasażerom pozostać w kontakcie, jednocześnie skupiając się na drodze. Hyundai Motor oferuje również bezprzewodową indukcyjną ładowarkę do telefonów komórkowych (standard Qi) oraz siedmioletnią darmową subskrypcję usług LIVE. Usługi LIVE oferują zaktualizowane informacje w czasie rzeczywistym: pogoda, ruch drogowy, fotoradary i wyszukiwanie punktów zainteresowania w internecie.

Pakiet bezpieczeństwa wiodący w klasie

Oferując najnowsze aktywne funkcje bezpieczeństwa dla nowego i30 N, Hyundai Motor demokratyzuje technologie, jak w pozostałych typach nadwozia i30.

System Autonomicznego Hamowania Awaryjnego (AEB) zamontowany w i30 N działa w trzech etapach, używając czujników kamerowych. Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo. W drugim kroku kontroluje hamulce zgodnie z poziomem zagrożenia kolizją, a w trzecim etapie stosuje maksymalną siłę hamowania, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować szkody, jeśli zderzenie jest nieuniknione.

Dzięki Ostrzeżeniu o Uwagę Kierowcy (DAA), i30 N ma system ochrony kierowcy: monitoruje wzorce jazdy, aby wykrywać nieostrożną lub zmęczoną jazdę i zapobiegać potencjalnym wypadkom.

System Utrzymywania Pasa Ruchu (LKAS) wykrywa pozycję samochodu i ostrzega kierowcę o niebezpiecznych manewrach przy prędkości powyżej 60 km/h. Poprzez dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie kierowcy przed wprowadzeniem korekty kierownicy, prowadzi go z powrotem na bezpieczną pozycję.

Znaki ograniczenia prędkości są natychmiast rozpoznawane przez Funkcję Informacji o Ograniczeniu Prędkości (SLIF), która wyświetla limit prędkości w czasie rzeczywistym. Informacje te są wyświetlane zarówno na ekranie systemu nawigacji, jak i w zestawie TFT.

2.0L T-GDI 6MT (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc183.9 Kw @ 6000 Rpm
250 Hp @ 6000 Rpm
247 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 1450-4500 Rpm
353 Nm @ 1450-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/40 R 18
Długość170.7 In (4336 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.3/61.6 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Turning Circle (Curb To Curb)34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna3252 Lbs (1475 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4299 Lbs (1950 Kg)
Spalanie miasto24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L T-GDI 6MT (275 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc202.2 Kw @ 6000 Rpm
275 Hp @ 6000 Rpm
271 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 1450-4700 Rpm
353 Nm @ 1450-4700 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony35/35 R 19
Długość170.7 In (4336 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.3/61.6 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Turning Circle (Curb To Curb)34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna3316 Lbs (1504 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4299 Lbs (1950 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2163 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.