Hyundai i30 Tourer został zbudowany na platformie i30 i zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2017 roku, skierowany na rynek europejski. Przyjął również design „kaskadowego grilla”.
Rynek kompaktowych kombi w Europie był duży, zarówno dla osób prywatnych, jak i firm, które poszukiwały pojazdów z odpowiednią przestrzenią bagażową, ale o krótkich wymiarach zewnętrznych. Cena była również ważnym czynnikiem w tej układance. W segmencie kompaktowych modeli prawie wszyscy producenci samochodów mieli coś do zaoferowania.
Hyundai i30 Tourer, jak nazywa się koreańskie kombi, miał ten sam design do słupków B jak i30 hatchback. Na przednim pasie znajdował się ten sam design kaskadowego grilla, który był już wspólny dla innych modeli firmy. W połączeniu z pełnymi reflektorami LED i pionowymi diodami LED do jazdy dziennej, i30 Tourer miał mocną obecność wizualną.
i30 Wagon oferował przestronne wnętrze z poziomym układem i unoszącym się ekranem dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Ośmiocalowy ekran dotykowy obsługiwał połączenia ze smartfonami poprzez Apple CarPlay, Android Auto i usługi na żywo.
i30 Tourer był samochodem europejskim, zaprojektowanym w Centrum Technicznym Hyundai Motor Europe w Rüsselsheim, produkowanym w Nošovicach w Czechach i testowanym na torze wyścigowym Nurburgring. Posiadał niezależne zawieszenie we wszystkich czterech rogach i sztywną karoserię. Był dostępny z automatyczną lub manualną skrzynią biegów, przy czym ta ostatnia była oferowana tylko jako opcja w konkretnych konfiguracjach silnikowych.
Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Genewie 2017 były miejscem premiery Nowej Generacji Hyundai i30 Tourer. Nowy członek rodziny i30 zachowuje ponadczasowy design swojego pięciodrzwiowego odpowiednika, dodając elegancję i wszechstronność w swoim stylu nadwozia.
„Zaprojektowany, opracowany, przetestowany i wyprodukowany w Europie, Nowa Generacja Hyundai i30 to samochód wpisujący się w DNA Hyundai Motor w Europie,” mówi Thomas A. Schmid, dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. „i30 to nie tylko model – to rodzina samochodów, składająca się z czterech typów nadwozia o unikalnych charakterach, zjednoczonych przez spójny, ponadczasowy design. Dzięki nowemu i30 Tourer wprowadzamy teraz kolejny typ nadwozia, oferując elegancję i wszechstronność dla każdego.”
„Nowa Generacja i30 Tourer mówi językiem rodziny i30 pod względem designu i nosi nową tożsamość rodziny Hyundai – kaskadową atrapaną,” wyjaśnia Thomas Bürkle, główny projektant w Hyundai Design Centre Europe. „Ścięty kształt dachu i dynamiczne proporcje nadają Tourerowi niemal coupé-ową sylwetkę. Smukły i dynamiczny profil jest dodatkowo podkreślony bogatą ramką z chromu otaczającą boczne okna.”
W połączeniu z reflektorami w pełni LED oraz pionowymi LED-owymi światłami dziennymi, Nowa Generacja i30 Tourer ma wyraźną obecność wizualną.
Wysoka wszechstronność z jednym z największych bagażników w segmencie
Smukły design Hyundai i30 Tourer nie kompromituje przestrzeni bagażowej: z 602 litrami pojemności (VDA 211) oraz 1 650 litrami (VDA 214) po złożeniu siedzeń, ma jeden z największych bagażników w segmencie. Wszechstronność potęguje dodatkowa przestrzeń do przechowywania pod podłogą bagażnika z wieloma przegródkami.
Całkowita długość Tourera wynosi 4 585 mm (wersja 5-drzwiowa: 4 340 mm), wysokość to 1 465 mm (1 475 mm z belką dachową). Całkowita szerokość wynosi 1 795 mm, a rozstaw osi to 2 650 mm, co jest takie samo jak w wersji pięciodrzwiowej.
Najlepszy w klasie standardowy pakiet bezpieczeństwa
Hyundai Motor demokratyzuje technologie, oferując najnowsze aktywne funkcje bezpieczeństwa i łączności w Nowej Generacji i30 Tourer. i30 oferuje najlepsze w klasie standardowe aktywne bezpieczeństwo z autonomicznym hamowaniem w awaryjnych sytuacjach, systemem ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystentem świateł drogowych oraz asystentem utrzymania pasa ruchu zawsze na pokładzie.
Wykorzystując czujniki kamerowe, autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) w i30 działa w trzech etapach. Początkowo ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, kontroluje hamulec w zależności od stopnia zagrożenia wypadku i stosuje maksymalną siłę hamowania, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować szkody, gdy kolizji nie można uniknąć. Opcjonalne rozpoznawanie pieszych wykorzystuje radar przedni i unika lub łagodzi skutki zderzenia z pieszym.
Ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy (DAA) to funkcja ochrony kierowcy, która pomaga monitorować wzorce jazdy, aby wykrywać zmęczenie i zapobiegać potencjalnym wypadkom.
Zaawansowany system aktywnego tempomatu (ASCC) utrzymuje stałą prędkość i odległość od pojazdu przed sobą, automatycznie przyspieszając i hamując do 180 km/h. Jeśli ruch zatrzymuje się, system hamuje, aż samochód się zatrzyma, a następnie przyspiesza do żądanej prędkości, gdy droga jest wolna.
Wykrywacz martwego pola (BSD) z asystentem zmiany pasa monitoruje tylne narożniki, a jeśli wykryje inny pojazd, na lusterkach zewnętrznych pojawia się ostrzeżenie wizualne.
System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) zmniejsza ryzyko kolizji z nadjeżdżającym ruchem podczas wycofywania się z wąskich miejsc o niskiej widoczności, ostrzegając kierowcę wizualnie i akustycznie.
System asystenta utrzymania pasa ruchu (LKAS) ostrzega kierowcę o niebezpiecznych ruchach przy prędkości powyżej 60 km/h, wykrywając położenie samochodu. Ostrzega kierowcę przed wywołaniem korekty kierownicy, aby skierować kierowcę z powrotem do bezpiecznej pozycji.
Funkcja informowania o ograniczeniu prędkości (SLIF) identyfikuje znaki ograniczenia prędkości i wyświetla je w czasie rzeczywistym. Informacje te są wyświetlane zarówno w systemie nawigacyjnym, jak i w zestawie wskaźników TFT.
Asystent świateł drogowych (HBA) wykrywa zarówno nadjeżdżające pojazdy, jak i pojazdy w tym samym pasie drogi, zmieniając na światła mijania, co zmniejsza oślepiający wpływ na innych kierowców. Kiedy nie wykrywa się żadnych pojazdów, HBA automatycznie włącza światła drogowe, maksymalizując pole widzenia kierowcy.
Inteligentny i połączony
i30 Wagon oferuje klientom przestronne i eleganckie wnętrze z poziomym układem oraz uniesionym ekranem dla systemu infotainment. Ośmiocalowy ekran dotykowy nowej generacji systemu nawigacji oferuje nowoczesne funkcje łączności takie jak Apple CarPlay, Android Auto oraz usługi na żywo. Dostępny jest również bezprzewodowy system ładowania dla smartfonów zgodny ze standardem Qi. Klienci mogą także wybierać spośród różnych opcji audio, w tym systemu audio z pięciocalowym pojemnościowym ekranem dotykowym z wbudowaną dynamiczną kamerą wsteczną, łącznością Bluetooth oraz funkcjami My Music.
Dynamiczne i efektywne układy napędowe
Oferta układów napędowych Hyundai i30 Tourer składa się z doładowanych silników o mniejszej pojemności, aby zwiększyć efektywność i responsywność (wstępne zużycie paliwa w l/100 km dla gamy Hyundai i30 Wagon: łączone 5,8 – 3,6 l/100 km, emisja CO2 135-95 g/km). Klienci mogą wybierać spośród dwóch silników benzynowych oraz jednego silnika diesla o pojemności 1,6 litra o mocy 110 KM. Tourer dostępny jest z nowym silnikiem benzynowym turbo o czterech cylindrach, 1,4 T-GDI, który generuje maksymalną moc 140 KM oraz nowym trzycylindrowym 1,0 T-GDI, który generuje maksymalną moc 120 KM.
Dynamika jazdy
Inżynierowie z Technicznego Centrum Hyundai Motor Europe w Niemczech poprawili dynamikę jazdy Nowej Generacji i30 w rygorystycznym programie testowym w całej Europie oraz na słynnym torze Nürburgring Nordschleife. Wysoce sztywne i lekkie nadwozie z 53% zaawansowanej stali wysokowytrzymałej stanowi podstawę dobrych właściwości jezdnych, a fakt, że połączono je z 10% bardziej bezpośrednim układem kierowniczym oraz nowo opracowanym podwoziem, oznacza, że kierowca może cieszyć się dynamiczną jazdą przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu komfortu.
Wyprodukowano w Europie