Model H1 był świetnym autem, które oferowało dobrą wartość, zarówno dla firm zajmujących się transportem, jak i dużych rodzin. Zapewniał dużo miejsca dla ośmiu osób oraz ich bagażu.
W niektórych częściach świata znany był jako H1 lub i800, podczas gdy Hyundai oferował go pod nazwą Starex w innych krajach. Niezależnie od nazwy, był to podstawowy, dobry minivan oparty na pojeździe użytkowym. Powstał jako furgonetka, a następnie przekształcono go w pojazd pasażerski. W zależności od regulacji w danych krajach, H1 mógł być wyposażony nawet w 11 miejsc, ale najczęściej miał tylko osiem.
Hyundai nie chciał budować autobusu ani nadawać mu takiego wyglądu. Starano się zaprojektować przód z większymi reflektorami i podłużną kratką chłodnicy z dwoma poziomymi szczelinami. H1 posiadał dwie drzwi z przodu oraz jedne przesuwne drzwi po stronie chodnika, a także ogromną klapę z tyłu, która umożliwiała dostęp do bagażnika. Drzwi przesuwne z drugiej strony były dostępne w opcji.
Wnętrze oferowane było w kilku wersjach wyposażeniowych, począwszy od podstawowego modelu, który miał materiałowe siedzenia, jednostkę klimatyzacyjną dla pasażerów z przodu i kilka nawiewów dla trzeciego rzędu, oraz radio. W wyższych wersjach wyposażenia H1 był wyposażony w stacjonarną jednostkę grzewczą, ulepszoną klimatyzację oraz system audio z większą liczbą głośników niż kół. Regulowane i odchylane siedzenia w środkowym rzędzie, skórzana tapicerka oraz elektrycznie przesuwane drzwi mogły być zamówione w wersji najwyższej.
Niezależnie od nazwy samochodu czy poziomu wyposażenia, H1 miał tylko jeden silnik turbodiesel o pojemności 2,5 litra, oferujący trzy różne moce. Tylko najwyższa wersja była dostępna z automatyczną skrzynią biegów. W odróżnieniu od swojego poprzednika, nie był dostępny z systemem napędu na cztery koła.
Nowy ośmioosobowy z miejscem na bagaż
Nowy silnik turbodiesel 2,5-litra o mocy 170 KM i napęd na tylne koła
W sprzedaży od 20 czerwca w cenie 19 495 funtów
Duże rodziny, małe firmy i wszyscy, którzy mają wielu przyjaciół mogą się cieszyć – w końcu jest elegancki sposób na przewóz ośmiu osób i bagażu w samochodzie, który kosztuje mniej niż 20 000 funtów.
W przeciwieństwie do większości MPV, które mają tylko miejsce dla siedmiu osób, i800 może komfortowo pomieścić osiem osób. Dodatkowo duży Hyundai ma również miejsce na cały bagaż. W rzeczywistości i800 oferuje 851 litrów przestrzeni w bagażniku nawet przy pełnym obciążeniu pasażerami; to dwa razy więcej niż w niektórych kombi!
Hyundai i800 wyposażony jest w parę siedzeń z przodu oraz dwie ławki z tyłu, z których każda pomieści trzy dorosłe osoby w komfortowych warunkach, zapewniając odpowiednią przestrzeń na głowę i nogi.
Obie tylne ławki mają dzielone oparcia w proporcji 60:40 oraz możliwość odchylenia, natomiast środkowa ławka również przesuwa się do przodu lub do tyłu, dostosowując przestrzeń do potrzeb. Wszystkie tylne siedzenia są dostępne przez parę przesuwanych drzwi, co ułatwia wsiadanie, niezależnie od miejsca, w którym i800 jest zaparkowany.
Po zajęciu miejsca w środku, atmosfera jest znacznie bardziej samochodowa niż u innych „minibusów”, z dwu-tonowym wykończeniem wnętrza, przyciemnionymi szybami, systemem audio z sześcioma głośnikami oraz wentylacją powietrza w całym wnętrzu. Indywidualnie sterowane nawiewy na górze z tyłu zapewniają, że wszyscy pasażerowie mogą cieszyć się chłodnym powietrzem.
To nie tylko luksus wewnątrz sprawia, że i800 jest komfortowy. Zamiast korzystać z tej samej konstrukcji co pojazd użytkowy, stylowy nowy mikrobusek ma specjalnie zaprojektowane zawieszenie tylnie na sprężynach z pięcioma punktami podparcia, co zapewnia optymalną jakość jazdy i zwrotność. Aluminiowe felgi są również standardem.
Serce tego pojazdu stanowi nowy czterocylindrowy silnik diesla CRDi o pojemności 2,5 litra, który jest intercoolowany i wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Maksymalna moc wynosi 170 KM, a moment obrotowy to aż 392 Nm; wystarczająco dużo, aby zapewnić, że i800 nigdy nie będzie się wydawał ospały, nawet przy pełnym obciążeniu. Wały wyrównawcze zapewniają jednocześnie płynność i wyrafinowanie pracy silnika.
Pomimo imponujących osiągów, ten silnik oferuje również niezwykłą oszczędność paliwa z wynikiem 33,2 mpg. Dzięki zbiornikowi o pojemności 75 litrów oznacza to, że kierowca i800 może przejechać ponad 560 mil między tankowaniami.
Przy przewozie pasażerów bezpieczeństwo zawsze będzie priorytetem. Mając to na uwadze, pewne prowadzenie z napędem na tylne koła i800 jest wspierane przez systemy ESP i kontroli trakcji oraz podwójne poduszki powietrzne. Dodatkowo wszyscy pasażerowie mają do dyspozycji trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.
Mimo że niektórzy kierowcy mogą czuć się początkowo onieśmieleni wielkością i800 – jego długość wynosi 5 125 mm, szerokość 1 920 mm i wysokość 1 925 mm – właściwie zaskakująco łatwo jest wcisnąć go w wąskie miejsca dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu zaledwie 5,61 m. Dodatkowo standardowo wyposażony jest w elektroniczne czujniki parkowania.
i800 trafi do sprzedaży 20 czerwca w cenie 19 495 funtów. Później w roku dołączy do niego wersja o niższej mocy i z niższą specyfikacją w jeszcze bardziej konkurencyjnej cenie.
Jak w przypadku wszystkich samochodów Hyundai, i800 będzie objęty pięcioletnią, producenta gwarancją bez limitu przebiegu.