Na rynku europejskim segment samochodów kombi cieszył się dużą popularnością, a niemal każdy producent miał coś do zaoferowania. Hyundai doskonale poradził sobie z modelem i40 Tourer z 2012 roku.
Większość samochodów kombi wyglądała, jakby została zaprojektowana na budżecie po premierze wersji sedan. W przypadku i40 Tourer sytuacja była inna – auto prezentowało się świetnie zarówno jako kombi, jak i sedan.
Podobnie jak w większości kombi na rynku, pojazd ten do słupka B wyglądał tak samo jak jego sedan. Następnie, dłuższy dach i niemal pionowa klapa tylna kończyły sylwetkę. i40 nie wyglądał jednak w ten sposób. Dach miał lekko wznoszącą się linię, a potem przechodził w opadający tył. Przypominał bardziej sportowe kombi niż zwykłe kombi. Wyrzeźbione panele boczne od tylnych drzwi i nadkoli były charakterystyczne dla tego modelu i nie pochodziły z sedana.
Wewnątrz i40 oferował dobre miejsce na nogi dla pasażerów z tyłu, a także wystarczającą wysokość pod sufit. W modelu Tourer było jeszcze więcej miejsca na nogi oraz sporo przestrzeni nad głowami pasażerów. Trzech pasażerów mogło zasiąść wygodnie z tyłu, dzięki niemal płaskiej podłodze. Dla kamery tylnej Hyundai nie wyświetlał obrazu na centralnym ekranie, ale w lusterku wstecznym. Był również dostępny trzyelementowy dach panoramiczny. Przednia część była uchylna, środkowa przesuwna, a tylna stała.
Warianty silnikowe były takie same jak w wersji sedan. Najchętniej wybieraną wersją był silnik 1.7 turbodiesel, który można było połączyć z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną.
Oczekiwana, całkowicie nowa Hyundai i40 Tourer trafiła na rynek w Wielkiej Brytanii od 8 września 2011 roku. Ceny zaczynają się od 18 395 funtów na drodze z ubezpieczeniem z Grupy 12E; i oferuje klientom wysoki poziom standardowego wyposażenia połączonego z konkurencyjnymi kosztami użytkowania. Dodatkowo, dzięki najniższym kosztom 'Benefit in Kind’ (BIK) w swojej klasie, gama Hyundai i40 jest atrakcyjną alternatywą dla kierowców samochodów służbowych.
Tony Whitehorn, dyrektor generalny Hyundai Motor UK mówi: „Całkowicie nowy i40 Tourer to stylowy, ale jednocześnie bezkompromisowy dodatek do segmentu średniej wielkości samochodów rodzinnych. Oferuje wyjątkowo niskie emisje CO2 i wysoką oszczędność paliwa; intuicyjny, przestronny i nowoczesny pakiet wnętrza połączony z niezrównanym poziomem standardowego wyposażenia w swojej klasie – wszystko to w przystępnej cenie.”
Kontynuuje: „i40 to znak, jak daleko doszedł Hyundai w ostatnich latach i prawdziwie ucieleśnia kierunek, w którym zmierza marka. Wierzymy, że oferuje unikalną propozycję wartości dla klientów w tym wyjątkowo konkurencyjnym segmencie rynku.”
Hyundai i40 Tourer dostępny jest w trzech głównych wersjach wyposażeniowych (Active, Style i Premium) z wyborem trzech wydajnych silników, czterema mocami i manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Technologie Blue Drive Hyundaia – w tym inteligentna technologia Stop & Go – są standardem we wszystkich modelach Active, a w modelu Style 1.7 CRDi 136PS Blue Drive zapewniają emisję CO2 na poziomie 119 g/km, nie rezygnując przy tym z osiągów.
Standardowe funkcje, które wyróżniają Hyundai i40 Tourer spośród konkurencji, to 16-calowe felgi aluminiowe, łączność Bluetooth z rozpoznawaniem głosu, skórzana kierownica z przyciskami audio, elektrycznie podgrzewane lusterka boczne z wbudowanymi wskaźnikami LED, elektryczne szyby przednie i tylne oraz elektryczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego zatrzymania.
Dotykowy system nawigacji satelitarnej z kamerą tylnią, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat oraz podwójna strefa klimatyzacji to standard w wersji 'Style’.
Modele Premium dodatkowo zyskują na atrakcyjności dzięki skórzanej tapicerce, panoramicznemu szklanemu dachu, bezkluczykowemu dostępowi i zestawowi wskaźników z wyświetlaczem LCD w standardzie, a także możliwości wyboru trzech pakietów opcjonalnych – Vision, Comfort i Assist, które obejmują następujące funkcje: system ostrzegania o niezamierzonym zjeździe z pasa oraz inteligentna pomoc parkingowa, podgrzewana skórzana kierownica, wentylowane przednie fotele, podgrzewane tylne siedzenia oraz reflektory ksenonowe z systemem adaptacyjnego oświetlenia przód.
Zaprojektowany i skonstruowany w europejskiej siedzibie badań i rozwoju firmy w Rüsselsheim w Niemczech, Hyundai i40 Tourer zyska jeszcze czterodrzwiową wersję sedan, która zadebiutuje jeszcze w tym roku. Oba modele będą produkowane w zakładzie produkcyjnym Hyundaia w Ulsan w Korei. Ceny sedana będą podane w kolejnych ogłoszeniach.
Wszystkie modele Hyundai i40 będą wspierane przez najlepszą w branży, w pełni przejrzystą pięcioletnią gwarancję Triple Care. Pakiet ten oferuje pięcioletnią, nieograniczoną gwarancję, pięć lat pomocy drogowej oraz pięć lat przeglądów stanu pojazdu.
STYL I DESIGN
Pierwsza inspiracja dla i40 sięga koncepcyjnego modelu Genus z 2006 roku. Debiutując na Targach w Genewie, Genus reprezentował wizję Hyundaia w Europie jako unikalną alternatywę w segmencie D, łączącą praktyczność z emocjonalnym designem. Genus pomógł w kształtowaniu nowej tożsamości firmy, wprowadzając heksagonalny grill, element, który stał się częścią oblicza marki Hyundai w Europie.
„Opracowaliśmy koncepcję Genus i przekształciliśmy ją w i40, naszą wizję naprawdę unikalnego europejskiego samochodu,” powiedział Thomas Buerkle, główny projektant w Europejskim Centrum Technicznym Hyundaia.
Projekt ten stanowi ewolucję unikalnego języka formy Hyundaia, 'płynnej rzeźby’, tworząc elegancki i smukły Tourer, który nie rezygnuje z komfortu ani pojemności ładunkowej. DNA designu 'płynnej rzeźby’ jest rozpoznawalne dzięki płynącym liniom inspirowanym naturą, które łączą się, tworząc dynamiczny wygląd zewnętrzny, wprowadzony na koncepcyjnym modelu Hyundaia ix-onic podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie w 2009 roku. Od tego debiutu, 'płynna rzeźba’ stała się inspiracją projektową dla wszystkich nowych modeli Hyundaia, takich jak ix20, Veloster i ix35.
„Podczas gdy zewnętrzny wygląd i40 wyróżnia się płynną formą i charakterystycznymi elementami graficznymi, projekt wnętrza koncentruje się na rzeźbiarskiej i ergonomicznie zoptymalizowanej integracji funkcji,” podsumował Thomas Buerkle.
Smukły design Hyundai i40 Tourer nie wpływa negatywnie na poziom komfortu wewnętrznego, wszechstronność kabiny ani pojemność bagażnika. Obszerna rozstaw osi (2770 mm) i całkowita szerokość (1815 mm) tworzą kabinę o imponującej pojemności. Nowy model oferuje najlepsze w swojej klasie wymiary dla pasażerów przednich siedzeń, z miejscem na głowę (1025 mm), nogi (1170 mm) oraz ramiona (1455 mm).
Z znaczną wysokością głowy z tyłu i unikalną możliwością regulacji tylnych siedzeń, Hyundai i40 Tourer obiecuje zapewnić wszystkim pasażerom najwygodniejszą jazdę w segmencie D, nawet podczas długich podróży.
Pojemność bagażnika i40 zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji w klasie, z wartościami wynoszącymi 553 litry przy zajętych tylnych siedzeniach (załadowanych do górnej części oparć), a nawet do 1719 litrów przy opuszczonych tylnych siedzeniach (załadowanych do dachu). Załadunek i rozładunek ułatwia również najniższy poziom podłogi w segmencie D – 592 mm od ziemi, o 43 mm poniżej Passata.
Nowy i40 jest znacznie smuklejszy niż wcześniejsze modele Hyundaia, z poprawionym współczynnikiem oporu powietrza (0.29 Cd dla kombi, 0.28Cd dla sedana) – co zwiększa komfort, osiągi i oszczędność paliwa.
FLOTY
i40 odegra kluczową rolę w zwiększeniu obecności Hyundaia w sektorze flotowym w Wielkiej Brytanii, łącząc efektywność z przyjemnością z jazdy i oferując konkurencyjny program ubezpieczenia dla klientów oraz całkowity koszt użytkowania. Z prognozami sprzedaży wynoszącymi 5-6000 sztuk w 2012 roku, Hyundai spodziewa się, że około 60% sprzedaży pochodzić będzie z sektora flotowego.
Jak w przypadku wszystkich nowych modeli Hyundaia, i40 jest wspierany przez nagradzany, najlepszy w branży, przejrzysty pakiet opieki nad klientem, Five Year Triple Care. To świadczy o zaufaniu Hyundaia do swoich pojazdów, zapewniając pełen spokój ducha klientom i sprawiając, że doświadczenie posiadania jest zarówno satysfakcjonujące, jak i bezstresowe.
Hyundai zbudował również silniejszą infrastrukturę i program szkoleniowy, który zapewni usługi najwyższej jakości przez naszą sieć profesjonalnych dealerów.
COMFORT I WYGODA
Wysoki poziom wyposażenia w Hyundai i40 Tourer wyróżnia go na tle konkurencji. Oferuje bogatą specyfikację standardową z licznymi wysokotechnologicznymi funkcjami – wiele z nich dostępnych jest tylko jako opcje w modelach konkurencji.
Hyundai i40 Tourer będzie bogato wyposażony w standardzie w elementy takie jak: automatyczne światła, przednie światła przeciwmgielne, łączność Bluetooth® z rozpoznawaniem głosu, elektryczne szyby przednie i tylne, poduszka powietrzna na kolana kierowcy, aktywne przednie zagłówki, elektryczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego zatrzymania, ESP, HAC (Hill-start Assist Control), manualna klimatyzacja i sześciobiegowa skrzynia biegów.
Wysokotechnologiczne funkcje elektroniczne obejmują system Smart Parking Assist, systemy ostrzegania o niezamierzonym zjeździe z pasa (w ramach opcjonalnego pakietu Assist) oraz reflektory ksenonowe z statycznym oświetleniem zakrętów, które dodatkowo oświetlają drogę po wewnętrznej stronie podczas skrętów. Elementy łączności, takie jak dotykowa nawigacja satelitarna i kamera parkowania z tyłu, są standardem w wersjach Style i Premium.
Zaawansowane innowacje w zakresie oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego, takie jak standardowe światła dzienne z opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi oraz zestaw wskaźników LCD, wzmocnią pozycję i40 jako flagowego modelu zarówno w ofercie Hyundaia, jak i w segmencie D.
Opcjonalny, trzyczęściowy panoramiczny szklany dach będzie dostępny w modelach Premium. Przednia sekcja jest uchylna, sekcja środkowa przesuwana, a tylna jest stała. Wewnątrz roleta blokuje dostęp światła słonecznego w razie potrzeby, a na zewnątrz wykończenia słupków B i C są w wysokim połysku czarnym, co uzupełnia całkowicie czarne ramy dachu.
Standardowo w modelach Premium funkcja pamięci dla fotela kierowcy zachowuje ustawienia fotela dla dwóch kierowców.
Aby pomóc właścicielom radzić sobie z ekstremalnymi warunkami klimatycznymi, oferowane są specjalne opcje. Opcjonalne wentylowane fotele w ramach pakietu Comfort zapewniają wentylację, prowadząc powietrze kabinowe przez poduszkę i oparcie, co może obniżyć temperaturę o 3°C (poduszka) / 5°C (oparcie) oraz zmniejszyć wilgotność o 20% w ciągu 20 minut. Również w ramach pakietu Comfort, kierownica i40 będzie dostępna z podgrzewanym wieńcem (do 38°C), aby zwiększyć komfort kierowcy w ekstremalnych zimowych warunkach, a także dostępne będą podgrzewane tylne siedzenia.
SILNIKI
Całkowicie nowy Hyundai i40 Tourer będzie dostępny z wyborem bardzo konkurencyjnych silników spełniających normy Euro V: dwóch jednostek benzynowych i jednego diesla z dwoma mocami. Te jednostki napędowe oferują moc w zakresie od 115 do 177 KM.
Wszystkie silniki są dostosowane do mocnej dostawy momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, co sprawia, że i40 jest przyjemnym samochodem do jazdy zarówno po mieście, jak i na autostradzie. Oferowane będą również skrzynie biegów manualne i automatyczne.
W segmencie, w którym modele diesla stanowią 77% całkowitej sprzedaży, Hyundai przewiduje, że 'wysoka moc’ wersja silnika diesla 1.7-litrowego o mocy 136 KM będzie najpopularniejszym silnikiem zarówno wśród klientów prywatnych, jak i flotowych. Wysoki moment obrotowy tego silnika (325 Nm już przy 2000 obr/min) zapewnia responsywną jazdę z przyspieszeniem do 62 mph w zaledwie 10,6 sekundy w modelu manualnym i 12,0 sekundy w wersji automatycznej.
Wersja 'niskiej mocy’ generuje 115 KM, co pozwala jej osiągnąć 62 mph w 12,9 sekundy.
Silnik benzynowy to całkowicie nowa, czterocylindrowa jednostka GDI o pojemności 2.0 litra, zwana 'Nu’. Ten całkowicie aluminiowy silnik zadebiutuje w i40, obiecując wyższą moc (dla lepszej prowadzenia), poprawioną oszczędność paliwa i zmniejszone emisje, a także nienaruszoną trwałość i doskonałe właściwości NVH – podobne do silnika z wielopunktowym wtryskiem paliwa.
Wyposażony w GDI (wtrysk bezpośredni benzyny), ten silnik o pojemności 1999 cm³ generuje 177 KM, co zapewnia, że i40 Tourer ma najlepszą w swojej klasie oszczędność paliwa. i40 z tym silnikiem i manualną skrzynią biegów przyspiesza do 62 mph w zaledwie 9,7 sekundy, rejestrując zużycie paliwa wynoszące 39,2 mpg (cykl łączony) i osiągając emisję CO2 na poziomie zaledwie 169 g/km.
Silnik benzynowy 1.6 litra to dobrze znana jednostka Gamma z 16 zaworami. Generuje 135 KM i przyspiesza od 0 do 62 mph w 11,6 sekundy.
Ekologiczne właściwości
Jeśli chodzi o wydajność ekologiczną, całkowicie nowy i40 będzie wyposażony w najnowsze technologie opracowane w ramach programu ekologicznego Blue Drive™ Hyundaia, w tym inteligentną technologię Stop & Go (ISG), opony o niskim oporze tocznym, system zarządzania alternatorem (AMS) i 'aktywną klapkę powietrzną’ w przednim grillu, która zmniejsza opór powietrza.
W połączeniu z 'niskomocną’ 1.7-litrową jednostką diesla o mocy 115 KM, włączenie tych funkcji Blue Drive™ oznacza, że zużycie paliwa oraz emisje CO2 wynoszą imponujące 65,7 mpg i 113 g/km, co czyni i40 najoszczędniejszym modelem w swoim segmencie. Dzięki funkcjom Blue Drive, wartości emisji CO2 dla wyższej wersji Style 1.7-litrowej o mocy 136 KM wynoszą 119 g/km przy 136 KM i 62,8 g/km.
Hyundai nieustannie podkreśla swoje pragnienie, aby wyznaczać drogę w zakresie długoterminowej zrównoważonej ekologii w przemyśle motoryzacyjnym, a nowy i40 wzmacnia zaangażowanie firmy w produkcję modeli o ekologicznym poziomie wydajności w klasie.
Podczas opracowywania układów napędowych i40, Hyundai skoncentrował się na osiągnięciu mocnej wydajności w średnim zakresie obrotów dla maksymalnej przyjemności z jazdy. Generalnie, Hyundai przewiduje rozkład na poziomie 80/20% między sprzedażą modeli dieslowych i benzynowych i40 w Wielkiej Brytanii – przy czym 1.7-litrowy silnik diesla o mocy 136 KM stanowi prawie 50% całkowitej sprzedaży i40.
SKRZYNIE BIEGÓW
Aby maksymalizować oszczędność paliwa, zmniejszać emisję CO2 oraz zwiększyć komfort jazdy, każdy Hyundai i40 Tourer będzie wyposażony w sześciobiegową skrzynię biegów.
Sześciobiegowa skrzynia manualna to ulepszona skrzynia biegów z poprawioną synchronizacją wielokątną, zoptymalizowaną konstrukcją biegów, zmniejszoną wagą, zwiększoną efektywnością, zredukowanym ubytkiem mocy, zoptymalizowaną obudową dyferencjału oraz niezwykłą trwałością do 300 000 kilometrów. Skrzynia biegów, która jest napełniona olejem o niskiej lepkości, jest bezobsługowa i nie wymaga serwisowania przez cały czas użytkowania pojazdu.
Skrzynia biegów posiada „wysoką” szóstą przełożenie, aby minimalizować obroty silnika podczas jazdy z prędkością, zwiększając komfort pracy i oszczędzając paliwo.
Opracowana wewnętrznie do montażu w szerokiej gamie przyszłych pojazdów, całkowicie nowa sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów demonstruje umiejętności inżynieryjne na światowym poziomie. Kierowca może wybierać spośród dwóch trybów pracy – całkowicie automatycznego lub manualnego. Do jazdy po mieście tryb całkowicie automatyczny jest idealny, podczas gdy tryb manualny pozwala na zmiany biegów bez sprzęgła, dla większego zaangażowania kierowcy – przy użyciu dźwigni zmiany biegów na konsoli centralnej lub nowych przycisków zamontowanych na kierownicy (standard w modelach automatycznych).
Przyciski umożliwiają kierowcy zmianę biegów bez odrywania rąk od kierownicy. Pociągnięcie prawego przycisku w kierunku kierowcy powoduje zmianę na wyższy bieg, a pociągnięcie lewego przycisku na niższy.
Choć sześciobiegowa skrzynia biegów to regularna automatyczna skrzynia z konwerterem momentu obrotowego, zawiera unikalny płaski konwerter momentu obrotowego, z trzema zestawami planetarnymi i czterema różnicowymi zębatkami – zapewniając ultraw szybką, płynną i precyzyjną zmianę biegów w całym zakresie obrotów silnika – waży zaledwie 78 kilogramów, tylko 20 kg więcej niż skrzynia manualna.
Jej innowacyjna konstrukcja sprawia, że jest to najkompleksowa sześciobiegowa jednostka dostępna na rynku. Jest o 54 mm krótsza i waży 12 kg mniej niż standardowa pięciobiegowa jednostka, zwiększając oszczędność paliwa o maksymalnie 12%. Tak jak w sześciobiegowej skrzyni manualnej, automatyczna skrzynia biegów jest urządzeniem bezobsługowym 'napełnionym na całe życie’.
Kiedy samochód jest zatrzymany na więcej niż kilka sekund, innowacyjna funkcja 'Neutral Control’ nowej skrzyni biegów automatycznie zmienia przełożenie z 'D’ na 'N’, poprawiając oszczędność paliwa, szczególnie w jeździe miejskiej.
UKŁADY JEZDNE
Zespół inżynieryjny podwozia Hyundaia miał za zadanie wykorzystać solidną, nową strukturę nadwozia oraz długi rozstaw osi, aby zapewnić, że nowy tourer dostarczy responsywnej jazdy, z wysokim poziomem komfortu, aby konkurować z uznawanymi za najlepsze w klasie.
Opracowano nowy system wspomagania kierownicy elektrycznej. System zębatkowy i kołowy jest czuły na prędkość i wymaga jedynie 2,88 obrotu kierownicy z jednej skrajności do drugiej, z promieniem skrętu wynoszącym 10,94 metra. Wyważony, aby zapewnić dobre odczucie kierownicy i precyzyjną kontrolę nad pojazdem, system oferuje znaczącą informację zwrotną podczas jazdy poza miastem oraz minimalny wysiłek podczas parkowania i jazdy w mieście.
Zastosowano kompaktowe i lekkie zawieszenie typu MacPherson Strut z przodu, z bocznymi sprężynami do redukcji tarcia i zapewnienia płynnej pracy dla lepszej jakości jazdy.
Zaprojektowane zostało w pełni niezależne system zawieszenia multi-link z tyłu. Zawiera amortyzatory i sprężyny spiralne, które są montowane osobno, aby skuteczniej rozpraszać obciążenia wejściowe i minimalizować wpłynięcie na kabinę i bagażnik.
Aby zmniejszyć NVH, zarówno przednie, jak i tylne systemy zawieszenia są zamontowane na lekkiej, hydroformowanej ramie pomocniczej, z starannie dostosowanymi gumowymi poduszkami, aby pomóc izolować kabinę i jej pasażerów od nierówności nawierzchni.
Każdy i40 wyposażony jest w system hamulcowy na wszystkich kołach, wspierany przez ESP, ABS, systemy rozdziału siły hamowania EBD i systemy wspomagania hamowania jako standard. Dla maksymalnej siły hamowania zamontowane są wentylowane tarcze hamulcowe z przodu oraz stałe z tyłu. Większe średnice tarcz hamulcowych (320 mm z przodu i 300 mm z tyłu) są dostępne w modelach z felgami aluminiowymi 17- i 18-calowymi, standard w wersjach Style i Premium.
REFINACJA
W sercu klasycznej refinacji i40 Tourer oraz jego responsywnego prowadzenia leży całkowicie nowa struktura nadwozia. Zwiększone wykorzystanie stali o ultra wysokiej wytrzymałości oraz zaawansowane inżynierstwo zaowocowały wyjątkową sztywnością i doskonałą efektywnością strukturalną, które przewyższają konkurencję. Nowa konstrukcja nadwozia zapewni, że pasażerowie i40 będą ledwie odczuwali wibracje z nawierzchni drogi czy mechanicznych podzespołów pojazdu.
W porównaniu z innymi europejskimi modelami, sztywność skręcająca jest wyższa o 11%, a sztywność zginająca o 23%. Biorąc pod uwagę efektywność strukturalną, nadwozie i40 jest o 27% bardziej efektywne niż jego najbliższy konkurent w klasie. Dzięki zminimalizowanym wibracjom, nadwozie i40 umożliwiło zespołowi rozwojowemu Hyundaia dostarczenie pojazdu o wyjątkowym poziomie NVH.
Aby zbliżyć poziom refinacji modeli i40 z silnikiem diesla jak najbliżej pojazdów benzynowych, opracowano nowy pakiet akustyczny. Wykorzystując metody eksperymentalne, takie jak holografia wzajemna (do wizualizacji poziomu redukcji hałasu przy określonej częstotliwości) oraz ADNA (Advanced Diagnostic Network Algorithm) do klasyfikacji źródeł hałasu według ich zidentyfikowanych dróg transferu – wydajność NVH została znacznie poprawiona.
Nowy pakiet akustyczny zapewnia, że materiały takie jak wykładzina przepuszczająca powietrze, warstwy pochłaniające dźwięk do osłony komory silnika i tekstylne osłony archiwów kół pochłaniają źródła hałasu z silnika, drogi i tłumika, co zapewnia 20% poprawę poziomów hałasu wewnętrznego (w wskaźniku articulacyjnym) oraz redukcję zewnętrznego hałasu silnika podczas biegu jałowego (w porównaniu z i40 bez tych funkcji).
Tak jak wiele cech i atrybutów i40, pakiet NVH został stworzony, aby zapewnić cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy dla pojazdów z silnikiem diesla, opracowane szczególnie z myślą o użytkownikach flotowych pokonujących duże odległości.
BEZPIECZEŃSTWO
Hyundai i40 Tourer jest wyposażony w najnowsze technologie aktywne i pasywne bezpieczeństwa, aby zapewnić maksymalną ochronę dla swoich pasażerów. Aktywne funkcje bezpieczeństwa, montowane standardowo w wielu krajach, obejmują ESP (elektroniczny program stabilizacji), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół), HAC (Hill Assist Control) zapobiegający cofaniu się przy ruszaniu na wzniesieniu, VSM (zarządzanie stabilnością pojazdu), systemy wspomagania hamowania oraz sygnalizację awaryjnego zatrzymania.
W i40 wprowadzono kilka nowych funkcji 'aktywnych’. Jako część systemu ESC i standardowego wyposażenia w Europie Zachodniej, VSM (zarządzanie stabilnością pojazdu) pomaga pojazdowi pozostać w stabilnej pozycji przez zmniejszenie ilości wsparcia, jeśli kierowca próbuje zbyt mocno kierować – oraz zwiększając wsparcie, gdy kierowca nie używa wystarczającej siły.
System ESS (Emergency Stop Signal) zapewnia, że pozostali kierowcy są powiadamiani, gdy kierowca musi nagle zatrzymać się, gdy tylne lampy ostrzegawcze automatycznie migają w powtarzający się sposób, kiedy system wyczuwa silne naciskanie na hamulce.
System ostrzegania o niezamierzonym zjeździe z pasa (dostępny w modelach Premium w ramach pakietu Assist) automatycznie koryguje kierowanie, gdy pojazd wychodzi z pasa ruchu.
Aby wspomóc kierowców podczas manewrów wstecznych lub parkowania, dostępne są dwa systemy aktywne. Nowa kamera parkowania z tyłu jest wyposażona w obiektyw szerokokątny o kącie 130 stopni, który przesyła obrazy do wyświetlacza nawigacji (standard w wersjach Style i Premium).
i40 można również zamówić z systemem Smart Parking Assist, który cechuje się nowoczesnymi technologiami opcjonalnymi, które sprawiają, że parkowanie jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. System automatycznie 'prowadzi’ samochód do/ze miejsc parkingowych (między dwoma zaparkowanymi samochodami w szereg), które są tylko o 100 cm dłuższe niż pojazd, z kierowcą kontrolującym tylko hamulec i przyspieszenie.
Jeśli chodzi o pasywne bezpieczeństwo, każdy i40 na drogach w Wielkiej Brytanii będzie wyposażony w siedem poduszek powietrznych – przednią, boczną, kurtynową oraz poduszkę powietrzną na kolana kierowcy, dostępne standardowo we wszystkich modelach.